- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proboha jak maj dráhy mašinfíry vyškoleny, když dle jejich názoru neuměj brzdit. Takovej sešup, jak je na trati Ta - Ko, snad není nikde v republice a ČD tam pošlou "jelita" co neuměj ovládat motorák. V normální firmě by měl popsaný postupy brzdění, pokud by to vyžadovala technická dokumentace a navích by měly být vlaky schváleny na provoz na této "horské" trati příslušným úřadem a Mašífíra by měl být přezkoušen. Zajímavé je, že tyto MU byly v doběl velkých mrazů. Spiše se domnívám, že je snaha to na mašinfíry hodit
Za velký průšvih považuji to, že je možné, aby vlak nezpomaloval při aktivaci nouzové brzdy (viz případ, kdy při aktivaci nouzové brzdy došlo k odpojení elektrodynamické brzdy - totéž snad mohl udělat i cestující - taky by byl souzen?)
A zajímalo by mě, kolik je pravdy na Urban Legend o častých opravách a ztrácení knihy závat.
Jinak pokud strojvedoucí nedodržuje check-list, ve kterém se píše, že má odpojit elektrodynamickou brzdu a nechat vařit kotoučové brzdy, tak asi je to jeho chyba.
Jestliže důvodem selhání brzd je to, že se nabalují ledem sněhem, tak to považuji za technickou příčinu. Sice jde i o selhání obsluhy, která je vyškolená a má vědět, jak namrzání předcházet. Kdyby měly takhle namrzat kotoučové brzdy u aut, tak už dávno výrobce takových aut zkrachoval. Proč takové riziko výrobci vlaků ignorují, je mi záhadou.
Takže strojvůdce musí permanentně po celou dobu brzdit až se kotouče přehřejí a spálí?
Ale neseděli jste v tom nikdy ani jeden,vy mudrci. Čecháčci hned soudí,podle pár bulvárních řádků.
A hned se z toho dělá kovbojka a proměřují se brzdy :-)
Posadil bych je na detektory lži a hned by bylo jasno kdo z nich vyhrál sázku .
Je až s podivem, že si na takové trati může fíra vybrat jakou brzdu zapne, aby jí mohl používat. Je až s podivem, že musí používat jen jeden brzdový systém. Domníval jsem se, že dynamická brzda je provozní a kotoučová parkovací. Proč na tak náročné trati nejsou vlaky vybavené elektromagnetickou brzdou použitelnou v nouzi? Proč se upustilo od využívání ozubnice? Ono je zřejmně ideálnější mít za viníka toho, kdo se dost dobře nemůže bránit. A těch je v zásobě asi dost, stačí jen sundat je z věšáku.
Proč by se měla používat ozubnice, když jde trať projet bez ní? Proč se domníváte, že ozubnicovému pohonu nemohou selhat brzdy? Proč se domníváte, že si strojvůdce může vybrat, jakou brzdu použije? (provozní předpis hovoří jasně a ve článku je to zmíněno) Že dynamická brzda je provozní a kotoučová parkovací, to je názor naprostého laika. Elektromagnetická brzda by byla určitě přínosem, ale také není všezachraňující, obalená ledem je poněkud problematická. A že vinen je jednoznačně stzrojvůdce, to prokáže až závěrečná zpráva vyšetřování.
proč je na té trati znížená rychlost, když už máme 2 příklady, že tam jde jezdit dost rychle
...dneska už se nekouká na zkušenosti nově zaměstnaných odpovědných pracovníků, dneska se kouká jen na snižování nákladů a zvyšování zisků
zato naklápěcí kabiny Ano!