Diskuze

Na trati se dvakrát řítily vlaky, strojvůdci zřejmě spletli brzdy

Podle dosavadních výsledků vyšetřování dvou událostí, při nichž se na nejstrmější železniční trati z Kořenova do Desné řítily vlaky s cestujícími, nesou zřejmě vinu strojvůdci. Měli jet s vypnutými elektrodynamickými brzdami a spoléhat se pouze na kotoučové. Vše zatím nasvědčuje tomu, že se spletli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chytrakz hospody

27. 2. 2012 9:26
Mein gott

Proboha jak maj dráhy mašinfíry vyškoleny, když dle jejich názoru neuměj brzdit. Takovej sešup, jak je na trati Ta - Ko, snad není nikde v republice a ČD tam pošlou "jelita" co neuměj ovládat motorák. V normální firmě by měl popsaný postupy brzdění, pokud by to vyžadovala technická dokumentace a navích by měly být vlaky schváleny na provoz na této "horské" trati příslušným úřadem a Mašífíra by měl být přezkoušen. Zajímavé je, že tyto MU byly v doběl velkých mrazů. Spiše se domnívám, že je snaha to na mašinfíry hodit

0 0
možnosti

Leinad

25. 2. 2012 20:33
Technická příčina

Za velký průšvih považuji to, že je možné, aby vlak nezpomaloval při aktivaci nouzové brzdy (viz případ, kdy při aktivaci nouzové brzdy došlo k odpojení elektrodynamické brzdy - totéž snad mohl udělat i cestující - taky by byl souzen?)

A zajímalo by mě, kolik je pravdy na Urban Legend o častých opravách a ztrácení knihy závat. :-P

Jinak pokud strojvedoucí nedodržuje check-list, ve kterém se píše, že má odpojit elektrodynamickou brzdu a nechat vařit kotoučové brzdy, tak asi je to jeho chyba.

0 0
možnosti

Rubik1

25. 2. 2012 18:30
I technická příčina

Jestliže důvodem selhání brzd je to, že se nabalují ledem sněhem, tak to považuji za technickou příčinu. Sice jde i o selhání obsluhy, která je vyškolená a má vědět, jak namrzání předcházet. Kdyby měly takhle namrzat kotoučové brzdy u aut, tak už dávno výrobce takových aut zkrachoval. Proč takové riziko výrobci vlaků ignorují, je mi záhadou.

1 0
možnosti

mamsrb

25. 2. 2012 20:00
Re: I technická příčina

Takže strojvůdce musí permanentně po celou dobu brzdit až se kotouče přehřejí a spálí?

0 0
možnosti

sámvelkýmao

25. 2. 2012 17:09
no

retardery by řešily vše. nevím, jak to má stadler.....

0 0
možnosti

martas38

25. 2. 2012 19:58
Re: no

Jak to myslíš u diesel elektrického pohonu ;-D

0 0
možnosti

Fakus333

25. 2. 2012 15:55
To je nových strojvedoucích

Ale neseděli jste v tom nikdy ani jeden,vy mudrci. Čecháčci hned soudí,podle pár bulvárních řádků.

0 0
možnosti

Gamehoror

25. 2. 2012 15:01
Strojvůdci soutěží kdo tam pojede rychleji :-)

A hned se z toho dělá kovbojka a proměřují se brzdy :-)

Posadil bych je na detektory lži a hned by bylo jasno kdo z nich vyhrál sázku .

2 0
možnosti

starouš

25. 2. 2012 14:45
Nejstmější trať

Je až s podivem, že si na takové trati může fíra vybrat jakou brzdu zapne, aby jí mohl používat. Je až s podivem, že musí používat jen jeden brzdový systém. Domníval jsem se, že dynamická brzda je provozní a kotoučová parkovací. Proč na tak náročné trati nejsou vlaky vybavené elektromagnetickou brzdou použitelnou v nouzi? Proč se upustilo od využívání ozubnice? Ono je zřejmně ideálnější mít za viníka toho, kdo se dost dobře nemůže bránit. A těch je v zásobě asi dost, stačí jen sundat je z věšáku.

2 0
možnosti

ivoš

25. 2. 2012 16:32
Re: Nejstmější trať

Proč by se měla používat ozubnice, když jde trať projet bez ní? Proč se domníváte, že ozubnicovému pohonu nemohou selhat brzdy? Proč se domníváte, že si strojvůdce může vybrat, jakou brzdu použije? (provozní předpis hovoří jasně a ve článku je to zmíněno) Že dynamická brzda je provozní a kotoučová parkovací, to je názor naprostého laika. Elektromagnetická brzda by byla určitě přínosem, ale také není všezachraňující, obalená ledem je poněkud problematická. A že vinen je jednoznačně stzrojvůdce, to prokáže až závěrečná zpráva vyšetřování.

2 0
možnosti

Kike

25. 2. 2012 14:23
ryhlost

proč je na té trati znížená rychlost, když už máme 2 příklady, že tam jde jezdit dost rychle :-)

5 0
možnosti

SKS9

25. 2. 2012 14:27
Re: ryhlost

vtipnej ale blbej

0 0
možnosti

Tento příspěvek byl odeslán

25. 2. 2012 14:17
Strojvedoucí byli mladý jelita...

...dneska už se nekouká na zkušenosti nově zaměstnaných odpovědných pracovníků, dneska se kouká jen na snižování nákladů a zvyšování zisků RvRv

0 0
možnosti

zupan

25. 2. 2012 14:06
A lokomotivy Stadler už brzdy vůbec nemají!

;-D

0 0
možnosti

CeleronD

25. 2. 2012 14:17
Re: A lokomotivy Stadler už brzdy vůbec nemají!

zato naklápěcí kabiny Ano!

0 0
možnosti