Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bývalý šéf DP Dvořák nabízel k prodeji opravny tramvají za třetinu ceny

Pražský Dopravní podnik investoval do svých tramvajových dílen 851 milionů. Ještě pod vedením Martina Dvořáka se je loni rozhodl prodat. Kupci, firmě Škoda Transportation, nabídl veškeré vybavení dílen v Hostivaři a více než 300 zaměstnanců jen za 238 milionů, píšou Hospodářské noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

novak0112

Každého takového zavřít na 10let natvrdo!!

Každého takového zavřít na 10let natvrdo!! ;-€;-€

0/0
26.2.2012 20:18

kenx

laciné nadávat na Dvořáka

Nadávat na Dvořáka je trošku laciné. Kdybychom prošli zakázky pro DP za posledních 15-20 let, našlo by se těch podezřelých věcí více a lítaly by miliardy. Úplně stačí si vzpomenout na problémovou techniku od ČKD, které smontovalo díly z celého světa do kombinace, která nebyla schopná společně fungovat. Podpora domácího výrobce je hezká věc, ale tyto experimenty přišly DP sakra draho.

0/0
21.2.2012 22:21

Santa1

Re: laciné nadávat na Dvořáka

Přesně tak, DP Praha byl léta využíván jako nástroj podpory domácího průmyslu a tohle byl jen další z takových kroků. Je samozřejmě naivní se domnívat, že nikdy nikomu ze zúčastněných nezůstalo nic "za nehty".

0/0
22.2.2012 7:28

Kulhánková, dcera

Re: laciné nadávat na Dvořáka

Aha, takže když se krade dostatečně dlouho, tak vám to nevadí?

0/0
22.2.2012 9:15

reformníejakulace

Dvořák

Ten pán na fotce by měl být dávno ve vazbě a následně zavřený nejméně na 20 let. Odporný stát, kde se takovéto praktiky tolerují, to už snad není možné ani v Albánii nebo v Bangladéši;-O

0/0
21.2.2012 20:51

novak0112

Re: Dvořák

jo jo. Prostě jsme národ zlodějů a to nám už zůstane....Rv

0/0
26.2.2012 20:19

LadislavH

Práce

"Pro opravny tramvají je a bude méně práce. Jedinou alternativou je prodej," citují HN Dvořáka. Práce by bylo hodně, stačí jen najít zakázky. DPO se to vede celkem hodně dobře...

0/0
21.2.2012 19:53

kenx

Outsourcing

Outsourcing ve světě kulhá a v ČR doporučuji se mu zdaleka vyhnout. Mnoho studií i analýz postižených firem prokázalo dramaticky rostoucí náklady již již v horizontu několika let od zavedení outsourcingu. Dnes by rádo mnoho firem v USA obnovilo třeba svá IT oddělení, jenže sehnat znovu specialisty je velmi drahé a sehrát je ve fungující orchestr stojí mnoho času. Fascinuje mě, kolik světově známých korporací má dnes ochrnutá svá IT a dokonce zde platí pořekadlo o kovářově kobyle ... Jenže ono nejde jen o IT, stejná situace je dnes v chemii, strojírenství a dalších oborech. Osobně jsem se pobyboval v pražském DP, vozovny i ústřední dílny znám a poznal jsem tam mnoho lidí znající dobře svou specifickou práci.Rozdíl mezi správcem budovy a řemeslníkem z ulice známe asi každý.Totéž platí o správě vozového parku, jinak k práci přístupuje zaměstnanec dopravní společnosti a jinak servisák zvenčí. Vidím tam jediný problém, DP se musí naučit své lidi lépe vést a řídit, zdůrazňuji hlavně to vést.

0/0
21.2.2012 19:38

Santa1

Re: Outsourcing

Současný stav je právně neudržitelný. Buď budou ty dílny součástí DP a dělat jen pro DP, ale pak je otázka, nakolik to bude rentabilní, nakolik budou sami stačit na nové typy tramvají, případně kolik je bude získání kompetence stát. Nebo budou brát zakázky i z jiných měst a jak je v článku, tak mají kapacity na to, aby se stali servisním střediskem pro široké okolí. Jenže pak z titulu soutěžního práva nemůžou být součástí podniku, který je příjemcem veřejné podpory. Řešení je jednoduché, stačí, aby je město vyčlenilo do samostatné firmy, ale pak prakticky nemůžou od DP získat zakázku jinak, než přes výběrové řízení a tam nikdo nezaručí, že vyhrají. Taky rozvoj firmy, pokud si budou chtít udržet kompetenci pro opravy nových typů bude vyžadovat další náklady a tam budou jednak opět v riziku nedovolené veřejné podpory a pak město nebývá nejlepší podnikatel.

Vstup silného partnera, který by byl schopný využít dílny i jako výrobní závod je logický a přímo se nabízí.

0/0
22.2.2012 7:21

Santa1

Re: Outsourcing

Jen by takový krok měl být transparentní a ne smrdět korupcí na sto honů. Pokud prodávají za takto nízkou cenu, zřejmě by se našlo víc zájemců, pak by měli jasně doložit, na základě čeho zvýhodnili právě Škodu.

0/0
22.2.2012 7:23

Knýža Ostereich von Slinta

V Praze je blaze

tak se krade hravě ;-D

0/0
21.2.2012 17:32

Hradolog

VIP

V každém normálním státě by si před takovým parazitem každý slušný člověk odplivl. Okrádá každého z nás! Jen ty peníze fyzicky nevidíme, jsou jaksi virtuální!

U nás? Létají do Dubaje, lyžují ve Špindlu a vymetají večírky na MISS apod.!

Nae blbostRv

0/0
21.2.2012 17:10

rh2

Re: VIP

...no a co s tím děláš konkrétně Ty?

0/0
21.2.2012 18:32

virena

kdy zavřou

Ty neustálé informace o tom, kdo jak krade mě už přestávaj bavit. Já čekám, kdy, koho, za co KONEČNĚ zavřou!

+1/0
21.2.2012 15:50

(@)

Re: kdy zavřou

To je pěkné, ale tím to také ještě nekončí. On když někdo okrade veřejné rozpočty o několik miliard a pak ho za to na 2 roky zavřou - to by vás uspokojilo? ;-)

0/0
21.2.2012 17:02

Hrustic

Dvorak

je bud prvotridni gauner nebo loutka, kterou nekdo ridi pres "pravniky" Sachta & Partners.

0/0
21.2.2012 15:32

Grimoir

Nedivím se.

Pro jistou vrstvu ,,vyvolených,, je tento model chování stejně přirozený jako např. dýchání. Takže je celkem jasné, že se jim zdá podivné když jejich machinace někdo zkoumá :-)

0/0
21.2.2012 15:23

jeburad

on to nedělal pro sebe

on ještě nesedí????....stejně by mu dal Klaus milost

+1/0
21.2.2012 14:37

(@)

Re: on to nedělal pro sebe

Myslíte z titulu, že Dvořák je Paroubkovým přítelem? ;-D

+1/0
21.2.2012 14:53

urceno ke smazani

velmi vyhodny obchod

pokud investovali pres 800 mega, chteji prodat za 200, tak rozdil 613 mega pri uspore 8 mega rocne se jim vyrovna za 76 a pul roku.. Takze ja bych byl klidne pro, urcite to bude vysoce vyhodny obchod, akorat kolem roku 2090 bych to spocital jestli uz se to opravdu vyplaci, nebo bude lepe investovat do v te dobe uz bezne technologie teleportace, letajicich taliru a dopravy ze Strasnic do Holesovic pomoci raketoplanu s jednim prestupem na Saturnu.

0/0
21.2.2012 14:27

kostej-nesmrtelny

Dopravní expert Dub?

To si snad redakce Idnes dělá pr..l. On a dopravní expert? K smíchu. To jsou asi všichni na GŘ. Všichni rozumí všemu a přitom ničemu... Hlavně, že mají příslušnou politickou kartičku

0/0
21.2.2012 14:15

harkonnen

To že měl na vysvědčení 4 z matematiky není náhoda :-)))

To že měla na střední na vízo čtyřky z matiky (prolezl tak trochu zázrakem ;-)) není rozhodně náhoda - jinak by si všimnul že 800 milionů je větší číslo než necelých 300 :-)))

0/0
21.2.2012 14:09

Santa1

Re: To že měl na vysvědčení 4 z matematiky není náhoda :-)))

Když do si příkladně v panelákovém bytě uděláte rekonstrukce za 500 milionů, myslíte si snad, že prodejní cena za 5 let se o tuto částku automaticky navýší? Jestli jste náhodou prozměnu vy nechyběla na hodinách ekonomie.

0/0
21.2.2012 14:23

moky11

Re: To že měl na vysvědčení 4 z matematiky není náhoda :-)))

No musíš hlavně číst, co tam píšou.. 800 bylo jen do obnovy, nepíšou jaká hodnota byla předtím ... možná tam je 200 mega jen cena pozemků...:-P

+2/0
21.2.2012 14:59

kadet

Re: To že měl na vysvědčení 4 z matematiky není náhoda :-)))

Chceš říct, že takový kšeft obhajuješ?

0/0
21.2.2012 15:04

Santa1

Re: To že měl na vysvědčení 4 z matematiky není náhoda :-)))

Jen odmítám matematiku na úrovni + nebo -. Někdo se mohl třeba pokusit o odhad skutečné tržní ceny, třeba jen na základě hodnoty pozemků podle cenové mapy. Víc bych od křišťálové lupy nežádal.

0/0
21.2.2012 16:48

Micheel

Chybějící miliony v DP...

Tohoto pána by se měli soudruzi na magistrátu, v dopravním podniku a posléze policie ptát, kde je oněch 700 mil, chybějících na provoz v DP. V normální civilizované zemi by už tento darebák dávno seděl v base a jeho matička by přišla o svou chatičku u moře.

+4/0
21.2.2012 14:06

Santa1

Až se hysterie uklidní, stejně se to prodá

Dopravní podnik, který je závislý na veřejných penězích by stejně měl vypisovat otevřené tendry na na opravy tramvají, jinak jim na to skočí někdo z ÚOHZ kvůli nedovolené podpoře. Ten opravárenský provoz by mohl získat další zakázky třeba na údržbu tramvají z jiných měst, ale pak NESMÍ být součástí podniku, který dostává podporu z veřejných rozpočtů. Ono by v první fázi stačilo vyčlenit ho do samostatné firmy v majetku města, jenže co s ním pak, když nějaká konkurence se ukáže být levnější a bude problém mu zajistit zakázky. Proto je lepší najít mu silného partnera. Tohle už aktuálně probíhá v Ostravě, ale i v jiných městech.

Jiná je otázka prodejní ceny a osobních vztahů v pozadí. Pokud prodávat, tak opět veřejně vyhlášenou soutěží a ne takto pokoutně. Je ovšem sporné, co by bylo výhodnější pro zaměstnance, ti by možná byli rádi právě za Škodu.

0/0
21.2.2012 14:03

netrefilbranku

V normálním právním státě by už dávno seděl

ale ČR není normální právní stát a proto se nám bude pan Dvořák dál smát a chrastit nakradenými stamiliony. Je to známý mnoha mocných, kterým pomáhal okrást tento stát a jeho daňové poplatníky - pro které narozdíl od těchto lidí zákony platí a i pro mnohem drobnější přestupky by je stát už dávno stíhal. Překvapuje to ještě někoho?

+4/0
21.2.2012 14:01

syn truhláře

Pro něho je výhodný,

pro DP krajně nevýhodný. Ten chlap má částečně pravdu...

+1/0
21.2.2012 13:51

josefm

Dvořáku!

Nestydí se za tebe tvoje děti? Rv

+2/0
21.2.2012 13:42

Chufev

Re: Dvořáku!

spíš jeho prarodiče

0/0
21.2.2012 16:07

josefm

Grázl.

Obyčejnej grázl, kterej sobě a kámošům nakrádá a cestující okrádá. Rv

+2/0
21.2.2012 13:40

josefm

Re: Grázl.

...nevěřím totiž, že už dokradl...

0/0
21.2.2012 13:42

Martin Šubrt

...

Pokud vím, tak roční úspora po převodu dílen na Škodu neměla být 8, ale 80 milionů. To odpovídalo mzdovým nákladům na těch 300 pracovníků, co by DP převedl od sebe na soukromníka a nemusel by je tedy platit. V závěrečné fázi projektu také, pokud si pamatuju, neměly být dílny prodány jako celek. Budovy měly zůstat DP, přejít měly pouze zaměstnanci a stroje. Navíc pouze na 9 let. Tj. srovnávat náklady na dílny s "prodejní" cenou není úplně korektní.

Jinak si ale samozřejmě myslím, že vzhledem k povaze činnosti, tj. že jí DP bude potřebovat vždy a v Praze ji nikdo jiný nyní nedělá, není pro město výhodné se dílen zbavovat a být závislý na soukromníkovi. Ostatně jsem o tom psal i tady na blogu http://subrt.blog.idnes.cz/c/153413/Sve-opravny-tramvaji-Praha-nepotrebuje.html

0/0
21.2.2012 13:24

LovecDuchů

Silně mi to připomíná

článek ze včerejška .... zdražilo se mýto, přišli jsme o 2 mld dotací, ale buďte v  klidu státní úředník spočítal, že to na občanech vydře během 30 (!) let zpátky.

Teď zase státní úředník nechal spočítat, že se ušetří 8 mega ročně. Sice už nespočítal, že opravny následně zdraží a práce bude víc než se čekalo ... ale co, zdraží se jízné, a pražáci těch 20 - 30 mega navíc každej rok zacvakaj... Fakt bych chtěl vidět, jak moderní elektronikou prošpikovaná šalina potřebuje míň údržby, než ty 30 let starý... Leda že by je po 6 letech házely na šroťák...

Mimochodem, opravdu si někdo myslí, že to škodovka kupuje proto, sby na tom prodělávala?

<1000BangoDukátů, diskutovat nemůžu, sorry

+1/0
21.2.2012 13:11

rtep42

Re: Silně mi to připomíná

Zná někdo soukromý podnik, který zlevňuje? Viz vodárny a kanalizace. Voda již zdražila nejméně 30x.

0/0
21.2.2012 15:33

Vědma Phoebe

Jakou seriózní analýzu Nosek potřebuje?

Na tohle stačí kupecké počty. každý průměrně inteligentní člověk vypočítá, že se prodává za třetinu než kolik byla investice. Ne tak Nosek. Copak asi měl ve škole z počtů?

+3/0
21.2.2012 13:00

Tonda Brno

Zajímalo by mě

Na co jsou u takových státních (městských) akciovek dozorčí rady?

Už podle názvu bych řekl, že by měli dozorovat vedení těchto firem. Jenže oni tam jsou jen proto, aby si za sezení v těchto radách mohli vyplácet jen tučné odměny, výsledky práce jsou 0.

+1/0
21.2.2012 13:00

josefm

Re: Zajímalo by mě

jejda, když ti teď napíšu na co, tak zas dostanu o iDnes vysoký trest!

0/0
21.2.2012 13:39

Wabo

Vždyť to je jasné

Dozírají na to, a) aby miliony tekly na správné účty (tj. účty spojené s touto mafií), b) aby tekly v dstatečně velkém objemu, c) aby se dělily podle předem stanoveného klíče.

0/0
21.2.2012 15:35

iSikorskii

V ČR normálka, ne?

0/0
21.2.2012 12:59

ODSCSSD6

prodej se vyplati...

stejne jako prodej vodovod a kanalizace, nebo treba cisticek... ;-€

0/0
21.2.2012 12:45

Lojza Žalud

Pan Dvořák

má jistě zajištěné šikovné místo ve Škodě Transportation....

tak se to má dělat.....

;-D;-D;-D

0/0
21.2.2012 12:25

obcan_CR

Je to stejné

Když si chcete odkoupit firemní vůz, se kterým celou dobu jezdíte, tak ho před koupí ještě pošlete do autorizovaného servisu na náklady firmy, aby udělali nezbytné opravy a vy jste měli klid. Takhle to udělal i Dvořák, i když v jiném měřítku. Holt je to charakter.

0/0
21.2.2012 12:23

akaša

Taková volnost

je všude v celé zemi.Tak to je ta demokracie?[>-]

0/0
21.2.2012 12:16

Ing. madqwert

a on ten dvorak jeste beha po svobode?

;-D

+4/0
21.2.2012 12:14

Tryskomys Muf

Zavřít na doživotí a nucené práce k tomu.

;-ORv

+2/0
21.2.2012 12:13

Chufev

Re: Zavřít na doživotí a nucené práce k tomu.

spravedlnost je spravedlnost

0/0
21.2.2012 16:03

Alaman

To jsou mi složité otázky

"Koalice se rozhodla přezkoumat, zda je tento obchod výhodný". Kdyby se mě zeptali, tak jim řeknu že není, nic by se nezkoumalo a měli by konzultaci zdarma.

+1/0
21.2.2012 12:00





Najdete na iDNES.cz