Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Takové kardinálské roucho má docela praktickou barvu

Červená barva kardinálského roucha symbolicky znamená, že po papeži nejvyšší církevní hodnostář je ochoten prolít za víru svou krev. Upřímně řečeno, pokud jde o naši zemi, nikdo si asi nemyslí, že by taková situace mohla v nejbližší době nastat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Demon light

je to pocta pro ČR mít dalšího kardinála...

R^:-)

+3/0
21.2.2012 6:48

capellen

Argumenty

Líbí se mi, jak tady kdekdo argumentuje středověkem, křižáckými výpravami, tmářstvím, a bůhví čím ještě. A přitom to všechno zná leda z filmů, protože to byla "tajemstvím opředená doba", čili si šlo bezbřeze vymýšlet cokoli. Ty osudy lidí jsou asi tak aitentické, jako Kate Winslet na Titanicu.... Jestli kdo chce o církvi vědět přesnéhl, tam ať si přečte životopisy světců - mučedníků. Ti místo tmářství sjezdili svět, v době, kdy si lidé mysleli, že země končí Atlantikem, tito světci evangelizovali v Americe, Indii, Dálném Východě. A šli do prostředí, kde neznali jazyk, zvyky, neměli nic, jen víru - a přesto jejich úsilí mělo úspěch, i když za něj mnohdy velmi krutě zaplatili životem. Dnes mnohem pohodlněji tamtéž vyjíždějí všelisjaké státní delegace - a kde je výsledek? Takže zatímco fikce o "špatné církvi" přitahuje, ověřené životopisy svatých "jaksi lid prostý netáhnou". Holt, jednomu je dáno, jinému ne...

+2/0
20.2.2012 23:18

I Shot the Devil

Re: Argumenty

nezdá se Vám ,že to poněkud nehorázně překrucujete? s těma fikcema o "špatné církvi"???

Pouze nepatrnou část, z  celkové historie církve , se chovají "neagresivně" . A to jen proto,že "zaplať pánbůch" musí. Jen kdyby opět mohly ty svoje "pravdy" násilím prosazovat,to by nám ukázaly zač je toho loket! Tím jsem si zcela jist.Já Vám dám z filmů!

A hlavně mi  nepište bláboly o VUML,komunisty nemám o nic radši než církev.

+1/0
20.2.2012 23:41

I Shot the Devil

Re: Argumenty

ale jinak, smysl pro humor Vám rozhodně nechybí....;-D

0/0
20.2.2012 23:47

upír Nosferatu

Re: Argumenty

Proč tam ti slavní mučedníci lezli? Pokud vím, nikdo je tam nezval. :-P

0/0
21.2.2012 6:35

Sarka-3

Re: Argumenty

Násilně evalgelizovali Ameriku, Indii, dálný východ v mylném přesvědčení, že jedině jejich Bůh je ten jediný správný a přesvědčovali násilím k jejich víře. Odkud pramení jejich nabubřelost toto tvrdit ? kdo jim dal na to právo ? Spousta věřících si myslí, že jsou něco více, než nevěřící, také z tvých argumentů to přímo čiší. A také se mi moc líbí, jak církev, zaštiťující se pokorou a službou bližnímu si staví přeplácané chrámy, copak k oslavě boha to potřebují ? Copak není bůh všude kolem nás ? Představitelé nosí ornáty přetékající zlatem, tak to jejicj bůh musí být nadšen. A odpustky - to je síla.  Avšak, co jiného než nekritickou namyšlenost lze čekat od organizace, kde hlavní představitel se arogantně nazývá "svatým otcem". Musíte hlavně věřit, ovce, však váš pastýř kněz vám přesně nalinkuje, jak máte přemýšlet, vlastně nepřemýšlet, je to pak všechno tak jednoduché, že ?

+3/0
21.2.2012 6:38

Sarka-3

Re: Argumenty

Souhlasím s tebou, někomu je dáno řídit svůj život sám a převzít za něj plnou zodpovědnost, někteří jsou však slabí a bez vedení, či spíše diktátu své církve se k životu postavit čelem nedokáží. Je úsměvné, že bez vlastního názoru bezmyšlenkovitě přejímají církevní dogmata a ještě jsou na to pyšní.

+1/0
21.2.2012 6:38

upír Nosferatu

Re: Argumenty

Je to většinou ze strachu, který církev už tisíciletí šíří mezi lidmi, aby je mohla ovládat. Strach a pocity viny, nic jiného.

+1/0
21.2.2012 6:40

truthspeaker

Re: Argumenty

Souhlas.

0/0
21.2.2012 8:59

truthspeaker

Re: Argumenty

Netřeba jít daleko do historie. Stačí se podívat, kolik katolických kněžích bylo odsouzeno mezinárodním tribunálem za podíl na masakrech Tutsiů a umírněných Hutů v kostelech a státních zařízeních během rwandské genocidy (a opravdu to není 1, jak chybně uvádí např. wikipedie, jeden je pouze mediálně "slavný").

K tomu fakt není co dodat, hovoří to za vše.

+1/0
21.2.2012 8:58

ditrinoroo

Má docela praktickou barvu,

třeba fleky od červeného vína na na něm nebudou tak vidět nebo kdyby se řízl o rozbitou sklenici.....;-)

+2/0
20.2.2012 17:14

Lájosz Bács, sponzor ODS

Re: Má docela praktickou barvu,

nebo zasvětil nějakou pannu :-P

+6/0
20.2.2012 17:15

Lájosz Bács, sponzor ODS

Rudá = barva inkvizice.

:-/

+1/0
20.2.2012 17:09

EvitaPeron

Re: Rudá = barva inkvizice.

seš asi barvoslepej, ne Rv;-D

0/0
20.2.2012 18:36

Menetekel

Nemůžu si pomoct ale vždycky když uvidím kardinála

vzpomenu si na skutečně charakterní postavu ze Čtyřech mušketýrů, kde hraje dosti velkou politickou roli kardinál z Richelieu. Přeju si aby to byl jenom přelud...

+2/0
20.2.2012 17:00

Vanguard

Re: Nemůžu si pomoct ale vždycky když uvidím kardinála

Nesmíš svůj názor na historii zakládat na dobrodružném románu...kardinál Richelieu byl velký státník, kterého dodnes ve Francii ctí.

+4/0
20.2.2012 17:33

EvitaPeron

Re: Nemůžu si pomoct ale vždycky když uvidím kardinála

kard. Richellieu je ve francii vnímán jako "otec vlasti". A skutečně to byl on .kdo vytvořil velkou francii

0/0
20.2.2012 18:43

tedyn

Ale uměli to s nima ti komunisti ;-)

Nevím zda-li má Duka smůlu nebo štěstí že tady nevládnou !!

0/0
20.2.2012 16:40

EvitaPeron

Re: Ale uměli to s nima ti komunisti ;-)

schvaluješ vraždy kněží a jejich nahnání do komunistických koncentráků? Potom jsi právě spáchal tresný čin, chlapečku;-€RvRvRvRv

+1/0
20.2.2012 18:44

leonard 2

Takové kardinálské roucho má docela praktickou barvu

Nerozumím. Červenou barvu si už delší dobu uzurpují také komunisté.??

0/0
20.2.2012 16:16

Kuttlirz

Re: Takové kardinálské roucho má docela praktickou barvu

Já ano! U nich je to také krev, ale těch druhých.

+2/0
20.2.2012 16:20

EvitaPeron

Re: Takové kardinálské roucho má docela praktickou barvu

R^

0/0
20.2.2012 18:44

Kuttlirz

Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

svých předků? Čtyři, pět generací zpátky? Nebo rovnou dvacet generací zpátky, ve středověku? Ne, protože je neznáš. Možná by ses hodně divil. Tím, že církev je stará a vzdělaná instituce, všechno zaznamenává a uchovává i z dob, o kterých víme hodně málo a nerozumíme jim. Ovšem každý osel, co sotva zná svého pradědečka jménem, se cítí povolán kádrovat středověkou církev.

+3/0
20.2.2012 15:57

legadema

Re: Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

a kolik generací se nesmělo učit číst a psát pod pohrůžko smrti. Každý kdo trochu vybočoval z průměru, byl nebezpečný. A vzdělání ;-D , placatá země;-D. A zkus se zmínit o ochranách, jako rudý hadr na býka. A ve vatikánu vymýtají ďábla několikrát denně. Fakt vzdělanost:-/

+2/0
20.2.2012 16:07

Kuttlirz

Re: Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

Když tak "vymítají", vzdělanče. Dřívější negramotnost nebyla důsledkem zákazů, ale nezájmu. Vesničan na učení neměl čas a neviděl důvod. Placatá Země? Raně antická filosofie, Aristoteles už má Zemi kulatou a toho se drží celý křesťanský středověk. Pokud se ti to nepopletlo s geocentrickou soustavou, která je také z antiky, od Ptolemaia. Nakonec, zpochybnil ji až mnich a biskupský vikář Koperník a vyvrátil Galileo ve spolupráci s jezuity.

+4/0
20.2.2012 16:19

EvitaPeron

Re: Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

co to blekotáte, tohle vám poudal nějaký STBák, nebo člen KSČ. Jste normální ? Církev založila všechny významé university - od Sorbony po Oxford;-€!!

+1/0
20.2.2012 17:06

Lájosz Bács, sponzor ODS

Re: Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

No jo, museli mít svoje ovce vzdělané. :-/

+1/0
20.2.2012 17:08

Šimpy

Re: Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

Vážený pane, co na to říci? Snad jen to, že pokud mi paměť slouží, byli moji předkové slušní lidé, nekradli a nevyjadřovali se sprostě ( což se o Vás říci nedá). Samozřejmě nemohu vědět, co dělal prapředek v patnáctém století, ale ruku na srdce, Vy to o svých předcích z důvěryhodných a ověřitelných zdrojů víte? Doplňte si vzdělání a pak diskutujte.

0/0
20.2.2012 16:37

Kuttlirz

Re: Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

Kde jsem se vyjádřil sprostě? 8-o Já znám historii svého rodu 300 let zpět, vím jakou práci dá rodokmen a jak je minulost složitá. Ale právě proto se o minulých dobách, chování a motivech lidí vyjadřuji s pokorou. A také proto s despektem pohlížím na současné primitivní kádrovače církve v dávné minulosti.

+2/0
20.2.2012 16:54

Šimpy

Re: Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

V tom případě se Vám hluboce klaním a upřímně omlouvám.

+1/0
20.2.2012 17:11

hňup

Re: Hele, Šimpy, ty už jsi provedl sebereflexi za průšvihy

vědět, kdo se kdy narodil, kdy zemřel a kolik měl dětí nevypovídá zhola nic o charakteru toho člověka.....takže ty vlastně víš vo lidech , předcích, vo kterejch  toho mnoho nevíš...

0/0
20.2.2012 18:04

EvitaPeron

Za projevy víry se opět zavírá

ale ne v Rusku, ale v USA, VB,Švédsku atd. Proto je odlehčený tón článku diskutabilní, že exdůstojný pane Jandourku ....

http://res.claritatis.cz/zpravy/evropa/stejne-jako-mucednici-musi-byt-katolici-v-usa-pripraveni-snaset-vezneni-rika-biskup/5327?SSID=be9c60a843a5511b6245830008960796

8-o

0/0
20.2.2012 15:56

legadema

NO....

vypadá jako bratr Tuck, jen ten nebyl tak vyfešákovaný ;-D

0/0
20.2.2012 15:56

Šimpy

Váš článek shrnul fakta,

a tato fakta bychom měli mít stále na paměti. V závěru článku píšete o lhostejném, až odporujícím přístupu české veřejnosti k církvím. Vy se tomu divíte? K tomu, abych věřil v Boha, církev nepotřebuji. A už vůbec ne církev, která dodnes nebyla schopna sebereflexe za své průšvihy. Křížovými výpravami počínaje a pedofilními skandály konče.;-€

+1/0
20.2.2012 15:20

jenprozabavu

Re: Váš článek shrnul fakta,

zaplať pan bůh za křížové výpravy, bez nich, už jsme dávno všichni muslimové!

+2/0
20.2.2012 15:25

Ficcino

Re: Váš článek shrnul fakta,

Ano, třeba Albigenská křížová výprava.

0/0
20.2.2012 15:30

jenprozabavu

Re: Váš článek shrnul fakta,

hmm ta asi moc ne :(

0/0
20.2.2012 15:33

Ficcino

Re: Váš článek shrnul fakta,

Celkem humus číst o tehdejší morálce papeže a spol.

0/0
20.2.2012 15:35

Kuttlirz

Re: Váš článek shrnul fakta,

Výprava proti albigenským padá na triko francouzských králů, znamení kříže bylo politicky zneužito. Zeptejte se, co si o ní myslí Francouzi, neboť bez ní by nebylo Francie v dnešní podobě.

+2/0
20.2.2012 15:48

Ficcino

Re: Váš článek shrnul fakta,

Znáte v této souvislosti výrok papežského legáta: „Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens."?

0/0
20.2.2012 15:55

Kuttlirz

Re: Váš článek shrnul fakta,

Znám, ale co dokazuje? Mluvil za sebe, nebo z pověření? Mluvil svobodně, či pod nátlakem? Mluvil uváženě či v afektu?

+1/0
20.2.2012 16:12

legadema

Re: Váš článek shrnul fakta,

myslím že kříže je politicky zneužíváno od počátku křesťanství. ;-D a kterého náboženství ne.

Již ve starém Egyptě.............................

0/0
20.2.2012 16:01

hňup

Re: Váš článek shrnul fakta,

církev je svatá. to byl král francie, ten lump. akorát pán bůh nějak neukočíroval jeho kroky...

0/0
20.2.2012 18:07

Kuttlirz

Re: Váš článek shrnul fakta,

Trochu mi to připomíná jiný populární blábol: K tomu, abych vystudoval, knihy nepotřebuji. Znám dost takových, mají "papír" z VŠ, ale o jejich vzdělanosti bych nemluvil.

0/0
20.2.2012 15:45

Šimpy

Re: Váš článek shrnul fakta,

Máte pravdu, bohužel je to smutná realita dnešní doby. Ale uznejte, že je rozdíl mezi studiem, které mě připraví na budoucí povolání - a tudíž je podvod neomluvitelný, už jen proto, že tomu dotyčnému jeho odbornost věřím - nebo vírou, která je mojí osobní věcí. A opravdu nemusím být věřící kvůli sympatiím k jakékoliv církvi. Proto skutečně nepotřebuji žádnou církev k tomu, abych přijal Boha a věřil v něj. Nejsem ortodoxní věřící, proto mám na tuto problematiku laický názor, nicméně jsem přesvědčen, že je správný.

0/0
20.2.2012 16:54

diskuter99

nikdo si asi nemyslí, že by taková situace mohla v nejbližší

době nastat - kde žije autor? v EU už se ZASE za křesťavství zavírá ..... zatím nenapádně a pomalu a jen na málo ... ale je jen otázka času .... anglický pastor byl týden ve vězení a dostal 1000 liber pokuty za to, že na veřejnosti řekl, že homosexualita je hřích .... v kanadě opakovně zavírali ženskou za boj proti potratům .....

+3/0
20.2.2012 15:09

Vosta Jindra

Re: nikdo si asi nemyslí, že by taková situace mohla v nejbližší

za křesťanství se nezavírá; ten anglický pomatenec toho řekl víc, ale to je jedno. Jde o to, že nikdo nemůže zneužívat své víry k sprostému zesměšňování jiných osob. To není projev víry, ale sprostoty.

0/0
20.2.2012 15:16

diskuter99

Re: nikdo si asi nemyslí, že by taková situace mohla v nejbližší

tak především křesťanství rozlišuje špatné jednání od osoby, která tak jedná ... a byl jste někdy na pride-parade (nebo jak se to píše)? ... tyto osoby mohou zcela beztrestně a veřejně urážet všechny své "nepřátele" ....

+4/0
20.2.2012 15:25

Vanguard

Re: nikdo si asi nemyslí, že by taková situace mohla v nejbližší

Takže souhlasíš i s tím, aby byli zavíráni ti, kteří například sporostě zesměšňují papeže (a že jich je)? díky za odpověď...

+3/0
20.2.2012 15:27

Králík z klobouku

Re: nikdo si asi nemyslí, že by taková situace mohla v nejbližší

Hm... tak jestli pro tebe křesťanství spočívá v tomhle, tak to se Ježíš může leda tak otáčet v hrobě anebo z něj radši úplně odejít.

0/0
20.2.2012 20:26





Najdete na iDNES.cz