Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trati z Harrachova se letos už podruhé nekontrolovaně řítil vlak

Na strmé horské železniční trati z Harrachova do Tanvaldu se letos už podruhé nekontrolovaně řítil motorový osobní vlak přes několik zastávek. Proč, to nyní zjišťuje Drážní inspekce. České dráhy do skončení vyšetřování tento typ vozů z tratě stáhly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blackhawks

proc neudelaji z toho atrakci????

drahy by vydelaly ...treba Tanvaldska jizda smrti...

0/0
17.2.2012 22:57

Kike

hezky česky

jednou je to málo aby se to začalo řešit, podruhý to už stojí za pozornost :)

0/0
17.2.2012 20:41

karliak

Nezastavujeeem,

mame zpozdeniiiiiiiiiiiiiiiii :D

0/0
17.2.2012 18:32

Chytrakz hospody

No je mi divné,

že by mašinfírové neuměli brzdit????

0/0
17.2.2012 16:25

Roderick Usher

Ze by nejaka systemova chyba?

Ono jednou mesicne tam nechat profrcet vlak bez brzdeni, to uz vyzaduje poradny bordel. Druha moznost je, ze strojvedouci CD jsou opravdu takovi lemplove.

0/0
17.2.2012 16:17

Pájik

Rychlost

V úseku a směru Kořenov - Tanvald je povolená rychlost jen 30 km/h

0/0
17.2.2012 14:57

Králík z klobouku

Re: Rychlost

A po lednové události jen 20 km/h. To už se tu psalo. Ovšem pokud vlak nebrzdí, tak se nejspíš omezením řídit nebude.

0/0
17.2.2012 15:45

drsny_zasveceny

Re: Rychlost

No ano, ale traťová je celkově 50, ne? To mi přijde ve vztahu k rychlosti vlaku a jeho možnému vyšinutí podstatnější.

0/0
17.2.2012 16:04

The.Day.X

Rychlobrzda

Kdysi měl můj tchán strojvedoucí poučil o tom, že jako cestující mohu s klidným svědomím a beztrestně použít rychlobrzdu, pokud vlak nezastaví v nějaké stanici kde zastavit měl.

Celkem bych to doporučil i oněm cestujícím kteří jezdí na trase v Harrachově. Ono se klidně může něco stát strojvedoucímu a nikdo to neví - takže rychlobrzda je při podobném problému určitě řešení ...

+2/0
17.2.2012 13:13

honza.f

Re: Rychlobrzda

To rozhodně není. Pokud vlak nebrzdí, tak to rychlobrzda nezachrání. A tady to vypadá na jiný problém, způsobený mrazem.

0/0
17.2.2012 13:17

The.Day.X

Re: Rychlobrzda

Pokud vlak nebrzdí, tak je samozřejmě problém, ale pokud strojvedoucí usne, problém to vyřeší =)

0/0
17.2.2012 13:29

Králík z klobouku

Re: Rychlobrzda

Když usne, může se probudit. Horší je, když usne tak důkladně jako ten pilot co letěl z Varšavy. A je čím dál víc vlaků, kde už není ani ten průvodčí.

0/0
17.2.2012 13:43

AAA3

Re: Rychlobrzda

pokud strojvedoucí usne, problém vyřeší tlačítko bdělosti, ne?

0/0
17.2.2012 13:59

The.Day.X

Re: Rychlobrzda

Nevím co je tlačítko bdělosti. Ale kdybych já byl cestující, kterému vlak nezastaví zastávkou a projede jí, tak prostě zatáhnu za rychlobrzdu.

Ať už z důvodu bezpečnosti (strojvedoucí usnul / dostal infarkt), nebo z toho že mi v té zastávce zastavit měl, mám nárok to udělat.

0/0
17.2.2012 14:38

naroznej

Re: Rychlobrzda

Tlačítko bdělosti je takové tlačítko , které musí strojvedoucí permanentně stlačovat v nějakém intervalu. Pokud to neudělá , vlak samočinně zastaví.

Nicméně... pokud nefungují brzdy , nepomůže ani záchranná brzda ani nic jiného.

0/0
17.2.2012 15:14

JayDeeSq

Re: Rychlobrzda

použítí záchranné brzdy v tomto případě může skončit ještě hůř,když se aktivuje záchranná brzda vypne se edb a pokud jsou namrzlé kotouče vlak nebrzdí vůbec..si zkuste spočítat jaké zrychlení by na tomhle spádu pak vlak měl..rozhodně by to nebylo 70-80 jako v těchto případech..

0/0
17.2.2012 16:00

Lampárna

Re: Rychlobrzda

To jako konkrétně Vy budete stát u každých dveří každého vlaku nebo u každého okýnka osobní pokladny a provádět zákonná poučení s každým cestujícím o tom, kdy, kde a na jakých vlacích používat/nepoužívat v oddíle pro cestující rukojet Záchranné brzdy k odvrácení hrozícího nebezpečí?!! Nebo nalepíte na vlak piktogram "Nebezpečný vlak"na vlastní nebezpečí a rukojeť Záchranné brzdy pro cestující můžete  klidně nechat zablokovat, když to podle Vás NEzachraňuje, ale naopak ohrožuje?!

0/0
20.2.2012 22:12

HrubesaMares

Re: Rychlobrzda

ty zachranny brzdy stejne nikdy nefungujou ;-)

0/0
17.2.2012 17:26

Rumcajz

6%

ve Švýcarsku na Rhétské dráze se jezdí se stejným sklonem a bez problémů.;-)

0/0
17.2.2012 13:06

Roderick Usher

Re: 6%

Jestli to nebude tim, ze tam nejezdi CD ale RhB.

0/0
17.2.2012 16:14

Pájik

Pár poznámek

Tentokrát šlo pouze o motorový vůz, konkrétně 843.004. S minulým ujetím je společné počasí - v obou případech sněžilo.

0/0
17.2.2012 12:48

Mirek1944

Re: Pár poznámek

Že se to stane dvakrát u jednoho typu (u jednoho stroje ano nebo ne?), nabízí otázku, co má s brzdami - je to technicky OK, nebo je něco se servisem? Spíš to druhé, tenhle stroj tu nejezdí první zimu, že, a v Jizerkách asi také není pod nulou poprvé..... a že by byl blbec strojvůdce? Nedávají si snad majzla, aby se to neopakovalo?

0/0
17.2.2012 17:26

Kocour-mikes

Podle obsazení, to nebyl zbytečný spoj...

...nekontrolovaně se "svezla" i obsluha...asi mašinfíra usnul, nebo doháněl zpoždění;-D

0/0
17.2.2012 12:48

Rosomak

Za chvíli dojdou takovým tempem ČD strojvedoucí

ochotni tam jezdit. Ale jak tady psali minule lidé věcí znalých, tak můžeme očekávat stejný závěr jako minule.

0/0
17.2.2012 12:47

Pájik

Re: Za chvíli dojdou takovým tempem ČD strojvedoucí

Údajně byl zakázán provoz motorových vozů řady 843 na trati Tanvald - Harrachov

0/0
17.2.2012 12:53

sámvelkýmao

Re: Za chvíli dojdou takovým tempem ČD strojvedoucí

údajně, i kusajně.....

0/0
17.2.2012 12:57

ODSCSSD6

auta stoji, vlaky jedou

R^;-D

+3/0
17.2.2012 12:28

FandaVV

Re: auta stoji, vlaky jedou

:-/ a jak rychle...

0/0
17.2.2012 12:33

sámvelkýmao

Re: auta stoji, vlaky jedou

ať jsou jak vítr.....

0/0
17.2.2012 12:55

AAA3

Re: auta stoji, vlaky jedou

nestavi nestavi vubec nikde nestavi kdo se mu postavi toho zajede ;-D

+1/0
17.2.2012 13:13

sámvelkýmao

Re: auta stoji, vlaky jedou

tak.....

0/0
17.2.2012 13:20

pavelthelong

zajimavosti okolo provozovatele

Trat Korenov Harrachov provozuje firma GW Train Regio, drive se jmenovala Viamont Regio. Jmenem se hodne podobala firme byvaleho ministra dopravy pana Rebicka, soucasneho multimilionare a majitele fotbalove Slavie. Ze by nejaka souvislost ? Vetsina podobnych soukromych firem miva problemy s udrzbou a technickym stavem parku

0/0
17.2.2012 12:19

AAA3

Re: zajimavosti okolo provozovatele

a ty si zaspal jen asi o pouhych 14 let, vid...

0/0
17.2.2012 12:23

AAA3

Re: zajimavosti okolo provozovatele

Krome toho to nebyla firma GW ale GJW

0/0
17.2.2012 12:29

Pájik

Re: zajimavosti okolo provozovatele

Mýlíte se. Tuto trať od roku 1998 provozují České dráhy

0/0
17.2.2012 12:43

Králík z klobouku

Re: zajimavosti okolo provozovatele

Já myslel, že tuto trať už několik let provozuje SŽDC. České dráhy na ní provozují jen dopravu.

+1/0
17.2.2012 13:18

JayDeeSq

Re: zajimavosti okolo provozovatele

ono to je úplně mimo..na českém źemí trať vlastní SŽDC,provoz na ní zajišťují české dráhy a na úseku kořenov-státní hranici i zmíněná polská firma,ale ta nejezdí na spádu kde je ozubnice,si jen někdo přecet údaje v jízdním řádu v kolonce dopravců..

0/0
17.2.2012 16:03

články zásadně nečtu!

A6 to bude potřetí a ten vlak se někde vyklopí

tak možná někdo uzná, že za to strojvůdce asi nemůže.

+1/0
17.2.2012 12:12

AAA3

Auta stoji

vlaky jedou R^

+1/0
17.2.2012 12:03

brezinka1

Re: Auta stoji

tank stojí

0/0
17.2.2012 14:31

furtspolu

Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Pokud se počítá s jejím dlouhodobou životností - nebylo by naškodě ji  elektrifikovat a přízpůsobit tak aby při zjezdu rekuperací vyráběla el. energii , kterou by mohla dodávat do energ. sítě . Jednak by se investice brzy zaplatila a zamezilo by se opakování ( případně i havarii). R^;-O

0/0
17.2.2012 11:56

el_salamo

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Výhledově ano - spojení do Harrachova a do Polska  + technická památka.

0/0
17.2.2012 12:19

nemereth

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Na rekuperaci energie není nutné mít elektrifikovanou trať, byť i o tom se uvažuje. A taky o propojení tunelem (skutečným, ne finančním...) do Rokytnice a na trať do Martinic. Jen je to šíleně drahá myšlenka.

0/0
17.2.2012 12:20

drsny_zasveceny

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Na 60 promile pomůže elektrifikace asi stejně, jako v autě při smyku voňavej stromeček pod zrcátkem.

+2/0
17.2.2012 12:20

nemereth

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Například tramvajové trati mají běžně sklon 70 promile a často i více. Jen (bylo) v Praze je několik úseků se sklonem okolo 8 %. A už jsem našel i ten Jablonec, tam měl jeden úsek sklon skoro 11 %. Takže prdlajs voňavej stromeček! :-)

0/0
17.2.2012 12:33

drsny_zasveceny

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Tak ještě jednou: když mi nebudou účinkovat přímočinné brzdy, čemu pomůže, že budu mít nad hlavou smeták a trolej?

To, proč dokážou jezdit tramvaje po ještě větších sklonech, má jinou příčinu - elektromagnetickou kolejnicovou brzdu, která když přijde průšvih, se přicucne ke kolejnici. Ale to dokážeš do vlaku dostat taky, bez ohledu na nějakou elektrifikaci.

+1/0
17.2.2012 13:15

Králík z klobouku

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Jistě. To je kolejnicová brzda na 24 V, ne na 600 V.

0/0
17.2.2012 13:22

Reptilian

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Tomuto principu brzdy se říká rekuperace. Jak víte, motor se může chovat i jako generátor. Jak takové brzdění funguje vysvětlím na dynamu. Když točíte dynamem naprázdno, jde to snadno, nestojí vás to prakticky žádnou energii, v okamžiku kdy k dynamu připojíte žárovku už se dynamu točí ztuha, ale stále to není problém, zkratujte dynamo a budete potřebovat vcelku velkou sílu na to, aby jste mu udělil alespoň nějaké otáčky.

Proto může elektrický motor se "smetákem" nad hlavou brzdit, aniž by fungovaly přímočinné brzdy;-)

0/0
17.2.2012 15:43

drsny_zasveceny

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

No ano, ale tu samou službu udělá brzdový odporník. A ne náhodou ho přesně tyhle motoráky mají. A ani EDB  v tramvajích pokud vím nefunguje až do zastavení.

0/0
17.2.2012 15:57

Reptilian

Re: Jak je tato trať výhledově perspektiví ?

Ovšem takováto doplňková brzda nebude nikdy stejně účinná, jako když se brzda vytvoří z celého motoru.

0/0
17.2.2012 16:19





Najdete na iDNES.cz