Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čarodějnice byly nevinné. Jejich upalování litujeme, řekl německý kněz

Bývalý učitel a kněz Hartmut Hegeler prosadil rehabilitaci dívky zabité při čarodějnických procesech před čtyřmi sty lety. Zkoumání jejího příběhu zasvětil deset let. Měl pocit, že by někdo měl konečně nahlas říci, že zabité ženy byly nevinné a morálně je očistit. Rád by jezdil vyprávět příběh čarodějnice Henotové do škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ruler

ať si trhne nohou...

tyhle omluvy po stovkách let vůbec nechápu... k ničemu to není... je jiná doba, tenkrát by to dělal taky

0/0
3.3.2012 12:55

pondelkovic3

Nemusím církve...

Ale za to bych se neomlouval, je to divné, raději tlustou čáru.....stejnako to není upřímné...a již to tak nějak patří k historii..

0/0
18.2.2012 15:05

Isabelle

Re: Nemusím církve...

Zkus uverit muzi v dlouhych satech ... :-)

0/0
18.2.2012 19:17

OI147

Re: Nemusím církve...

K historii dané instituce která je pořád funkční a ještě se neomluvila.

0/0
4.3.2012 2:35

Demon light

jsem katolík a jsem na to hrdý...

:-)

0/0
18.2.2012 9:59

Isabelle

Re: jsem katolík a jsem na to hrdý...

doopravdy ?

0/0
18.2.2012 19:15

ducatofil

Zajímave,

a kdy se omluvi atheiste za sve zlociny spachane za Velke Francouuzske Revoluce, v Italii, Irsku, Mexiku, kdy se omluvi za Lenina, Stalina, Mao Ce Tunga, Pol Pota, Hitlera...kdy se omluvi za sve zlociny spachane u nas v padesatych letech.....nikdy...nikdy jsem od atheistu neslysel: ti lide, co jsme zavrazdili byli nevinni, jejich smrti litujeme.... a tech atheisty povrazdenych nebylo par pred staletimi, byli desitky milionu lidi, za 250 let sve existence stacil atheismus zavrazdit vice lidi, nez vsechna nabozenstvi sveta od pocatku lidstva dohromady. Beztrestne, bez jedne jedine omluvy.

+2/0
16.2.2012 17:52

Suska

Re: Zajímave,

nebude to tim, ze ateismus je oznaceni neviry v ani jednoho z bohu a nic jineho? Vy se od ateistu lisite jen tim, ze neverite v jen o jednoho boha mene (predpokladam).

V naprosto vsem ostatnim mohou byt neverici zcela rozdilni. A take jsou. Ateismus neni zadny program ani ideologie. Je to proste nevira.

Neverici Bill Gates vede nejvetsi charitu na svete. Drtiva vetsina spickovych vedcu jsou neverici. Diky nim tu ted pisete co tu pisete.

(asi) Neverici Hitler vedl narod krestanu a ke krestanstvi se verejne hlasil (akorad boha udelal spis sam ze sebe). Stalin (vystudovany pravoslavny knez), zase ze sebe. A v severni korei to dotahli az na nesmrtelne bohy, zjevovani hvezd a plac prirody.

Ja jsem neverici a muzu vam rict, ze lidi hodnotim individualne. Hitler, Stalin a spol byli sileny maniaci, ale ja s nimi a jejich ideologiema mam spolecneho snad jeste mene nez vy. Vy mate potrebu uctivat idoly, ja ne. Proto me ani nenapadlo, ze zrovna ja bych se za ne mel omlouvat.

+4/0
17.2.2012 17:22

dan..

Re: Zajímave,

Náboženství je jistý druh totality, hodně zjednodušuje život. Není nutné přemýšlet: co je správné, to nám řeknou v kostele, tamtéž se zbavíme hříchů (a můžeme hned vyrábět další), kdo věří, je náš, kdo nevěří, je proti nám. Podobnost s nacismem a komunismem je ovšem čistě náhodná.

+4/0
18.2.2012 0:04

Suska

Re: Zajímave,

jinymi slovy: pokud nesbirate znamky, tak jste afilatelista stejne jako Hitler. Ja myslim, ze byste se za ty jeho zrudnosti mel vsem ihned omluvit. A to zejmena filatelistum.

(jeste doporucuji si vsimnout, ze Hitler nijak nebojoval proti krestanum ani vire. Naopak 96% fasistickeho nemecka bylo krestanske.)

+2/0
17.2.2012 17:44

OI147

Re: Zajímave,

To si snad děláte pr*el!! To je jako kdybych řekl že za čarodějnické procesy se mají omluvit kudlanky nábožné!!

Ateisté i věřící jsou jednotlivci, když se maj potřebu scházet a sdílet spolu něco (např. grilování masa na swingers párty - někteří ateisti nebo grilování ženskejch - nekteří věřící) tak to dělají v rámci nějaké skupiny - instituce. A co instituconální odpovědní pracovníci (např. španělší inkvizitoři) s pověřením udělají tak za to zodpovídá celá instituce a ne jednotlivec... Nebo:

Kdybych měl křesťanskou víru ale byl neinstitucionalizovaný jednotlivec tak bych se neměl za co omlouvat.

Ale kdybych vstoupil do římskokatolické církve, nebo jakékoli která se na tom podílela, a stal se tím součástí dané instituce tak bych se asi měl omluvit.. Nebo snad ne?

Němci se omluvili, Rusáci se za něco omluvili ale dalo by se říct že u nich to ještě neskončilo protože stejně jako v Číně Mao, je v rusku Lenin stále "dobrej týpek" z historie.

0/0
4.3.2012 2:31

EvitaPeron

SOIUDRUZI VAŠE ANTIKLERIKÁLNÍ A CHRISTIANOFOBNÍ PROPAGANDA

je už únavná ! Co kdybyste změnili na chvíli téma a napsali něco o tom, co  dodnes mainstream zamlčuje, o čem se pomalu nesmí v demográáácii mluvit , třeba jak  zednáři vraždily katolíky při genocidě v Irsku ( 2,5 milionu), či ve Vendeé, kde jich zavraždily půl milionu a  deset tisíc kněží utopil při "noyades“ (masové topení), kdy svázali nahé muže, ale i ženy a děti ve speciálně konstruovaných lodích, odtáhli je doprostřed řeky Loiry a pak potopili. ? Kdy odškodníte pozůstalé 70 tisíc katolických žen a děti rozstřílených řetezovými koulemi  během jediného dne v roklích u Lyonu ? A co takhle ukrajinská genocida křestanů prováděná rudými komisaři židovského původu na Ukrajině s 2,5 milionu mrtvých ? Vaše protikřestanská propaganda je už trapná, "křištálová lupo"

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/6329-genocida-francouzskych-katoliku-ve-vendee.aspx

http://www.vendee.cz/texty/a-genocida-vendee.html

již nyní děkuji, ale asi Vám to Murdoch neschválí, že:-))

+1/0
16.2.2012 14:57

regina1

Re: SOIUDRUZI VAŠE ANTIKLERIKÁLNÍ A CHRISTIANOFOBNÍ PROPAGANDA

Nóó, zednáři a katolíci. (skoro totéž). Není nad to, že si věřím v co chci, nikomu to nevnucuji, nechci po nikom desátky, nikoho neupaluji a nemusím ke své víře mít zlatý chrám.

Na druhou stranu chrámy a mešity jsou nádhernou kulturní památkou, zrovna jako pyramidy. Ale když si člověk představí ty statisíce chudáků, kteří je stavěli, lze to přirovnat dnes k výstavbě hotelů a světových "nej" v Arabských emirátech, kde to staví Pákistánci a Indové v nelidských podmínkách za jídlo a směšný plat, tak mi pohled na ty nádhery nějak vyvolává hořkost v ústech. Nechoďme až tak daleko, dnešní stavby u nás jsou realizovány sice neporovnatelně lidštěji, ale Ukrajinec zaměstnaný díky svému bossovi na tom o moc lépe není.

Takže, není to o katolících a zednářích, ale o lidech.;-)

+3/0
16.2.2012 19:17

EvitaPeron

Re: SOIUDRUZI VAŠE ANTIKLERIKÁLNÍ A CHRISTIANOFOBNÍ PROPAGANDA

"zednáři a katolíci skoro totéž" ? jak jste na to přišla, zednáři jsou úhlavními nepřáteli křestantsva a celého lidstva, dělají revoluce, vraždí za bílého dne, ovládají skoro všechny finanční toky ( FED)

+1/0
17.2.2012 12:04

rebereb

Re: SOIUDRUZI VAŠE ANTIKLERIKÁLNÍ A CHRISTIANOFOBNÍ PROPAGANDA

Máte pravdu, zednáři byli pro společnost stejně nebezpeční, jako katolíci. Obě skupiny vraždili po miliónech obyvatele. Jen mne napadá - kdo jich zavraždil více - zednáři, katolíci nebo fašisti????

0/0
16.2.2012 20:52

antidepka7

Jak vidět,

zdejší ateisti, humanisti- pacifisti apod. mají jasno. Nepochybuj o tom, že kdyby měli možnost uplatnit svoji mocenskou ideologii, dělali by úplně to samé jako se to dělo (nejen) ve středověku. Každá náboženská ideologie (bez živého Boha) vede vždy ke stejným výsledkům. Btw. francouzský chemik Francoise Lavoisier byl zavražděn během ateistického osvícenského puče zvaného francouzská revoluce. Co tak hrozného asi spáchal? Kterému buržoaznímu ďáblu sloužil? P.S. Nejsem katolík.

+4/0
16.2.2012 13:49

EvitaPeron

Re: Jak vidět,

R^R^R^

0/0
16.2.2012 15:04

regina1

Re: Jak vidět,

Hloupost, jen by v tom nesměly být jen ty "many, many, many:-P

0/0
16.2.2012 19:19

legadema

no hustý

a kdy se omluví za Losiny 8-o

+2/0
16.2.2012 12:27

Vlad IV

Re: no hustý

Kdo? 8-o

0/0
17.2.2012 16:44

OI147

Re: no hustý

Kdo?!!8-o

0/0
4.3.2012 2:36

Borracho de Kalosko

No v ohni neupalovali ani komunističtí komisaři....

oni vedle těch "kremačních fráternicků" byli opravdu humanisté ;-D

+2/0
16.2.2012 11:51

EvitaPeron

Re: No v ohni neupalovali ani komunističtí komisaři....

komunisti odkrádloval cca 130 milionů lidí, naprotitomu papežská inkvizice za 1000 let trvání jen 8 lidí, španělská královská  i.cca 15-30 tis. ( ta ovšem podléhala koruně, nebyla to církevní inkvizice)

Nevíš o historii NIC, nebo jen to poudala souška učitelka, anebo Voříšek na NOVĚ.;-D8-oRvRv

proto se laslavě zdrž komentářů;-O

+2/0
16.2.2012 14:34

OI147

Re: No v ohni neupalovali ani komunističtí komisaři....

Aha... Ovšem je zajímavý že ohníčky plápolaly po celý Evropě... Např ten týpek z Kladivo na čarodějnice byl církevní... možná by jste si měl nastudovat tu historii kterou se oháníte ;-D

0/0
4.3.2012 2:48

erth

-

kolik znáte žen, o nichž jste přesvědčeni, že to jsou ježibaby?

0/0
16.2.2012 10:56

antidepka7

Re: -

Docela dost.

+1/0
16.2.2012 13:34

999666999

Tak to se asi zdejším svatouškům líbit nebude

;-D;-D;-D;-D

+2/0
16.2.2012 10:37

yan007

Re: Tak to se asi zdejším svatouškům líbit nebude

myslím, že se to nejspíš nebude líbit lidem, kteří na věřící nadávají... protože to ukazuje sebereflexi a schopnost říct "udělal jsme chybu" - to průměrný ateistický čech s názorem, že odsun němců byl v pořádku NIKDY nesvede....

+2/0
16.2.2012 10:58

yan007

Re: Tak to se asi zdejším svatouškům líbit nebude

a možná za 400 let ano...

0/0
16.2.2012 11:33

iBlesk

A co znásilnění nezletilí chlapci v katolických školách???

Ti byli také nevinní, či ne?? Byly jich statisíce....8-o8-o

+3/0
16.2.2012 9:59

fomik

Re: A co znásilnění nezletilí chlapci v katolických školách???

;-D;-D;-DStatisíce?

0/0
16.2.2012 10:30

yan007

Re: A co znásilnění nezletilí chlapci v katolických školách???

a co s nimi? Papež se omluvil a nařídil nulovou toleranci s tím, že má být vše hned hlášeno policii a má se s ní spolupracovat? Co by jako měl víc udělat? - teda kromě zrušení celibátu, to by mohl...

+1/0
16.2.2012 10:59

Kruton

Re: A co znásilnění nezletilí chlapci v katolických školách???

a co znásilněné děti ve státních školách?

+1/0
16.2.2012 19:58

iBlesk

Do teď jsem netušil, že byly nevinné!

Nebýt tady tohoto kněze, nikdy bych se to nedozvěděl...

A co pomoci fašistům s útěky do Jižní Ameriky. Katolická církev na to měla od roku 1945 dokonce celé oddělení a celé to financovala. Ti fašisté byli taky nevinní??8-o8-o

+4/0
16.2.2012 9:56

iBlesk

Re: Do teď jsem netušil, že byly nevinné!

Teda - já jsem netušil, že byly i nějaké čarodejnice. Ty byly podle mne jen v pohádkách. No, ale podle tohoto kněze byly skutečně. Ale nevinné!

Bože - ti katolíci jsou spolek ....

+3/0
16.2.2012 9:57

yan007

Re: Do teď jsem netušil, že byly nevinné!

a není podivní titulek "čarodejnice byly nevinné" spíše výsledek novinarčiny než katolíků?

0/0
16.2.2012 11:00

všeználek3

nebylo by lepší říct

něco jako nebyly to čarodějnice a zavraždili jsme je -protože jsme byli pitomové;-O bavit se o nich jako o čarodějnicích -když byly nevinné mě připadá blbý

+2/0
16.2.2012 9:14

yan007

Re: nebylo by lepší říct

chápu logiku toho, co říkáte, ale mám za to, že je to spíš výsledek novinarčiny než přístupu kněze... titulek: Ženy, které byly upáleny jako čarodejnice byly nevinné je prostě delší...

0/0
16.2.2012 11:02

zberanek

Měli by to číst za domací úkol a o tom také přemýšlet

Tento článek by měli číst především fanatičtí věřící, tedy ti věřící, kteří už přestali samostatně myslet a papouškují to, co slyší a nebo čtou v kostele. Jsou to ti takzvaní zastánci církevních restitucí z pera Kalouska. Kdyby restituce byly navrženy tak, že by se církvím vracela celá sluneční soustava, tak by to stejně obhajovali, protože to, co bylo ukradeno, musí být vráceno, jak všichni sborově opakují. Jsou to ti, kteří tvrdí, že procesy s ženami, obviněnými s čarodějnictví v žádném případě nevznikaly z popudy církve.

+3/0
16.2.2012 9:12

iBlesk

Re: Měli by to číst za domací úkol a o tom také přemýšlet

A proč by to měli číst?? Pžedevším by měli tomu knězi říci, že čarodejnice neexistovaly, takže se nemohly provinit.

Možná by se mohli tomu knězi zmínit o tisících znásilněných nezletilých chlapcích v katolických školách... Ty děti byly taky bez viny.

+1/0
16.2.2012 10:02

yan007

Re: Měli by to číst za domací úkol a o tom také přemýšlet

souhlas (kromě restitucí - to s vámi nesouhlasím) no a také by si jej měli přečíst všichni fanatičtí ateisté aby viděli co to znamená schopnost sebereflexe a lítosti...

+1/0
16.2.2012 11:05

kopr324

Pryč s církvemi!

Církev je spolek vrahů , zlodějů a pedofilů.Komunisti, mimo Stalina je proti nim zájmový kroužek.A teď naše zkorumpovaná vláda vedená študentíkem Nečasem a Kalousem neváhá šetřit na dětech ,důchodcích ,nezaměstnaných atd. , aby "vrátila" církvi to, co ona za staletí nakradla.Nemluvím o vráždách ,kterých byly miliony.Ať si vezmou svého boha,kterého nikdo v životě neviděl a táhnou mimo slušnou společnost.Je mi líto babiček ,které dají poslední korunu nenažrané církvi v kostele do kasičky.

+3/0
16.2.2012 8:06

EvitaPeron

Re: Pryč s církvemi!

vy nejste snad normální. nejste bývalý STBák, anebo okresní tajemniík KSČ;-O?

+1/0
16.2.2012 14:37

(@)

Pozdní lítost... A i důkaz, proč církvím nic nevracet

Církve v minulosti nejen hromadně vraždily nevinné, ale i konfiskovaly majetky a mají na svědomí obrovská bezpráví. O to hroznější je v tom kontrastu jejich dnešní snaha o nějaké navracení majetků, ba dokonce finanční formou v řádu téměř stovky miliard Kč!!! Pokud je komunisti o něco připravili, tak to bylo to, co jim stejně z principu nepatřilo, tak nechápu, proč by to měl dnešní daňový poplatník navíc splácet.

+3/0
16.2.2012 7:45

BMG

Re: Pozdní lítost... A i důkaz, proč církvím nic nevracet

Historicky mnohem větší zločinec je stát. Tak proč by měl něco vlastnit?

+2/0
16.2.2012 7:51

(@)

Re: Pozdní lítost... A i důkaz, proč církvím nic nevracet

Souhlasím s tím, že stát by měl vlastnit JEN to nejnutnější a hospodařit s minimem financí, POUZE za účelem naplnění základních funkcí, které má a které nelze zajistit jinak.

+1/0
16.2.2012 7:54

Monastus

Re: Pozdní lítost... A i důkaz, proč církvím nic nevracet

No to není.

+1/0
16.2.2012 9:01

BMG

Re: Pozdní lítost... A i důkaz, proč církvím nic nevracet

To samozřejmě je. I ty čarodějnické procesy byly vykonávány skrze světskou spravedlnost.

+2/0
16.2.2012 10:28

Monastus

Re: Pozdní lítost... A i důkaz, proč církvím nic nevracet

******************************************************************************

Historicky mnohem větší zločinec je stát. Tak proč by měl něco vlastnit?

******************************************************************************

A podle mne to není stát, který je větším zločincem. Mluvíme oba dva o tom samém ?

+1/0
16.2.2012 10:49

IARK - Králíček Chlupíček

Dotaz

Pokud carodejnice byly nevinne, tak proc je nazyvaji carodejnicema?

+1/0
16.2.2012 7:38





Najdete na iDNES.cz