Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie počítala v Bílině u autobusu sedačky, řidiči naměřila alkohol

Radnice v Bílině se hádá s dopravcem o velikost autobusů veřejné dopravy. Vedení města proto policistům nařídilo, aby zkontrolovali technické parametry vozu včetně počtu sedaček. Policisté při kontrole dali řidiči dýchnout. Zkouška na alkohol byla pozitivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p555

zabavne

zadna smlouva jeste neni podepsana - tudiz mesto logicky nema pravo kontrolovat plneni smlouvy - byt tou firmou nic nepodepisu, zrusim mesicni smlouvy na dopravu a jeste mesto zazaluji za poskozovani jmena firmy...

0/0
13.2.2012 11:43

luban12

Jak to asi doopravdy je ?

Konkurs může vyhrát pouze jeden a když to nedali nám,i když to bylo "ošéfovaný" ze všech stran, tak to zkusíme poškozováním všeho a všech.

0/0
11.2.2012 17:07

villík

U podobnej "důležitejch" kauz píšu:

Vaše starosti a Rotschildovy peníze bych tak chtěl mít............;-);-)

0/0
11.2.2012 16:54

NetKelt

Re: U podobnej

Kauza vás nezajímá, což je naprosto v pořádku. Nečtěte to, nevyjadřujte se, šetřte vtipem i smajlíky. Na druhou stranu, spoustu lidí kteří v Bílině jezdí MHD to naopak zajímat bude - narozdíl od vašeho příspěvku...

0/0
13.2.2012 12:23

Theuniversal2

Pokud řidič tím busem

nejel, pak se nic neděje...:-)

0/0
11.2.2012 15:19

Theuniversal2

Re: Pokud řidič tím busem

áááá sorry, zastavili:-/pak má smůlu, ale šel bych na kref, možná, že než jej tam dovezou a než to odeberou bude střízliv;-)

0/0
11.2.2012 15:21

džajár

Melnitchuk?

Tak to bude asi SOVĚTSKÝ ČLOVĚK?!?!!?

0/0
11.2.2012 10:53

sámvelkýmao

no

tak si řidič veme obvyklou tyčovku na klín a hned je o místo víc.....

0/0
11.2.2012 8:54

Fair-Play

To nemůže

spočítat sedačky v autobusu jedna osoba z radnice? To se na to musí volat policie?!! A proč dávají při počítání sedaček dýchnout řidiči?

0/0
11.2.2012 8:32

Fakus333

Nějak tomu nerozumím.

Na jednu stranu, se policajti brání,poskytovat své služby na fotbalových stadionech, na druhou stranu, jdou počítat sedačky v autobuse.Tak nechápu, kdo je tady blbý......:-/

0/0
11.2.2012 7:15

cassul

Re: Nějak tomu nerozumím.

to byli MP...

0/0
11.2.2012 8:09

dogi4

Otázka je,

kdo tady má pravdu. Ovšem nebezpečí je v tom, že než se obec s dopravcem stačí dohodnout na čí že straně je té pravdy více, tak se dopravci uchlastají všichni řidiči. A kdo bude jezdit?

0/0
11.2.2012 3:52

uplnej_debil

Řidič totálně na šrot,

autobus o místo menší a ještě takovej rasistickej název města... nakonec se snad dočtu, že ta policejní akce byli ve skutečnosti tři měšťáci, kteří měli za úkol tenhle jeden jedinej autobus "prověřit" a "spočítat" místa pohledem do OTP... XRv

0/0
10.2.2012 22:00

doktor_bota_2

Re: Řidič totálně na šrot,

Tak mě by vůbec nepřekvapilo, kdyby se na akci podílelo 37 policajtů + velitel, aby jim nějaké místo náhodou neuniklo třeba oknem.

0/0
10.2.2012 22:35

Potíárač zlořádu

Re: Řidič totálně na šrot,

No Ryjáček od té doby co se stal velitelem bílinského městapa autobusem nejel, neslučuje se to s jeho velitelskou hodnosti. Jinak máte pravku celá akce byli dva měštáci i když ten jeden vydá hmotnostně za dva a dost pochybuji, že se do té parodie na autobus vešel.

+1/0
10.2.2012 23:02

zorro_rojo

Re: Řidič totálně na šrot,

Rikate, takovy kalibr na ulicku? Kdyz neprojde, autobus nevyhovuje.. ;-D

0/0
11.2.2012 0:38

smolicek123

kdo si stezoval

Typuju to na ty tri tluste baby, ktere byly zvykle zabrat 3-4 mista kazda - baba+2tasky na sedackach. Ted kdyz si musi dat tasky na podlahu, tak si stezuji ...

+3/0
10.2.2012 21:18

ProsteJenda

To k tomu potrebuji policajty

Aby spocitali sedacky v mikrobuse? Proc maj vsichni potrebu ke vsemu volat policajty??

+2/0
10.2.2012 21:12

Anubisos

Re: To k tomu potrebuji policajty

Protože v tomto státu je každé lejno důležité a musí si dokázat, jak je jeho výskyt jedinečný.

+1/0
10.2.2012 21:40

Mychal.B.

Re: To k tomu potrebuji policajty

Tipnul bych si, že to nebyli policisté, ale strážníci. Ty už starosta povelovat může. A redachtoři křišťálové lupy to hezky zvojtili :-P

+1/0
10.2.2012 21:45

lek2

Re: To k tomu potrebuji policajty

Povelovat pouze v mezích zákona.

0/0
10.2.2012 23:06

cassul

Re: To k tomu potrebuji policajty

Ale jsou to zaměstnanci města. Pokud je jejich zaměstnavatel, zastoupený starostou, pošle uklízet nebo přepočítat sedačky, neporušuje žádný zákon. Možná jejich pracovní smlouvu, ale tu neznáme, tudíž to nemůžeme hodnotit. Zákon určuje pravomoci a povinnosti obecní policie vůči občanům. Pokud policajt na pokyn svého nadřízeného třeba zametá nebo něco někam nese, nemá to s občanem nic společného, tudíž nemůže tím porušit žádný zákon.

0/0
10.2.2012 23:25

lek2

Re: To k tomu potrebuji policajty

Tak s tím zásadně nesouhlasím. MP mají zákonem jasně dané pravomoci. Jako policie zastavil autobus, jako policie si vyžádal dokumenty a jako policie pak předal někomu data. Velmi pravděpodobně v rozporu se zákonem. MP nesmí překračovat zákon, ať mu to nařizuje kdokoli. Stejně tak já nebudu přakračovat zákon, i kdyby mi to stokrát zaměstnavatel nařizoval.

+1/0
11.2.2012 0:50

cassul

Re: To k tomu potrebuji policajty

A co když měl papír od starosty, že je obcí zmíněný kontrolovat dodržování smlouvy mezi obcí a dopravcem? Opkakuju, MP má pravomoci dané zákonem vůči občanům, ale o ty se při té kontrole autobusu vůbec nejedná. Zaměstnanci i policajti běžně dělají činnosti i mimo obor činnosti, když jim to nařídí nadřízený. Třeba policajt dostane od šéfa příkaz objednat kancelářské potřeby pro služebnu, což je zjevně mimo působnost zákona o policii. Poruší tím někdo něco?

0/0
11.2.2012 8:08

lek2

Re: To k tomu potrebuji policajty

Kancelářské potřeby ať klidně objednává. Ale ten autobus zastavoval jako MP, kontroloval jako MP, předal data jako MP. Pokud tedy mezitím chvilku "nebyl" MP. I tak to je naprosto jasné zneužití. Není možné vykonávat nějakou práci v uniformě a tvrdit, že vlastně není v uniformě a dělá to z jiného titulu.

0/0
11.2.2012 10:12

cassul

Re: To k tomu potrebuji policajty

Jedná se o městské policajty, což jsou v podstatě obecní pohůnci s nárokem na jakousi uniformu. Platí je obec, tudíž je může starosta pověřit i úkolem mimo rámec zákona o obecní policii.

0/0
10.2.2012 23:31

lek2

Re: To k tomu potrebuji policajty

To bych si dokázal představit za předpokladu, že by na to měli zvláštní smlouvu a při výkonu by na sobě neměli uniformu. Jinak není o čem diskutovat.

0/0
11.2.2012 1:01

Fakus333

Re: To k tomu potrebuji policajty

Nemáš pravdu!!!! Ani mimořádně nad rámec svých povinností je obec či město nemůže zaúkolovat.Vůbec bych se s nimi jako řidič nebavil.Kontrola technického stavu a dýchání, spadá do povinností státní policie a ne obecním lopaťákům !!!!

0/0
11.2.2012 7:07

Krupp Essen

Šmarjá,

to je zase snůška splácanejch nesmyslů. S tímhle materiálem máte o křišťálovou lupu postaráno na dalších deset let, vy profíci...

+2/0
10.2.2012 21:12

k@relvesely

-

no to je malér....v některých zemích je to  v pohodě. Jaká tolerance je u pilotů dopravních letadel? Tuším 0,25 . Jináč tenhle řidič je v provozu mnohem méně nebezpečný, než kdejaká dementní poloslepá osmdesátiletá troska s platným řidičákem, která neviděla alkohol už asi dvacet let, protože by jí kvůli množství prášků selhaly ledviny ;-D;-D;-D:-P

0/0
10.2.2012 21:09

luban12

Kolik cestujících už podalo stížnost,

že se nedostali do autobusu ? Nevím jak v Bílině,ale pokud vidím autobusy a vlaky, tak jsou velmi často téměř prázdné.

0/0
10.2.2012 21:05

obluda.xxxl

"Vedení města se domluvilo s policií..."

Tak to je bomba, nevěděl jsem, že PČR přijímá zakázky, hned bych si taky jednoho Lojzíka objednal, třeba na úklid sněhu. A pokud to hrdě hlásá mluvčí radnice, tak to je zřejmě bráno jako zcela běžná záležitost... Kolik ta vych.aná radnice platí za jednu fízlhodinu?:-/

0/0
10.2.2012 21:01

Anubisos

Re:

Radnice nevelí PČR, kde jste na to přišel?

0/0
10.2.2012 21:11

Leinad

Re:

Z článku to vyplývá. :-P

+1/0
10.2.2012 22:57

kozel zahradníkem

měl

říct,že se nadýchal z ostřikovačů.Nedávno to bylo v televizi.A než by ho dostali k odběru krve ,tak ten zbytek by byl pryč.Jeho blbost.

0/0
10.2.2012 20:52

Anubisos

Re: měl

Nebo mohl říci, že při zkoušení ostřikovačů (za pomoci manželky) mu to stříklo přímo do úst, že?

0/0
10.2.2012 21:10

Schmouddle

WTF?

Co se má jako co policie montovat do obchodních sporů dopravce a jeho zákazníka? Být tím dopravcem, už letí na státní zastupitelství trestní oznámení na zneužití pravomoci veřejného činitele....ksakru nikdy jsem si nemyslel, že dvaadvacet let po bolšánech si tady věrchuška zas bude dělat co chce za pomoci SNB, pardon policie.

A nebo to byli měšťáci, přičemž nevím co je horší. Jestli ozbrojená pěst radnice nebo policajti pracující na zakázku...To bys blil, Milane...

+5/0
10.2.2012 20:29

Anubisos

Re: WTF?

Měšťáci, neboť radnice Policii ČR nevelí. Podejte tr. oznámení na příslušné státní zastupitelství proti vedení města Bílina. Jsem zvědav, jak Vaše oznámení dopadne. Napovím....nijak, neboť žádný tr. čin nebyl spáchán a naopak, pokud MP cítili z řidiče autobusu alkohol, byli by podezřelí z protiprávního jednání oni....pokud by to nechali tak. Uvědomte si konečně lidi, že řidič autobusu je zodpovědný za zákazníky, které veze.

0/0
10.2.2012 20:45

lek2

Re: WTF?

Tady přece nejde o to, že řidič nafoukal. Pokud ano, nechť je po právu potrestán. Ale ta kontrola byla primárně zaměřena na kontrolu počtu míst autobusu, respektive kontrolu firmy, s níž (ne)existuje smluvní vztah. To je docela obyčajná šikana a stát se to může kterémukoli občanu, když se prostě dané radnici znelíbí. Pokud to byla MP, tak mi na mysli vyvstává i zkratka LM.

0/0
10.2.2012 21:01

Anubisos

Re: WTF?

Opakuji - pokud při počítání sedaček z řidiče cítili alkohol, byli povinní ze zákona jednat. Pokud by nejednali, našli by se po dopravní nehodě cestující, kteří by s radostí tvrdili, že MP to "přece museli vědět a cítit z řidiče alkohol". Tak to prostě je...

0/0
10.2.2012 21:06

lek2

Re: WTF?

Umíte číst? Vždyť to nerozporuji. Tady ale nešlo o dopravně bezpečnostní akci, ale o obyčejnou šikanu a zastrašování (ne)smluvního partnera prostřednictvím ozbrojené složky. Je to tak těžké na pochopení?

+1/0
10.2.2012 21:09

Anubisos

Re: WTF?

Začínáte být agresivní...nikdo nikoho nezastrašoval, počítal sedačky.

0/0
10.2.2012 21:37

lek2

Re: WTF?

Už chybí argumenty, že? Co jsem napsal špatně?

0/0
10.2.2012 21:40

Anubisos

Re: WTF?

Jaké argumenty - popsal jsem skutkový stav věcí a netvrdím, že radnice nezneužila práci MP k nesmyslu, viz můj příspěvek o sbírání odpadků MP. Jen suše tvrdím, že měli povinnost konat, pokud cítili z řidiče alkohol, když už plnili (jakkoliv nesmyslný) úkol radnice na základě starého tvrzení "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej".

0/0
10.2.2012 21:46

lek2

Re: WTF?

Vaše původní reakce byla na můj příspěvek, kde jsem ani v nejmenším nezpochybňoval potrestání řidiče za alkohol, ale podstata byla někde jinde. Přesto to stále točíte na toho řidiče, i když jsem to nezpochybnil a navíc to bylo o něčem jiném.

Používání ozbrojené složky vůči (ne)smluvnímu partnerovi tímto způsobem prostě není možné tolerovat. O tom to je.

0/0
10.2.2012 21:53

Anubisos

Re: WTF?

No....a já tvrdím (stále dokola), že strážníci přišli k něčemu jako slepí k houslím, jsou za hovězinky a stejně celé šetření dopadne do ztracena, neboť se nepodaří prokázat úmysl kohokoliv někoho poškodit.

0/0
10.2.2012 22:00

lek2

Re: WTF?

Zákon o obecní policii nic takového co prováděli strážníci (pokud to byli strážníci) neumožňuje, takže hypoteticky pokud provedli kontrolu zmíněným způsobem a navíc předali data, tak sami postavili své jednání mimo zákon. Tuto akci měli odmítnout. Když už jsme o nich. Ale vrátím se zpět - šikana provozovatele ozbrojenou složkou, která navíc neodmítne nezákonný požadavek, na žádost radnice je prostě děsivá.

0/0
10.2.2012 22:49

cassul

Re: WTF?

Pokud vím, měšťáci běžně kontrolují třeba kvalitu úklidu ulic, kterou pro město zajišťuje smluvní partner. Zkrátka nahlásí nepořádek a podle toho se řeší stížnost s firmou, co tam má uklízet, případně se tam pošle četa a uklidí tam. A pokud je pošle starosta zkontrolovat jiného smluvního partnera města, tentokrát z oblasti dopravy, nevidím v tom žádný velký rozdíl...

0/0
10.2.2012 23:41

lek2

Re: WTF?

V zákoně o obecní policii není nic o tom, že by směli tímto způsobem někoho kontrolovat a pak ještě předávat jeho data někam dál. Tak to prostě dělat nesmí.

MP má u úklidum kontrolovat jestli někdo neodhazuje odpadky, uklízí po svém psovi a podobně. To je přímo písmeno v zákoně. Ale dohled nad tím jak např. firma (technické služby) uklidila v souladu smlouvou jí nepřísluší.

0/0
11.2.2012 0:59

kozel zahradníkem

Re: WTF?

měl jsem od města pronajaty nebytové prostory.MP mohla jako zaměstnanec města jít tyto prostory kontrolovat.Nestalo se to,ale mohla.Autodopravce zmiňovaný v článku byl od města najatý na vykonávání dopravní obslužnosti.V případě,že nebo nehrálo se smlouvou,mohla jít sedadla spočítat třeba pověřená uklízečka.No a na dechovou zkoušku už měšťáci právo mají.Kór když jde o Mhd

0/0
11.2.2012 1:15





Najdete na iDNES.cz