Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dělal jsem to tak léta, divil se muž, který si přímotopem zapálil auto

Pan Zdeněk z Chrástu u Kovářova na Písecku podle svých slov už roky v tuhých mrazech "pomáhal" motoru svojí dodávky tím, že jej předehříval elektrickým přímotopem. V úterý ráno se mu tento zlepšovák krutě vymstil, jeho Ford Transit kvůli tomu vyhořel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fixator

Přímotop přímo pod auto - to se nedělá bez dozoru.

Jde to taky. Ale ne úplně pod auto, ale např. metr před něho. A horký vzduch nechat foukat pod auto. Jedině tak tam nic nemůže ukápnout. A dnes auto bez turba? A co vzdoušek - to musí být hnus.

0/0
10.2.2012 1:47

blb

Kapka

Stačí kapka nafty do přímotopu padlá a je z toho ohýnek! Jinak nás pamětníků s naftovýma motorama bude v diskuzi mraky, proto stručně. Na Sibiři startovaly v mrazech naše Tatry jenom díky plechovce nafty a do ní namočené a potom zapálené pucvole, která fungovala jako knot. A Tatry chytaly i při -50!

0/0
9.2.2012 14:00

MajklNajt

A co teda ...

... zpusobilo ten pozar? Pripadne mi, ze od proudu vzduchu by zacit horet nemelo ... 8-o

0/0
9.2.2012 13:48

u.boat

Re: A co teda ...

Nemělo. ale nevíš v jakým stavu byl ten přímotop. popř. zda z toho auta neunikala nějaká provozní kapalina. Pokud by např. do spirály přímotopu kápl olej, tak je hotovo.

Každopádně je to řečí výrobců spotřebičů "užití v rozporu s určením"

0/0
9.2.2012 16:12

MajklNajt

Re: A co teda ...

Ok, diky!

0/0
9.2.2012 16:13

Hroznej puberťák

Případně polévali motor vařící vodou

Jo jo, taky jsem zažil borce, co v -25 polil starý motor horkou vodou. Jenže mu to nechytlo ani tak, tak holt odnesl nabít baterku a počkal pár dní, až to povolí. V -10 si řekl, že to už by mělo být v pohodě, tak to zkusil nastartovat, jenže předtím mu trocha té vody při polévání natekla do rozvodů, tam samozřejmě za těch pár dnů zmrzla, a při tom pokusu o start v -10 se kus ledu dostal pod rozvoďák, ten přeskočil a milý motor se potkal...

0/0
9.2.2012 12:50

Lvy

A přitom stačí tak málo

Mít auto v pořádku a stačí jen otočit klíčkem, bohužel někdo je líný a tak to řeší jinak a pak se nestačí divit. Rv

+1/0
9.2.2012 11:12

Rubik1

Re: A přitom stačí tak málo

Rv

0/0
9.2.2012 16:01

baks

To...

neděláš dobře s tím přímotopem, Jaromíre. To se ti jednou vymstí...;-D

+1/0
9.2.2012 11:11

Karlos BS MC

nevím, jaký má na start ropáka

vliv turbo. řekl bych, že vůbec žádný. a novinama se startovaly vsky a tatry. každopádně-důchodce má dvě možnosti-střelit to do áček, nebo koupit tranzita bez papírů a přehodit si vinka a značky

0/0
9.2.2012 11:01

Mitchell

No jo, šetřílek.

Kdyby si tam nechal za pár stovek namontovat topné tělísko, tak se mu to stát nemohlo.

0/0
9.2.2012 10:38

Socialismus je forma zločinu

Automobilová kultura

přináší neuvěřitelné příběhy každý den ... ani doktoři v psychiatrických léčebnách nemají tak pestrou podívanou

;-D

0/0
9.2.2012 9:48

Karlos BS MC

Re: Automobilová kultura

copak automobilová kultura. ale kultura cestování holotou, to je masakr. to je něco jako boj o přežití a boj o životní prostor najednou. eštěže tím nejezdím, brrr, úplně jsem se otřásl odporem:-)

+1/0
9.2.2012 11:03

Hroznej puberťák

Re: Automobilová kultura

Jo, je legrace, když o tom blábolí někdo, kdo tím nejezdí. Zhruba podobná legrace, jak když panic poutavě vypráví o píchání...

0/0
9.2.2012 12:27

MajklNajt

Re: Automobilová kultura

To res na xmanovi. Ja sockou jezdim a je to presne takovy, jako ten nad tebou popisuje ...

0/0
9.2.2012 13:50

Hroznej puberťák

Re: Automobilová kultura

No vidíš to. Já si ráno v klídku a pohodě sednu do busu, kde je tak 15 lidí, na tabletu si za cestu přečtu maily, pak popojedu metrem, kde si taky můžu sednout, když chci, prostě žádný problém.

0/0
9.2.2012 18:49

P-P

Re: Automobilová kultura

Tak nějak R^ Já sice jezdím meziměsto, ale mám práci k zastávce blíž, než k nejistému parkování. Před barákem parkovat můžu vklidu (jen bych se při vyjíždění nesměl potkat s pracovníky blízkého MěÚ, kteří pravidelně jezdí naší jednosměrkou v protisměru), ale k busu to mám kousek. A cestu mám vklídku. Půlhodinku se pěkně prospím. Ráno je to k nezaplacení. A když jsou na silnicích kolony (jako dneska, kvůli sněžení), tak jsem vklídku. Spím, nebo si čtu a kolony nevnímám. Za volantem to nekonečné popojíždění nesnáším.

Musel bych být opravdu bez špetky inteligence, abych tohle pohodlíčko (v zimě o to lepší, protože autobus nám pěkně topí) vyměnil za auto.

0/0
9.2.2012 20:21

Spytihněv Pidlomotejl v rauši

Pane mistr 15 let jsem na to nešáh a furt to jezdilo

jak je možné,že se to pohnojilo?;-D;-D;-D;-D

0/0
9.2.2012 9:44

villík

Vojenský véesky bez RP v sání při -15° nestartovaly.

Pro mládé: RP = komunistický tehdejší tisk (nebo se používala i česká verze PRAVDY), jiné noviny v kasárnách nebyly.  ;-)

+1/0
9.2.2012 9:31

Mitchell

Re: Vojenský véesky bez RP v sání při -15° nestartovaly.

Byly. Obrana lidu. :-)

0/0
9.2.2012 10:35

oldiess

Re: Vojenský véesky bez RP v sání při -15° nestartovaly.

to byl jen týdeník;-D

0/0
9.2.2012 10:56

jeen

Re: Vojenský véesky bez RP v sání při -15° nestartovaly.

Málo pamatuješ. Týdeník z toho udělali, až když zjistili pravdivá čísla o odbytu. ;-)

0/0
9.2.2012 13:11

oldiess

Re: Vojenský véesky bez RP v sání při -15° nestartovaly.

tak s odbytem problém asi nebyl, každej útvar jistě musel kupovat a mám dojem že tam pak dávali i nějakou seznamku či co a že to četly i holky. jinak jako deník to fakt nepamatuju ale vím že kdysi i deníky vycházely jen obden, třeba jen po stř a pá , pochopitelně ne Rudý prdy Jana Drdy, ty byly každej den

0/0
9.2.2012 14:43

zorro_rojo

Re: Vojenský véesky bez RP v sání při -15° nestartovaly.

Ale startovaly. Jen se musela pouzit eterova patrona. :]

Ale pravda je, ze noviny i tak pomohly.

0/0
9.2.2012 11:59

Líný_mravenec

Dokud je to horký natřít asfaltem

a prodat do Áček jako čerstvě antikorozně ošetřený Fordwagen...

+2/0
9.2.2012 9:26

Rickr

Re: Dokud je to horký natřít asfaltem

Taky se divím, že vrakoviště - do týdne by byl v AAA - první majitel-důchodce, garážovaný ve stodole, nebouraný.;-D

0/0
9.2.2012 10:47

inkognito79

Re: Dokud je to horký natřít asfaltem

a nekuřák ;-D

0/0
9.2.2012 13:16

eskimo

horkovzduška

je nechávám horkovzdušnou pistoli "myslím je na 600stupnů black a decker" zavešenou na dratě pod kapotou a všechno to přivřu - zaběhnu na malý kafé auto škyt nahážu to do garáže pak jenom fičím jeden velkej koncert pod kapotou chudák pán přišel o kočár musím si dávat kurna pozor

0/0
9.2.2012 9:24

Spytihněv Pidlomotejl v rauši

Re: horkovzduška

Pokud ovšem již nemáš zpuchřelou hadičku vod beňoše,jak se za léta stává. ;-D;-D

0/0
9.2.2012 9:45

Mysel

Re: horkovzduška

A kde se v takovem aute s chrochtmotorem vezme benzinova hadicka? Normalni (benzinove) auto v zime funguje a netreba ho zahrivat. Dehtu zdar! :o)))))

0/0
9.2.2012 10:06

Spytihněv Pidlomotejl v rauši

Re: horkovzduška

To tam nepíše. A Palivové hadice jsou i chrochtech,jedině,že bys tohle nevěděl! ;-D

0/0
9.2.2012 10:57

zorro_rojo

Re: horkovzduška

Co vy vite, treba ji tam vozi jako nahradni dil.. slysel, ze benzinove hadicky nezamrzaji. :-)

0/0
9.2.2012 12:00

František.Sokol

Re: horkovzduška

Fordy Tranzity existují taky v benzínové verzi.

0/0
9.2.2012 12:11

Mitchell

Re: horkovzduška

Jo. Jednou by to místo "škyt" mohlo udělat "blaf". :-)

+1/0
9.2.2012 10:39

Pattr

Re: horkovzduška

Kolik roků to děláte? Respirační doba, dle uváděných zkušeností, je asi 10. ;-)

0/0
9.2.2012 10:47

buxus

Jen několik technických údajů o motorové naftě

Rozmezí bodu varu: 180 až 370 °C, bod vzplanutí PM: nad 55 °C, bod hoření: nad 80 °C - takže přímotop vyhřívající palivový systém vozidla nad tyto teploty plus nějaké to jiskření od větráku (zvlášť jestli po těch deset let používal pořád stejný přímotop) - a není se čemu divit.

+2/0
9.2.2012 9:14

zorro_rojo

Re: Jen několik technických údajů o motorové naftě

Jiskreni od vetraku naftu (ani jeji vypary) opravdu nezapali. Popravde, samotnou naftu nezapali ani zapalka hozena do louze nafty.

Takze .. osobne mam spis za to, ze zahorel primotop a od plamenu uz celkem v pohode chytlo auto.

+1/0
9.2.2012 12:03

Šerlok Homeless

Teď jsem si vzpoměl na Vesničku mou střediskovou

To neděláš dobře, s těma sirkama. Ále.

Holt, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, dokud se nezačne chodit pro pivo.

0/0
9.2.2012 9:14

buxus

Re: Teď jsem si vzpoměl na Vesničku mou střediskovou

... ono i s tím pivem to ale není jednoduché. "Chlapi nelejte to pivo z okna, podívejte se, jak vypadám"

0/0
9.2.2012 9:16

Prochivo

Re: Teď jsem si vzpoměl na Vesničku mou střediskovou

Doktror, ale nastartoval vždy

0/0
9.2.2012 10:23

saracen

Tak dlouho ....

Tak dloho se chodí se žbánem pro vodu, až se ucho utrhne

0/0
9.2.2012 9:12

buxus

Pokud se nemýlím

.. tak věta : "Dělám to už tak léta" patří do popředí seznamu posledních vět, které různí experti vyřkli před svou smrtí

+5/0
9.2.2012 9:10

CYnikCYnik

Re: Pokud se nemýlím

Další je třeba "Já bych se toho nebál!" nebo jedna zimní "Ten led by měl bejt tlustej dost!"

0/0
9.2.2012 9:31

Mitchell

Re: Pokud se nemýlím

To poslední je ze seriálu "Autem přes Lipno"? :-)

0/0
9.2.2012 10:36

P-P

Re: Pokud se nemýlím

Na Lipně je spíše oblíbenější (těměř každý rok) "sice je nad nulou, ale přece to nebudu objíždět"

0/0
9.2.2012 20:12

znám 015 dívku, nemá dukáty

Re: Pokud se nemýlím

Hele, užovka!

0/0
9.2.2012 10:47

zorro_rojo

Re: Pokud se nemýlím

Nemuze se nic stat. :]

0/0
9.2.2012 12:04

baloun

V kolchoze jsme roztápěli traktory letlampou

a škůdku stovečku jsem ohříval žhavým popelem, kterej jsem pod ní nasypal. To už není pravda... :-)

0/0
9.2.2012 9:09

Hroznej puberťák

Když mu ten krám nechytá a dělal to tak léta,

... mohl si už dávno pořídit el. topnou spirálu přímo do vodního okruhu motoru.

0/0
9.2.2012 9:04

Líný_mravenec

Re: Když mu ten krám nechytá a dělal to tak léta,

A co takhle raději nové žhavicí svíčky a především novou autobaterii??

0/0
9.2.2012 9:22





Najdete na iDNES.cz