Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Umění není byznys, má se sdílet! protestovali Češi proti smlouvě ACTA

V krajských městech se demonstrovalo proti připojení Česka k mezinárodní smlouvě proti šíření nelegálních kopií s názvem ACTA. Lidé se sešli například v Ostravě, Ústí nad Labem, Plzni nebo Brně. Navázali tak na velkou čtvrteční demonstraci v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oxley13

Ani umeni neni zadarmo.

Vsem protestujicim bych nechal prohlednout jejich pocitace a pak by se videlo, ze si tu chodi stezovat a protestovat ti nejvetsi stahovaci.

Dobre vam tak, jen at ACTA zije a funguje. Nejspis by se vam take nelibilo, kdybych si k vam prisel domu vzit nejake fotky ze supliku, ze ? Je to meni, tak proc je nesdilite?

0/0
12.2.2012 13:03

Wolf 2

Můj názor - objektivní zpravodajství?

Mrzí mě, že servery iDNES, Novinky i Aktuálně z celé sobotní brněnské demonstrace proti ACTA (na které zazněl tucet názorů a proslovů) svorně zmínily pouze debilní scénku s rozbíjením mobilu a počítače.

+1/0
5.2.2012 22:11

dogi4

Re: Můj názor - objektivní zpravodajství?

Protože většinu čtenářů to naprosto nezajímá. Tos nepochopil? A ty názory si můžete zveřejňovat na svých serverech, že? Tam ale zase bude problém, že to čte pouze velmi omezený okruh lidí. Nu což, smiřte se s tím, že to není nijak zajímavé téma.

0/0
11.2.2012 3:07

Sep

Doba temna?

Že by novodobý hon na čarodějnice.Tehdy v dobách temna mohl kdokoli kohokoli označit za čarodějnici, čarodějníka (třeba jen ze zášti),kdo z toho profitoval?Neumožní ACTA něco podobného,vstoupí-li v platnost.Čtou vůbec zástupci občanů ČR co podepisují.[>-][>-][>-]

0/0
5.2.2012 21:08

_Kryštof_

Re: Doba temna?

To s tou dobou temna máte odkud?

0/0
6.2.2012 10:25

Sep

Re: Doba temna?I

Zapomeňte na učebnice,dob temna bylo mnoho vždy když hloupost a hrubá síla zvítězila nad zdravím rozumem.8-o

0/0
6.2.2012 12:35

dogi4

Re: Doba temna?

A vy jste ACTA četl?

0/0
11.2.2012 3:08

pakostič

zbytek byl ještě ve škole. V právnické fakultě

V Plzni byla účast malá, více než půl hodinu po ohlášeném začátku akce u katedrály sv. Bartoloměje stálo jen devět lidí. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/umeni-neni-byznys-ma-se-sdilet-protestovali-cesi-proti-smlouve-acta-1ge-/domaci.aspx?c=A120204_152738_domaci_ab

0/0
5.2.2012 17:38

kecálek reloaded 1

Jeden ze zdrojů vzniku ACTA

Když se před lety ozývali konzervativní ekonomové a varovali "vyspělý Západ" před likvidací průmyslové výroby a růstem závisloti na dovozu spolu s růstem "sociálních práv ovčanů". Odpovídali jim "architekti" tohoto nového zázraku, že my na Západe přece nemusíme fyzicky pracovat a mít tu ošklivé a neekologické fabriky - nás uživí služby a tvorba "nehmotných" produktů. Problém je v tom, že ty "nehmotné" produkty a služby musíte někomu prodat, aby jste si za utržené peníze koupili ty hmotné produkty (např. boty).

 Dnes je západ v situaci, že i spostu služeb už vyexportoval např. do Indie a většina jeho "HDP" vzniká z "vytváření" nehmotných produktů. Kamenm úrazu však je, že ty "nehmotné" produkty není "trh" ochoten kupovat tak často a za cenu, kterou by si jejich "tvůrci" a distributoři představovali. Výsledkem je předlužený západ, který sám sebe odřízl od zdrojů příjmů. A manažeři a vlastníci firem bijí na poplach.

0/0
5.2.2012 11:19

on8.

nadpis je zavadejici

co cekat od idnes Rv

+6/0
5.2.2012 10:24

Oerteplur

Lidi by měli sami vyžadovat poplatky za autorská práva

pokud se jejich dům, automobil, jakýkoliv jejich majetek či dokonce oni sami objeví v nějakém televizním spotu, ve zpravodajství či nedej bože filmu či seriálu, měli by tvrdě požadovat vyplacení nemalé částky za autorizaci, resp. právo k vysílání. Vždyť i pěkná fasáda domu či atraktivní vzhled nebo automobil něco stojí. Právo se doposud porušuje oboustranně. A nechtějme to raději měnit...X;-)

+3/0
5.2.2012 9:50

Smradlavej čmoud z komína

Re: Lidi by měli sami vyžadovat poplatky za autorská práva

pozor, to s tou fasádou už platí např. ve Francii a dalších "kapitalistických" zemích, tam prakticky nesmíte fotografovat

0/0
11.2.2012 23:40

Menetekel

Z čehož vyplývá, že jediný způsob jak to dokázat

je všechno umění ignorovat a vyhlásit embargo na vše, co podléhá autorským právům. Teprve potom se ukáže, zda umění přežije. Otázkou však zůstává zda také přežijí různé agentury a další podobní příživníci tzv.umění ;-)

+3/0
5.2.2012 9:38

dogi4

To se jim to protestuje,

když nikdo z nich nikdy nic nevytvořil! Ale na tom článku se mi líbí, jak si děcka zahrála Plave mýdlo po Vltavě... Nebo to bylo jiné rozpočítadlo?

0/0
5.2.2012 4:25

Gamehoror

Re: To se jim to protestuje,

Jak to víš co kdo z nich umí ?

Nevíš nic, jen blbě kecáš.

+2/0
5.2.2012 15:29

dogi4

Re: To se jim to protestuje,

No, tak mě utluč argumenty! Představ mi některého z těch demonstrujících, který něco vytvořil, co bylo zveřejněno či by stálo za zveřejnění! Šup!

0/0
6.2.2012 4:06

pakostič

Re: To se jim to protestuje,

už jste si někdy kupoval třeba nosič DVD? Tak to vás určitě musela u srdce hřát zkušenost, že jste právě přispěl svými penězi OSA.

0/0
5.2.2012 17:40

dogi4

Re: To se jim to protestuje,

Co je na tom k řešení? Autor si odměnu zaslouží. A je mi celkem jedno, jak jí dostane. Pokud jí dostane cestou OSA, tedy Ochranného svazu autorského, tak je to správně a já s tím souhlasím. Já s tím problém nemám. Ještě máš nějaký dotaz?

0/0
6.2.2012 4:09

Největší havárie všech dob

Re: To se jim to protestuje,

Proc by mel nejakej autor dostavat odmenu od nekoho, kdo si nikdy zadne autorovo dilo nevypalil, neposlechl, kdo ani nema zajem poslechnout si neco od toho autora ? Jestli autorum nekdo neco ukradl, tak at vymahaji skodu po zlodejovi a ne po nekom, kdoo s tim nema nic spolecnyho. Jestli se autorum soucasny stav veci nelibi, muzou se zivit jako vetsina lidi, nikdo je nenuti k tomu, aby se nechali takto "poskozovat".

+1/0
6.2.2012 9:00

dogi4

Re: To se jim to protestuje,

Jak to myslíš?

0/0
7.2.2012 2:35

Leinad

Re: To se jim to protestuje,

Umělcům platím daň za to, že si vypálím svoje fotky, že něco vyfotím, že navštívím copycentrum, že si koupím disk či notebook,...

0/0
10.2.2012 19:38

dogi4

Re: To se jim to protestuje,

A co?

0/0
11.2.2012 3:04

Leinad

Re: To se jim to protestuje,

"Proc by mel nejakej autor dostavat odmenu od nekoho, kdo si nikdy zadne autorovo dilo nevypalil, neposlechl, kdo ani nema zajem poslechnout si neco od toho autora ?"

0/0
11.2.2012 15:03

Smradlavej čmoud z komína

Re: To se jim to protestuje,

v normální společnosti by se tomu říkalo VYDÍRÁNÍ, tady je to "odměna" - zlodějna, to si ani bolševik nedovolil

0/0
11.2.2012 23:43

dogi4

Re: To se jim to protestuje,

Ale to žijete v omylu. Autorská práva byla ctěna i před převratem, stačí si vyhledat tehdejší právní úpravu autorských práv a trestně-právní postih porušování. Nebyl ovšem internet, to je pravda.

0/0
12.2.2012 0:10

Vildomec

Souhlas - i když ne tak úplný

Jako fotograf nemám nic proti tomu, když si milion lidí přepošle moje snímky ....

Když ale někdo použije moje snímky pro svoji tvorbu - A ZAČNE PAK TUTO "ZCELA SVOJI TVORBU" PRODÁVAT.... tak je to krádež. Není zločin prohlížet si miliony snímků a videí, učit se na nich (když už si nemohu zaplatit školu).

Je ale  hřích a zločin tento materiál používat ku svými prospěchu.

Když s tím půjdu obchodovat - pak musím platit uživatelská práva - a když ne - tak ZAVŘÍT - A MILIONOVÁ ŠKODA!

Ale jestliže pojedu přes hranice a někdo mi bude prohlížet mobil - stahovat vše, co v něm je - a já počase zjistil, že je to zneužitý, pak půjdu oddělat prvního, o kom budu přesvědčen, že za to může....a prvního prokurátora, který mě za to odsoudí :D Připojuji se takto ke stávce ACTA a k protestu...

+4/0
5.2.2012 2:40

Menetekel

Re: Souhlas - i když ne tak úplný

jenomže na tom snímku je třeba něco, co někomu patří. Les, louka, dům, auto....Jak k tomu příjde majitel, který z prezentace vaší fotografie nic nemá a vy ji vydáváte za svůj majetek ? Přitom to je vlastně on, kdo vlastní něco, co vás jako fotografa zaujalo. Proč by nemohl používat "ukradenou" fotografii svého majetku ? ;-D

0/0
5.2.2012 10:17

pakostič

Re: Souhlas - i když ne tak úplný

když si puboš hraje na hrdinu...

0/0
5.2.2012 17:42

Bomben auf Christen

...

No, když někdo podmiňuje kvalitní muziku s tím, že se na ní bude přiživovat tuna pijavic, co se na tvorbě nijak nepodílí, tak holt musí počítat s tím, že se pijavice budou chovat dle své přirozenosti - vysávat :) Ale nějaké Univercaly, EMI a podobní opravdu nejsou potřeba, kvalitní muzika je i okolo. A koneckonců, tidle "umělci" by se ěli stydět a nemlíst něco o okrádání, když jejich zástupce OSA okrádá nás - vllastně jsme si přinejmenším kvit :-P

0/0
5.2.2012 1:25

certik_bertik

Re: ...

někdo ale musí do těch perspektivních nejdřív trochu investovat

0/0
5.2.2012 1:31

Antonín, topič

Re: ...

Nemusí.

0/0
5.2.2012 1:56

opportunity

Re: ...

Nemusí, ale ti "investoři" dělají zeď, přes kterou nepřelezeš.

0/0
5.2.2012 9:23

Bomben auf Christen

Re: ...

Proč?

0/0
5.2.2012 7:34

certik_bertik

no

jo dělat hudbu to si možná hodně stahovačů představuje tak že v práci zahodí lopatu, přistoupí ke gramofonu, začne s ním lomcovat a do toho začne řepovat a na konec řekne fa.k jů. Ono to tak většinou není

0/0
5.2.2012 1:04

Antonín, topič

Re: no

Nekecaj, fakt?8-o8-o8-o

0/0
5.2.2012 1:18

certik_bertik

Re: no

no jo říkali to v televizi

0/0
5.2.2012 1:23

Antonín, topič

Re: no

No vidíš, a kdybys nebyl jenom trapnej diskusní kecal a trochu bys k muzice čuchnul, tak bys ani necejtil potřebu takový samozřejmosti psát.

0/0
5.2.2012 1:56

certik_bertik

Re: no

já tyhle ambice nemám, ale od tebe jsem tedy nic spektakulárního tedy neslyšel. Když tvrdíš že to dokáže každý, tak bych byl zvědavý co předvedeš

0/0
5.2.2012 9:58

OskarPokorny

Re: no

No hele čertíku - tohle platilo tak možná do před deseti lety - teď když zapneš rádio tak a hudba vypadá tak, že to snad ani nemůže být jinak.

0/0
5.2.2012 1:24

certik_bertik

Re: no

no tady se mi to trochu příčí říct, ale ani špatná hudba by neměla být kradena

0/0
5.2.2012 1:30

Antonín, topič

Re: no

Hudba není věc, takže ji nelze ukrást.

0/0
5.2.2012 1:56

pakostič

Re: no

a jak se pozná, že to, co právě hrčí z rádia je hudba a nikoliv přenos fotbalu?

0/0
5.2.2012 17:44

Gamehoror

Re: no

Tak jsem to volné sdružení trempů nakonec stejně dobrovolně prolistoval, jen abych ukázal že nekecám :-)

Prolezl jsem zpátky asi sto stran a nenašel :-)

Tak se to asi smázlo s účtem nebo nevim.

Jasně že bych to našel i na některním externím hdd ale fakt se mi do toho nechce a ani nemám potřebu se chlubit kuli jednomu nedůvěřivýmu na diskusi :-)

0/0
5.2.2012 1:25

certik_bertik

Re: no

no jo bez toho nedostanu bobříka kulturnosti, tak halt zůstanu barbarem

0/0
5.2.2012 1:31

Gamehoror

Re: no

Neboj, říkalo se co čech to musikant, talentovaných tu máme tedy jistě mraky :-)

Obohatí Tě někdo jiný :-)

Kde jakej traktorista na moravě v hospodě Ti zazpívá jak profík někde v Teplickým divadle :-)

0/0
5.2.2012 1:44

Antonín, topič

Marně v článku hledám,

kdo kde řekl tu hloupost z titulku. To je stejná hloupost, jako ACTA.

+1/0
5.2.2012 0:49

OskarPokorny

Roviny

To je zase článek panečku. Prostě tahle diskuze má několik rovin morální (jestli je nebo není kopírování krádež). Filosofickou (vlastnictví duševních práv jedinci x prospěch společnosti), politickou (zde hlavně metodika a evoluce této smlouvy) a legální (jak to reálně právně ošetřit). Na morální a filosofickou stránku věci se můžou náhledy lišit, ale žádný soudný svobodomyslný člověk nemůže akceptovat u této smlouvy ty ostatní dvě a) politická rovna - Jedná se o smlouvu, která BYLA !!!8 let utajována!!! její vývoj probíhal za pochybných okolností a úplně mimo demokratickou agendu. Odborníci nebyli vůbec přizváni a do vývoje měla možnost mluvit pouze jedna zainteresovaná strana, které na tom potenciálně může vydělávat (nahrávací společnosti). Toto je prostě v demokratické společnosti nemožné a i člověka co je přisátý na prs OSA by měla nedemokratičnost celého procesu trknout(pokud má ještě zbytky svědomí).

+2/0
5.2.2012 0:38

OskarPokorny

Re: Roviny

Legislativní stránka věci je úplně to samé (různé presumpce viny a

podobné věci, které zavrhla Evropa už v osvícenství a myslící člověk ji

opět nemůže akceptovat.

0/0
5.2.2012 0:38

Generál Ugarte - vivido

A tady je rozbor:

http://pctuning.tyden.cz/hardware/multimedia-zvuk-tv/23165-50-stran-pravnictiny-lidsky-rozebirame-smlouvu-acta?start=1

0/0
5.2.2012 0:26

Generál Ugarte - vivido

Jinak, redaktoři Berný a Kolařík

si mohou udělat další zářez na pažbě. Vhodně sepsaným článkem se jim zcela podařilo odvést pozornost ke zcela jinému tématu od toho hlavního - zda se tento totalitní zprasek stane součástí českého právního řádu, nebo ne.

+1/0
4.2.2012 23:52





Najdete na iDNES.cz