Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejstarší jihlavský autobus znovu prokoukne, opraví ho bohatý sběratel

Nejstarší jihlavský autobus začal jezdit před sedmi desítkami let jako první ve městě. Do té doby vozily Jihlavany jen v tramvaje. Ve svých 24 letech se z autobusu proměnil v družstevnický sklad. A teď se chystá, že opět vyjede v plném lesku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

elaine

Divím se,

že bijci a kritici zločinných podnikatelů mlčí. To vám nevadí, že si pan podnikatel jen tak strčí prachy do rekonstrukce nějakého autobusu, místo aby své peníze rozdal potřebným?

0/0
15.6.2012 17:44

kolcok

Idnes porušuje Ústavu ČR!

V preambuli Ústavy ČR se jasně hovoří, že ČR se skláda z historických zemí Čechy, Morava a Slezsko. Třetí jmenovaná se nejen v médiích soustavně ignoruje. Proto dochází k tomu, že yntelygent, pardon, redaktor z Idnes napíše, že Krnov je na severní Moravě.

NENÍ!!!

JE VE SLEZSKU!!!

+2/0
5.2.2012 10:31

Králík z klobouku

Re: Idnes porušuje Ústavu ČR!

A Slezsko patří odjakživa k Prusku. ;-D

0/0
23.2.2012 17:05

Beefeeter

Re: Idnes porušuje Ústavu ČR!

Ty seš vořech! Taková hromada vzteku!

Když už máš potřebu - napiš, že Krnov je ve Slezsku a je to. Takhle děláš případným Slezanům medvědí službu.

+1/0
13.3.2012 10:47

petr____22

Re: Idnes porušuje Ústavu ČR!

Pokud mame byt presni, tak z Cech, Moravy a malinkateho kousku Slezska, jehoz vetsina je na uzemi Polska

0/0
6.6.2012 17:45

elaine

Re: Idnes porušuje Ústavu ČR!

Chtěla bych mít vaše starosti

0/0
15.6.2012 17:42

vikýř

Přiměřenou náhradu schvaluji

podařilo se nám takto zachránit barokní prádelník ve kterým jeden družstevník za starého režimu skladoval obili, kluba s provázky a žárovky pro stodolu a spol. Taky to nebylo "zadara"!

0/0
3.2.2012 14:52

Pierre de Croissant

No to je ale drzý zahrádkář

on chce náhradu! Ne vydělat, ale NÁHRADU!

0/0
3.2.2012 11:26

tonny.p2

Dalsi autobusy

Zrezlej autobus na zahrade ma kde kdo...

http://www.rajveteranu.cz/403-autobus-saurer-kralupy-nvlt    

http://www.rajveteranu.cz/1051-skoda-706-rto-lux-usti-nad-labem  

8-o

0/0
3.2.2012 9:31

Muroň

Pověsit barbary!

Tyhle lidské zrůdy, které si dělají z historických dopravních prostředků nevyčíslitelné hodnoty kůlny, včelíny či seníky, bych rovnou pověsil, protože ničení národního kulturně-hostorického dědictví je jako vražda vlastní národní paměti a pak se nemůžeme divit, že jsme celé Evropě pro smích.;-)[>-]

0/0
3.2.2012 9:29

hafusak2

Re: Pověsit barbary!

To je těžké, když ta kůlna vznikala, tak to ještě historický exemplář nebyl. Když si dnes seženete kastli z některého z dnes běžných typů autobusů, třeba Vám také bude někdo za 70 let nadávat.

Spíše by to chtělo nějakou centrální evidenci vedenou třeba Národním technickým museem, které by evidovala nejrůznější unikáty a zachraňovala je před zničením. Ale moc v ní nedoufám, protože určitě určitě by byli proti zastánci "svatého majetku" a odpůrci evidování čehokoliv.

+2/0
3.2.2012 9:53

Králík z klobouku

Re: Pověsit barbary!

Dokonalá ironie - až by člověk věřil, že to myslíte vážně.

0/0
23.2.2012 17:07

brezinka1

Re: Pověsit barbary!

:-)R^

0/0
10.4.2012 9:04

pivopad

po česku

Pokud má někdo o tu starou tramvaj zájem, a chce ji renovovat tak proč tomu kolchozníkovi adekvátní šopu nepostaví?Renovace stovky tisíc, šopa desítky.A nebo vy by jste jen tak darovali svůj potřebný majetek?:-)

0/0
3.2.2012 9:13

bitkar

husta veta

"Škodovka vznikala za protektorátu, takže mnoho součástek mělo původ v Německu."

co mi to jen pripomina :))

0/0
3.2.2012 8:46

_Xeon_

Re: husta veta

nešlo by to šířeji?

0/0
3.2.2012 9:58

TommyCZ

Re: husta veta

Stačí dvě slova - Škoda Transportation? ;-) Pokud si tedy správně pamatuji výrobce těch postavených vagónů pražského metra kvůli praskajícím podvozkům Bombardier.

0/0
3.2.2012 13:03

ostřelovač

Re: husta veta

že by vlastnictvi škody volkswagenem

0/0
21.4.2012 12:49

hafusak2

Re: husta veta

Tahle věta se mi jeví jako naprosto nesmyslná. Škoda MB má vznik už v r. 1895 a první vozy Škoda 706 se vyráběly už v r. 1938.

0/0
3.2.2012 13:46

petr____22

Re: husta veta

Sak ma pravdu. Pulka fabrik v Sudetech = Nemecko

0/0
6.6.2012 17:46

sent

To je sice pěkné-

-ale mohli uveřejnit dobové foto,jestli je,co je to za typ,připadně celkové foto před rekonstrukci a obr.jak by měl vypadat po.

0/0
3.2.2012 7:07

hafusak2

Re: To je sice pěkné-

Díval jsem se do publikace L+K - Škoda 1895 - 1995, díl II., str. 71. Tam je vyfocen autobus Škoda 706 N a nad ním náklaďák 706 G s motorem na dřevoplyn. /Podle fotky u článku se pravděpodobně jedná o tento typ/. Ty čumáky budou stejné. A pokud se pamatuji, tak čumákaté Š 706 se dělaly až do konce 50-tých let, kdy je nahradily trambusy, ale na motorech se to  nijak zvlášť nezměnilo, takže rekonstruovat motor by neměl být až zase tak veliký problém.

0/0
3.2.2012 9:08

Černý lord

Že by

Trhala fialky dynamitem č.2 ?

0/0
2.2.2012 23:02

humanitární bombardér revival

no vida

vůbec jsem netušil, že v jihlavě někdy byly tramvaje

+2/0
2.2.2012 21:39

plukovnikoneill

je hezké si přečíst

i takové zprávy. Doufám,že se to podaří a na jeho znovuzrozenou jízdu se půjdu podívat. Jinak by mě zajímalo,co je za problém u té tramvaje. Tak ať jim postaví novou kůlnu, ne, nebo vemou nějaký vyřazený vagon vymění to za to.... Škoda,že na to nemám prostředky,páč mít tu možnost, udělám to.[>-]

+2/0
2.2.2012 16:39

bitkar

Re: je hezké si přečíst

to urcite nejak pujde. Me by zajimalo jakej tam daj motor... to jako sezenou starej nekde? nebo tam daj novej turbodiesl z karosy?

0/0
3.2.2012 8:48





Najdete na iDNES.cz