Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Ultras, kteří svrhli Mubaraka, teď zničili sami sebe

Tohle nebude obvyklé povídání, že násilí, natož vraždy, na fotbalové stadiony nepatří a že to, co se stalo v Egyptě, je hrozné - což opravdu je. Je tady totiž ještě jeden mnohem nečekanější aspekt: titíž hooligans, kteří ve středu umírali a zabíjeli na trávníku, jsou ti, kteří rozjížděli egyptskou revoluci, jež vedla k pádu prezidenta Mubaraka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kolda501

vždyť nám to nakonec vyhovuje ...

.... sice do těchto destinací nebudeme jezdit na dovolenou, ale v konečném důsledku je nestabilita v tomto regionu pro nás přínosem ..... ;-)

0/0
3.2.2012 9:32

Petr Bedlivý

To jsou ty "demokratické síly" o kterých jste psali?

Tak teď všichni vidíme o kom "I-dnes" psala, jako o demokratických silách v Egyptě. Asi jako o "diktátorovi" Kadáfím.

Buď jsou redaktoři "tak hloupí", že neví o čem píší (někdy mi to tak připadá,dle gramatiky českého jazyka) a nebo jen plní vůli jiných a píší lži. Kde je jejich "osobní etika". Pasovali se do role "poslušných hyen". Buď jste tak hloupí, že nevíte o čem píšete a pokud ne, jste obyčejní zaprodanci.

+3/0
2.2.2012 23:06

Dunja

Tak málo profesionality

bych zrovna od Vás neočekávala. Není toto  upravený a zkrácený článek Egypt's politicised football hooligans od James Montague, jenže  chybí mnoho dalších důležitých faktů např. že Fotbal byl v Egyptě politizován a zneužíván pro politické účely ještě mnohem dříve. A že Ultras tvrdí, že za podporu revoluce, se jim vojenská vláda mstí a tudíž na ně poštvala opačnou stranu.

Dle mého my nemůžeme znát skutečnou realitu a tudíž do toho nemáme příliš, co mluvit a  kritizovat. To, že by se druhý den po revoluci stal zázkrak, vyrostla občanská liber. společnost, to si snad myslí jen blázen, to chce několik let a hlavně nevměšování se západních "chytrých hlav", které jen jitří společenské napjetí. Většina lidí u nás ještě ani nepochopila, že stále je u moci vojenská rada, která ovládá zemi, a které takové problémy nahrávají držet si moc.Navíc většina těch na stadionech patří hlavně k sekulárním silám.

0/0
2.2.2012 21:38

Naive_observer

Re: Tak málo profesionality

Vy si fakt myslite, ze spolecnost, v niz se vetsina lidi domniva, ze je spravne zabit odpadlika od viry a ze by se melo noseni plavek zakazat zakonem, je zrala na vytvareni liberalni demokracie? Pocet lidi, kteri chteji sekularni stat je v Egypte mizivy - vzdelane politicke spicky, co vi, ze s islamem to jde jen do horoucich pekel masy uz nezvladnou presvedcit.

+2/0
2.2.2012 21:50

Dunja

Re: Tak málo profesionality

Já zapomněla , že demokracie stojí na tom, zda máte povolené plavky. Ani neočekávám, že by chtěli kopírovat naši demokracii, ono vposlední době, kdy kriminálníci jsou na tom lépe než normální lidé ,kdy se upřednoťňuje jakákoliv úchylka před morálkou, rozkládá se rodina a společnost, tak asi není o co stát. A zřejmě to jsou věci, které si určitě rozložit nechtějí nechat,neboť by to prohlouvilo ještě více sociální problémy. Navíc v Eg. nikdy žádný sekularismus nebyl, v tom se pohybovala pouze elita a vládnoucí třída oddělená od Egypta zdí. Pořád se jen díváte na ultrakonzervativní síly, jejichž výroky samozřejmě jsou u nás mediálně populární, ale jejich vítěztví překvapilo i mnoho muslimů. A mezi,kterými neumí média udělat rozdíl, nebo spíše nechtějí.

Mimochodem nikdy jsem se nesetkala s někým, kdo by chtěl skutečně zabíjet odpadlíky, možná okupanty nebo zrádce národa ano. Dokonce i k cizincům se chovají slušněji než my tady u nás (v Čechách speciálně).

0/0
2.2.2012 22:13

Naive_observer

Re: Tak málo profesionality

Demokracie stojí především na úctě ke svobodě (mé i těch ostatních) a free speech, to v islámu neexistuje. To o plavkách jsem zmínila jako speciální příklad muslimského mindsetu - islám prosazuje ženskou modesty, takže ji přikážeme všem. S takovým přístupem se daleko nedostanete. Na ČR neplivejte. Začínám mít pomalu dost toho, jak se speciálně muslimky navážejí do fungování našeho státu. Pokud se vám tu nelíbí, tak vás tu nikdo nedrží. Jestli si myslíte, že Egypt je pro vás vhodnější - a vůbec jde o lepší, svobodnější zemi s příjemnějšími lidmi, tak klidně vraťte občanství.

+5/0
2.2.2012 22:28

Naive_observer

Re: Tak málo profesionality

Vsadím se, že tam naleznete třeba lepší práci, efektivnější zdravotní systém, lepší školy, příjemnější prostředí a tak vůbec. Jenom svačinu a vodu bych si vzala s sebou do kanystříku, Egypťané se v posledním století tak přemnožili, že jim dochází (stejně jako potraviny).

+2/0
2.2.2012 22:30

Dunja

Re: Tak málo profesionality

Nevím, proč si myslte, že každý,kdo má nějaké a pozitvní zkušenosti a znalosti a kontakty musí být muslim. Proč se můžou k islámu vyjadřovat jen ti, kdo ho neznají nebo ho prostě nemají rádi apod. To je často vidět i na postoji k odborníkům, kdo islám jen kritizuje tak je skvělý a tomu tleskáte. Takže vlastně vy jste na stejné úrovni jako ti, kteří chtějí zabíjet odpadlíky.

0/0
2.2.2012 22:52

Naive_observer

Re: Tak málo profesionality

Hloupost, islám jsem na začátku celkem obhajovala a můj postoj k němu se měnil dost pozvolna - s množstvím nabytých reálných informací. Myslela jsem si to, poněvadž mezi místními konvertitkami je normální očerňovat čechy a čr seč to jen jde a to házení špíny mě už nebaví. Přitom většina tu je kvůli lepšímu zdravotnímu systému a lepší životní úrovni (ta se jim ale hodí). Jestli nejsi muslimka, tak sorry. Ocenila bych, kdybys nenálepkovala i ty. Taky netleskám každé kravině. :-/ Pozitivní zkušenosti - neonacisté mohou být taky milí kluci, ale to neznamená, že to, co hlásají, je v pořádku. Týpek, který nemá problémy zabít svoji dceru, protože se oblékala moc západně a měla v nočním stolku kondomy (viz Kanada) může být okouzlující hostitel, sečtělý a zajímavý člověk.

+5/0
2.2.2012 23:01

tarantule959

Hovada hovad hovada

0/0
2.2.2012 21:08

Výstřik do tmy IX.

ajeee, zase se o tom bude psat mesic.

Tamni lide proste neumi sedet se zalozenyma rukama, jako my, ale radi vyrazi za zabavou, trochu si povyrazit a vyblbnout se. Nas Banik a Sparta, resp. jejich fanousci jsou k smichu, materska skolka.

0/0
2.2.2012 19:24

timothyleary

Takže se tu

porad lhalo-fejbuckova revoluce,studenti a bla,bla,bla.Nyni ctu,ze revoluci spiskaly ganga fans a vrahu.Dekuji a co Libye-taky tak?

+5/0
2.2.2012 18:42

skiman11

Re: Takže se tu

Těřko říct, krom těchto vejlupků v tom jeli teroristé, navíc další teroristé z NATO jim pomáhali. Skutečná sebranka a Arabské jaro. To jde k soběRv;-€EU

+3/0
2.2.2012 18:50

BMG

Re: Takže se tu

Tam je to samej terorista, takže je to jedno.;-D

+1/0
2.2.2012 18:55

Modrý Přízrak

Vodičko, Vodičko

aspoň si nejdřív přečti fakta, ultras z Káhiry byli ti napadení (a těch 74 mrtvých) a to právě proto, že se podíleli na svržení Mubaraka :-/

0/0
2.2.2012 18:09

vulpes

Re: Vodičko, Vodičko

? Já v článku čtu to stejné , nechápu....

0/0
2.2.2012 18:38

Modrý Přízrak

Re: Vodičko, Vodičko

no a jak teda zničili sami sebe?

0/0
2.2.2012 18:48

vulpes

Re: Vodičko, Vodičko

to se  jako na revoluci podíleli jen Ultras z Káhiry a ti ostatní se na to pokojně doma dívali?  Mají tam teda uvědomělé fanoušky...

0/0
2.2.2012 19:15

MFD to hraje s náma

Dobře napsané

Se divím, že něco takového je schopné jakékoliv masivní médium vydat..

+1/0
2.2.2012 17:22

timothyleary

Re: Dobře napsané

Ano desive rozuzleni arab.jara.

0/0
2.2.2012 18:49

ELAPHURUS

Huráááááááá, africké jaro

ULTRAS ? TO BYLI TI HODNÍ NEBO TI ZLÍ ;-D?

+2/0
2.2.2012 16:44

timothyleary

Re: Huráááááááá, africké jaro

Divim se,ze diktator Mubarak nechal 4 roky fans bojovat proti nemu.Proc kdyz mus.bratrstvo popravoval a zaviral?Nebo to bylo o necem jinem?Vedel,ze muslimaci jsou jeste vetsi grazli?

0/0
2.2.2012 18:47

Roko Blábola 11

Intelektuálové ještě žádnou revoluci

bez tupého davu nevyhráli.

0/0
2.2.2012 16:40

Naive_observer

Re: Intelektuálové ještě žádnou revoluci

Tuhle revoluci nevyhráli intelektuálové, ale muslimské bratrstvo a jejich ještě radikálnější frakce Núr (to znamená světlo islámu). Před našimi zraky se tvoří nový Irán či Afghanistán. Na internetu se dají vygůglit pěkné obrázky afghánek, které v šedesátých letech v krátkých sukních a elegantních halenkách cupitají po Kábulu. Brutální islamizace může proběhnout hodně rychle.

0/0
2.2.2012 21:59

Dunja

Re: Intelektuálové ještě žádnou revoluci

Alespoň si ověř informace Núr,  nemá s MB nic společného. Je to strana ultrakonzervativních salafistů, kteří mají tak 6mil stoupenců a kteří se spojili se sobě podobnými 2 stranami do koalice.Nemají žádnou zvláštní pol. zkušenost a  byli Mubarakově režimu loajální, i když jejich extremní skupiny pořádali hony na křesťany a ostatní své odpůrce, za mlčenlivého dohledu režimu, který jejich násilí měl jako záminku proti útoku na opoziční síly.

MB odmítlojednat s Núr o jakékoliv koalici, neboť dle nich neadekvátně a nekompromisně prosazují svou pol. představu, což samozřejmě je šaría a islamizace všeho možnéhoi nemožného ve společnosti. Ona jinak eg.spol.je více či méně islamizovaná cca z 60-70%,takže vláda MB ohrozí tak 1% těch bohatých, co žijí jako Evropané se vším všudy.

No a pak je zde řada liberálních stran, které se označují za nesekulární.

0/0
2.2.2012 22:43

chataricek

Přeloženo do češtiny

Blbci zůstali blbci, předtím zneužiti v rámci šíření tzv. "demokracie" (to je produkt západních zbrojovek), nyní použiti ke zničení sebe. Jsou to primitivové, takže nikdo litovat nebude. Jen je škoda, že tolik lidí věří tomu, co se u nás musí psát - kam se hrabe komunistická propaganda. A stejné to bude v dalších zemích slavících arabské jaro. Chtělo by to kulomety k evropským břehům, za chvíli ta banda je tady... Ovšem my zahyneme na něco jiného - na pseudohumanitu. Nazývat alespoň věci pravými jmény - se totiž už nesmí!

+1/0
2.2.2012 16:36

waleyo

Re: Přeloženo do češtiny

A kým byli zneužiti? Západem? Kdeže! Západu Mubarak v zásadě vyhovoval - preferovali by sice demokratický režim, protože ten vytváří stabilnější poměry, ale když ten nebyl, tak brali co bylo.

A komunistická propaganda byla závislá na úplném ovldánutí sdělovacích prostředků - to už dnes neexistuje a důkazem toho,je i ot, že Tvé "aletrnativní" názory tady nikdo necenzuruje a nežene tě za ně do vězení...

+4/0
2.2.2012 16:39

pivovarský chasník

Re: Přeloženo do češtiny

Nejsem takový optimista. Sdělovací prostředky jsou různými lidmi nebo skupinami ovládány i nyní. Nakonec je to z jejich zpravodajství a především komentářů dosti zřejmé. Cenzura funguje stále, ale vězení ne. Alespoň prozatím.

0/0
2.2.2012 18:35

Rikyk

Přesně jako u nás

Revoluce způsobený tupým davem, která pomůže jen šedým eminencím

+3/0
2.2.2012 16:13

MFD to hraje s náma

Re: Přesně jako u nás

Je to tak, bohužel..

+1/0
2.2.2012 17:23

legadema

REVOLUCE POŽÍRÁ SAMA SEBE

nebylo to už ve Francii etc.etc........;-D

0/0
2.2.2012 16:08

LimonadovyJoe03

Ale houby fejzbůk nebo fotbal

za tím je třeba vidět musulmany.

+3/0
2.2.2012 16:05

aljavX

kéž by se

to bratrstvo s hooligans navzájem vyeliminovalo

+7/0
2.2.2012 16:00

timothyleary

Pane autor to jste

přepísk.Tvrdit,že tu demogratůru tam rozjela taková vraždící lůza,by zasloužilo smazání článku,ale spíš čekám smazání mého příspěvku. ;-€

+2/0
2.2.2012 15:59

Naive_observer

Královsky se bavím

Už před rokem bylo jasné, že Arabské jaro k žádných světlých zítřkům nepovede a články a důkazy se mezitím hromadily na zahraničních serverech. Čeští novináři ale zdatně strkali hlavy do písku. Když už se Arabské jaro (Al Jazira mu říká islamic awakening) fakt nedá udržet, tak trapně otáčejí. Shame on them!!! ;-O

0/0
2.2.2012 21:55

slavex

Ne . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Neplatí už odnedávna že ? >>>"Revoluce požírá své děti ? ? ? "  Rv

+4/0
2.2.2012 15:33

AAA3

Re: Ne . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

malokdy ale tak rychle ;-D

+2/0
2.2.2012 15:45

3032

Re: Ne . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

R^

0/0
2.2.2012 15:47

P.32

Re: Ne . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

dělali tu revoluci naštvaní lidé,nebo rváči a podobná sebranka kterou někdo v rámci tak zvané demokracie zneužil.Neděje se to tak už posledních  nejméně 20 let.Všude se čeká že bude lépe a většinou je lépe je pro pár vyvolených a hodně ostatních se bojí přiznat že lépe už bylo.

+1/0
2.2.2012 16:07

CCblue

Re: Ne . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

20 let? Spíš 2000 let. A to jsem jště pořád dal málo.

0/0
2.2.2012 16:44

waleyo

Re: Ne . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Ne. Revoluce bourá dosavadní stav, vytváří chaos a v něm dochází k darvinistickému "přírodnímu výběru" - občas uspěje ten, jindy onen, ale obecné pravidlo z toho vytvořit nelze - například naše "sametová" revoluce své děti rozhodně nepožrala - ona moc nepožrala ani ty proti kterým byla namířená...

+1/0
2.2.2012 16:37





Najdete na iDNES.cz