Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nečas: Naše ne evropské rozpočtové unii není fatální, získáváme čas

Z českého "ne" smlouvě o evropské rozpočtové unii není podle premiéra Petra Nečase třeba dělat žádné drama. "Zbytečně se z toho dělá fatální okamžik," řekl premiér. Ke smlouvě se kromě Česka odmítla připojit už jen Velká Británie. Podle Nečase získává svým postupem Česká republika čas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Šerlok Homeless

Ústavní důvody: Premiér NEMÁ mandát

Ústava ČR, článek 63 odst. 1 písm b:  Prezident republiky dále sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy.

Sjednávání mezinárodních smluv - jako je tato - je primárně pravomocí prezidenta republiky. Ten může svůj mandát pro konkrétní smlouvu přenést na vládu nebo (se souhlasem vlády) na jednotlivé členy. Jelikož to prezident neudělal, nemá premiér mandát o smlouvě jednat ani ji podepsat.!!

0/0
9.2.2012 14:21

chobotnicka_

nevim

a pripojeni k tomuto paktu se zavazujeme platit eurem ? nejak mi to uniklo, ze by to bylo o tom. Muzete me to nekdo vysvetlit. proc . potom ODS a Věci veřejné to podmiňují předchozím referendem o tom, zda si čeští občané vůbec přejí, aby Česká republika platila eurem Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/necas-nase-ne-evropske-rozpoctove-unii-neni-fatalni-ziskavame-cas-1cc-/domaci.aspx?c=A120201_204317_domaci_kop.

0/0
4.2.2012 17:44

Supersocka

Slota, Černohorský .... do sebe !!!! :-)

0/0
2.2.2012 14:12

Agatha Christie

Nečas má fatální jen "svou" vládu

:-P

+1/0
2.2.2012 10:29

ptakPB

K těm prutům Svatopluka

ano, držet pospolu, pak se vše překoná, ale zde je nasnadě, že celý tento problém vznikl právě proto, že každý z dnešních účastníků si hrál na sebe, hledal výhody pro sebe a když se to začalo celé boertit, tak chce ono držet pospolu. No a k oné mnichovské dohodě, zde je jedinná otázka Francouzi porušili podepsanou smlouvu a schováváni se za mnichov bylo krátkozraké. Tedy jinak stejně jako tenkrát i dnes bude tato dohoda platit, jen bude-li pro Francii výhodná, ve chvíli, kdy se to začně obracet, obrátí i Francouzi a s úsměvem ji poruší, stejně tak i Němci. Z celého toho spolku se dá věřit jen Holanďanům, ale i ti lavírují, stačí si vzpomenout na onen lisabonský diktát, jak k němu došlo a proč.

0/0
2.2.2012 10:28

yyq

slabe bylo jen argumentovani

posilani penez do recka, ktere ukazalo, ze mu je jedno, tolik penez ma utratit, pomahani sanovani nemeckych bank z devizovych rezerv cnb a slepe poslouchani nemecka, ktere samo nevi, co s krizi delat ( jen poplacavani dua merkozy po zadech, jaci jsou kamosi nesytaci a nic jineho zatim nepredvedli), ale o to vic si osobuje pravo vymahat realizaci svych kroku do nikam na ostatnich, je k nicemu, coz ostatne trhy dosvedci casem.tedy nutne lezt do zadku komukoliv neni nutne.kdyz bude chtit sroubecky do 4kruhu nemecko odebirat od nasich vyrobcu, ucini tak z ekonomicke vyhodnosti samo i bez podpisu vazalske smlouvy, je otazka, jestli jeste trh bude na 4kruhy v budoucnu zvedavy.

0/0
2.2.2012 10:20

ptakPB

Re: slabe bylo jen argumentovani

Merklová musí něčím zalepit hubu voličům, kteří již dnes v Německu moc remcají. Ovšem prasvda je. že pomoc Řecku je sanování bank DE a F, tedy vlastně žádná pomoc, ale bohapustá zlodějna

0/0
2.2.2012 10:31

krouka

Vlastizrádci a zaprodanci této země

se bojí, že jim evropská unie nedovolí dále rozkrádat tuto zem. Vytáhli heslo o zachování suverenity a zblblý národ na to skočí. My si nezasloužíme být součástí civilizovaného světa, pokud necháme vládnout takovou sebranku.

0/0
2.2.2012 10:18

zeolit

Prezident Václav Klaus má opět pravdu.

"Připravovaná smlouva je zásadním zásahem do našeho i evropského práve. To je zjevné i z toho, že ve středu ve Štrasburku Evropský parlament 521 proti 124 hlasům /při 50 zdržení se/ tuto smlouvu odmítl a žádá, aby se stala inherentní součástí Lisabonské smlouvy, která - jak snad u nás každý ví - ratifikaci prezidentem vyžadovala." /LN 20.ledna/R^

+2/0
2.2.2012 9:21

zeolit

Re: Prezident Václav Klaus má opět pravdu.

Jenom se divím, že v médiích tento fakt prošel bez komentářů. Ukazuje se, že naši eurohujeři mají odlišný názor od Evropského parlamentu. Merkozy se musejí poslouchat, že.Rv

0/0
2.2.2012 9:24

zeolit

Re: Prezident Václav Klaus má opět pravdu.

http://www.klaus.cz/clanky/3023[>-]R^

0/0
2.2.2012 9:26

Antonín, topič

Být součástí spolku,

kde "velcí kluci" vyžadují výhradně souhlasné pokyvování, nedává žádný smysl.

+1/0
2.2.2012 8:28

ptakPB

Re: Být součástí spolku,

ano takovýto spolek nemá s demokracií nic společného

0/0
2.2.2012 10:32

jo, jo

Fpohode

Jsem velice rad, ze alespon nekdo jako je Pan Necas haji Ceske Pepíky ve svete. Nejde se zavdecit vsem, hlavne tem co tomu nerozumi a jen davaji na prvni dojem a komentar nejakeho heska z Ameriky, kterej si mysli, ze Ceska republika je za Uralem. Nejsme patolizalove Britanie, jsme Cesi nee?!!! Vzdy jsme byli a jsme jednicky tak at vsichni cucej a uci se od nas. [>-]

0/0
2.2.2012 8:22

vejcednes

Niektorým veciam v článku nie celkom rozumiem.

Nesúhlas nie je fatálny, získavame čas - k čomu? Pochopil by som, keby to bolo o tom, že čas sa získava na podrobnejšie preskúmanie podmienok a prípadný neskorší súhlas. Ale v článku to vyznieva tak, že čas sa získava na skúmanie priebehu ratifikácie s tým, že odpadnú aj ďalší..... To mi pripadá nielen antagonické, ale priamo ako logický nezmysel. Alebo ide o Švarzenberkovo tretie riešenie z dvoch jedine možných, alias úprimná snaha Nečasa vyhovieť úplne všetkým bezo zbytku. Tiež by sa dalo povedať že slovo kočkopes nevystihuje celú šírku Nečasovho riešenia. :-)

+1/0
2.2.2012 8:02

ou_Jo

Nečas: .....získáváme čas ...!!

Jó? ....a k čemu....že si z nás v EU budou akorát dělat srandu !! 8-o

0/0
2.2.2012 7:39

kasikv

Re: Nečas: .....získáváme čas ...!!

no tak to je jistě pádný důvod se podepisovat .....

+1/0
2.2.2012 8:23

ddt74

Re: Nečas: .....získáváme čas ...!!

V EU si nikdo srandu delat nebude. Politicke vykriky jak nasich panu tak panu ze zahranici jsou vcelku o nicem. Ted ma hlavni slovo ekonomika a to zda roste. Menovou unii potapi problematicke staty a nastupovat do potapejici se lodi nema cenu (alespon do te doby nez lod bude opravena). Podpis smlouvy by nam opravdu nic neprinesl (jen pripadne problemy). Z hlediska politickeho je opravdu predcasne cokoliv zatracovat (souhlas ci nesouhlas s podpisem). Ono se totiz ukaze zda staty ktere podepsaly, budou i dodrzovat. Pak se totiz muze ukazat dalsi (cca 4 smlouva) ktera bude resit to same - (stejne jako napr pakt stability). A kdyz se podivam na podminku kterou si Necas daval: Chtel abychom byly zvani ke stolu a politici z EU to odmitli. Penize si od nas (do MMF) ale bez skrupuli vezmou. To je rovne jednani? Uz ted ma evropa dva proudy, ktere se budou stepit. Podpis ci nepodpis nas nikam neposunuje. A take je dulezity pohled na EU - Federace ano ci ne? Ja rikam NE.

0/0
2.2.2012 8:35

Jenda_73

Re: Nečas: .....získáváme čas ...!!

Jsi člověk, který nic neví a ničemu nerozumí...jinak by jsi takovou blbost nemohl napsat... víš ty vůbec o čem to celé je???

0/0
2.2.2012 11:35

jeliman

Pro všechny naše poliky, bez ohledu na to, za kterou stranu

lžou a často i kradou - je slovo ZODPOVĚDNOST, něco tak strašně sprostého a nepředstavitelného, že jim z toho naskakuje kopřivka. Zvláště pak ve spojistosti se státním rozpočtem, kde se dá "vhodně přesměrovat" tolik pěkných miliard.

0/0
2.2.2012 7:26

minutos007

Je zajímavé jaký poprask způsobil nesouhlas

je přece normální, že člověk nemusí souhlasit s každou blbostí a smlouvou, kterou mu podstrčí kdosi pod dveřmi a zvlášť pokud pro něj nenese žádné výhody. A na úrovni států je to přece to stejné. Jaký přínos by smlouva pro ČR měla? Ptá se na to vůbec někdo?

0/0
2.2.2012 7:23

Já, Claudius

Re: Je zajímavé jaký poprask způsobil nesouhlas

Je to jednoduché a logické. Buď bude ČR součástí EU, tedy západní civilizace, nebo se dostane znovu do područí Ruska. Můžete si vybrat. Pánové Klaus a Nečas se velice snaží o to druhé.

0/0
2.2.2012 8:09

minutos007

Re: Je zajímavé jaký poprask způsobil nesouhlas

Takže kdo nepodepíše v EU každou prkotinu z dílny EU úředníků je automaticky v područí Ruska...;-D

No bůh s námi...

+2/0
2.2.2012 8:26

minutos007

Re: Je zajímavé jaký poprask způsobil nesouhlas

Pokud půjde vyvoj současným směrem, tak snad bude pro nás to područí Ruska lepší...

0/0
2.2.2012 8:29

Antonín, topič

Re: Je zajímavé jaký poprask způsobil nesouhlas

ČR je součástí EU smlouva nesmlouva. Připokakaní srabíci vašeho typu jsou mi z duše protivní.

+3/0
2.2.2012 8:29

ddt74

Re: Je zajímavé jaký poprask způsobil nesouhlas

Vzdyt budem stale cleny EU. To ze je tu dalsi smlouva, ktera resi jiz veci obsazene v jinych smlouvach (pakt stability,...) a ktere jine staty nedodrzuji (Franci, Italie,...) ci dokonce falsuji zpravy (Recko), nicemu nepomuze. NYNI - Chceme mit deficitni rozpocet - muzem a nikdo nam do toho nemusi kecat, chceme mit prebytkovy muzem a nemusime na to mit smlouvu. Tahle radoby federace stejne vydrzi max 2 roky. Pred mesicem jsem psal o tom ze Francie prijde o tripl A a hle uz to prislo... a to neni vsem dnum konec. Benelux je take v haji a cele to uz drzi jen Nemecko. Aby nemci platili za ostatni - to se jim dlouho libit nebude a nakonec se nastvou a z menove unie vystoupi. Pak tu bude mena Euro a nikdo nebude vedet jaky ma mit kurs - zacne padat. Jeste jakous takous nadeji ma Eurozona pri okamzitem vystoupeni Recka z Eurozony. Jinak jej stahne ke dnu. Ted se odpusti 70% dluhu Recku, Italie, Spanelsko a Irsko budou chtit to same = banky v problemech.

0/0
2.2.2012 8:30

kasikv

Re: Je zajímavé jaký poprask způsobil nesouhlas

takový keci si strčte někam, sama EU se dobrovolně oddává Rusku....a ta vaše západní civilizace je tak zadlužená, že my máme opravdu ještě co dohánět, abychom se dostali na jejich standard...

0/0
2.2.2012 8:30

třináctý vyšehradský jezdec

když si Nečas dupne

do 24 hodin je všechno přesně naopak

+1/0
2.2.2012 7:22

jarno3

Z "ne" bude poslušné "ano"

a přerostlý svazák Péťa už na to lidi připravuje. Ostatně- nic jiného přece od něj nikdo nemohl očekávat. A herr Šláfenberk se náím v klidu proklimbá do konce volebního období.

+1/0
2.2.2012 7:09

jenda3

Re: EU neboj se,

čeští Švejkové si odbudou svoji revoluci a zase přijdou.

0/0
2.2.2012 7:23

třináctý vyšehradský jezdec

referendum

takže si každý občan nastuduje celou tu smouvu? :-)

0/0
2.2.2012 7:08

Já, Claudius

Re: referendum

Jistě, referendum, to je skvělá věc, ptají se nás na něco strašlivě důležitého, co neumějí rozhodnout sami. Na takové prkotiny, jako je třeba dělení státu, na to referendum potřeba není.

0/0
2.2.2012 8:10

ddt74

Re: referendum

To je problem referenda :-(. Na druhou stranu jsou obyvatele naseho statu opravdu rozstepeni pohledem na vec - EU jako takovou. Nekdo chce federaci nekdo jen volny osob a zbozi. Stejny pohled maji i politici a proto se neustale dohaduji. Vsichni si uvedomuji ze bez pomoci EU zachranit nejde, ale vsichni si take uvedomuji ze i pres to ze se snazi EU zachranit - se to nemusi podarit (a ze se to nepodari je dost velka sance). Takze lide by si opravdu meli v referendu rici - zda chteji nadale pokracovat v integracnim procesu (zavest Euro, prijmout "diktat" Bruselu). Ona se totiz EU od naseho vstupu dost zmenila a ne vzdy k dobremu. Stejne jako v manzelstvi se nekdy stane ze to nekomu prestane vyhovovat a nastava rozvod. Stejne tak to muze dopadnout i s EU a neni to nic spatneho ani to nezene ten stat do podruci jineho statu - viz napr. Svycarsko.

0/0
2.2.2012 8:41

stinns2

Nebylo by lepe angazovat profesionaliho komika?

Aspon by to byla komedie na urovni. A urcite levneji. Rv[>-]Rv;-O

0/0
2.2.2012 6:52

AnalyzaNow

Čtenáři NYTimes o tom jak ODS Nečas poškodil ČR

• http://www.nytimes.com/2012/01/31/world/europe/eu-leaders-fall-short-of-far-reaching-debt-solution.html?_r=1#commentsContainer

Czech government, led by Mr. Necas of the ODS (Civic Democratic Party) is making fool of itself by trying oh-so-hard to be "conservative", i.e. a lap dog of British Tories.

The fact that the Czech Republic has been doing fine over the past 10 to 15 years continues to be based on their economy being linked to Germany's economy, starting with ever-expanding production of Skoda cars (part of VW holding).

But the remaining side-kicks of Mr.Klaus in ODS leadership still find it irresistible to play "euro-dissident" role by siding with the UK conservatives.

Fortunately, ODS role continues to diminish as a pro-EU right-of-the center political party, TOP09 which holds the foreign ministry and the most powerful Ministry of Finance has been gaining in support and political power but it looks like that in the next election ODS will lose a lot in coming elections.

+1/0
2.2.2012 6:49

Sharkee okraden cenz0ry

Re: Čtenáři NYTimes o tom jak ODS Nečas poškodil ČR

s tim mohu, bohuzel, jen souhlasit

0/0
2.2.2012 6:57

minutos007

Re: Čtenáři NYTimes o tom jak ODS Nečas poškodil ČR

A jak tedy nečas poškodil ČR? V čem spočívá ta škoda?

0/0
2.2.2012 7:19

kasikv

Re: Čtenáři NYTimes o tom jak ODS Nečas poškodil ČR

no přece tím, že odmítl aby se ČR vzdala další části své suverenity...to se v současném paskvilu honosně označovaném jako EU považuje za kacířský počin hodný upálení (ovšem jako v každém čarodějnickém procesu je před popravou potřeba ovečku přetáhnout zpět do stáda).

0/0
2.2.2012 8:34

dogi4

Takovým lidem,

kteří zpovzdálí sledují, jak něco dopadne, a pak se přidají k tomu, kdo vyhrál, ať už právem nebo podvodem, se u nás na vsi říká přizdisr.. V každém případě mi Nečas připomíná slizkého a zákeřného hada.

0/0
2.2.2012 5:30

minutos007

Re: Takovým lidem,

To bych tedy chtěl vysvětlit. Tak on čekal jak to dopadne a pak se přidal k menšině? Jen mi není jasné kdo vlastně vyhrál?

0/0
2.2.2012 5:59

MiroTR

Re: Takovým lidem,

Pokud se mám k něčemu přidat, musím vědět, co to obnáší.  Pokud to nevím, mohu dopadnout jako ti, co podepíší kdejakou ptákovinu a pak se diví. 

Proč bych měl podepisovat to, kde je psáno, že se časem ostatní nějak dohodnou, já to nebudu moci ovlivnit, ale budu se tím muset řídit ?

0/0
2.2.2012 8:48

minutos007

Zajímalo by mně,

se kterými českými národními zájmy to je podle Schwarzenberga v rozporu...

0/0
2.2.2012 5:27

Modrý Přízrak

petr nečas

nejlepší premier od dob metternicha ;-D;-D;-D

0/0
2.2.2012 5:19

minutos007

Re: petr nečas

Každopádně toto bylo dobré rozhodnutí...

0/0
2.2.2012 5:23

Antonín, topič

Re: petr nečas

Upřímně, Nečas překvapil.

0/0
2.2.2012 9:31

bobomyl

Vláda prý rozpočtové zodpovědnosti odmítla smlouvu o

rozpočtové zodpovědnosti.Jenom proto že pochází z nenáviděné EU.Vždyť ten slaboch co nám dělá premiéra jen koktal naprosté nesmysly když se snažil to odůvodnit.Prostě se zase podělal před Klausem..ODSka si přece do odkloňování peněz ze státního nenechá nikoho mluvit.To je ten jediný důvod..

+2/0
2.2.2012 4:50

minutos007

Re: Vláda prý rozpočtové zodpovědnosti odmítla smlouvu o

Jen taková malá poznámka - nemáme euro, takže se nás ta smlouva jaksi netýká. Nehledě na to, že rozpočtová zodpovědnost není podstatná část této smlouvy. A poslední poznámka, stále jsme jedna z nejméně zadlužených ekonomik zemí EU...

0/0
2.2.2012 4:56

mexikore

Re: Vláda prý rozpočtové zodpovědnosti odmítla smlouvu o

Proto jsme tam kde jsme,když nemáme Euro.

0/0
2.2.2012 8:04

ddt74

Re: Vláda prý rozpočtové zodpovědnosti odmítla smlouvu o

Otazka je co by nam podpis prinesl? Co noveh vlastne smlouva prinasi? NIC NOVEHO! pakt stabilty ci mastrichtska kriteria staty nedodrzuji a sankce si staty odpoustely. Ted se napise dalsi papir, kde si definuji to same.. a najednou se to zmeni? Vzdyt staty i podvadeli jen aby tzv. plnili podminky! Kdo si mysli ze ted se to zmeni je na omylu. Staty co maji problemy nebou nikdy pokutovany - byly by jeste vetsi problemy uvnitr EU. Nastali by vykriky - vy jste take porusovali dohody a neplatili sankce (Nemecko a Francie) tak proc ted my?... Rozpoctova odpovednost jen jen libive slovni vyjadreni, ale neznamena nic jineho ze si vsichni mysli, ze se ma setrit, coz znamena zvyseni dani a orezani sluzeb (vydaju). Opravdu na to potrebujem mezinarodni smlouvu? NE

0/0
2.2.2012 8:46

franouš

žehrali jsme na účastníky tzv. Mnichovské smlouvy

V roce 1938 jsme doplatili na to, že se na nás spojenci při jednání o tzv. Mnichovské smlouvě vykašlali. Doplatili jsme na to krutě a oni vlastně také. Dnes jim pan Klaus a pan Nečas (ten je jenom jeho loutka) nabízí podobné řešení, že v budoucnu až o něco půjde, tak nám to mohou opět vrátit. A ptáte se proč? Protože jeden pán chce být monoarchou Evropy, když tam to nejde tak alespoň monarchou v ČR a lidé kromě modré strány a pár poblázněných a do něj zamilovaných strarých bab ho tak vážně neberou. A ta touha se stářím sílí.....

+1/0
2.2.2012 4:23





Najdete na iDNES.cz