Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič tramvaje, kterého přistihli pod vlivem alkoholu, se zastřelil

Řidiče tramvají brněnského Dopravního podniku šokovala začátkem týdne tragická zpráva. Jejich kolega si vzal v pondělí život. Byl přistižen v pracovní době pod vlivem alkoholu a zřejmě neunesl možnost, že přijde o práci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Kdyby se měl okamžitě zastřelit každý, kdo přijde o práci,

vyhyneme jako národ "po pistoli". Podle mne naprosto neadekvátní reakce. Ve velkých městech není určitě taková nouze o práci, jako v zastrčených dírách třeba někde na Bruntálsku. :-/

0/0
1.2.2012 18:41

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Evidentně to neměl v hlavě v pořádku. Napřed přijde do práce suverénně nalitej (1 promile už není lehký zbytkáč) a pak ani neunese svou chybu a nechá rodinu napospas. Aspoň už nikoho nesejme tramvají.

0/0
1.2.2012 18:14

Huckleberry Švédd 9

mno .... smutné ... ale stále lepší, než kdyby ..

zabil on někoho v silničním provozu :-/

0/0
1.2.2012 17:28

Hrabě Monte Cristo 2011

poněkud přehnaná reakce

smutné...;-(

0/0
1.2.2012 15:12

BARON FON SAXOFON III.

vyřešil to jako chlap

0/0
1.2.2012 14:48

Smrť

Re: vyřešil to jako chlap

Koukám, že sposta lidí tady má pokroucené vnímání toho, co je chlapské a čestné:-/. Z mého hlediska by chlapské a čestné bylo uznat chybu, přijmout následky za své jednání a pokusit se sehnat jinou práci, nebo zkusit podnikat. Vykašlat se na své blízké a zahodit život, to je ospravedlnitelné řešení v okamžiku, kdy je člověk nevyléčitelně nemocný a chce ze života odejít důstojně.

+6/0
1.2.2012 15:14

Bouše

Re: vyřešil to jako chlap

R^

0/0
1.2.2012 18:37

Antonín, topič

Sice je to smutné,

ale on šel s tím, že si ho na dejchačku nevyberou. Kdyby chtěl jen zjistit, jak na tom je, tak by se omluvil předem, že to asi nebude dobrý.

0/0
1.2.2012 13:24

Antonín, topič

Hm,

jestli není lepší se, při vědomí, že se to včera zvrtlo a něco - a jednička je víc, než něco - tam možná bude, omluvit na nevolnost a zůstat doma?

+1/0
1.2.2012 13:15

síma25

Re: Hm,

Třeba takhle chodil pravidelně, akorát tentokrát tam stál ve dveřích někdo s měřákem..

0/0
1.2.2012 13:18

joannes

Vidíte,

a potom, že mezi lidmi už úplně vymizel smysl pro čest!!

0/0
1.2.2012 12:43

jackie13

Re: Vidíte,

klídek,naši ministři budou fungovat dál.

0/0
1.2.2012 13:44

Smrť

Re: Vidíte,

8-o To jako že ho dohnaly k sebevraždě výčitky svědomí z toho, že chtěl řídit opilý? A nebyla to náhodou zbabělost - neschopnost čelit ztížené životní situaci, kterou si zavinil sám? Nevidím nic čestného na zhroucení se při prvním náznaku možných existenčních potíží - čestné je bojovat, ne se okamžitě vzdát.

+1/0
1.2.2012 14:23

xyxyxyxyxyxyxy

Dvojí metr

Dobře, přišel opilý , ohrozil by lidi, ale co např. ožralý doktor ( MUDr. nebo JUDr. ) lidi neohrožuje ????? Buď tě ožralý ( nebo rychlevyštudovaný) právník odsoudí jinak než by měl, nebo ti ublíží ožralý doktor . Jaký je v tom rozdíl ??? Neslyšel jsem o tom, že by ožralý právník, doktor nebo politik dostali okamžitýho padáka. To se řeší kárnou žalobou, nebo snížením prémií o pár procent, nebo jen ty, ty , ty !!

0/0
1.2.2012 12:43

síma25

Re: Dvojí metr

Vy jste asi řidič šaliny, co? A víte, že právník nikoho nemůže odsoudit;-D Chce to studovat, pak byste se tady neztrapňoval;-)

+1/0
1.2.2012 13:11

xyxyxyxyxyxyxy

Re: Dvojí metr

Unikl Vám smysl příspěvku. Spletl jsem si právníka se soudcem, to ale není to hlavní. Hlavní je, že určitá skupina lidí může napáchat stejné škody a může chlatat beztrestně. Trapné je nepochopit smysl příspěvku.

0/0
1.2.2012 13:47

síma25

Re: Dvojí metr

A podle čeho soudíte, že jsem nepochopila smysl příspěvku? Jen jsem se zasmála tomu, že si pletete významy slov právník a soudce. Že se v téhle zemi používá dvojí metr nerozporuji, máte nepochybně pravdu. Nicméně bojovat proti tomu tím, že budu jako řidič šaliny na protest jezdit ožralý, nepovažuji za moudré. Jeho postih je podle mého názoru v pořádku, ale stejný by měl být ve všech profesích. Jenže pak by poslanecké lavice zely prázdnotou, noviny by přestaly vycházet, skončilo by taky dost doktorů a učitelů...

0/0
1.2.2012 14:05

xyxyxyxyxyxyxy

Re: Dvojí metr

O.K. Beru. Sdělit někomu, že si plete pojmy lze ale přeci i bez urážek.

0/0
1.2.2012 14:55

Leinad

Re: Dvojí metr

Taky záleží na odpovědnosti - uklízecí četa pravděpodobně nenapáchá tolik škody, jako řidič. (i když zabít může třeba navoskováním podlahy a schodů, aby se leskly)

Konec učitele(na mateřské/základní škole, kde je součástí práce i výchova) by nevadil. Konec doktora by taky nevadil.

+1/0
1.2.2012 16:49

šelma6005

Re: Dvojí metr

V podstatě má pravdu. Naše společnost už dávno měří dvojím metrem. Na to člověk ani nemusí být studovaný aby toi poznal. ;-)

0/0
1.2.2012 14:18

Leinad

Re: Dvojí metr

Soudce nepatří do množiny právníků?

+1/0
1.2.2012 16:41

joannes

Vidíte,

+1/0
1.2.2012 12:43

PIsa.lek

Re: Vidíte,

Zatím ano, děkuju za optání.

+1/0
1.2.2012 21:01

jozko skocdopole

To jenom potvrzuje

ze alkohol zabiji . . .

0/0
1.2.2012 12:32

MuhamadAlalibaba

Nevěděl jsem, že řídit šalinu je tak skvělé

0/0
1.2.2012 12:30

cafe2

Smutná doba a dvě roviny pohledu..

Naprosto správné jednání ze strany zaměstnavatele, ožralé řidiče zvlášt v dopravní prostředku opravdu ne! Jsem ale proto aby v takovemto pripade musel dotyčný ihned k psychiatrovi který zjistí zda jeho pití alkoholu má nějakou příčinu. Jenže bohužel u nás už je všechno tak anonymní a studený... Nikdo neřekne Pepiku podělal si to , ale zemřela ti žena, dítě máš diagnostikovanou nemoc, finanční problémy atd. podáme ti pomocnou ruku... to radši nechaj chlápka se zastřelit ( bohužel to samé rodina, i když ne kaźdý ma to štští že má kvalitní rodinu).

+2/0
1.2.2012 12:29

cafe2

Re: Smutná doba a dvě roviny pohledu..

kvalitní myšleno zázemí, starost atd...

0/0
1.2.2012 12:30

síma25

Re: Smutná doba a dvě roviny pohledu..

"zda jeho pití alkoholu má nějakou příčinu" ??? Příčinou pití může být třeba to, že je ten člověk alkoholik. I těm chcete podávat pomocnou ruku? Není potom lepší, když se takovej sám někde tiše v koutku zastřelí? Když někomu zemře žena, může si vzít volno a chlastat až do bezvědomí. Když se člověk neplánovaně vylije a ráno má jít do práce, dá se většinou zavolat a vzít si den dovolené, v nejhorším zajít k obvoďákovi. Ale to se stává ve výjimečných případech. On svůj stav za vyjímečný nepovažoval, třeba v takovém stavu chodil do práce pravidelně a jen mu na to tentokrát náhodou přišli...

+1/0
1.2.2012 13:16

acvil

...pití alkoholu má vždy nějakou příčinu...

...např. se pije na žal, na radost, protože mi to chutná...ale pokud jsem řidič, který ví, že se ráno pravidelně fouká a přesto večer chlastám, tak si nic jiného, než vyhazov nezasloužím...!!....trocha matematiky - pokud vážil tak 90 kg, byl v hospodě  2-3 hodiny, skončil s pitím ve 20.00 a ráno měl ještě 1 promile alkoholu, tak vypil asi 8 - 10 piv...děkuji - ale nerad bych s ním jel...Rv

+1/0
1.2.2012 18:52

šelma6005

Selhat může každý

Průšvih s alkoholem v práci bych zásadně neřešil takhle hrrr stylem (okamžitým vyhazovem). Obecně bych to trestal, když je to ojedinělé, tak srážkou ze mzdy třeba na rok. A dál, s tím zaměstnancem bych si promluvil, co se děje a poslal ho na psychologické vyšetření. Dnešní doba je hrozně stresující a ne každý to zvládá společensky přijatelným způsobem.

Navíc, pokud někdo takhle selže to přeci vůbec neznamená, že je už pro zaměstnavatele dál nepoužitelný. Takový člověk potřebuje spíš pomocnou ruku i s přiměřeným postihem než ekonomickou popravu.

V dnešní době je bezohlednost a tvrdost ve všem typická - humánně se naše společnost chová jen ke kriminálníkům.

+6/0
1.2.2012 12:27

žížek

Re: Selhat může každý

vsadím se, že alkoholem řešil jiné problémy než práci, kterou měl... to že se lidi zřekli víry je pouze a jen jejich boj a stres si vyrábějí sami ;-) moc dobře vím, kde žiju

0/0
1.2.2012 12:30

Antonín, topič

Re: Selhat může každý

Byl to katolík.

0/0
1.2.2012 13:18

žížek

Re: Selhat může každý

to je jen výkřik, že? :-)

+1/0
1.2.2012 14:02

šelma6005

Re: Selhat může každý

Vážený pane. Mé zkušenosti ukazují, že víra nic neřeší a falešné iluze zdaleka ne každému pomohou.

+1/0
1.2.2012 13:41

žížek

Re: Selhat může každý

je víra a víra ... jednou je pojmem "záštitou" a po druhé prožitkem...

0/0
1.2.2012 14:02

šelma6005

Re: Selhat může každý

I prožitek je jen subjektivní sebeklam, ať tomu kdo říká jak chce.

0/0
1.2.2012 14:22

žížek

Re: Selhat může každý

sebeklam - je od spojení: sebe a klamat - ošalovat se, lhát si, rozpoltit se... kdo však v sobě nosí něco vyššího (Boha) o kterém je přesvědčen, že je všehomíra a jeho zraku nic neunikne... pak před ním klamat je čiré šílenství a klamat před ním sebe je marnost a blud ... nenosit však v sobě nic je honbou za královstvím Fortuny (štěstí), která je propastí, protože štěstí je věc pomíjivá a koho Fortuna zklame nebo na ni ani nedosáhne - ten vyhoří a je schopen si sáhnout na život :-)

0/0
1.2.2012 14:32

šelma6005

Re: Selhat může každý

No, taky o tom mluvím. Věřící věří (pouze věří) že v sobě nosí něco vyššího (Boha). Moje životní zkušenosti prokázali, že i Bůh ve kterého někteří věří je jen mrtvý, neexistující bůh. Neumím si představit co by mne ještě o opaku přesvědčilo.

Ostatně, i samotný název "věřící" napovídá, že jde o pouhou víru, nic víc.

0/0
1.2.2012 16:21

žížek

Re: Selhat může každý

jaké máte zkušenosti s mrtvým bohem? tomu nerozumím

0/0
1.2.2012 19:23

šelma6005

Re: Selhat může každý

Právě že žádné. Všechny modlitby stojí za velké kulové! Prostě není žáden Bůh - aspoň ne tak osobní v jakého věří věřící. Tím právě nepopírám existenci vyšší inteligence, není to však bůh ke kterému má smysl se modlit. Ten pokud existuje tak nás má všechny na háku.

Existenci nějakého boha připouštím, protože Darwinova teorie mi přijde děravá jak cedník. Ano vývoj v rámci druhu - to praxe potvrzuje. Ale křížení, mutování druhů - přijde mi to jako úsměvná snaha za každou cenu se zbavit jakékoliv vyšší inteligence. A já chci poznávat svět taký jaký je, bez předsudků na jednou či druhou stranu.

0/0
2.2.2012 9:57

Darce dukatu

Re: Selhat může každý

....takhle selže to přeci vůbec neznamená, že je už pro zaměstnavatele dál nepoužitelný..... Zamestavatel: DPMB a.s. ...

Jeho pozice ve firme: RIDIC TRAMVAJE... jake myslite ze by mohl mit uplatneni??? Treba na dilne? Mate snad informaci o tom, ze je vyuceni automechanik? Ridici byvaji i vysokoskolaci, nebo gymnazisti....

Uz jsem to tady psal... zakon je zakon a pro vsechny... Co byste delal, kdybyste mel vlastni firmu, a prisel vam zamestnanec pod vlivem? Klidne byste si s nim sedl a promluvil? Nebo ho vyhodil pro hrube poruseni kazne?

+3/0
1.2.2012 12:34

síma25

Re: Selhat může každý

Já bych ho vyrazila, ale já jsem houby pravdoláskař.

0/0
1.2.2012 13:21

šelma6005

Re: Selhat může každý

Nebudete mi věřit, ale dal bych mu ještě šanci. A jak říkám postihl bych ho třeba na rok (kdyby to bylo po mnoha letech práce, tak i půl roku by stačilo) snížením platu. Je hodně pravděpodobné že by si toho vážil tak, že by byl hodně loajální.

Když se taková selhání neopakují, nevidím důvod pro ekonomickou popravu. Jenže jak říkám, v módě je tvrdost ve všem.

0/0
1.2.2012 13:34

síma25

Re: Selhat může každý

Otázkou je, jestli to byl ojedinělý exces, nebo to byl alkoholik. I vyléčený alkoholik alkoholikem navždy zůstává, jen zrovna abstinuje. A tu abstinenci každý jednou poruší. Ten, kdo ji neporuší jen umřel dřív.

A proč riskovat s nespolehlivým zaměstnancem, který je snadno nahraditelný, když si za něj snadnu může najít spolehlivějšího? Kdyby nešlo o řidiče, ale někoho, kdo dělá náročnou a vysoce kvalifikovanou práci, bylo by to jiné..

0/0
1.2.2012 13:46

Leinad

Re: Selhat může každý

R^ celkem souhlasím. Když de profi řidič do práce nalitej, je to něco jiných, než když 30.6. večer sbírají středoškoláky na záchytku.

Toho si měli v té nemocnici po odběru krve nechat a zjistit proč pije.

+1/0
1.2.2012 12:49

síma25

Re: Selhat může každý

a k čemu by to jako bylo, zjišťovat, proč pije? V dnešní době, kdy je o práci docela nouze, zvlášť pro naprosto nekvalifikované lidi, jako jsou řidiči šaliny, nechápu, proč by měl zaměstnavatel mrhat časem a prachama na řidiče, který má problémy s alkoholem, když si může zajít na pracák a tam si vybrat pět nových bez problémů s pitím.

Kdyby to byl top manager, který má stresující práci a je těžce nahraditelný, je to jiná. Vyškolit na jeho práci nového člověka může trvat roky. Řidičák na šalinu může trvat měsíc, dva.

0/0
1.2.2012 13:25

Leinad

Re: Selhat může každý

Třeba k záchraně jeho života. Ukončení pracovního poměru je v pořádku(a nedivil bych se ani požadování škody třeba za vynechaný spoj).

Pustit člověka z nemocnice se slovy: "tak sme ti naměřili 1 promile, běž se domů zastřelit" nepovažuji za dobrou práci toho lékaře.

0/0
1.2.2012 16:40

Duce Mia Luce risorto dodici

Re: Selhat může každý

Jo? A jak by se ti líbilo, kdyby tě vezl tramvají opilý řidič? Víš, jaké problémy by to znamenalo pro firmu? Souhlasím, že u jiných zaměstnání to lze řešit tímto způsobem, ale u řidiče je to neomluvitelné.

+2/0
1.2.2012 13:00

šelma6005

Re: Selhat může každý

To nic nemění na mém přesvědčení. Jsem pro postih, ale pro přiměřený postih. Nemyslím, že ekonomická poprava je přiměřený postih, i když ty to možná vidíš jinak. A navíc jsem pro řešení problémů tak aby ta řešení byla smysluplná a rospěšná pro všechny jež se to týká.

Možná i ty jednou selžeš (možná jinak( a pak pozáš co je nedostat druhou šanci. Tím se nijak nezastávám těch co takhle selhali.

0/0
1.2.2012 13:39

Barbucha_the_bearspook

Re: Selhat může každý

Taky existuje možnost se omluvit, vzít si volno, ale ne sednout do šaliny a čekat, jak to dopadne. To je volovina. Selhání měl řešit předem a ne potom.

+4/0
1.2.2012 13:10





Najdete na iDNES.cz