Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přestárlí Nečas, Kalousek a Sobotka se v zelené kampani omlouvají lidem

Slovo "promiňte" byste od nejvýše postavených politiků spíš nečekali. V nové kampani Hnutí Duha se takto omlouvají premiér Petr Nečas, ministr financí Miroslav Kalousek a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka, všichni stylizovaní jako o 18 let starší. "Promiňte. Mohli jsme nastartovat silnou a chytrou ekonomiku. Neudělali jsme to," říká v reklamě Kalousek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IARK - Králíček Chlupíček

Lidr ODS a Lidr CSSD

Proc tam neni taky Lidr TOP 09? To se boji, ze by to museli stahnout, kdyby tam dali urnicku?

0/0
31.1.2012 9:43

Stoura

Re: Lidr ODS a Lidr CSSD

Kalousek je fakticky šéf.

0/0
31.1.2012 13:46

RSDr. Jaroslav Lančík CSc.

Re: Lidr ODS a Lidr CSSD

to je jednoduchý, nepočítalo se s tím, že tady kňýže Schlaffenberg ještě za 18. let bude ;-DR^

0/0
31.1.2012 14:09

barbča53

Zasebe mohu řici

Neprominu pánové! Jste lháři, korupčníci a všichni se podílíte na rozkradení této krásné republiky. Díky vám, už krásná není a nebude.;-O[>-]Rv

+1/0
31.1.2012 9:39

noorange

Promiňte, není to málo, Antone Pavloviči?

!!

0/0
31.1.2012 9:33

honza271

Jediná rozumná investice je do úspor

Jediná rozumná investice je do úspor energií například zateplením domů. To by rozhodně mělo mít přednost před všema řepkama a solárníma panelama a nebo větrníkama.

Nejsem proti alternativním technologiím pokud jsou ekonomicky návratné, pak ale snad nemusí být prosazovány násilím.

0/0
31.1.2012 8:52

kata-skubanek

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

mě řepka nevadí, větrníky taky ne, s čím mám problém jsou FVE na polích.. býtr na střechách, nevyužitelné půdě proč ne... samozřejmě ne za podmínek kdy je musíme dotovat takovou částkou jako dnes...

0/0
31.1.2012 8:59

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

Vetrnik vam nevadi? a co zniceni ekosystemu v radech stovek metru?

Repka nevadi? a co poskozovani motoru, mene ostatnich plodin ci i vykacovani lesu?

0/0
31.1.2012 9:06

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

to jako že pod větrníkem nic neroste a nežije? viděl jste ho někdy jinak než z auta? řepka.. méně plodin? každý rok u nás je méně a méně využívané orné půdy, takže řepka nezabrala ani hektar na úkor jiné plodiny, navíc pokud už musím platit dotace na pole budu je raději platit na to aby se tam něco pěstovalo než na to aby se tam někdo dvakrát za rok projel s traktorem a posekal trávu. a kácení lesů? u nás v čr kvůli řepce nepadl ani strom.. a kácení lesů v cizině a pěstování na takto získaných polích kritizovali zelení již před mnha lety...

+3/0
31.1.2012 9:20

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1) je videt, ze o VTE nevis nic a o tom co to je ekosystem nevis taky nic - zniceni ekosystemu neznamena, ze tam nic neroste a nezije, nevim co vas o prirodopise ucili. Jinak diky vybracim a hluku vetsina zivocichu, kteri zili v danem miste odejde - moc tezky na pochopeni?

2) Diky repce vetsina zemedelcu misto obili a podobnych veci radsi vysazi repku, protoze za ni dostanou vic penez - kazdy kdo ma zaklady ekonomiky vi, ze pokud misto jidla zemedelec vysazi repku, tak je to + pro biopaliva - pro jidlo. Nebo snad jsi naivni a zmanipulovany zelenyma, ze jim bastis pohadku o tom, ze je vyuzita jen puda co se nevyuzivala?  To budes verit i tomu, ze FVE se stavi jen tam kde by nikdo nic nepestoval, ze? 

3) a kaceni - kdy jsem psal, ze mluvim jen o CR? Tento zakon je hlavne diky EU - a to, ze neco kritizovali? Oni si to vymysleli, oni nechapou, ze kdyz na neco napali dotace, tak se to prezene do extremu, kdy to vice skodi nez pomaha.

+2/0
31.1.2012 9:32

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1) jasně.. koukám že ty v tom máš úplně jasno.. napřílad v tom jak poškozuje větrník ekosystém na polích a lukách kde se staví nejvíc.. to odcházení živočíchů jsem teď viděl na vlastní oči když jsme montovali FVE právě v blízkosti větrníků.. věříte každé blbině.

2) než začnete tyhle věci psát podívejte se na statistické údaje.. třeba o kolik půdy méně je každý rok obděláno, nebo kolik z naší produkce řepky jde přímo na paliva, na kolika hektarech se pěstuje řepka, na kolika ostatní plodiny.. a jen poznámka.. řepka není potravina?? ten řepkový olej co se prodává v obchodech není k jídlu? a jestlipak víte co se děla se zbytkama po výrobě biopaliv...

3) já mluvím o čr pokud se míníte zaobírat lesy v indonésii musíte se obrátit na jejich vládu že to dovolí..

0/0
31.1.2012 9:47

Stoura

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

Z produkce kolem milionu tun řepky jde na paliva u nás něco mezi 200 a 300 tisíci tun, další zhruba stejné množství jde  za stejným účelem do Německa. (berte jen jako řádový odhad - čísla se rok od roku mění)

+2/0
31.1.2012 9:55

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

to byla hádanka pro králíčka.. jste mi to pokazil:-)

0/0
31.1.2012 9:58

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1) Je to v mem oboru. Dale se o tom s tebou nehodlam bavit, protoze evidentne na to nemas dostatek inteligence. Zjisti si o VTE fakta .... a ne brozurka od zelenych fakta nejsou.

2) Je videt, ze nechapes zaklady ekonomie a zemedelstvi a jses pod zelenou propagandou. O tom, ze bude mene potravin se mluvi jiz od zacatku - jen vy zeleni co jste prisli s dotacema tyto veci nechapete

3) Indonesie je v EU? Ani zemepis nezvladas?

Odmitam na tebe dal reagovat - nemam rad zeleny a ani jejich prekrucovani faktu a propagandu.

+1/0
31.1.2012 9:56

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1) jak je možné že takové zlo jako je větrník prošlo přes EIA? a takmůžete poskytnout fakta, odkazy.. se rád poučím pokud na to bude má inteligence stačit..

2) od pádu komunismu je u nás o 800000 ha osevní plochy méně.. to je místa kde by se mohli pěstovat potraviny že.. :) a opět mluvím o čr

3) indonésii jsem uvedl jako nejkřiklavější případ kácení pralesů...

0/0
31.1.2012 10:03

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1) Pripustna uroven hluku je stanovena pro obydli, ne pro prirodu, jaktoze jsou povoleny dalnice ci zeleznice, nebo veris, ze ty nezasahuji do ekosystemu? http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Btrn%C3%A9_elektr%C3%A1rny

http://stop-vetrnikum.webz.cz/index.php

http://stop-vetrnikum.webz.cz/view.php?cisloclanku=2007090008

2) http://cs.wikipedia.org/wiki/Biopalivo

3) Dosti hloupy

+1/0
31.1.2012 10:15

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1) vše co člověk vytvoří nějak zasahuje do ekosystému.. já tvrdím že ekosystém kolem větrných elektráren není zničen v řádech stovek metrů.. článek z wiki je sice hezký ale kde je tam něco psáno o ekosystému? i ostatní články jsou zajímavé, ale opět kde tam je napsáno něco o tom že ekosystém v okolí VE je zničen?

2) opět jakou souvislost to má s obdělávanou půdou v čr.. ? popíráte snad že se u nás obdělává čím dál tím méně plochy? proč když je podle vás takový hlad po potravinách se na těchto plochách nepěstují? a řepka není potravina? mimochodem co říkáte na teorii že za zvýšené ceny potravin v mnohém větším měřítku než biopaliva můžou spekulace na komoditních trzích?

3) možná hloupý ale vzhledem k tomu že je velmi často používán odpůrci biopaliv a řepky mi připadal jako vhodný..

0/0
31.1.2012 11:29

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1) Pohledej na googlu - doporucena vzdalenost vuci obydli je 275m, zivocichove jsou o dost nachylnejsi vuci hluku a vibracim - mistu se obloukem vyhybaji ptaci, netopyri, hlodavci, vysoka i dalsi mensi zivocichove - pokud tohle nechapes jako naruseni ekosystemu, tak se s tebou dale odmytam bavit. Proc myslis, ze se nestavi v CHKO - a ne, neni to jen o vzhledu. U paty VTE (ne VE) mas 50 dB - a to neni prirozeny zvuk, ale umely, ano v tom mysle se nahradi ekosystem a bude tam jiny chudsi - to ale kdyz misto lesa postavis mesto, tak taky a rozhodne mi zadny zeleny nebude vypravet o tom jak nedoslo ke zniceni ekosystemu.

2) Spekulace? Mas tam i dole odkazy na clanky, pokud to nevidis a pokud jses zastancem "u nas to tolik neni, tak je to v poradku", tak je mi te lito. To totis neresis nevyhody, ale pouze to, ze v malem meritku u nas ty nevyhody nejsou tak znatelne

3) Opet Indonezie neni v EU - kaceni je v EU bezne a dotyka se vsech clenskych zemi.

Rozhovor timto koncim.

0/0
31.1.2012 11:53

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1)  tak znovu.. každá lidská činost naruší ekosystém, ale vy tvrdíte že byl zničen. zničen na poli či užitkové louce kde se ve valné většině VE staví..tam už dávno není přirozený ekosystém. . prostě tam mi větrníky nevadí..

a jen dodatek, teď jsem měsíc dělal poblíž VE a nezdálo se mi že by se stáda srnek pasoucích se poblíž nějak šílela.. podle vás by tam vůbec neměla být.

2) neodpověděl jste mi na většinu otázek u tohoto bodu.. jediné na co odpovídáte je spekulativní otázka kterou jsem položil se zvědavosí na váš názor,aniž bych nějak vyvracel data v odkazu uvedené..

3) dobrá končím s indonésií a bavme se tedy o čr..

0/0
31.1.2012 12:03

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

Fakt se nenavidim, ze mi to neda a na ty tvoje kecy opet zareaguji

1) VTE a ne VE, aspon to pis poradne, kdyz uz musis psat zkratky. Takze na polich a loukach, kde je nulovy prirozeny ekosystem se to stavi, protoze dle tebe to nenici ekosystem? Sam sis odpovedel - trochu se nad tim zamysli. VTE diky sve ucinosti a nevyhodam opravdu nejsou vyhodne ve vetsim meritku

2) vic cti a mene se ptej - vsechny proti mas ve clanku ty jsi neuvedl zadne pro, ktere by je melo vyvazit. Je to jen dalsi zeleny tunel.

3) Zase - proc CR? Jses soucasti EU - co se deje v EU se primo dotyka nas - dokud tohle nepochopis, tak zustan u sve zelene propagandy, ale netvrd lzive jak je to vsechno supervyhodne.

0/0
31.1.2012 12:13

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

1) nebazíruj na písmenku..:) takže znovu.. já napíšu že každá lidská činost ekosystém mění (včetně VTE) tys napsal že ho přímo zničí, to je dle mého blbost. navíc v místech kde se VTE staví už ani k velkým změnám nedochází protože je tamější ekosystém natolik změněn že vliv větrníku je minimální. je rozdíl mezi větrníkem na poli a větrníkem v CHKO..

2) já se slušně zeptal a očekával jsem odpověď na položené otázky, nejspíš toho nejsi schopen, budiž..

3) pokud uvedu jako příklad mimo EU je to špatně (podle tvojí logiky nejsme snad součástí zeměkoule, co se děje na světě se nás nedotýká..), pokud si vyberu jen čr je to taky špatně.. pokud si ostatní státy EU ničí svoje lesy kvůli biopalivům je to špatné, ovšem to není případ naší země.. ach jo, kde jsem napsal že je to supervýhodné? a dokonce jsem to napsal lživě..hmmm

0/0
31.1.2012 13:16

Stoura

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

Ještě dopňuji, že řepka se u nás teď pěstuje na zhruba 300 000 hektarech (v roce 1990  zhruba na 100 000 ha)

0/0
31.1.2012 9:58

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

v roce 2011 to bylo přes 370 000 ha...

0/0
31.1.2012 10:04

Stoura

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

Máte pravdu - koukal jsem na stará čísla.

Pro porovnání : ozimných obilovin se seje kolem milionu hektarů

0/0
31.1.2012 10:23

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

jsou to zajímavá čísla.. produkce různých plodin v různých letech..

0/0
31.1.2012 11:05

Stoura

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

K naší diskusi: řepky se skutečně pěstuje mnohem víc, než před čtvrtstoletím. O tisíce čtverečních kilometrů. A zjevně za to mohou paliva.

0/0
31.1.2012 11:22

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

ale to já nepopírám.. jen říkám že se řepka nepěstuje na úkor potravin..že osevní plochy máme v čr dostatek.

pochopte já nejsem fanatický zastánce řepky, byl bych raději kdyby se tam místo ní pěstovalo obilí (/i kdybych ho měl pálit v kamnech) ale podle mého je lepší (a tady je nutné dodat že pokud to musím dotovat) něco pěstovat než nechat půdu ladem, pokud by tato půdy dotovaná nebyla ať si je tam klidně louka..

0/0
31.1.2012 11:34

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

ještě k vaší poznámce.. porovnejte si osevní plochu řepky v jednotlivých rocích s jednotlivými daty zavádění povinného přidávání biosložek do paliva, a třeba i se vstupem do EU.... zajímavé viďte...

0/0
31.1.2012 11:36

Stoura

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

Jistě - trend pěstování řepky prakticky přesně kopíruje palivovou legislativu.

0/0
31.1.2012 12:14

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

právě že ne.. čímž nepopírám že vliv na pěstování řepky je klíčový..

0/0
31.1.2012 13:28

Stoura

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

Podle mne ano. V polovině 90. let byla bionafta daňově zvýhodněna - a začaly prudce růst oseté plochy. V roce 2000 se s tím zvýhodněním přestalo. Od roku 2002 plochy klesaly. Pak se zavedla povinná příměs do paliv - a řepkou zabrané plochy opět prudce rostou. Když se navíc podíváme na produkci metylesteru (na výrobu kila je třeba 2-3 kg řepky), a přidáme produkci paliv z české řepky v Německu,  tak je to celkem jasné.

V současnosti je řepkou oseta víc než desetina vší orné půdy ČR a její podíl dál celkem rychle roste.

0/0
31.1.2012 13:45

stroup

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

jj máte pravdu.. něco jsem tam přehlídl, tu pauzu mezi zvýhodněním u nás a zavedením povinného přidávání..

stejně si myslím že náš systém kdy na benzínce jsem mohl zvolit mezi biopalivem a normálním byl lepší..

0/0
31.1.2012 13:51

Stoura

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

To biopalivo byla minimálně ze 3/4 normální fosilní nafta. Jenom na ni nebyla nasazena spotřební daň, takže i s tou poměrně drahou biosložkou byla levnější.

0/0
31.1.2012 14:13

kata-skubanek

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

jj mám pocit že tam bylo 30% biosložky.. proč ne.. nebo jak za války to dáme 50 na 50... :)

0/0
31.1.2012 16:28

Stoura

Re: Jediná rozumná investice je do úspor

Pokud bychom je nedotovali, tak nebudou.

0/0
31.1.2012 9:51

harius

Tomu říkám drzost...

Zelená teroristická banda s několika tunami ekomásla na hlavě bude někomu vyprávět, jak mohla ušetřit ? Když kvůli nim občan neustále tahá nějaké další peníze z kapsy a dokonce se chystá jeden z mnoha útoků na osobní svobody ? (Kontroly čím kdo doma topí) To si snad dělají srandu.;-€

+1/0
31.1.2012 8:43

kata-skubanek

Re: Tomu říkám drzost...

v jaké že straně je ten ministr co připravuje ty kontroly?;-)

0/0
31.1.2012 8:45

harius

Re: Tomu říkám drzost...

No o tom mi ani nemluv !!! Já vím, že není zelenej, alespoň ne oficiálně, ale nutně to musí být zelená pátá kolona, jinak si to neumím představit.

0/0
31.1.2012 8:49

kata-skubanek

Re: Tomu říkám drzost...

kontroly domů se chystají hlavně jako reakce kvůli ovzduší na ostravsku.. ministr a vláda tvrdí že to je hlavně tm že tam lidé topí nekvalitním palivem (uhlí, petky,, apod) to že je tam (a v blízkém polsku) spousta těžkého průmyslu nějak pomíjí, nebo spíš tvrdí že na ovzduší nemá tak velký vliv..

já osobně v tom vidím snahu ministerstva "že něco dělají" ale na průmysl šáhnout nechtějí...

0/0
31.1.2012 8:56

bitkar

ja to nechapu

uz davno i ekologove vedi, ze fosilni paliva neskodi... doufam, ze po tyhle vlade nechteji zvysovat dalsi primichavani bio do phm nebo solarni clanky. Maji napsat co presne chteji, jinak to jsou jen vykriky do tmy. Tohle umi kazdej, napsat reseni malokdo. A to se nezastavam tech tri.

0/0
31.1.2012 7:47

opportunity

Re: ja to nechapu

fosilni paliva neskodi?8-o

+2/0
31.1.2012 8:20

Monastus

Re: ja to nechapu

"bitkar" je totiž ekolog, proto to ekologové vědí ...

0/0
31.1.2012 8:30

IARK - Králíček Chlupíček

Mno

Kampan je to zajimava a rozhodne v necem dobra - horsi je ten ekoterorismus v ni skryty, kdyby byly plakaty jen ve stylu Kalouska, tak souhlas - nekdo by to mel uz verejne ukazovat co tu delaji za bordel, ale nemusi si honit triko na "ekologii" uz jen proto, ze ekoteroriste jsou pro zivotni prostredi dalekovetsi hrozbou.

+2/0
31.1.2012 7:40

bitkar

Re: Mno

dobre vystizeno.

0/0
31.1.2012 7:48

bitkar

Re: Mno

hlavne co oni kecaj o ekonomice, zeleny mozky jsou to nedrazsi v moderni makroekonomii.

0/0
31.1.2012 7:48

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Mno

Zkracene - v kampani maji pravdu, ale je u kormidla bych videt nechtel. Jak rikas dle zelenych nesmyslu by nejenom trpela ekonomika, tak by trpela i priroda. Kdyz si vzpomenu jak zeleni chteli kvuli prirode zavrit Temelin a nahradit ho uhelnymi el., tak se mi chce brecet.

0/0
31.1.2012 7:51

Karel moudrý

zelená pakáž

Už zase vychyluje. Zažeňte je sázet stromky na Šuamvu, ať se unaví a dají pokoj !

0/0
31.1.2012 7:28

Hellmoon

zbavovat závislosti na drahých fosilních palivech

A investovat do jádra ;-)

+2/0
31.1.2012 7:00

opportunity

Re: zbavovat závislosti na drahých fosilních palivech

R^

0/0
31.1.2012 8:22

Balfas

Mno

Zelení se můžou jít bodnou, takové kraviny mě nezajímají. Spíše mě zaujala "chytrá eknomika" bohužel to jsem jediný a politiky to nenapadne určitě.

0/0
31.1.2012 6:41





Najdete na iDNES.cz