Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budovu Rudého práva na Florenci nahradí kancelářská budova za 5 miliard

Společnost Penta se rozhodla zbourat budovu bývalého Rudého Práva v ulici Na Florenci. Na jeho místě plánuje vystavět kancelářský a obchodní komplex za 5 miliard korun s názvem Florentinum. V prosinci 2011 firma získala územní rozhodnutí, které stavbu povolilo. Ta má být dokončena v roce 2013.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

woodward4.b

chválím úspornost projektu!

pět miliard je pakatel, když tam předtím stálo bolševický hnízdo za všechny prachy:-P

0/0
1.2.2012 17:28

(@)

Mě uklidnilo, že tam bude lékárna, suprmarket a drogoška!

V okolí do 200m je toho samého sice už tak nejméně 10-20 ks, ale proč nepřidat další. ;-D R^

0/0
1.2.2012 16:51

sama_pozitiva

Pěkné, ale...

Jeden velký problém v tomhle je. Doprava, to  místo má velmi omezené možnost co se týče dopravy. Už teď když vidíte kolik aut je v okolních ulicích, tak si nedovedu představit, jak to tam bude vypadat pak.

0/0
30.1.2012 21:30

(@)

Re: Pěkné, ale...

Dopravovat se do centra města BEZ AUTA vám nějak vaše hlava asi nebere? ;-D Pak ale máte opravdu veliký problém. ;-D R^

+1/0
1.2.2012 17:56

certik_bertik

všem

těm architektům co tyhle obludnosti by měli sebrat diplom. Ono není výjimkou že když někoho vyhodí z plzeňských práv tak jediná šance už je jen architektura na čvut

0/0
28.1.2012 23:47

Astaroth

skoda novorenesance

a taky skoda te monumentalni architektury osmdesatek. RP bylo velkolepe, tohle je... nijake. nudne a tuctove.

0/0
26.1.2012 23:12

Radka.seznam

Strašný nevkus...

Proč se dělají taková obludária a proč se to veřejnost dozvídá až v okamžiku, kdy se budovy již bourají????????????? ? ;-O;-€RvRvRv [>-]

0/0
26.1.2012 16:35

azazzelo

Kolik jsme za ten tunel zaplatili? Umí to někdo spočítat?

Komplex byl oblíbeným a hýčkaným děckem komunistického režimu. Protočily se tady pěkně velké "bolševické miliardy". Jel tady monopol na výrobu českých novin. Jelo zde účetnictví pro všechny ústřední komunistické podniky. V roce 1989 se zde rozjela nejmodernější tiskárna v republice.

Po sametu následoval nájezd Němců na český tisk a jeho privatizace, "rozkradení" a rozparcelování zisku do soukromých zahraničních rukou. První uteklo Rudé právo a udělalo se pro sebe, čímž si komunisti zachovali tvář a rozum. Pak už jela jen normální rozkrádačka pro Němce řízená hloupými českými bílými koňmi. Vláda hned krátce po 89. rozhodla o uvolnění pozemku, teď tedy pro Pentu. Z našich peněz dotovala náhradou výstavbu nové tiskárny v Malešicích. Aby nechyběly výrobní kapacity. O kolik šlo? Taky o 5 mld. nebo jen o 2 mld.? Němci si mezitím trh rozebrali.

+1/0
26.1.2012 7:17

azazzelo

Re: Kolik jsme za ten tunel zaplatili? Umí to někdo spočítat?

Češi dík naivní vizi "Florentina" přišli mezitím o miliardové zakázky a především o "svobodu slova". Když se dostavily za státní peníze Malešice, stály zbytečně, nebylo tam už co tisknout. Trh byl neprůstřelně obsazen. Stejná situace, jako kdyby se Ruzyňské letiště na 3 roky zavřelo, že se maluje. Počítám, že za ten tunel si pár porevolučních vlád, podnikatelů a bílých koňů zabezpečilo rodiny na věčné časy.

Český nezávislý tisk skončil a nahradila ho Němci kontrolovaná a cenzurovaná média. Aneb, dík hloupému rozhodování českých vlád, místo přerodu od bolševiky cenzurovaného českého tisku ke svobodnému českému tisku, nastal pouze přerod z jedné cenzury do druhé. Nějaké to propouštění redaktorů a likvidace česky píšící inteligence se samozřejmě hodila do krámu "privatizační" horečky. Kdo asi potřeboval likvidaci veřejné kontroly?

Jednou bych chtěl všechny ty škody vidět vyčísleny, sečteny a podtrženy. Třeba by na Florentinu mohla být pamětní cedule "Zde skončila svoboda českého národa".

0/0
26.1.2012 7:33

Pes na koze jel

Re: Kolik jsme za ten tunel zaplatili? Umí to někdo spočítat?

ta poslední věta je opravdu slušná ;-D;-D

0/0
26.1.2012 12:07

sama_pozitiva

Re: Kolik jsme za ten tunel zaplatili? Umí to někdo spočítat?

Česká média na internetu normálně fungují. Vidíte to moc tragicky.

0/0
30.1.2012 21:26

azazzelo

Azbest

U budovy ze 70. let bych čekal, že je plná azbestu. Aby nebyly zamořeny všechny domy v okolí po dalších 20 let, mělo by bourání probíhat "bezprašně". Zatím se mi nezdá, že by si něčím takovým lámal stavitel - likvidátor - hlavu.

0/0
26.1.2012 6:54

Pes na koze jel

Re: Azbest

ne všechno, co se stavělo v 70. letech musí obsahovat nutně azbest. U velkých staveb je jeho výskyt převážně v betonu a většinu mmožných staveb najdete spíš na Moravě

0/0
26.1.2012 12:11

Radka.seznam

Re: Azbest

Prachy jsou prachy... ;-€ Tak proč si lámat hlavu, že??? Kde není žalobce, není ani soudce.... ;-€;-O

0/0
26.1.2012 16:34

azazzelo

Zvláštní, vzniká stejný kolos

Důvodem pro bourání údajně bylo, že "novostavba" nedodržela výškový limit v lokalitě a příliš přečnívala okolí. Navrhuje se teď nová budova, která přečnívá naprosto stejně. A dokonce to i stejně opticky řeší - změnou fasády na dvou přečnívajících patrech.

Ze situační fotky je vidět, že zůstávají jen budovy v ulici Na Poříčí. Likvidují se dvě vnitřní budovy a budova v ulici Na Florenci. Pokud to přinese veřejnou pasáž s obchody, no proč ne. Bude víc prostoru pro pohyb po městě.

Pozemky kolem Masarykova nádraží se prodávají. Skutečně je má Penta koupené na parčík? Čekal bych, že se vedle kolejí vejde ještě blok domů. Pak by prosklená fasáda Florentina nekralovala tak pěkně "volnému prostoru" nádraží, ale byla zastrčená. Lze se na ty plány Penty vůbec spolehnout?

Ostatně, nabízí se parkoviště, které by tady jinak chybělo. Tedy ne volné zelené prostory kolem Masarykova nádraží, jak předpisově maluje projektant, ale budou tady naskládány stovky aut. Účelové obrázky, jako vždy.

+2/0
26.1.2012 6:50

dogi4

Stavět něco takového na tom

místě považuji za naprosto zbytečné, když vezmu, kolik obdobných barabizen už v centru je. Když už je nutné tu starou budovu zbourat, určitě by bylo lepší, kdyby tam byl zřizen nějaký park či něco takového. Kolik lidí tam projde a kolik lidí tam bude nakupovat?

0/0
26.1.2012 5:47

lancik.bIog.idnes.cz

Potřebujeme kanceláře za 5 miliard?

Potřebujeme kanceláře za PĚT miliard?

Proč se za ty peníze nepostaví byty pro seniory a rodiny s malými dětmi ?Rv

+1/0
25.1.2012 22:35

Big-Dog

Re: Potřebujeme kanceláře za 5 miliard?

a proč má soukromník stavět něco na čem nevydělá?

+2/0
25.1.2012 22:53

TigerM

Re: Potřebujeme kanceláře za 5 miliard?

to je snad ukol statu, obci a dobrocinnych organizaci ne?

+1/0
26.1.2012 0:47

wiki5.5

Re: Potřebujeme kanceláře za 5 miliard?

to myslite vazne?

+3/0
26.1.2012 4:30

Dýzl

Re: Potřebujeme kanceláře za 5 miliard?

Staví to soukromá firma za své, tak nám může být ukradené, co v baráku bude. Navíc dá v Praze spoustu práce. Z těch 5 miliard půjde i velká část do mzdy a daní. Otázkou je, že tam asi na méně kvalifikované práci nebudou pracovat líní nezaměstnaní z regionu, ale pracovití cizinci.

A to spíše Pentu nemusím.

+1/0
26.1.2012 8:48

trasprd

Nepříliš pěkný, ale alespoň originální dům

nahradí nepříliš pěkný a naprosto tuctový dům.

+1/0
25.1.2012 22:28

rundlik

Budovu Rudého práva bych neboural,.......

...v dalších volbách možná vyhrají komunisté a kde budou tisknout noviny?

+1/0
25.1.2012 20:59

Direct Shooter

Re: Budovu Rudého práva bych neboural,.......

Nopřeci  v ulici Politických vězňů néé ? ;-D

+1/0
25.1.2012 21:08

Dýzl

Re: Budovu Rudého práva bych neboural,.......

No modré straky a strana spícího ometáka dělají pro vítězství komančů opravdu co je v jejich silách.

0/0
26.1.2012 8:51

levicova destrukce

Děkujeme, že budeme mít kam uložit studenty

sice další úřady nepotřebujeme, ale co s těmi, co na školu nemají a prolezou za přispění profesorů v UK? Tak je tam šoupneme a ke školnému přidáme na platy. Přece je nenecháme pracovat, když už tu školu udělají.... Třeba Pehe, Keller a další tam mohou ředitelovat. ;-D;-D

+3/0
25.1.2012 18:27

trasprd

Re: Děkujeme, že budeme mít kam uložit studenty

To nechápu, co má co Keller, který dlouhodobě kritizuje masovost vysokého školství, společného s nadbytkem studentů?

+1/0
25.1.2012 22:25

sama_pozitiva

Re: Děkujeme, že budeme mít kam uložit studenty

Kellerovi vadí, že nemá přehled. Ostatně jako každému komoušovi, který by nejraději vše řídil.

0/0
30.1.2012 21:27

Pes na koze jel

Re: Děkujeme, že budeme mít kam uložit studenty

vo co go? úřad tam nebude :-P

0/0
26.1.2012 12:04

svedek casu

Penta

bylo by na místě, který politik byl na šnůrce jako na Slovensku!!?

+1/0
25.1.2012 18:23

phi

florentium ?

kua, to je fantazie v akci....

zdalipak pak Penta duma, proc Paladium stoji na namesti republiky a nikoliv na Palachove namesti ?

0/0
25.1.2012 17:58

TigerM

Re: florentium ?

Florenc a Florentium je prakticky totez... Palladium a Palachovo nam. je uplne neco jineho...

0/0
26.1.2012 0:49

TigerM

Re: florentium ?

From Italian florentium, florenzio; from Latin Florentia (“Florence”) + -ium (“metallic element”).

genitive masculine plural of flōrens

0/0
26.1.2012 0:51

mim7

ujde to

Žádná sláva, ale je to lepší než stávající mimořádně ohyzdná budova. A vzhledem k tomu, co často předvádějí dnešní architekti, můžeme být rádi, že to není ještě horší.

+2/0
25.1.2012 16:40

milla

Hnusný barák nahradí ten předešlý.

Že by tedy byla ta novostavba nějaký klenot, to  se tedy opravdu  říct nedá. Ten  starý  dům (25 let) byl  prný  kanceláří, které nikdo  nechtěl. Tak  teď  s novou  slávou  a novou  reklamou  postaví  další  kancelářské  monstrum -  pokud možno  s návazností na další, která  vyrostou na pozemnku  Masaryčky. že by nějaká revanš za  příslib? Gorila?

0/0
25.1.2012 16:28

sluni-sluni

Re: Hnusný barák nahradí ten předešlý.

ano, asi tak nějak...

0/0
25.1.2012 20:59

Ardan

Nějak nechápu.

A kdo se do toho nastěhuje? Je toho plné nábřeží, centrum a někde i periferie, a půlky těch baráků jsou neobsazeny. A to nejsou obsazeny lepší adresy než Florenc. Kousek je Palladium a Kotva potažmo Bílá labuť na co další óbr krám?

0/0
25.1.2012 16:23

Stedry.Gott.Chladil.Drobny.Bobek

Co to je v článku za patvary??

"S myšlenkou zbořit jej a nahradit novostavbou přišli komunističté na konci 70. let 20. století."

0/0
25.1.2012 16:17

Aesculap

Re: Co to je v článku za patvary??

Jo, taky jsem si říkal, kdo to jsou ti "komunističté"... A mimochodem, Penta to tam koupila už dřív a zbourat už to asi chtěli hned od začátku. Nájemní smlouvy těm, co to tam měli pronajaté, vypovídali už snad někdy na začátku roku 2011. A myslím v červnu už mělo být vystěhováno, tak se hned začalo i rozebírat...  Takže tohle je fakt objevný článek. A ještě s patvary...

0/0
25.1.2012 16:24

Kane v1.2

no,že ten barák

hyzdí okolí je dost jasný, ale proč tam zase boha jeho postaví kanceláře? V Praze je už těch baráků s kanclama tolik,že je jich půlka prázdnejch....

+1/0
25.1.2012 16:16

ab54321

Penta se stěhuje

Na Slovensku řádí Gorila ;-D

+2/0
25.1.2012 16:14

imageMASTER

Penta

možná se smějte a nadávejte si tady, ale tahle část prahy je tak hnusná, že něco takového ji jedině prospěje a diskuze o tom zda-li se to vyplatí nechte na investorech, určitě to ví mnohem líp jak vy chytrolíni

+8/0
25.1.2012 16:00

phi

Re: Penta

na investory bodam... koupit lacino od mesta umi kazdej

0/0
25.1.2012 18:00

sámvelkýmao

Re: Penta

tož kupujte, prodávejte, budujte.....

+2/0
25.1.2012 18:57

kunta_kinte - padly u Krupky

Novy navrh

vypada mene hnusne nez to, co tam je.

+2/0
25.1.2012 15:58

Karboxyl

Nic moc

No, sice je to lepší, než ta obludnost, co tam doteď stála, ale že by se to vyjímalo nějakou extra nápaditostí, to se tedy říct opravdu nedá.

+1/0
25.1.2012 15:56

Fai Rodis

Re: Nic moc

Zaplatpanbuh. V Praze se zacinam napaditosti desit.;-D

0/0
26.1.2012 15:06

Já, Claudius

Parkinsonovy zákony tvrdí

že firma, která si staví novou administrativní budovu, je v hlubokém úpadku. Stavba nové budovy RP před 23 lety to potvrzuje. A nyní?

0/0
25.1.2012 15:48

Karboxyl

Re: Parkinsonovy zákony tvrdí

Řekl bych, že tento zákon má velmi hluboké trhliny. Mimochodem minulý rok si nové sídlo pořídil např. Facebook. Opravdu se mi nezdá, že by byl v hlubokém úpadku.

0/0
25.1.2012 15:59

Já rád játra

Re: Parkinsonovy zákony tvrdí

Parkinson to udava jako predzvest upadku, jeden z prvnich nesmelych naznaku.

http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2011/11/17/facebook_value_continues_to_decline

http://techland.time.com/2011/12/05/the-beginning-of-the-end-for-facebook/

0/0
25.1.2012 16:14





Najdete na iDNES.cz