Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mašín: Oslavovat sebeupálení není dobrý příklad pro mládež

Josef Mašín, poslední žijící z trojice odbojářů, která se v padesátých letech prostřílela do Západního Berlína, netají rozpaky nad tím, že si Češi připomínají výročí smrti Jana Palacha. Podle něj byl Palach psychicky labilní člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dabi

Taky názor

V Americe žijící Josef Mašín, který spolu s bratrem a kamarády prosluli jako vrazi civilistů-nestraníků a podřezávači uspaných policistů, začal urážet Jana Palacha. Prý byl Palach labilní. Nebyl. Zato Mašínové byli anetičtí psychopati........... http://www.reflex.cz/clanek/nazory/44873/masin-neni-psychiatr-ale-psychopat.html

+1/0
24.1.2012 10:22

753BC

Re: Taky názor

méně emocí by nebylo na škodu. Nevadí mi Palach jako symbol utrpení, ale jak označuje psycholog sebevraha? Gándhího byl také dost rozporuplná osoba, nicméně se nakonec nezabil. A násilí upřednostňoval před zbabělostí. A...

+1/0
24.1.2012 11:52

753BC

no nic

Psychicky labilní člověk řešil komunistický teror upálením, hrdina akcí. Palach byl jednou z mnoha obětí komunistického režimu ale narozdíl těch, co byly bolševiky umučeni a zavražděni dal bohužel špatný příklad mladým, následovali ho totiž další pochodně.

Pan Mašín říká věci jak jsou, snad se tím pohnou kalné české vody.

+1/0
24.1.2012 10:21

Dabi

Re: no nic

kolik ti bylo v roce 1968

0/0
24.1.2012 10:23

majklblog@volny.cz

Pan Mašín

byl prachobyčejný ekonomický uprchlík, který se prostřílel za lepším a vyšlo mu to. Třísku v očích bližního vidí, leč břevno v oku svém již ne. Nechť se tedy zdrží komentářů o věcech a lidech, o kterých nemá ani šajn!

0/0
24.1.2012 8:25

natan

Mašín

Mašín,zloděj co vraždil aby mohl krást....

A takový člověk nám káže co je či není dobrým příkladem pro mládež.

On je tím příkladem????? ZLODĚJ A ZBABĚLÝ VRAH? K zblití.

+1/0
24.1.2012 1:16

betaloc

Mašíne,

ty jsi tu nežil a nevíš jaká tu byla situace. Všichni rozumní lidé si říkali, že je škoda toho mladého života, ale stalo se. Bylo by nedůstojné a ignoranské to přecházet, protože idea za kterou ten kluk položil život stojí za to. My ho neoslavujeme jako hrdinu tzn. chceš být hrdinou upal se, to je blbost že jo, ale je to vždy jen připomínka člověka, který se stal legendou doby. Je blbost to srovnávat s Gabčíkem a dalšími.

+1/0
23.1.2012 22:31

Kolokol

Díky Palachovi si část svobodného Světa uvědomila,

že se zde něco děje. Z toho měli soudruzi větší strach než z pár maníků, kteří by zde pobíhali se samopalem. Proto je po něm pojmenované třeba náměstí v Římě. Kdopak ve Světě zaznamenal nějaké bratry Mašíny?

0/0
23.1.2012 20:47

denny2606

Re: Díky Palachovi si část svobodného Světa uvědomila,

kdyby se v Římě pojmenovávaly náměstí po objetech k;-€munistů z 50. let,museli by si spoustu náměstí vymyslet.

0/0
23.1.2012 21:11

tvé horší já

Re: Díky Palachovi si část svobodného Světa uvědomila,

čím ses živil před převratem?

0/0
23.1.2012 21:54

van de velwideeck

Mašín si môže dovoliť kritizovať Palacha.

Jemu naozaj nikto nemôže vyčítať nečinnosť voči režimu.

Môj súkromný názor je, že to nestálo za to. Koniec koncov sám Palach z nemocnice vyzval ostatných aby nepokračovali. Mašín má v tomto pravdu...

+3/0
23.1.2012 20:08

Kohimir

Re: Mašín si môže dovoliť kritizovať Palacha.

R^

0/0
23.1.2012 20:26

tiv

Re: Mašín si môže dovoliť kritizovať Palacha.

Co hrdinského vykonala proti režimu jeho "odbojová - vojenská" skupina ?

0/0
26.1.2012 15:51

van de velwideeck

Tento článok sa nevenuje odbojovej činnosti Mašínov,

ale Palachovmu činu.

Ak by som to, čo vyslovil Josef Mašín, povedal napr. ja, tak by sa tu zniesla kritika, že kto som, čo si to dovoľujem, nech idem na slovenský server a pod....

Ale tým, že je kritický k Palachovi niekto, kto sa režimu postavil, je to už úplne iný level.;-)

0/0
27.1.2012 13:45

kolda39

Společensky přijatelné

nejsou ani vraždy. A vidíte v naší zemi je možné dokonce vyznamenat vrahy. Mašínové a ani Palach nestojí vůbec za jakoukoliv pozornost. Zbytečné se jejich existencí zabývat. Ani jeden z těchto činů není nijak extrémně společensky významný.

0/0
23.1.2012 16:39

čuk2gek

pitom*e...

dámy prominou sílu výrazu.

Ano -komunističtí vrahové - estébáci, bachaři,pohraničníci, prokurátoři, soudci, bývali státně vyznamenáváni a dnes si užívají šťastný podzim života v tučném důchodu

+2/0
23.1.2012 16:44

kolda39

Re: pitom*e...

Ano máte pravdu, souhlasím s Vámi. I toto je hrozné. Samozřejmě ti co o nich píšete si už vůbec nezaslouží žádnou pozornost. Je to tak, nikdo z těchto vrahů neměli být nikdy vyznamenáni, tak jako tito Mašínové a ani Palach nebyl nikomu a ničemu přínosem. Samozřejmě je to hnus jak se mají krásně ti, co o nich píšete.

0/0
23.1.2012 16:49

čuk2gek

Re: pitom*e...

i ty kluku jeden, umíš se vysmeknout a obrátit věci naruby. Toto je hrozné...s tebou.

Že by se nám tu právě ukázala nová hvězda na poblitickém nebi?

+1/0
23.1.2012 18:19

Daniel P.

Mašín má naprostou pravdu

Palach svojí sebevraždou ničeho nedosáhl. Symbol? Symbol čeho, submise a pasivity? Jak jeho sebevražda přispěla k pádu komunismu? Komunismus nikdy nepadl, jen se za 20 let se svolením komunistických vládců přetransformoval v pro ně pohodlnější oligarchii.

Jenže dav s převládající psychikou poddaného bude vždy nenávidět lidi, co se dokázali postavit "pánovi", zatímco ostatní se před pánem krčili. Mašíni jsou černým svědomím české zbabělosti, protože byli ve své době jediní, co bojovali proti komunismu se zbraní v ruce.

A divím se, že zatímco se nikdo nepozastavuje nad mnohdy brutálními činy partyzánů v protifašistickém odboji, a všichni je automaticky považují za hrdiny (a právem), Mašíni jsou pro všechny vrazi. A to navzdory tomu, že se snažili nezabíjet, a zabíjeli, jen když museli.

Josef Mašín má naprostou pravdu.

+8/0
23.1.2012 16:08

ELAPHURUS

Re: Mašín má naprostou pravdu

Vůbec nic jsi nepochopil....jen zabili pár lidí, prchli před odpovědností do ciziny a nějaká demokracie v Čechách jim byla naprosto ukradená. nehledě na to, že kriminálníky byli už předtím, než se u nás komančové dostali k moci ( Poděbrady 1946 )

+3/0
23.1.2012 16:14

Daniel P.

Re: Mašín má naprostou pravdu

Mašíni chtěli bojovat proti komunismu v uniformě, čekali, že za pár let vypukne válka. Proto se prostříleli do západního Berlína a nebyla jejich vina, ale spíš smůla, že válka nezačala. Jejich vzory byli hrdinové západního odboje a šli tedy v jejich stopách - ti taky v dobách, kdy nebylo jasné, co bude dál, utíkali do Francie a do Británie, kde vstupovali do armády a čekali až začne válka proti náckům. Jenže tohle nikoho nezajímá, důležitý je omámený podříznutý Honzátko.

Partyzánský boj má smysl když partyzáni podporují svými akcemi postupující řádnou armádu. V době, kdy Mašíni utekli, byla studená válka - takže partyzánská činnost tady neměla velký smysl. Udělali tedy naprosto logickou a správnou věc.

+3/0
23.1.2012 16:44

ELAPHURUS

Re: Mašín má naprostou pravdu

Jejich dodatečná verze RvRvRv

0/0
23.1.2012 17:19

ELAPHURUS

Re: Mašín má naprostou pravdu

8-o8-o8-o8-o?? JEN KDYŽ MUSELI !!!!!!

0/0
23.1.2012 16:15

čuk2gek

Zeptejte se vy mládenci a dcérenky

u klábosnice, svých rodičů na ty palachijády, co se to dělo na Václaváku u pomníku ve dnech Palachova výročí, jak nám "souzi a soužky" zoufale vymývali mozky a hrozili, abychom tam nechodili a jak se tehdy říkalo "tajným kódem" jdeš se sprchovat? - tím se myslela vodní děla na Václaváku.

Palach byl myslím, pro nás, tehdy mladé, mnohem silnější symbol odporu , protože na ozbrojený odpor odbojářů už sedal prach.

Tož tak děcka.;-)

+2/0
23.1.2012 16:25

čuk2gek

P.S.

případné návštěvníky Palachova hrobu policajti rovnou nakládali do antonů s hojným využitím "demokratizátorů" /jakse říkalo obuškům/ a po proškolení v obuškárně je vypouštěli s důrazným doporučením mlčenlivosti. Jo z živých pochodní měli komančové hodně stažené ři*ě.

0/0
23.1.2012 16:31

mambicka

Re: Zeptejte se vy mládenci a dcérenky

Možná, že kdyby se jako symbol odporu vybralo něco smysluplnějšího, nemuseli jsme ve střední evropě být poslední komunistickou zemí!!

0/0
23.1.2012 17:10

čuk2gek

Re: Zeptejte se vy mládenci a dcérenky

a jaký symbol odporu měla´s ty? A proč nebyl vybrán?

0/0
23.1.2012 18:15

mambicka

Re: Mašín má naprostou pravdu

S Vaším názorem ohledně Palacha se ztotožnuji. Jsem rád, že tu existují lidé, jejichž názor nepodléha propagandě.

+1/0
23.1.2012 16:30

orinka3

Re: Mašín má naprostou pravdu

Nedá se srovnávat Palach s Mašínem, to jsou naprosté protiklady! Idealista, snílek, který ještě vůbec nevěděl, co je praktický život a měl utopistické představy, věřil v dobro, ve spravedlnost a v to, že se neobětuje pro nic za nic a po jeho smrti se národ semkne. Zatímco Mašínům šlo jenom o to, aby se prodrali za hranice za použití jakýchkoliv prostředků. Což dokázali.  A až se za ně dostali, víc o nich jejich vlast nevěděla, byla jim totiž ukradená. Ani dnes se Mašín vrátit nechce, netroufne si a ví, proč. Tím hůř, když si hraje na velkého znalce lidské duše, psycholog, politolog a historik Mašín - to se chce skutečně řvát zoufalstvím!!

0/0
23.1.2012 16:31

čuk2gek

jj orinko

čtu to a řvu zoufalstvím... ti chlapi, jak parta Mašínů, TAK I PALACH, šli do předem ztraceného sebevražedného boje, což je u klábosnice jen těžko pochopitelné...

+1/0
23.1.2012 16:40

orinka3

Re: Mašín má naprostou pravdu

jo, a všichni se tedy nekrčili. Jinak by asi Havel neseděl v kriminále a neexistoval by disent.

0/0
23.1.2012 16:37

denny2606

Re: Mašín má naprostou pravdu

disent ani Havel nebojovali proti společenskému zřízení zvoucímu socialismus ani proti vedoucí úloze zločinné KSČ. Přečti si tu oslavovanou "Chartu 77" a znaž se ji pochopit! Tak mě napadá,proč se Have neměl rád s Krylem?

+1/0
23.1.2012 21:08

nickidne

Re: Mašín má naprostou pravdu

a tady byl komunismus? To mi tedy nějak za ty všechny leta uteklo:-P

0/0
23.1.2012 18:29

Udajna svoboda slova999

Re: Mašín má naprostou pravdu

Naprosty souhlas. Rude smecky co tady blije nesmysly si nevsimej..R^

0/0
24.1.2012 1:48

mambicka

Palach je zbabelec

R^R^R^ souhlasim s Mašínem. Proč by se měl uctívat někdo, kdo se nedokáže postavit k problémům čelem!

+2/0
23.1.2012 15:43

orinka3

Re: Palach je zbabelec

To ale nemyslíš vážně? 8-o

0/0
23.1.2012 15:45

mambicka

Re: Palach je zbabelec

Naprosto vážně. Mám se snad upálit, kvůli tomu, že se tu korumpuje nebo prodávají drogy?

+1/0
23.1.2012 15:53

eltanin

Re: Palach je zbabelec

Já sice s tím jeho činem úplně nesouhlasím, ale mám takový pocit, že on se neupálil proto, že by se tady něco, ale proto, že lidé rezignovali. Tzn. snažil se šokovat lidi a přimět je, aby se začali nějak víc bouřit nebo tak něco. Tzn. v souvislosti s dneškem by se takový člověk neupaloval proto, že se tady zavádějí čím dál asociálnější škrtformy ale proto, že lidé vždycky sice zabrblou, ale vzápětí skloní hlavu a všechno jak volové zase snesou. ;-)

+3/0
23.1.2012 16:06

Daniel P.

Re: Palach je zbabelec

Radši ne, protože to k ničemu nebude, stejně jako k ničemu nebylo to, co udělal Palach. Chápu že to byl idealista, ale prakticky vzato jeho sebevražda komunistům nijak neuškodila.

0/0
23.1.2012 16:09

čuk2gek

a že byli ti

krvesajové tak podělaní ve dnech palachiád... Tak ti nevím Máňo, z čeho vlastně?

0/0
23.1.2012 16:35

ELAPHURUS

Re: Palach je zbabelec

Ač nejsem příznivec sebevražd, u mě má Palach R^......Pochopíš to, až vyrosteš:-)

+1/0
23.1.2012 16:10

nickidne

Re: Palach je zbabelec

marjána nebo ten novej krokodýl?8-o8-o8-o

0/0
23.1.2012 18:30

p.dump

Re: Palach je zbabelec

Tak nějkak si představuji vyjádření pravicového fanatika R^

0/0
23.1.2012 19:17

Radka.seznam

Vyznamenávat vrahy ano???

To také není dobré pro mládež... :-/Rv

0/0
23.1.2012 15:23

orinka3

Mašín teď může vykládat co chce

ale nálepku vraha mu neodpáře žádný rozhovor. Vražda zůstane vraždou v každém režimu. Prospěchář, žádný hrdina. Stačilo mu dostat se za hranice, třeba přes mrtvoly a své vlasti pak už nikdy v ničem nepomohl. Lže a dělá ze sebe, co nikdy nebyl.  A teď, na konci života, se bude zachraňovat průhlednými deklamacemi a navíc má ještě tu neskutečnou drzost hodnotit skutečné osobnosti, jako je Palach! Je mi hodně smutno z toho, kdo se dnes dostává ke slovu. Fuj.Rv Pro Mašína jedině hluboké opovržení, v lepším případě totální ignoranci.RvRv

+6/0
23.1.2012 15:02

čuk2gek

alesise orinko

nám tu rozepsalo...

Mnoho mladých teoretiků s hořícíma ušima  zde statečně buší do klábosnice. A kde najdu tvůj blog věnovaný připomínkám komunistických zvěrstev, která vedla  Mašíny a stovky dalších ve třetím odboji k předem ztracenému boji? 

A pro další teoretiky byl natočen /triler/ Pouta v režii Radima ŠPAČKA o StB, jak bili těch několik málo nesehnutých v době šťastného reálsocialismu, za vlády s. Lubomíra Štrougala, (jenž dnes tráví v Jizerkách spokojený podzim života ve své chalupě s travní sekačkou.)

A z doby Mašínů - třeba Rok nevěsty, Všichni dobří rodáci, dost hustý krváky.

0/0
23.1.2012 16:14

orinka3

Re: alesise orinko

děkuji za lichotivý titul mladý teoretik.

0/0
23.1.2012 16:33

čuk2gek

a něco k věci by nebylo?

0/0
23.1.2012 16:36

ditrinoroo

Tak vidíte, jak nám ti Mašíni zase sypou.

To je příspěvků, samý slušný a kultivovaný. Jsem zvědav, jak dlouho asi vydrží. A koho iDnes nasadí příště?

.

Bude smazáno, příspěvek je vulgární a rasistický nebo, přimhouřím-li obě oči,  patří na chat.

0/0
23.1.2012 14:21

Udajna svoboda slova999

Re: Tak vidíte, jak nám ti Mašíni zase sypou.

Past na dukaty. Vzdycky sem nasadi nejake udavace a pak to mazou. uz mam -100..

0/0
23.1.2012 14:23





Najdete na iDNES.cz