Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Jedenáct z Concordie může být víc než osmnáct z Pákistánu

Costa Concordia dokládá, že někdy jedenáct může být víc než mnohem vyšší číslo. Od chvíle, kdy přišla první zpráva o ztroskotání, se kromě jiného stalo ve světě taky tohle: v Libanonu spadl dům, 26 mrtvých. V Pákistánu bouchla bomba, 18 mrtvých. V Iráku bouchly bomby tři, 68 mrtvých. V Súdánu shořel autobus, 14 mrtvých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

zlevnene zajezdy?

jsem clenem stranek "Cruise Critic", ktere se venuji cestovani lodi, at uz jako okruzni zajezdy nebo jednosmerne cesty pres ruzne svetove oceany.

Vetsina diskutujicich a clenu redakcni rady se shoduje v tom, ze lodni firmy si ted posviti na prekontrolovani svych bezpecnostnich predpisu a jejich dodrzovani, ale ze to negativne neovlivni celkovy zajem o cesty lodi, tedy krome  cestovani s Costa.

redpokladaji, ze Costa bude muset cestujici verejnosti nabidnout dukaz, ze se 1)radne poucila z nestesti, patricne zmenila a zajistila dodrzovani bezpecnostnich predpisu, 2)ze bere vazne vyber kapitanu a nejvyssich dustojniku a dukladneji je bude testovat psychologicky a psychicky nez do jejich rukou sveri megalod s nekolika tisici lidmi na palube. Predpoklada se, ze Costa bude muset zpocatku nabidnout zlevnene zajezdy, ale to nebude zapotrebi u jinych firem.

0/0
21.1.2012 13:23

Kocour-mikes

To jako že si iDnes sype popel na hlavu?

;-D;-D;-D

To Vám uvěřím, až naprší a uschne.

8-oRv

0/0
21.1.2012 9:30

salvation

Autorův mozek na dovolené?

Srovnání naprosto mimo, článek jakbysmet. Tady vůbec nejde o počet mrtvých, ale o to, že ztroskotala loď dvakrát větší než Titanic.

+1/0
19.1.2012 14:02

Scott_Walker

Philippines

a co Filipiny a jejich povodne na prelomu Prosinec / Leden ...stovky mrtvych statisice bez pristresku .... info ? 0 clanku ..... lidsky zivot holt nema stejnou cenu ... zalezi od rodokmenu ... 21stoleti!!!!! zbytecne se rozcilovat )

0/0
19.1.2012 11:09

pingu1

tady nekdo prihrejva polivcicku co uz je

..nakejsla...:-/

0/0
19.1.2012 9:05

Norkey

?

Proč si autor myslí, že budou slevy? Tenhle názor je dost rozšířený, ale nedává moc smysl.. Pokud měla dotyčná společnost třeba 2 lodi s cenou např. 100, tak teď když jim zbyla jedna můžou čistě teoreticky nasadit cenu i dvojnásobnou, stejně tak ostatní společnosti potopením té lodi dočasně přišly o konkurenci, co je tedy bude nutit zlevňovat? Nedá se přitom čekat, že nějak radikálně klesne zájem o tyto cesty..

0/0
19.1.2012 8:21

kajak v zakoně

přesně tak...

každý den zemře na tuberkulozu 1500 afričanů a my se tady zabýváme nějaqkým kapitánem korkoránem, který odjel od své lodi taxíkem....;-D

0/0
18.1.2012 23:26

hany1

Re: přesně tak...

Tady je vidět, že žádné psychotesty nenahradí realitu.

0/0
18.1.2012 23:56

miskal

zodpovednost za potopeni Costa Concordia

To nestesti Costa Concordia nezavinil italsky kapitan te lode, ktery byl pouze nastrojem osudu. Za to nestesti mohou kolektivne Cesi, protoze to byla ceska supermodelka, ktera mela lod pokrtit a ktere se krtici lahev sampanskeho o lod nerozbila, ale nerozbita se od ni pouze odrazila. Spatne znameni! Titanic take nebyl udajne pokrteny a kde skoncil! Supermodelky maji modelovat a ne krtit lode! Az Italove prijdou na to, kdo to nestesti Costa Concordia skutecne zavinil, muzeme se tesit na trestni stihani Ceske Republiky a vymahani odskodneni. Mohou zacit u Klause, statutarniho predstavitele provinile zeme.

+1/0
18.1.2012 22:16

medved.m

Proč, ty chytrolíne?

Klaus taky nerozbil nějaký šampaňský? ;-)

 

Jestli vono se neodrazilo a rovnou tobě přes kebuli...

+1/0
19.1.2012 0:00

Ave Cen zor

Žena napadená při silvestrovském útoku Romy ve Varnsdorfu...

kde je diskuse?

0/0
18.1.2012 22:00

Leninovo bytostné já

co je to za

nedopsaný referát nehodný ani páťáka? vždyt to nemá hlavu ani patu, ani myšlenku?:-/

0/0
18.1.2012 21:30

kajak v zakoně

Re: co je to za

a to jako páťák podle tebe nemůže přispívat na idnes...? Kam by podle tebe idnes přišlo....?;-O

0/0
18.1.2012 23:30

Leninovo bytostné já

Re: co je to za

;-D

0/0
19.1.2012 14:07

danny1

svet?

Autorovi bych chtel pripomenout, ze Evropa neni cely svet, ikdyz se to muze lidem v Evrope zdat.

+2/0
18.1.2012 20:40

doktor_bota

Já jen pořád nemůžu pochopit,

jak může někdo zahynout na lodi, která se nepotopila, nevyhořela, nevybuchla, jen nabrala vodu a zůstala silně nakloněná pár desítek metrů od souše. Chápu, že někdo mohl zemřít v důsledku paniky nebo při nehodách, někdo se ztratil, ale proč zemřelo těch pět lidí, co našli pohromadě naposledy, to mi prostě hlava nebere. Doufám, že ostatní pohřešovaní se "najdou" doma, nebo v nepořádku v papírech.:-/

0/0
18.1.2012 17:52

bonboniera

Re: Já jen pořád nemůžu pochopit,

Treba byli v nejakym prostoru za dverma, ktere z druhe strany zablokovalo neco tezkeho, neco, co se tam svezlo po nakloneni lodi. Navic dvere najednou, ne tedy najednou, ale dost rychle, byly na strope misto ve zdi, do toho dost mozna absolutni tma. Ty dvere mohly byt dokonce jen vzpricene, ze nesly otevrit, jezdim casto velkymi trajekty do Skandinavie a podle dveri poznate pocasi venku, pokud vrzou, samovolne se otviraji nebo naopak nejdou otevrit, je venku necas, fici a jsou velke vlny. Jezdim zhruba polovicnima lodema, pokud jde o delku, tohle se proste stava.

+1/0
18.1.2012 22:18

pouyti

Jeden bily = sdesitky barevnych -v Evrope

a desitky bilych =jeden barevny -jinde.

0/0
18.1.2012 17:10

captain cook

Re: Jeden bily = sdesitky barevnych -v Evrope

matematika ryzovych poli

0/0
18.1.2012 21:47

pouyti

Re: Jeden bily = sdesitky barevnych -v Evrope

hloupa arogance smesnych tupcu Rv

0/0
19.1.2012 3:53

captain cook

Re: Jeden bily = sdesitky barevnych -v Evrope

jj ..to se na tebe se  hodi jak usite:-P

0/0
21.1.2012 8:50

halagajda

Aha

mistni pisalci si precetli diskuse pod nekonecnymi clanky o Concordii a vypotili clanek;-);-D

0/0
18.1.2012 16:24

mmmm1

V pakistánu , iránu, atd., 14, 68, atd. ....

-co k tomu dodat :   málo ...........to fakt neni na článek

0/0
18.1.2012 16:22

roba21

To je ale blábol

Dám jednoduchou otázku: Jak často se stane, že ztroskotá loď velikosti Concordie?

Netřeba pátrat po hlubších příčinách mediálního pokrytí této nehody.

+9/0
18.1.2012 16:21

Řezník I.

Re: To je ale blábol

Zatímco autobus či povoz se někde v Pákistánu, nebo

kde to mělo být, překotí každou chvíli. Možná kdyby v centru Teheránu

vybuchla vodíková puma, tak by to asi stálo za pozornost.

;-D ;-D ;-D

0/0
18.1.2012 16:47

Králík Roger

Máte PRAVDU

Dokonce ani rekordní počet mrtvých na silnicích přes víkend v Česku lidi tak moc nezasáhne.

0/0
18.1.2012 20:32

Ajetak

Re: To je ale blábol

no vždyt to máte také v článku napsané

0/0
18.1.2012 21:32

svatej

Re: To je ale blábol

Nestává se často, že by bouralo FERARRI se 4200 lidma na palubě... Naposledy tuším před 100 lety a bylo 100x víc obětí.

(Souhlasím, je to blábol :-))

0/0
18.1.2012 21:44

mpixel

multikulti obohacení každého muslima:

Vy, kterí veríte! Bojujte proti tem z neverících, kterí jsou poblíze! Necht ve

vás naleznou tvrdost a vezte, ze Allah je na strane bohabojných! 9,123

Bojujte proti tem, kdoz neverí v Allaha a v den poslední a nezakazují

to, co zakázal Allah a Jeho posel, a kterí neuctívají nábozenství pravdy, z

tech, kterým se dostalo Písma dokud nedají poplatek prímo vlastní rukou, jsouce  ponízeni. 9,29

0/0
18.1.2012 16:18

carlmarche

Re: multikulti obohacení každého muslima:

... co takhle ted pro zmenu, citovat neco ze Stareho zakona? :O)  Vsadim se, ze se nebudete muset az tak moc snazit tam najit velkou podobnost ve smyslu ktery, jak jiste dobre chapu, se tu snazite naznacit citaci z Koranu.

Smysl tehhle radku, stejne jako versu z Bible, je treba, a je take mozne, vykladat vice zpusoby.

0/0
18.1.2012 16:41

Pierre de Croissant

Není to stejné

Starý zákon je popis HISTORIE vztahu k člověka k bohu i s jeho hříchy a zločiny

Korán je soubor PŘÍKAZů jak se chovat teď i v budoucnosti

A to je velký rozdíl

0/0
18.1.2012 18:06

carlmarche

Re: Není to stejné

aha, koukam, ze tu mam tu cest s opravdovym odbornikem na vyklad obou techto knih :O) Uz nemam co bych dodal. Snad jen to, ze by Vam mozna opravdu neuskodilo, si nejaky uryvek ze Stareho zakona precist a zamyslet se trosku nad tim, a nebo si to nechat vysvetlit od nekoho zasveceneho. ... a popripade to same udelat s nejakym kouskem Koranu, pokud jste vubec schopen alespon na chvilku potlacit predsudky, ktere mate vuci vsemu, co se Islamu a muslimu, ci arabskeho sveta tyka - ktere patrne prameni jen z neznalosti dane problematiky :O)

0/0
18.1.2012 18:14

Králík Roger

Je tady ještě něco - na Koránu se nesmí nic měnit, je to

konečný příkaz Boha. Ve Starém zákoně je přímo přikazována poprava homosexuálů a kamenování cizoložnic, ale v reálu to praktikuje pouze Islám! A politik, který by to chtěl změnit má hned fanatiky proti sobě.

Mimochodem, ve Starém zákoně ja na Mojžíšův příkaz ukamenován Žid, který šel v sobotu nasbírat dříví na oheň, čímž porušil příkaz světit sobotu. Oni existují i židovští a křesťanští fanatici, ale nemají podporu většiny obyvatelstva.

0/0
18.1.2012 20:38

captain cook

Re: Je tady ještě něco - na Koránu se nesmí nic měnit, je to

z toho si dodnes berou priklad ty nejorthodoxnejsi sekty, kdyz chodi v sobotu dopoledne na kopec nad frekventovanou dalnici z Tel Avivu hazet kameny na projizdejici auta.

 Otazka ovsem je, zda hazeni kamenu neni klasifikovano jako prace a zda oni tim vlastne neporusuji ten samy zakon o sveceni Sabbathu.

0/0
18.1.2012 21:53

avoris

Re: Není to stejné

No, ne tak docela. Některé části Starého zákona jsou taktéž příkazy, jak se chovat: většina Leviticu, Numeri a skoro celé Deuteronomium....

0/0
18.1.2012 18:45

Králík Roger

Ano jsou, ale nepovažují se za věčně platné

"Kdyby muž obcoval s mužem jako se ženou, zabiti budou oba dva, krev jejich padniš na jejich hlavu." Ve Spojených státech ještě v polovině 19 století tento z Bible opsaný zákon někde dokonce platil, ale popravy homosexuálů byly ještě v amerických koloniích praktikovány nejpozději v 17 století.

Islám vraždí homosexuály ještě v jednadvacátém století a za naprostou nehoráznost lze považovat fakt, že dokonce nezletilá dívka může být ukamenována, protože se stala obětí znásilnění. Před 2500 lety byl ve starověké Persii trestán násilník, v případě nezletilé dokonce i smrtí, dnes se tamtéž kamenuje oběť. Takovýto "pokrok" přinesl Islám...

0/0
18.1.2012 20:47

mpixel

Jistě že není

18 černých z Afriky více něž 7 bílých z Evropy.  Tady matematika neplatí Rv

0/0
18.1.2012 15:53

Zly_Soused

Tenhle článek je určitě

past na dukáty

+5/0
18.1.2012 15:37

AsistentprofParkinsona

Re: Tenhle článek je určitě

a proč ? Že by jednou mimo blog v tomto plátku někdo napsal napsal objektivně?;-D

0/0
18.1.2012 16:17

Mlekar

Re: Tenhle článek je určitě

Ano, ano, jak tak ctu prispevky v debate, banhammer jiz brzy dopadne :-) Mozna to dela redakce schvalne. V MMO hrach se pouziva takovy pekny vyraz, money sink, coz je nastroj vyvojaru jak dostat penize (credity, goldy, mysi ocasky, trpaslici pacicky a jine) z herni ekonomiky. Mezi ne se radi napriklad ruzne veskrze nepotrebne vybaveni, nebo naopak uzitecni "mounti". Tady pise redakce takoveto clanky kde se v diskuzi nachyta nemalo z nas na zakazane ovoce, napise prispevek a ejhle, par set dukatku v trapu...:-)

0/0
18.1.2012 16:19

Kolokol

To je zase moudro

Samozřejmě, že 11 je někdy víc než 18, dokonce než třeba 10 000. Takový je Svět i lidstvo. Když u nás na vsi někdo autem přejede dítě, tak je to prostě větší událost než to, že v Pákistánu zrovna někdo přejel dětí 10. Když třeba v Brně spadne barák tak je to větší událost než to, že v Somálsku umřelo hlady 50 tis. lidí. atd.

0/0
18.1.2012 15:36

Zly_Soused

Jistěže

je jedenáct mrtvých civilizovaných lidí větší tragedie, než osmnáct mrtvých musulmanských pošuků.

0/0
18.1.2012 15:36

spinoza

odvážný článek

že se ale nepublikoval, když zahynuli poláci nebo 3 hokejisti. to přece taky volalo po srovnání.

0/0
18.1.2012 15:31

kars

Re: odvážný článek

Asi v té době nebyl napsaný ;-)

0/0
18.1.2012 15:37

Causabone

...

vysoká sledovanost této zkázy má asi  zmíněné důvody, ale popravdě jsem na hlavní straně idnes nezachytil ani nic o bombách v iráku ani nic o domě v libanonu, zato loď tam trůní pořád, stejné je to i s ostatními médii. Zájem lidí je řízen médii, to média se rozhodují o lepší prodejnosti té či oné zprávy.

A popravdě myslím že je pravda  jeden evropan vydá za sto číňanů, je to logické. Jsme totiž evropané a stalo se to v evropě. Na té lodi jsme totiž jak říkáte mohli být my, za to jsme mnohem nepravděpodobněji mohli být v libanonském baráku nebo na bagdádské ulici.

0/0
18.1.2012 15:26

veskawesi

Re: ...

;-DR^

0/0
18.1.2012 16:43

CCblue

Mě nezajímá nijak zvlášť ani jedno

Tohle je první článek, který o tom čtu a to jenom a právě proto, že je podle titulku pokusem o srovnání.

A opravdu jsem nepochopil, proč se o tom ve zprávách pořád mluví.

0/0
18.1.2012 15:15

carlmarche

Re: Mě nezajímá nijak zvlášť ani jedno

bez urazky. Prave proto, ze nectete, tak nevite proc se o tom tolik mluvi. Tenhle clanek spolu s touhle diskusi dava docela dobra vysvetleni, myslim :O)

+1/0
18.1.2012 15:24

mojmir vrtoch

Je jasné že mnoho lidí víc zajímá to

co se děje v Pakistánu nebo Somálsku. Je to kousek a tamní obyvatelstvo potkáváme v masovém měřítku dnes a denně. Proto at si o italském parníčku píšou v Italii, já chci víc zpráv z Asie a Afriky. Tam  mají zpravodajství vyvážené. Děkuji za poučnou a mravní úvahu o nespravedlivém světě. A vůbec, proč se tolik na internetu píše?

+1/0
18.1.2012 15:02

carlmarche

Re: Je jasné že mnoho lidí víc zajímá to

protoze lidi radi rozumuji a nejradeji o vecech o kterych nemaji ani paru :O) Nemyslim si, ze amte pravdu s tim, z lidi vic zajima Pakistan a nebo treba Somalsko. Bohuzel. Spousta lidi si mysli, ze obyvatele takovychto zemi jsou neco min. Je to smutne. Oni jsou jini, hodne jini, a obcas i docela protivni. Chodil jsem se Somalci na kurz anglictiny pul roku :O))) Ale to jeste neznamena, ze jsou neco min nez my.

Navic, lidi dneska miluji senzace, jak uz konecne ten clanek sam hezky rika. A kdo by pokladal za senzaci, ze 'nekde' v Pakistanu ci kde havaroval autobus? Senzace je to, co soukuje. A lidi miluji byt sokovani.

0/0
18.1.2012 15:14





Najdete na iDNES.cz