Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němka pustila do záchranného člunu vozíčkáře a zmizela

Mezi pohřešovanými cestujícími ze ztroskotané lodi Costa Concordia je i Němka, která své místo v záchranném člunu přepustila vozíčkářům. Dalším nezvěstným je německý důchodce. Jeho manželka má nyní poslat úřadům jeho rentgenové snímky, které poslouží při identifikaci. Obětí havárie je už jedenáct.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

azazzelo

"Lidé se začali rvát o místa v záchranných člunech"

Miluji teoretické a diskuse o správné morálce. Ta paní měla smůlu. Zachovala se patrně slušně, jako jedna z mála přítomných. Zaplatila daň za davovou fobii, ne za přítomnost vozíčkářů. Takto je to dost bulvární informace. Jinak záleží na zdravotním stavu vozíčkáře, ale kritické situace jsou pro něho zcela běžné situace. A jak asi reaguje okolí? Většinou nezájmem. Proč by to mělo být právě v tomto případě jiné?

V létě jsem se plavil v Itálii s vozíčkářem. Námořníci a taxikáři ranaři. Hrozily úrazy, odnesly to zničená zavazadla. Italové dodnes nechápou, že může být někdo na vozíku na veřejnosti. Bezbariérovost v Itálii ještě nevypukla. Máme zážitek s Italem, který se nedostal na loď a dožadoval se ať vyhodí na břeh vozíčkáře, že zabírá s vozíkem zbytečně moc místa. Kolem Italové, turisté (nějací Němci, Holanďané), zdálo se, že mu dávají za pravdu. Byl tam mladý lodník, a ten zjednal pořádek. Jenže, stačí nastupování do tramvaje v centru Prahy, a jsou to stále stejné trapné situace.

+5/0
17.1.2012 23:07

pecena_kacena

..me to prijde statecne

R^

+2/0
17.1.2012 22:54

Sub7

...

Život člověka, který se obětoval pro druhého a sám při tom zahynul, byl cenný a je ho škoda. Život člověka, který myslí jen na záchranu sebe sama a s klidem při tom obětuje životy druhých, bezmocných, je zbytečný a bezcenný. Ta paní se prostě zachovala jako slušný člověk. Pokud tu někdo píše, že doufá, že by měl sílu zachovat se stejně, vyjadřuje tím aspoň touhu být slušný. Kdo otevřeně říká, že by se staral sám o sebe, říká jinými slovy, že je arogantní, sebestředný a bezohledný. Tedy že není slušný a ani slušný nechce být. Pak nezbývá než si odplivnout.

+6/0
17.1.2012 22:10

novojicinak

Re: ...

...další důkaz toho, že jsme v čr...:-(

0/0
17.1.2012 22:24

pecena_kacena

Re: ...

drobatko egoisticke lec pochopitelne...[>-]

0/0
17.1.2012 22:50

pecena_kacena

Re: ...

eh reakce k jinemu prispevku - omluva velka...;-(V

0/0
17.1.2012 22:51

opeth

Re: ...

at chces nebo ne, clovek je porad soucasti prirody, kde neco jako SLUSNOST, pokud jde o zivot, neexistuje.

0/0
17.1.2012 23:20

Sub7

Re: ...

Ne? Ta Němka Vás usvědčuje z omylu. Takže mluvte za sebe a napište "pro mě něco jako SLUŠNOST, pokud jde o život, neexistuje".

+3/0
18.1.2012 0:00

ddtx

Re: ...

ta bohuzel potvrzuje pravidlo, ze pokud je clovek sludny, tak neprezije. A to nejen na lodi, ale predevsim v ceske spolecnosti obecne.

0/0
18.1.2012 8:28

lebeda24

Re: ...

Však ono to tu pro slušné už opravdu nebude k přežití.

0/0
18.1.2012 9:31

Tobinka2.0

když

Když už tu většina diskutujících paní odsuzuje, zajímalo by mě, na co takoví lidé myslí, když v hořícím baráku vytočí 150:-P Proč by pro ně měl nějaký hasič běžet, když můžou s poklidem hasit z bezpečné vzdálenosti? :-P

+2/0
17.1.2012 21:49

Norean

Re: když

Odsoudit takový čin určitě nelze, ale lze pochybovat o jeho jednoznačnosti v případě každého z nás. Hasiči, vojáci, policisté, záchranáři, to všechno jsou lidé, kteří se rozhodli vykonávat své povolání, jistě mají pro strach uděláno, jsou školení a připravení riskovat. Přesto i oni mají svou hranici, předpisy, pokud je riziko příliš velké, nikdo je nemůže donutit obětovat dobrovolně život a někteří z nich to skutečně neudělají. Jaké mám právo chtít po někom z nich, aby se obětoval, když budu v onom hořícím domě? Jistě budu doufat, že se o to někdo pokusí a budu mu vděčná, ale když se mu něco vážného stane, případně to dopadne zle pro oba, stála moje téměř beznadějná situace za to, aby zemřel? Nemá také rodinu? Dovedeme si představit vypjatost jeho situace? Asi proto že ne, filozofuje tu mnoho z nás vlastně úplně zbytečně nad rozhodnutím, které se už stalo a které si sami představit neumíme. Jistě nepadlo bezdůvodně. Jen ho podle mne nikdo po nikom nemůže vyžadovat jako samozřejmost.

0/0
17.1.2012 22:26

Tobinka2.0

Re: když

Samozřejmost to rozhodně není. Ale není to nic, kvůli čemu by se jí měli vysmívat :-P

0/0
17.1.2012 23:04

ddtx

Re: když

PROTOZE TEN HASIC JE ZA TO PLACENEJ A JE TO JEHO PRACE

0/0
18.1.2012 8:39

ddtx

Re: když

Stejne jako to byla prace toho kapitana, proto pujde do bane

0/0
18.1.2012 8:58

Richard Kába

:o))))

Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán ...

+1/0
17.1.2012 21:00

daadyy

já nevim

Podle mě to je proti přírodě. Tam přežívají ty nejsilnější. I když zase zdraví člověk má kousek od břehu šanci třeba doplavat narozdíl od invalidy. Těžko říct, jak bych v takové krajní situaci reagoval. Opravdu netuším (narozdíl od některých, kteří tu tvrdí jak by někoho pustili místo sebe, ale ono to nebude tak jednoduché, jak si myslíte..)

0/0
17.1.2012 20:34

Tobinka2.0

Re: já nevim

V přírodě běžně v krizi samice zabije své mladé a sežere je, protože ona je důležitější (schopná reprodukce).

Lidé ani v krizi většinou své děti nezabíjejí...

0/0
17.1.2012 23:07

Labruna

Re: já nevim

A není to trochu jinak? Ona je zabije ne proto, že ona je nejdůležitější, ale proto, že mateřský instinkt jí velí maximálně chránit svá mláďata. A když matka cítí, že jsou její mláďata v ohrožení života a ona je nedokáže dostatečně ochránit, tak je sama zabije.

0/0
18.1.2012 7:45

p.erk

Už vidím zítřejší titulky.KAPITÁN FALEŠNÝM VOZÍČKÁŘEM!!!

0/0
17.1.2012 20:16

stopKSČM

Už má James Cameron

natáčecí práva?

0/0
17.1.2012 20:14

Big-M

Re: Už má James Cameron

2x nevstoupíš do stejné řeky, nechal je Spielbergovi

0/0
17.1.2012 20:15

stopKSČM

Re: Už má James Cameron

No možná Pomejemu.

0/0
17.1.2012 20:19

Big-M

Re: Už má James Cameron

;-D ten je rád, že vůbec dýchá

+1/0
17.1.2012 20:24

persona-non-grata 2

Re: Už má James Cameron

Zvláštní. Ve filmu "Dobrodružství Poseidonu" to taky nedopadlo dobře

0/0
17.1.2012 20:28

kecynemajcenu

Vetsina diskutujicich

evidentne nepochopila, ze se nejedna o romantickou telenovelu TV Nova, ale ze tam evidentne slo o zivot. Na vode (ale i jinde v krizovejch situacich) plati zakladni pravidlo - nikdy nepomahej jinejm, dokud nemas stoprocentni jistotu, ze se sam zachranis. Ta pani ho evidentne porusila, to neni nic obdivuhodneho. Navic by me zajimalo, kolik moralnich a cestnych diskutujicich skutecne kdy bylo v krizove situaci, ze vi, jak se v ni spravne zachovat. Ja v osmi letech pri povodni malem utopil svyho petiletyho brasku, abych se dostal do bezpeci a nestydim se za to. Vazim si lidi, co se o sebe dokazou postarat, ne falesnejch gest s fatalnimi nasledky.

+2/0
17.1.2012 20:12

Ludek_V

Re: Vetsina diskutujicich

V Austrálii skočil desetiletý kluk pro svého bratra a sám přitom zahynul - to byla tvrdá realita a žádná romantika.

+8/0
17.1.2012 20:15

Ludek_V

Re: Vetsina diskutujicich

PS: bylo to při povodni a jeho bratr neuměl plavat.

0/0
17.1.2012 20:15

Norean

Re: Vetsina diskutujicich

Chudinky malý. A chudáci rodiče. Nevím, jestli by mě u fotky mého dítěte utěšilo, že bylo hrdinou. Brr. Děti jednají instinktivně a narozdíl od dospělých neumí docenit nebezpečí. Každopádně musel mít brášku velmi rád a byl to fajn kluk. Nechěla bych ale soudit ani první případ. To prostě nejde. Tohle jsou výjimečné situace.

0/0
17.1.2012 20:40

stonozka

Re: Vetsina diskutujicich

On by se ale beztoho minimálně utopil ten neplavec. Takhle plavec skočil a pevně doufal...

0/0
17.1.2012 20:45

Norean

Re: Vetsina diskutujicich

Jako máma bych byla ráda, kdyby měl důvod neskočit a zůstal mi alespoň on. Ale to jsou věci, které stejně nejde vrátit a když je po všem, každý by to udělal nějak jinak. Statečný klouček.

0/0
17.1.2012 22:31

Ivana32

Re: Vetsina diskutujicich

Kdyby každý uvažoval jako vy, tak jsme tu dodnes měli Protektorát.

+8/0
17.1.2012 20:18

pointless

Re: Vetsina diskutujicich

Přijde mi, že vaše věta nedává smysl.

0/0
17.1.2012 20:23

stonozka

Re: Vetsina diskutujicich

Ivana chtěla říct, že kdyby za Protektorátu každý myslel jen sám na sebe, vzešlo by z toho ještě větší morální bahno, než tehdy bylo. Bez naděje, že existují i laskaví altruisté, se těžko žije.

+4/0
17.1.2012 20:31

Big-M

Re: Vetsina diskutujicich

jo,tos řekla moc hezky, stonožko (mně zařízli sprintující, tak zatím větrám  náhradní kabátek)

0/0
17.1.2012 20:33

stonozka

Re: Vetsina diskutujicich

Díky. No nic, dle příkazu Bájného Fénixe se vracím do kuchyně. Přijdou děti a budou mít hlad. Užij si diskuzi!

0/0
17.1.2012 20:37

Ivana32

Re: Vetsina diskutujicich

Já zas vím, že dává smysl naprosto jasný.

+1/0
17.1.2012 20:42

novojicinak

Re: Vetsina diskutujicich

... no, možná bychom na tom tak nějak celkově byli lépe, když se podívám na "to", co tu máme, či nemáme dnes...co vy na to?

0/0
17.1.2012 22:06

bramin

Re: Vetsina diskutujicich

Tupý, nesouvisející ultrablábol. Zřejmě si přihříváte svou antiněmeckou polívčičku, vy ...

0/0
17.1.2012 22:43

BajnyPhoenixIV

Re: Vetsina diskutujicich

Nuz ja jsem jako civilista mohl zustat v bezpeci zustat v Pribrami,ktera je na kopci a daleko od vsech zaplav a na vse mohl civet v klidu v TV. Presto jsem dojel oklikou pres Kladno a Slany do Melnika a pomahal tam zachranovat  starecky a starenky. Asi jsem je tam mel nechat,stejne uz tu dlouho nebudou coz?

+7/0
17.1.2012 20:20

novojicinak

Re: Vetsina diskutujicich

tys je zachránil??? to ti kalousek v životě neodpustí... tolik zbytečně vyplacených důchodů!!! do vězení s tebou

0/0
17.1.2012 22:08

stonozka

Re: Vetsina diskutujicich

Gesto paní Gabriely nebylo falešné. Řekla bych, že jí docházelo, že jde o život. Pravděpodobně věřila, že se z toho taky dostane. Že se tak nestalo, je bohužel věc jiná...

+3/0
17.1.2012 20:22

Big-M

Re: Vetsina diskutujicich

souhlas

0/0
17.1.2012 20:27

Rafaelou

Re: Vetsina diskutujicich

S takovým názorem by to na světě bylo moc špatné. Patrně by ani nebyl. Ještě že vás takových není moc.Vy asi nezastavujete u dopravních nehod, nejste dárcem krve či plazmy a darovat ledvinu někomu cizímu by jste asi také nechtěl, že ano.Souhlasím s vámi jen v jednom.Pokud to jde tak se snažím eliminovat následky svého činu, jinak ale už v ničem.

+1/0
17.1.2012 20:25

politicky nekorektní trolejbus

Re: Vetsina diskutujicich

Darovat někomu ledvinu, nebo pomoci u dopravní nehody není to samé, jako upřednostnit nejdříve sám sebe při podobné katastrofě. U prvních dvou případů nejsem sám v ohrožení života ( tedy pokud u autonehody nehrozí výbuch benzínu).

Dostat se prvně jakýmkoli způsobem na břeh, nebo do části lodě, která zůstala nad vodou a kde mohu v relativním bezpečí přežít i pár dní by pro mě bylo prvořadé, pokud se o někoho starat, tam maximálně o rodinu, nebo o kamaráda. V takovýhle situaci mi cizí člověk je ukradený a nezajímá mně. Zachránit sám i za cenu, že někomu cizímu ukradnu plovací vestu.

0/0
17.1.2012 21:10

Zbysek

Re: Vetsina diskutujicich

Klasická poučka jak se chovat v případě ohrožení VLASTNÍHO života zní : Hrdinů jsou plné hřbitovy.

0/0
18.1.2012 1:54

thorough2

Re: Vetsina diskutujicich

Evidentne jsi nepochopil, ze co je vlastni tobe nemusi byt vlastni jinemu :))

+1/0
17.1.2012 20:36

Smile

Re: Vetsina diskutujicich

Tvůj mladší bráška musí být moc rád, že má jasno alespoň v tom, že na tebe se nikdy v ničem spoléhat nemá Rv A asi ti radši ani věřit...

+8/0
17.1.2012 20:51

perthuis

Re: Vetsina diskutujicich

Njn.Pak jsou tady záchranáři, hasiči a jiní, co fakt nasazují životy za cizí.Asi nejen kvůli platu nebo falešným gestům.

Za což takovým upřímný dík.

V

+1/0
17.1.2012 21:01

Azreael

Re: Vetsina diskutujicich

Tohle je princip nejvetsi arogance a sobeckosti a rict, ze se za to nestydite, tak to byste si mel spis nafackovat. Byt Vami bych to nikde moc nesiril. Clovek by mel v nouzove situaci pomahat predevsim hlavne tem, kteri si nedokazou pomoci sami, takze kdyz zacnete topit 5ti lete dite, tak je to teda fakt strasne. Pochopitelne, ze by clovek ze sebe nemel delat prehnaneho hrdinu, nicmene kdyby se vsichni ridili vasim heslem, tak by se vsichni uslapali jeste driv, nez by k nejakym clunum dosli a pak by se tam vzajemne pozabijeli.

+2/0
17.1.2012 21:15





Najdete na iDNES.cz