Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Co to děláte, kapitáne? Vy utíkáte!“ křičel na kapitána záchranář

Na veřejnost se dostal přepis pátečního hovoru mezi kapitánem ztroskotané Concordie a šéfem pobřežní hlídky. Vyplývá z něj, že kapitán Francesco Schettino opravdu opustil loď během probíhajících záchranných prací a i přes naléhání se na loď už nevrátil. Posádka navíc začala evakuovat bez jeho příkazu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slon75

K pudu sebezáchovy

a nechutnému příspěvku níže oslavujícímu sobectví při katastrofě chci napsat jedno: každý ze statečných lidí, kteří pomáhali, zachránili několik až několik desítek životů, zatímco ten zmetek sobec zachránil jen sebe a ještě přitom možná způsobil smrt několika dalších lidí.

Ať si na to každý, kdo jeho jednání oslavuje, vzpomene, až bude potřebovat pomoc a najednou nebude nikdo, kdo by jim pomoc poskytl.

+1/0
19.1.2012 8:36

Darth.V

Jací jsou Italové

hrdinní námořníci předvedli dostatečně během obou světových válek ..  ;-D  .. Štětina to jen po čase připoměl

0/0
19.1.2012 0:15

trilobiteček

nikdy

bych nenastoupil na loď, kterou řídí Ital. Jak známo, oni umí jen točit zmrzlinu.

+1/0
18.1.2012 13:54

captain cook

ty ne, my ano

byli jsme na nekolika zajezdech, kde byl kapitan lodi Ital. Na jednom, kde to byl Rek, na jinych Britove a na jinem pro zmenu Kanadan, byvaly dustojnik kanadskeho vojenskeho namornictva. V kazdem pripade to jelo jak na dratkach, bezpecnostni cviceni pro pasazery s ucasti mnoha clenu posadky od dustojniku po "zabavaky" jeste pred vyplutim nebo behem prvnich par hodin.

Vedle toho se v jiny den konal na kazxem zajezdu cvicny poplach pro celou posadku, vcetne hledani , izolace a haseni simulovaneho pozaru a prvni pomoci zasazenym, spousteni nekolika zachrannych clunu a jejich odjezd od lodi. Stalo to za to pozorovat sehranost posadek!R^

+1/0
18.1.2012 14:45

cjv

-

Otazka zni: Je lepe byt mrtvym kladnym hrdinou, nebo zivym zapornym a v base?

0/0
18.1.2012 11:00

Darth.V

Re: -

byka to jeho volba , ale vzhledem k tomu co si zvolil se od něj jako od kapitána čeká to první

0/0
18.1.2012 23:53

bitkar

se noviny usvedcili

dyt celou dobu tvrdi ze byl uz na brehu a ze rikal, ze se tam nevrati. A v audiozaznamu je, ze je na clnu u lodi a kdyz mu sefzachranar rika at se vrati, tak rikal ze jo, ze se vrati. Sice more vymluv, ale nerikal, ze tam nepujde ani nahodou. Kdovi jak to bylo. Novinarum neverit ani n. Kdovi kde ty informace berou.

0/0
18.1.2012 9:00

Azreael

A vite, ze tam je tma?

Tak tim mne teda fakt dostal :D :D Je to ale daleko horsi, kdyz sem tady s nim cetl ten stary rozhovor kde se hrozne kasal, jaky je king, jak ma vsechno v maliku, jake jsou moderni technologie a jak se mu nemuze nic stat. Pak zaparkuje lod pomalu na pobrezi a kdyz ji pomalu potopi, tak zdrhne mezi prvnima a jeste tvrdi, ze tam byl na palube do posledni chvilky. No ja myslim, ze v italii si nejakych par let posedi za mrizema... :-)

+2/0
17.1.2012 20:04

janzlatousty

jaký trest pro takového fanfarónského

hlupáka? Hlupáka , který svévolně měnil trasu a  nebyl schopen  chovat se profesionálně?

+2/0
17.1.2012 20:01

bembinka

kapitán je evidentně hrdina....

Tak proč dělá takovou práci, když je to takovej srab?! ;-€;-€;-€

+2/0
17.1.2012 19:32

pablodiablo@seznam.cz

pan kapitan

asi spacha sebevrazdu, jelikoz je z nej vred toho slavneho mafianskeho statu.

Jen bych chtel pripomenout vsem hrdinum tady, ze nas za hrdiny taky nikdo nebere..

Rok 1938, 1968..

0/0
17.1.2012 19:28

Tobinka2.0

Re: pan kapitan

1942?

0/0
17.1.2012 22:27

ujko.straka

Re: pan kapitan

1942? To myslíte překročení plánu ve škodě plzeň a ty rekreace pro dělníky v tatrách??

0/0
18.1.2012 12:06

slon75

Re: pan kapitan

To sis asi spletl s budování socialismu (ne toho národního).

1942 atentát na Heydricha. A kdybys náhodou chtěl blábolit o tom, že nic nedokázal a jen způsobil represe tak věz, že právě jako odpověď na ty represe Velká Británie a další státy odvolaly Mnichovskou dohodu.

Vzpomeň si na to, až budeš lyžovat v Krkonoších nebo Jizerkách.

0/0
19.1.2012 8:39

rafi eitan

Re: pan kapitan

1938 - armáda byla připravena se bránit. Její velitelé k tomu přemlouvali Beneše - to byli zřejmě ti zbabělci, které myslíte, vy b.be. Naši vojáci v UK, SSSR, Francii, Africe. To byli ti zbabělci,  vy b.be ? 1968 - v několika případech odmítli vojáci předat kasárna těm ruskejm prasatům, jednali proti rozkazu -to byli ti zbabělci, nebo koho myslíte ?

+8/0
18.1.2012 6:44

slon75

Re: pan kapitan

Zbabělost oslavují jen zbabělci.

0/0
19.1.2012 8:40

88a zase88

To je naprosto ...........

;-€

0/0
17.1.2012 19:12

Davids43

PROTEKČNÍ synek člena mafie selhal,to je skutečná příčina

Hloupej, nafoukanej narcis, který se jen předváděl a za kterého vše dělali podřízení.

Majitelé firmy  prostě dostali nabídku která se nedala odmítnout.

Byl neschopné protekční mafiánské dítě, ale o tom se nepíše.

Všichni se bojí.!

Dnes je to vidět i u nás v mnoha oborech a sportech.

+7/0
17.1.2012 16:34

captain cook

Re: PROTEKČNÍ synek člena mafie selhal,to je skutečná příčina

a dukaz pro tve tvrzeni  y jako nebyl? Podle reci ususzuji, ze vis o plavbe lodi, kvalifikacich , zkouskach a zkusenostech pozadovanych na obdrzeni dustojnickych funkci , natoz o kapitanskem opravneni velke NIC. Asi jako Hurvinek o vace. Take vis houby o tom, jak je kontroluji pri praci, ze kazda lod a jeji posadka od kapitana dolu projde pribl. 2x rocne nekolikadenni kontrolou provedenou kontrolnim tymem firmy primo pro plavbe. Jednu vec ale zadna kontrola vyloucit nemuze: ze kapitanovi rupne a ve snaze frajersky se blysknout pred divactvem navede lod na utes!

 Tady se take nejedna o nejakou malou firmicku s par kocabkama kontrolovanou stryci z Palerma, ale jednu z prednich svetovych lodnich spolecnosti patricich pod velkou lodni korporaci s flotilou kolem stovky luxuxnich lodi. Costa a tim mene materska korporace si nemohou dovolit povysovat do funkci pomoci  kufru penez od strycu z Palerma.

0/0
17.1.2012 22:45

captain cook

oprava preklepu

by...valce....pri...

0/0
17.1.2012 22:51

Davids43

Re: PROTEKČNÍ synek člena mafie selhal,to je skutečná příčina

Pracoval pro ně v logistice jsem na.Věř mi že vím co píšu.

0/0
18.1.2012 10:10

Davids43

Re: PROTEKČNÍ synek člena mafie selhal,to je skutečná příčina

Pokud tedy o tom něco víš, tak  také víš, že jsou studenti excelentní, dobří a pak ti kteří tzv. prolezou, ale ti by pak nesměli dělat kapitány.

Tenhle člověk postupně prolez až na kapitána, bohužel.

Ale libověšího frajera jsem snad nepotkal.

0/0
18.1.2012 10:24

captain cook

Re: PROTEKČNÍ synek člena mafie selhal,to je skutečná příčina

s tim frajerstvim souhlasim. O vysledcich zkousek a neciho ostupu v kariere je zapotrebi predlozit konkretni dukazy, ne jen nejake JPP.

0/0
18.1.2012 14:48

captain cook

Re: PROTEKČNÍ synek člena mafie selhal,to je skutečná příčina

postupu

0/0
18.1.2012 14:49

michalval

Italsky hrdina

I kdyz je to smutna situace, vzpomnel jsem si na jednu starou anekdotu: Tri nejtenci knizky na svete? 1. O statecnosti italskych vojaku 2. Tajemstvi anglicke kuchyne 3. Nemecky humor.

+4/0
17.1.2012 16:24

doktor_bota

Re: Italsky hrdina

Kam bys zařadil "Válečné úspěchy Francie"?:-)

0/0
17.1.2012 16:34

krabicoidni_krabice

Re: Italsky hrdina

No, možná by s tebou Napoleon nesouhlasil...

+4/0
17.1.2012 16:55

doktor_bota

Re: Italsky hrdina

Proč? Byl Korsičan.:-)

0/0
17.1.2012 17:04

mfric

Re: Italsky hrdina

ale také francouzský císař;-)

0/0
17.1.2012 17:45

doktor_bota

Re: Italsky hrdina

Měl jsem napsat "Valečné úspěchy Francouzů".;-(

+1/0
17.1.2012 17:57

KOČÍ -> jenom přesmyčka ÍČKO

Re: Italsky hrdina

R^

0/0
17.1.2012 19:17

samuel05

Re: Italsky hrdina

Ne, cechu.

0/0
17.1.2012 20:57

duhacenzor5

Re: Italsky hrdina

no - ale k něčemu to může být i dobré. Angličané se prý stali nejlepšími námořníky světa jen díky kráse svých žen a kvalitě své kuchyně...

0/0
17.1.2012 17:57

syn truhláře

V Itálii nemají loajální úřady...

To u nás by jej vyšetřovali na svobodě, pokud by jim "nezdrhnul"...

+1/0
17.1.2012 15:53

doktor_bota

Re: V Itálii nemají loajální úřady...

Domníváš se, že by se česká policie měla od italské učit? Nebo soudy? A kromě hlavy, dobrý?

0/0
17.1.2012 15:55

Edd

Re: V Itálii nemají loajální úřady...

Urcite by se mohla ceska policie od italske jeste mnoho ucit.

V Italii ma Mafie tradici, na kterou se v Cesku teprve musi dopracovat. ;-D;-D;-D

0/0
17.1.2012 17:42

bushman 777

Toho zbabělce

protáhnout pod kýlem,zbičovat devítiocasou kočkou a pověsit na ráhnoXRv

+3/0
17.1.2012 15:52

doktor_bota

Re: Toho zbabělce

Jestli myslíš pod kýlem Concordie, tak jsou další dva body zbytečné.

+2/0
17.1.2012 15:57

bushman 777

Re: Toho zbabělce

nechal jsem se unést,není 17 století,ani ráhno nemají.tak vyválet v dehtu a peří-alespoň;-(X

0/0
17.1.2012 15:59

to se zde nesmí říkat

Vážení cestující

jsme ve výšce 11000 metrů a právě nám vypověděly službu všechny motory.Na palubě je jen jediný padák, který si zabírám pro sebe, neb má pud sebezáchovy a tak odcházím domů. Jsem rád, že jste letěli s naší společností

0/0
17.1.2012 15:51

doktor_bota

Re: Vážení cestující

Padáky na palubách dopravních letadel pokud vím nejsou.

0/0
17.1.2012 16:00

Admiral Kanaris

Re: Vážení cestující

Kdo vám brání si ho vzít jako příruční zavazadlo.

0/0
17.1.2012 16:14

ufoun

Re: Vážení cestující

no uz vidim jak s nim ale vyskakujete :-D

0/0
17.1.2012 16:18

bombai

Re: Vážení cestující

Nikdo, ale nevím, jak okouzlí letušku, aby otevřela za letu ve výšce 10 km nějaké ty dveře..

0/0
17.1.2012 16:19

krabicoidni_krabice

Re: Vážení cestující

Ony se většinou při nárazu na zemi otevřou samy.

0/0
17.1.2012 16:56

Rubik1

Re: Vážení cestující

Už se stalo, že letadlo nouzově přistálo na ostrovním letišti poté, co mu vypověděly oba motory. Určitě se dají dveře otevřít ve výšce kolem jednoho kilometru a v rychlosti pod 300 km/hod vyskočit s padákem.

0/0
17.1.2012 17:03

bombai

Re: Vážení cestující

Ehm - á jsem jenom blondýna, ale tak si nějak představuji, co udělá s pasažérem dopravního letadla typu B 737 pád či náhlý sestup při poruše letadla z výšky 10 km do 1 km. Co se mezitím v kokpitu děje.uf ..určitě bude hodně možností jak si vzít padák, pěkně se postavit k nějakým dveřím a mumlat - Sezame...Tedy, raději nepředstavuji, pár turbulencí a také hodin fyziky mám za sebou.

+1/0
17.1.2012 17:15

mfric

Re: Vážení cestující

11.000 m = 11 km. A to nejsem blondýna;-D

0/0
17.1.2012 17:46

bombai

Re: Vážení cestující

Já jsem nereagovala na výšku 11.000 m, já jsem si představovala situaci ve výšce 10.000 m, tj. 10 km. To se snad smí, ne.

0/0
17.1.2012 18:03

JMoudry

Re: Vážení cestující

Nejsem si tak docela jist, co by s člověkem udělal výsadek ve výšce 11 km (při nějakých -50°C, nebo kolik tam je...) ;-)

0/0
17.1.2012 17:13





Najdete na iDNES.cz