Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potápěči použili při hledání 29 pohřešovaných v Concordii výbušniny

Italští potápěči se snaží proklestit zatarasenými chodbami ztroskotané výletní lodi Costa Concordia. V útrobách obřího plavidla proto použili nálože. Záchranáři stále věří, že se jim podaří objevit živé. Úřady už ale zvýšily počet pohřešovaných na 29.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

midou

nepochopitelné

že kapitán neprošel nějakými testy a de fakto nervově labilní, nespolehlivá a debilní osoba měla na starost tak obrovskou loď. Potrestat ty kdo tam toho kapitána dosadili...!

0/0
17.1.2012 16:26

radek radek

SUPER TITULEK

;-D;-D;-D

+1/0
17.1.2012 14:39

panatela

ODSTRANĚNÍ VRAKU LODI

už to vymysleli jak ten vrak odtáhnou pryč VIDEO zde:

http://www.youtube.com/watch?v=reGhBBcwBu0

va bene ;-)

0/0
17.1.2012 13:00

PiPiiiiiK

Re: ODSTRANĚNÍ VRAKU LODI

:) pekny

0/0
17.1.2012 16:28

krvavadasen3

.

No já bych to viděl jako varování, jako stop mega lodím. Dobře, ono se přepraví x set lidí, ale stačí nehoda a je x set mrtvol. Taková plavidla stavět pro náklady, zboží ano, to má smysl, ne pro lidi. V případě nehody je pak záchranná práce někdy nemožná.

0/0
17.1.2012 12:21

garii v21.0 (limited edition)

Re: .

Totéž letadla, ne?

0/0
17.1.2012 12:33

krvavadasen3

Re: .

To se nedá srovnávat :))

0/0
17.1.2012 12:38

Sidonie_11

Re: .

Víte, kolik takových lodí ročně pluje? A kolik z nich ztroskotá? Nešlo o chybu na lodi jako takové, ale o chybu kapitána, který úmyslně navedl loď tam, kde neměla co dělat.

0/0
17.1.2012 14:19

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Vyhoďte to do vzduchu celé!

Obrovský zbytečný křáp plný skleniček od chlastu Rv

0/0
17.1.2012 11:41

Admiral Kanaris

Re: Vyhoďte to do vzduchu celé!

Co si představujete, že se s tím "krapem" stane, když ho vyhodíte do vzduchu , to jako zmizí nebo se přesune do jine dimenze?

+3/0
17.1.2012 11:53

maruširi.vr.12

Re: Vyhoďte to do vzduchu celé!

Přesune se pod hladinu :-P

0/0
17.1.2012 12:30

techtle

...

Na co vzdělání, praxe, zkušenost, stačí přečíst jakoukoliv diskuzi na Junge Fronte, to je aspoň studnice moudrosti, kde každý všemu rozumí. Svatá prostato... co to nechat na vyšetřujících orgánech a pak si s pokorou přečíst, co se vlastně stalo...

+1/0
17.1.2012 11:26

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: ...

proč by se jinak diskuse vedly?

0/0
17.1.2012 11:42

techtle

Re: ...

Mám takovou naivní představu, že diskuze vedou  lidé, kteří o daném problému na daném místě v daném čase něco ví. Ne tak na Junge Fronte...

+2/0
17.1.2012 11:46

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: ...

:-) moc to paušalizujete

0/0
17.1.2012 11:47

techtle

Re: ...

Asi jo, ale nějak si nemůžu pomoct, když vidím, jak všichni všechno ví... :-)

+1/0
17.1.2012 11:52

garii v21.0 (limited edition)

Přepis komunikace

mezi pobřežní stráží a kapitánem je vskutku zajímavý.

0/0
17.1.2012 11:20

Tod Howado

Re: Přepis komunikace

je to tady nekde na idnesu? nebo dej link

0/0
17.1.2012 11:26

Modrý Přízrak

Re: Přepis komunikace

novinky.cz

0/0
17.1.2012 11:34

garii v21.0 (limited edition)

Re: Přepis komunikace

Sorry, na novinkách.

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/256406-kapitane-vratte-se-na-lod-narizovala-marne-pobrezni-straz.html?ref=boxF

0/0
17.1.2012 12:32

halagajda

Re: Přepis komunikace

R^souhlas, velmi zajimavy az neuveritelny:-(

0/0
17.1.2012 12:35

sarah123

Re: Přepis komunikace

No, a protoze je neuveritelny, tak by se mu nemelo verit. Protoze krome toho, ze je ten prepis zajimavy, tak je taky pomerne dost spatne udelany a z asi 4 minut hovoru tam jsou vytrhane asi tak 4 vety.

0/0
17.1.2012 14:33

maruširi.vr.12

Já bych tam tu kocábku nechal tak,

jak je. Byl by to skvělý monument zpupnosti :-/

+2/0
17.1.2012 11:03

pointless

Re: Já bych tam tu kocábku nechal tak,

Rv

0/0
17.1.2012 11:06

jozko skocdopole

Re: Já bych tam tu kocábku nechal tak,

A jako VYBORNA  ukazka lidske debility na vysoce postavenych mistech.

0/0
17.1.2012 11:24

Durzo Blint

Zdravím všechny vnitrozemské

odborníky na námořní plavbu. Mám pocit, že jsou to ti stejní, kteří dokáží řídit nejen lodě, ale i pilotovat Jak-42.

Já osobně si raději počkám na záznamy z černé skříňky a vyšetřování. Po zkušenostech s pádem letadla u Jaroslavli a asi tak 150 různými a protichůdnými teoriemi a spekulacemi zatím věřím jen základním informacím, že ztroskotala výletní loď a že jsou oběti na životech.;-)

0/0
17.1.2012 11:02

Mallik

Re: Zdravím všechny vnitrozemské

Tak. Jedinou jistotou je štěstí, že loď zůstala z velké části nad vodou. Být tam hloubka, tak taková hračka se 70m trhlinou dokáže zmizet pod hladinou za 5 min......

0/0
17.1.2012 11:07

arnost-ek

Re: Zdravím všechny vnitrozemské

Být tam hloubka, tak nenarazí na skalisko.

0/0
17.1.2012 11:08

pointless

Re: Zdravím všechny vnitrozemské

Píšete nesmysly.

0/0
17.1.2012 11:11

Admiral Kanaris

Re: Zdravím všechny vnitrozemské

Jednak a druhak stejna hračka s podobnou trhlinou jménem Titanik se potapela dvě hodiny, tak to zas až takový fofr nebude.

+1/0
17.1.2012 11:12

mirek103

Re: Zdravím všechny vnitrozemské

no Titanic měl trhlinu o velikosti 1,5m2, za druhé měl vodotěsné přepážky a pumpy co brzdili příliv vody. Tady ta trhlina byla odost větší a delší takže lidi nepomohli určitě ani vodotěsné přepážky.

0/0
17.1.2012 11:41

brezinka1

Re: Zdravím všechny vnitrozemské

R^R^R^

0/0
17.1.2012 11:45

sCZECH

Re: Zdravím všechny vnitrozemské

kravina, trhlinu uz meli a jeste tou lodi se snazili dostat co nejbliz brehu

+1/0
17.1.2012 11:21

AsistentprofParkinsona

Vina není jen na kapitánovi

No bylo toho už příliš mnoho napsáno, a protože novinář je tvor naprosto neomylný ( a nejchytřejší na světě), tak se informace pořád mění. Viník je novinářům jasný, je to zbabělý kapitán, který porušil vše co se porušit dalo, ale i nedalo. porovnám to tak trochu  s mašinfírou, co měl  problémy s brzdama vlaku při sjezdu z Kořenova do Tanvaldu. taky to prý bylo jeho vina. Chybou kapitána, či velícího důstojníka asi bylo, že objížděli ostrov z druhé strany, ale asi to nebylo poprvé. Pak posádka a cestující (?) nebyli vycvičeni na nouzové situace. Tady si myslím, že je kámen úrazu. Posádku možná lze vycvičit, ale cestující nikdy. Aby byl výcvik dokanalý je třeba situaci co nejblíže simulovat a zkuste toto udělat v davu 5.000 lidí. Zmatky a davové šílenství je problematické při nouzacích ve stísněném prostoru velkokapacitních letadel. A co teprve na takovém to kolosu. Mnoho lidí na m2, hodně chodeb i pater a nulová orientace u cestujích. Přestaňme budovat taková to monstra !

0/0
17.1.2012 11:01

stonozka

Re: Vina není jen na kapitánovi

Kapitán je vinen především tím, že opustil havarovanou loď mezi prvními - místo toho, aby organizoval záchranné akce. Vybavuje se mi jisté rčení o krysách...

+1/0
17.1.2012 11:15

amachal

Re: Vina není jen na kapitánovi

chyba je, že přebíráte informace z bulváru... stejně jako iheute

0/0
17.1.2012 11:41

garii v21.0 (limited edition)

Re: Vina není jen na kapitánovi

La Republica je bulvár? Nevím, ptám se.

0/0
17.1.2012 12:34

halagajda

Re: Vina není jen na kapitánovi

V tom pripade, jsou vsechny noviny bulvarRv

0/0
17.1.2012 13:27

mildapr

Re: Vina není jen na kapitánovi

Pokud už někdo postaví takou loď a našlape ji cestujícími, měl by plout po trase, kde stoprocentně nehrozí nebezpečí. Sama loď je asi stavěná tak, že sama od sebe neztroskotá. Navíc podle zpráv cestující neprodělali bezpečnostní školení. Ale jinak máte pravdu - naším problémem je pýcha. Máme pocit, že všechno víme a dokážeme. Pak stačí málo - pitomec na kapitánském můstku, vlna tsunami se kterou nikdo nepočítal - a malér je na světě.

0/0
17.1.2012 12:09

Chytrakz hospody

Re: Vina není jen na kapitánovi

No i pokud loď popluje po tzv. 100% bezpečné trase, nelze vyloučit nebezpečí, srážka s jiným plavidlem, náraz letounu, technická závada ap. Pokud by proběhlo školení bylo by to stejné jako u řidiče Krbce u Nažidel. Dobrá teorie, ale v praxi k ničemu. Jednak málokdo si to zapamatuje a pak nikdo neví, jak se kdokoliv zachová při krizovce, kdy vznikne davová hysterie a panika. Je problém zvládnou dav o "síle" pár desítek lidí, natož mnohatisícový;-O

0/0
17.1.2012 13:33

quaik

Špagát

Toto je neomluvitelná chyba. Jestli tomu bylo tak, jak se udává. Tak to není ani chyba, ale naprosté selhání. A já říkám provaz tomuto "člověku", který riskuje životy lidí, aby zamával kamarádovi. Co to je?;-€

+1/0
17.1.2012 11:00

Durzo Blint

Re: Špagát

Dej si obkládek a omývej si přirození vlažnou vodou. To tě uklidní.

A přestaň tady mávat provazem, mohlo by se ti jednoho krásného dne stát, že by ti ho někdo jiný navléknul na tvůj krček, až uděláš chybu, nebo svou nedbalostí způsobíš tragédii.:-P

0/0
17.1.2012 11:13

CYnikCYnik

Nomen omen

Jméno kapitána se vyslovuje Sketína a celkem to odpovídá. ;-)

0/0
17.1.2012 10:55

Modrý Přízrak

Re: Nomen omen

já nevim, překladač mi to přeložil jako "kolečkové brusle" ;-D;-D;-D

0/0
17.1.2012 11:35

maxikiwi

Bylo tu napsáno už asi vše,

určitě i něco podobného, co napíšu já. Přesto když se dívám na fotky, nemohu si pomoci, že to byla zcela zbytečná nehoda... Zemřeli při ní lidé a škoda je naprosto nepředstavitelná. Rv

0/0
17.1.2012 10:42

sojka-bonzák proti cenzuře

Re: Bylo tu napsáno už asi vše,

s odstupem to nebude zbytečná nehoda...

Bohužel podobné věci ukazují, že člověk je nespolehlivý prvek, mohou být špatně předpisy, naleznou se chyby, které pomohou jinde. 

Lidé si vezmou ponaučení.. do doby než se na to zapomene a zas se to začne flákat, pak se zas nějakej křáp potopí

0/0
17.1.2012 10:48

maxikiwi

Re: Bylo tu napsáno už asi vše,

pokud se na to díváte takto, tak souhlasím

0/0
17.1.2012 11:20

dwart

Kéž by k takové odpovědnosti byli hnáni i "naši" kapitáni.

0/0
17.1.2012 10:40

Bonelord

Re: Kéž by k takové odpovědnosti byli hnáni i

Jdi už do h...u s tou socanskou agitací.

+1/0
17.1.2012 10:42

dwart

Re: Kéž by k takové odpovědnosti byli hnáni i

Proč socanskou?...přání otcem myšlenky, že?

0/0
17.1.2012 10:43





Najdete na iDNES.cz