Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pospíšil: V Česku jsou tři uprchlíci ze Zambie v bezpečí, za hranicemi ne

Tři Češi, kteří v Zambii čelí podezření ze špionáže, se nemusí bát, že by je Česko vydalo. Pokud zůstanou ve vlasti, žádné nebezpečí jim nehrozí. Jejich vydání brání ústava, potvrdil český ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil. Jestli na ně ale Zambie vydá mezinárodní zatykač, v cizině budou v ohrožení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

kdyby

tomu soudci šoupli pár švestek, tak by nemusel být takový cirkus

0/0
16.1.2012 13:01

moby78

Tak si holt

nechají změnit jméno, narůst/oholit vousy, do ciziny jen s obyčejným foťákem, a jede se dál ..

0/0
15.1.2012 21:15

kapr123

Re: Tak si holt

"... a tajné služby všech států tupě a nevěřícně zírají v němém úžasu, co to zase ten český mozeček "vymyslel".:-P

0/0
16.1.2012 13:18

diviznaT no.2

Od doby co se Pospíšil paktuje s Kalouskovou vládou,

veškeré mé sympatie k němu skončily v ... pryč. Rv

0/0
15.1.2012 15:33

paiementenespeces

Aj to je neprijemne,

nebudou moct jet ani do NDR.

+1/0
15.1.2012 15:31

3x a dost

A jsme u toho

Pospíšil kreje špiony.

0/0
15.1.2012 14:27

čulibrkbrk

Re: A jsme u toho

Jako kdyby řekl:Ti co mají prsty v mostecké uhelné,se bát nemusí.

0/0
15.1.2012 14:31

Gamehoror

A vůbec, doma maj malý děti

tak co jezděj někde po dálavách JAR aby stavěli nějaký výstaviště a když maj zrovna tejden volna tak místo domu si jedou fotografovat Zambii.

Maj sedět každej večer doma a dětem pomáhat s ůkolama, možná že to obvinění bude konečně i užitečný.

0/0
15.1.2012 12:55

panna z medvěda

to je strašně velká země ta zambije

posílal bych jim tam naše takyčechy vybavené fotokamerama i s podporama

ono by je to brzy přešlo! ani by za chvíli nebylo co fotit, leda v místní sběrně kovového odpadu

0/0
15.1.2012 10:51

roby

odkud pochází

tato fotografie? Ti hoši mají kolem sebe pěkný bordel!

0/0
15.1.2012 10:43

nestačímsedivit

Re: odkud pochází

Tam byldleli v "domácím" vězení! Mají smysl pro pořádek, jak vidět. Jeden z mých řiditelů říkával: Kdo si nečistí boty si nemyje ani krk! Čili pořádek v technologii (i v hlavě) začíná od koštěte!

+1/0
15.1.2012 10:58

Aurisak

!!!

Já to říkal, že v případě mezinárodního zatykače se frajeři už moc po světe nepodívají.

0/0
15.1.2012 10:09

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: !!!

radši uteču s tím, že se nikam do smrti nepodívam, než abych trnul strachy, že chcípnu v zambijský base. mimoto věřim tomu, že měli dobrý důvody utýct.

+2/0
15.1.2012 10:31

Aurisak

Re: !!!

To máš samozřejmě pravdu, já s Tebou souhlasím.

+1/0
15.1.2012 10:35

Obyčejný člobrda

Re: !!!

Ale třeba ano. Pokud se ukáže, že špionovali za prachy pro nějakou partu připravující v Zambii něco hodně ošklivého, tak je třeba nakonec vyšťourají - například přes UK.

0/0
15.1.2012 11:14

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: !!!

Samozřejmě, že to je hloupost a že nešpionovali, mj. z důvodů níže uvedených, kteří napsali i lidé, kteří jsou mnohem kvalifikovanější než já.

...

Spíš si myslím, že si akorát budou muset pohlídat, jestli na ně ten zatykač vydaj - pokud ano, tak si na dovolenou zajedou nejdál na mácháč - už ani do Tater ne. Ale vzhledem k tomu, že i zambijští představitelé se k tomu postavili, řekněme, chladně, lze předpokládat, že jim jejich útěk až tak nevadí - přece jenom jsou příjemci rozvojové pomoci od EU.

0/0
15.1.2012 11:25

Lovec VeVerek

Jo ti špioni

budou sedět na zadku v ČR a už si v zahraničí nezašpioní. Budou muset špijónovat pro CIA jen v ČR ;-D

+2/0
15.1.2012 9:57

KMJ

Re: Jo ti špioni

Pokud by to byli opravdu špióni a to nějak důležitější  , tak by asi nebyl problém změnit identitu .

0/0
15.1.2012 11:53

vipeeer5

zatykač

Pan Pospíšil zapoměl na jednu věc, že sice ústaví pořádek zakazuje vydávat české občany do zahraničí, ale jen někam, EU nám nařídila přijmout tkzv.evropský zatykač, takže do EU kohokoliv ČR radostně vydá. To je ta svrchovanost, která nebude prý narušena )))

+2/0
15.1.2012 9:52

lu1

Re: zatykač

Možná nezapomněl, jen mu přišlo zbytečné to řešit, když se v tomto případě jedná o Zambii...

0/0
15.1.2012 10:11

vipeeer5

Re: zatykač

Spíše o tom nerad, mluví, protože on nemluvil konkretné o Zambii, ale globálně citoval z ústavy.

0/0
15.1.2012 10:22

Aurisak

Re: zatykač

To není pravda. Evropský zatýkací rozkaz má přesně dané podmínky, a s vydáním k trestnímu stíhání musí osoba souhlasit. A proč to Pospíšil nezmiňuje? Patrně proto, že Zambie v EU není, že...

0/0
15.1.2012 10:25

Obyčejný člobrda

Re: zatykač

To také není pravda. Týká se to "zločinů proti lidskosti", které může stíhat kterákoli země EU a nejsou přesně definovány. Kdyby se například provalilo, že ti hoši špionovali pro partu připravující v Zambii převrat a Zambijci to řešili u soudu v UK (jsou stále členy Commonwelthu), tak je možné, že o jejich vydání požádá Británie. To by byla teprve šlamastyka.

0/0
15.1.2012 11:12

Aurisak

Re: zatykač

Nesmysl. A nebudu se dohadovat.

+1/0
15.1.2012 11:22

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: zatykač

To je ale zcela irelevantní, ježto Zambie v EU není. EZR je trochu jiná věc a o její ústavnosti by se dalo dlouze diskutovat - taky ten judikát má asi 50 stran. V principu jde ale o to, že když se může po EU volně pohybovat, volně obchodovat, pracovat a investovat, tak musí být taky páky k dodržování pravidel, mj. trestní stíhání. Mně EZR dává smysl.

...

Nařízení o evropském zatýkacím rozkazu ale nic nemění na tom, že stát svoje lidi nevydává. A tečka. A kdo si myslí, že by je nějaký ministr vydával či co, tak je buď zoufale neinformovaný, anebo hloupý. Anebo si vymýšlí.

0/0
15.1.2012 11:31

Danik.b

Re: zatykač

No to ale nemáte pravdu, doporučuji si přečíst čl. 3 a 4 následujícího odkazu: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2002:190:0001:01:CS:HTML

I když Vy byste si to měl možná přečíst celé...

0/0
15.1.2012 11:52

kapr123

Není to tak dávno,

co jsem si na těchto stránkách dovolil napsat naprosto přesně to, co nyní řekl ministr spravedlnosti a dostalo se mi pouze  nadávek. Dobře, někteří "znalci" si potřebují vykecat svoje mindráky. Teď bych si k tomu, jako právník specializující se na mezinárodní právo veřejné a soukromé dovolil připojit několik poznámek. Pokud tedy Zambie tři naše občany jako uprchlé odsoudí v nepřítomnosti a oni se samozřejmě a správně k výkonu trestu nedostaví, pak na ně  Zambie vystaví mezinárodní zatykač, který se proti uprchlým NEPROMLČUJE. Pak těmto našim občanům hrozí, že pokud opustí hranice ČR, budou v cizím státě zadrženi. Netvrdím, že budou do Zambie vydáni, ale tvrdím, že než se celá věc vyřídí (vyjasní), tak budou po celou dobu v tomto státě ve vazbě a po vyřízení, třeba po roce propuštěni bez náhrady škody, protože byli zadrženi legálně ! A to není zcela vše, s čím negativním se mohou do konce svého života setkat.

Tak a teď opět čekám smršť nadávek a insinuací.

+1/0
15.1.2012 9:48

Ejsí

Re: Není to tak dávno,

Co to tady plácáš? Jaké nadávky?

Nedělej ze sebe zase takovou významnou osobu, ty "právníku".

Jo a co si mám představit pod takým slovom insinuace? Nejsi na nás řadové nějak moc přespříliš vzdělaný, že? Nebo?8-o

+1/0
15.1.2012 10:14

furtkecal@seznam.cz

Re: Není to tak dávno,

:-Pbezdůvodné nařčení, pomluva, očerňování;-)

0/0
15.1.2012 10:23

furtkecal@seznam.cz

Re: Není to tak dávno,

prostě jsou lidé kteří rádi používají cizí slova, jako třeba právníci, doktoři nebo i politici, ale ti většinou neznají význam slov ;-D

0/0
15.1.2012 10:25

Ejsí

Re: Není to tak dávno,

Děkuji, nicméně očekával jsem vysvětlení od toho inteligentního právníka.

Oni se většinou takto vyjadřují inteligentní lidi mezi sebou rovnými a pokud hovoří s lidmi s jinou slovní zásobou, tak zpravidla použijí jiná vyjádření. Ovšem jsou i tací, kteří naopak mají potřebu se trochu nadvýšit nad ostatní a předvést své vzdělání a úmyslně používají takovýchto slov, o kterých vědí, že ostatní "ohromí".:-)

0/0
15.1.2012 10:37

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: Není to tak dávno,

To, že jsi to nedotáhl dál než na učňák s nástavbou, ti nedává právo pošklebovat se těm, kdo jsou dostatečně talentovaní a schopní, aby to dotáhli dál.

A pokud nevíš, co to je insinuace, doporučuju slovník cízích slov. Je i na internetu.

0/0
15.1.2012 11:35

kapr123

Re: Není to tak dávno,

Děkuji. Nic víc, nic méně.;-)

0/0
15.1.2012 12:35

kapr123

Re: Není to tak dávno,

Promiňte, prosím, příště použiji místo slova "nadávky-nadávka" slova dehonestace.:-P

0/0
15.1.2012 13:14

Petr-007

Dalsi paradicka, kterou si lide moc neuvedomuji je to,

ze i kdyz jeden stat po roce vazby rozhodne, ze je nevyda, tak kdyz vyjedou kdekoliv jinam, tak se to kolecko bude opakovat. Pokud jsou doopravdy spioni, tak je to asi jedno, protoze pak tam nebyli pod vlastni identidou, pokud jsou fakt jenom hlupaci, co si v cizine foti utajovane objekty aby se tim mohli na parbach vytahovat, tak maji docela problem,

+1/0
15.1.2012 13:50

kapr123

Re: Dalsi paradicka, kterou si lide moc neuvedomuji je to,

Perfektní, není co dodat. Vy jste přesně pochopil, o co jde.  Zdravím.R^

0/0
15.1.2012 17:20

EU Man

Ústavní pořádek

hahahaha....všichni víme, jak je ústava v ČR ohebná. Odhaduju, že kdyby se do toho, čistě teoreticky, vložili naši západní bratři, nestačili bychom se divit, jak by se náš ústavní pořádek o 180° rychle otočil...:-/

+4/0
15.1.2012 9:10

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: Ústavní pořádek

ukrutnej nesmysl

0/0
15.1.2012 11:36

tedyn

Agenti Dementi !

0/0
15.1.2012 9:09

furtkecal@seznam.cz

vzhledem k tomu, jak se dostali domů,

je to celé tak nějak podivné, jiných případech se čr tak neangažuje 8-o!! tak nějak to smrdí "sírou"

0/0
15.1.2012 9:05

sluni-sluni

Re: vzhledem k tomu, jak se dostali domů,

tedka je už jedn jak to bylo, ale být jimi tak nikomu žádný rozhovor neposkytuji a nic veřejně nekomentuji - ale prostě oni si říct nedají a nedají...

0/0
15.1.2012 9:10

Andy.cz

Je to jasné dokonze i Zambii

že to žádní agenti nebyli, jen si prostě neuvědomili kde jsou, protože:

-před kasárnami nic zajímavého pro kohokoliv není

- i kdyby bylo, satelit to vyfotí stejně dobře

-skutečné nebo aspoň domnělé agenty by nikdo na kauci nepustil, bylo předem jasné jak to dopadne a tak to taky dopadlo.

Šlo jen o trochu mediálního humbuku a získání  "tvrdé" měny :-)

0/0
15.1.2012 8:52

VSG06

Re: Je to jasné dokonze i Zambii

Přesně. Nějaký černoušek si chtěl upevnit fleka a vydělat na delší zlatý řetěz na krk.

0/0
15.1.2012 8:53

Lovec VeVerek

Re: Je to jasné dokonze i Zambii

foto shora nikdy nenhradí u vstupních objektů foto z boku Rv

0/0
15.1.2012 9:39

Obyčejný člobrda

Re: Je to jasné dokonze i Zambii

A co když naopak chtěli ty prachy získat naši kluci a fotili tam pro nějakou partu připravující něco nekalého? Češi jsou dost hloupí na to, aby pro pár dolarů pašovali drogy v Thajsku, které za to jinak popravuje atd. O téhle partě se nic neví, jen že je to okolo nich hodně divné. Proč například nikdo nezveřejnil Zambijsou obžalobu (naši čmuchalové se jinak dostanou ke všemu), možná bychom se divili. Jen proto, že zase Češi jednou někoho přečurali a slavně utekli, nemusí všichni nadšeně hýkat.

0/0
15.1.2012 11:19

Andy.cz

Re: Je to jasné dokonze i Zambii

Na focení něčeho nekalého si najmu domorodce, který enní nápadný. A kdyby měli dojem, že udělali něco nekalého, nenechali by je utéct - to že po propuštění dostanou nový pas a zmizí bylo jasné všem

0/0
15.1.2012 11:27

VSG06

Už vidím,

jak interpol zahajuje stíhání na základě zatykače ze země , kde se přetahují v občanské válce o kokosový ořech.;-D

+1/0
15.1.2012 8:49

JirkaVonErzgebirge

Re: Už vidím,

A co třeba na základě zatykače ze země, která je členem Commonwealthu?

0/0
15.1.2012 13:55

Achille Volfoni

super

Takže si můžu přivydělat pašováním čehokoliv....a když mě v zahraničí chytnou,tak mě rozvědka dostane zpátky a pan ministr se mě ještě zastane....R^

+3/0
15.1.2012 8:48

mamsrb

To co tady píšete jsou jen Vaše doměnky.

Bylo by docela prospěšné, kdyby novináři přestali toto téma rozviřovat. Vám pak přeji aby Vás v podobném případě zastřelili aby se Vás nemusel nikdo zastávat.

0/0
15.1.2012 10:04





Najdete na iDNES.cz