Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přejmenování letiště po Havlovi by státní kasu stálo miliony korun

Zvažované přejmenování pražského letiště vyjde stát na několik milionů korun. Pokud se po Václavu Havlovi pojmenují stávající ulice a náměstí, bude to pro obyvatele znamenat výrobu nových občanských průkazů. Naopak zanedbatelné náklady vzniknou přejmenováním například malého městského divadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hojakar

Ze vam neni hamba :((

Na ruzne pip.... stat ma, ale vzdat holt cloveku ktery pro CR udelal strasne moc to se uz statu nechce... Zajimave je, ze v Polsku pojmenovali jednu z velkych ulic par dni po Havlovy smrti a my tady resime zda si to zaslouzi nebo ne :(

+1/0
15.1.2012 22:50

jamski

Re: Ze vam neni hamba :((

Pojmenovávát ulice týden či měsíc po politikově smrti není nic jiného, než projev poněkud mdlého rozumu.

Jeho skutečnou velikost mohou totiž opravdu objektivně posoudit až příští generace, a jim má patřit právo rozhodnutí. Ten současný teatrální spěch navozuje otázku, jestli jeho nekritičtí obdivovatelé nemají spíš tak trochu strach, aby si za dest let někdo vůbc vzpoměl, kdo to byl.

Rozuměl bych tomu, kdyby po něm, za čas,  byla pojmenována nějaká nově vznikající ulice v jeho rodišti, nebo nově vznikající divadelní scéna. 

Největší hloupostí by ovšem bylo, měnit názvy stávajících ulic či institucí.

 A to, že po něm chtějí pojmenovat letiště Praha, je vzhledem k jeho opakovaně deklarovanému odporu k létání, daleko za hranicí vkusu, o zdravém rozumu ani nemluvě.

0/0
16.1.2012 9:09

protiodborář

Re: Ze vam neni hamba :((

Kdo by byl ochoten věnovat za přejmenování letiště 100 korun?Já se hlásím první!;-DV

+2/0
16.1.2012 15:44

Fred2

Re: Ze vam neni hamba :((

Já také a upaluju!Mám práci!:-PV

0/0
16.1.2012 16:02

fortina

nejlepe

paklize projde navrh na prejmenovani letiste,navrhuji zmenu jmena statu a to na KOCOURKOV a at mi kocourci prominou.ku...na to nemate nic jineho na praci nez vymyslet takove prkotiny?koukejte jak to se statem dopadlo a uz neco delejte-jenomze ono je jednodusii podepisovat petice-zkuste sehnat podpisy na zachranu statu.

0/0
15.1.2012 21:56

Huckleberry Švédd 8

proč státní kasu ...

když to chce Fenič s Dášou a Kocábem ... tak ať si to zaplatí !!! ;-O

+2/0
15.1.2012 11:39

Torie

Re: proč státní kasu ...

zrovna jsem to chtěl napsat,.,, já chci létat do Prahy a ne do Havlova.....Rv[>-]

0/0
15.1.2012 19:59

protiodborář

Re: proč státní kasu ...

Myslím,že by jsme tobě a podobným vytřeli zrak,jak jsme to udělali když president,Václav Havel,ukončil pozemskou pouť a Bůh ho vzal k sobě,jak tomu věřím já a mnoho lidí!:-P

+2/0
16.1.2012 15:48

pakostič

stále ještě existuje naděje,

že k této blbosti nedojde

+2/0
15.1.2012 11:35

hyzdilkarel

navrhuji letiště pojmenovat

po jediném, opravdovém presidentu této republiky a to po Václavu Klausovi [>-]

+2/0
14.1.2012 16:25

Sprintujici.stonozka.2

Re: navrhuji letiště pojmenovat

jméno se nesmí dávat po živých, tak musíš počkat

0/0
14.1.2012 16:43

hyzdilkarel

Re: navrhuji letiště pojmenovat

a proto bych  s tím přejmenováním raději počkal;-D;-D;-D

+1/0
14.1.2012 17:15

Torie

Re: navrhuji letiště pojmenovat

proč by ne , nejde to jen u ulic.....

0/0
15.1.2012 20:00

hojakar

Re: navrhuji letiště pojmenovat

myslis po papatunel? ten clovek by mel sedet na Pankraci a at se klidne ta veznice jmenuje po Klausovi... Klaus neni prezident, to je jen namysleny sasek, ktery byl mimo jine zbolen i diky komunistu!!!

0/0
15.1.2012 22:52

protiodborář

Re: navrhuji letiště pojmenovat

Zloději,vrazi,lupiči,zlovolníci a jiný odpad společnosti nezastaví běh dějin,ani pravdu ze srdcí lidí nyvymažou!;-DV

+1/0
16.1.2012 15:52

lebeda24

Petice proti přejmenování:

http://www.petice24.com/proti_prejmenovani_letiste_ruzyne_na_letiste_v_havla

+3/0
13.1.2012 22:56

hyzdilkarel

Re: Petice proti přejmenování:

myslím si také, že až teprve čas ukáže, jak to bylo ve skutečnosti ;-)

0/0
14.1.2012 16:27

(@)

Ano. A Žižkov prosím přejmenujte na Novákov.

A Čechy na Hlupákov.

Bude to tak lepší mnohem více aktuální. ;-D

Abych byl správně pochopen i těmi pomaleji chápajícími: I výše dva uvedené názvy pocházejí ze jmen osobností historie. ;-D

+2/0
13.1.2012 14:47

jamski

Re: Ano. A Žižkov prosím přejmenujte na Novákov.

Ačkoliv bych to ještě před chvílí nečekal, vidím že jste podstatu věci pochopil velmi dobře.:-)

0/0
13.1.2012 15:36

Mikrospánek

Re: Ano. A Žižkov prosím přejmenujte na Novákov.

také jste překvapil. Ještě nedávno jste psal ( je to hned pod námi ), ze když přistanete na letišti Václava Havla v Praze tak nebudete vědět kde jste. A dokonce ze by snad mělo tomu Havlovi i patřit. No a teď jste schopen ocenit oponenta. tleskám.

0/0
13.1.2012 17:02

jamski

Re: Ano. A Žižkov prosím přejmenujte na Novákov.

No - taková slova tam sice napsaná jsou. Ale obsah je přece jenom poněkd jiný.Tak možná v tom je je ten problém :-)

Jinak - oponent je sice oponent, ale celá ta "pře" je jenom o slovech.

 A to že se škádlíme,  neznamená, že bych si nevážil jiného názoru.

0/0
13.1.2012 17:11

jamski

Název

letiště by měl vypovídat spíš o tom, KDE se nachází, než o tom, čí je. 

Létá se odněkud někam, takže je jistě mnohem praktičtější vědět, že se nacházím na letišti v Praze , protože mi to řekne určitě víc než když se nacházím na letišti, které někomu patří, což je mi úplně jedno, pokud nevím kde vlastně jsem.

Takže přejmenovávat letiště po nějakém politikovi, ktrerý je dneska známý, ale za deset, patnáct let  nebude polovina lidí vědět kdo to vlastně byl,  je nepraktické a je to jen hloupé gesto.

+7/0
13.1.2012 13:55

(@)

Re: Název

A v jaké bydlíte ulici? Předpokládám, že její jméno bude exaktním popisem například toho, odkud kam vede - takže třeba "Od-náměstíčková-k-řece"? Jinak by to bylo hloupé gesto, kdyby se jmenovala jinak? ;-D

0/0
13.1.2012 14:01

jamski

Re: Název

Kdo mluví o tom, že by v názvu měl být popis odkud kam vede?:-)

Ať se jmenuje jakkoliv, je to lepší, než když se dnes pojmenuje po současném politikovi, a za pár let, až se ten politik stane zase neoblíbeným, bude se s velkou slávou pojmenovávat zase po jiném politikovi, a pak po jiném . . .

To ať se jmenuje třeba Zelená, nebo Modrá a je pokoj navždy.

+4/0
13.1.2012 14:07

(@)

Re: Název

No, viz můj komentář na Vás o něco níže k témuž. A s tou zelenou a modrou jste to asi nechtěně trefil! ;-D R^ Ještě jste zapomněl na rudou a oranžovou. ;-)

+1/0
13.1.2012 14:13

jamski

Re: Název

Určitě i Rudá nebo Oranžová by byla lepší než Havlova.

Jak vypadá rudá nebo oranžová barva bude i do budoucna vědět určitě každý, kdo byl Havel, a proč se ulice jmenuje po něm za dvacet let bude vědět jen pár seniorů.

Pokud ovšem ta ulice onen název ještě ponese:-)

+3/0
13.1.2012 14:27

(@)

Re: Název

Takže podle vás Husova ulice nikomu dnes nic nemůže říkat, protože Husovi vrstevníci dávno nežijí a stejně tak Masarykovo náměstí i stejnojmenná univerzita jsou zcela out. Vy jste opravdu divnej, ale máte na to právo, názor vám neupírám. ;-D

+1/0
13.1.2012 14:42

jamski

Re: Název

Jo, máte pravdu,vyjímky nepochybně existují. 

 Ten rozdíl  tkví ale možná hlavně v tom, že po Janu Husovi se ulice začaly pojmneovávat až za pár set let po jeho smrti, když už bylo jasné, že i po tak dlouhé době lidé vědí, kdo, a čím byl.

Zkusme to tak dělat se všemi, tedy i politiky. A uvidíme, kdo se v názvech ulic objeví, a kdo ne. Co vy na to ? . . . Kdo byl Jan Hus, ví určitě docela dost lidí, tipuji tak tři čtvrtiny (no - to jsem možná optimista), ale zkuste se dneska zeptat patnácti - dvacetiletých, kdo byl Josef Lux. To už bude vědět tak slabá setina,( a to hodně nadsazuji), a přitom to byl polistopadový politik, takže . . .

+3/0
13.1.2012 15:53

Two-by-four

Re: Název

Vlastne jsi si odpovedel sam. Mezi Hvlem a Luxem je urcite rozdil a proto taky po nem nikdo nic nepojmenovava.

Dale v nazvu letiste by bylo i slovo Praha, takze by problem nemeli ani ti, kteri by nevedeli, kdo Havel byl.

Jinac pojmenovavat po slavnych ci vyznamnych osobnostech je bezne i ve svete (napr. letiste J.F. Kennedy v NY).

Navic mnoho velkych mest ma letist vice, takze naopak to dalsi oznaceni pomaha presneji urcit na ketere ze to chcete jet (napr. pro turistu pri jizde taxikem to muze byt velmi uzitecne a upresnujici oznaceni).  

Tak treba NY ma 3 velka letiste (JFK, Newark a La Guardia) a jeste nekolik mensich, takze konkretnejsi jmeno je vyhoda.

0/0
14.1.2012 20:58

jamski

Re: Název

Nemáte pravdu.

 I po Luxovi je ledacos pojmenováno, protože i jeho příběh byl ve své době silný, ale jak píšu, odešla jedna generace, a na to, kdo to byl si vzpomene sotva desetina lidí.

A s přejmenováním letiště? Myslím že letiště Praha, je názen naprosto postačující, a jednoznačný. To, že někteří lidé dnes cítí potřebu protlačit jméno svého oblíbeného politika někam kam nepatří (Havel je navíc znám tím, že létání neměl rád), je celkem pochopitelné, je ale třeba aby ti ostatní měli rozum.

Srovnání s NY je nesmyslné. Důkaz ostatně přinášíte sám - pokud je tam několik letišť, je opravdu praktické, když nesou i další rozlišovací názvy. Jenže Praha víc letišť nemá, a dalšího se nedočkají ani naše vnoučata, takže na rozlišovací pojmenování je času dost, až to další letiště bude stát. A pak může nést třeba i Havlovo jméno.

Ale co se týká pojmenování po politicích, bylo by možná dobré, aby se určil limit pro zchladnutí emocí. Minimálně deset let. To by pro návrat rozumu mělo stačit.

+2/0
15.1.2012 10:04

pakostič

Re: Název

myslím, že lze jen velmi těžko srovnávat Husa nebo Masaryka s Havlem.

+2/0
13.1.2012 21:46

Píítr

Re: Název

To je opravdu ale velký vůůůůůůl

0/0
16.1.2012 11:29

Mikrospánek

Re: Název

je to je legrační jak jste hloupý :-) Vy si asi myslíte, ze když se pojmenuje letiště po někom takže už se nebude smět říkat Praha :-))

0/0
13.1.2012 14:02

(@)

Re: Název

R^ asi tak

0/0
13.1.2012 14:05

jamski

Re: Název

Jméno v názvu je hloupost, dlouhý název je naprosto nepraktický mimo jiné i z hlediska komunikace.

Jenom jeden krátký příklad z každodenního provozu  - telefonát na informace - operátorka musí stokrát denně říct :

" Letiště Praha"  . . . nebo . . .  " Letiště Václava Havla. - Praha "

pro kteroupak variantu asi bude ?:-)

+3/0
13.1.2012 14:35

(@)

Re: Název

Ve světě to mají vyřešené: Letiště JFK. Je to kratší, než říci New York a všichni vědí. ;-) R^

0/0
13.1.2012 14:43

jamski

Re: Název

Jak je vidět - zatím nejsme svět :o))

0/0
13.1.2012 15:55

jamski

Re: Název

Koukám, že vy jste asi příliš chytrý na to, abyste pochopil o čem vůbec píšu. :-)

Píšu o tom, že jména lidí, a politiků obzvlášť nepatří do místopisných názvů, protože vkus populace se v tomto směru v čase velmi rychle mění, a s ním i názvy, takže pak vzniká naprosto zbytečný chaos

A navíc - Ono ne nadarmo platí jedno hodně staré přísloví : " Jména hloupých na všech sloupích "

+4/0
13.1.2012 14:13

(@)

Re: Název

No, to abychom pak přešli na americký systém měli 1., 2.....stopadesátou street a avenue křížem krážem. Je to sice šílené se v tom vyznat, když tam jste (jména mám opravdu raději, než čísla), ale nakonec proč ne? Ovšem významné budovy, památky a instituce i tam mají pojmenované po lidech, dokonce i letiště, jako je John Fitzgerald Kennedy International Airport. ;-) R^

+1/0
13.1.2012 14:30

Mikrospánek

Re: Název

vy jste opravdu klasa. Přečtete si po sobě ještě jednou příspěvek na který jsem reagoval. Jinak pan Havel byl všechno možné, ale nejmíň ze všeho byl politik.

+1/0
13.1.2012 15:09

jamski

Re: Název

No nevím koho jiného nazvat politikem, když už ne prezidenta, ale to ponechám stranou.

I kdyby tedy pan Havel byl třeba papež, nic to nemění na tom, že se jmény obecně se má hodně a hodně šetřit, když už se vůbec mají používat.

+3/0
13.1.2012 15:33

Mikrospánek

Re: Název

souhlasím. Šetřit se má . Ale letiště Václava Havla je dobrá volba. havel je na úrovni Husa i Masaryka.

0/0
13.1.2012 17:07

jamski

Re: Název

No ono snad primárně nejde ani tak o šetření, jako spíš o rozvahu a rozum.

Opravdu si myslím, že se se jmény v názvech má hodně šetřit. Proč, o tom už jsem psal.

A o té poslední větě bych hodně polemizoval. V současné euforii si to možná někdo může přát, ale k tomu aby se dalo objektivně zjistit jestli jsou skutečně na stejné úrovni, bychom potřebovali mít odstup aspoň jednoho století.

Pak by bylo zajímavé porovnat, kolik lidí ví, kdo byl Hus a kolik lidí by si vzpomělo na to, kdo byl Havel ( a to prosím bez urážky).

Bez odstupu je to jen zbožné přání současných obdivovatelů.

+2/0
13.1.2012 17:24

Mikrospánek

Re: Název

pojmenujem po něm letiště školy divadla ulice parky náměstí a to by v tom byl čert , aby si někdo za 100 nevzpomněl :-)

0/0
13.1.2012 17:58

jamski

Re: Název

Ano taky v tom spatřuji humor. A tak to má být:-)

+2/0
13.1.2012 19:45

09menhir

Havla jsem si vždy vážil

ale tahle Havlománie je značně trapná a myslím,že by se jemu samému nelíbila

+2/0
13.1.2012 13:46

(@)

Re: Havla jsem si vždy vážil

Naopak! Řekl by to své rozechvělé "he he he...no helejdte se, to myslíte jako vážně...ehmm...s tím letištěm, jo? No tak jestli jo, tak já vám v tom bránit he mhu he he, teda nebudu...he."

;-D R^

+1/0
13.1.2012 13:51

ende

Když už

Tak letiště Karla Kryla! Ten na rozdíl od Havla se s nima nepaktoval!

+3/0
13.1.2012 13:38

Mikrospánek

Re: Když už

kdo je Kryl? není to ten co psal Landovi nějaký texty na CD ?

0/0
13.1.2012 18:03

jamski

Jsme nepoučitelní.

Pojmenovávat ulice náměstí či veřejné budovy po politicích, je nebetyčná hloupost.

Jakmile se dostane k vládě zase nějaká jiná strana, začne okamžitě měnit názvy a bourat sochy, to je takový náš národní folklor, náš způsob projevu "hrdinství". (máme to za sebou docela nedávno)

 A ty změny dopadají docela nepříjemně na lidi, kteří tam bydlí, protože si všichni musí nechat vyměnit občanky, a firmy musí měnit veškeré doklady spojené se sídlem, zkrátka je to hloupost. Názvy se mají vztahovat k místu, a mají být neutrální, tedy nadčasové.

Takže nechte Havla Havlem, a letiště letištěm, bude to nejrozumnější řešení.

+4/0
13.1.2012 13:38





Najdete na iDNES.cz