Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyběhli ven a dostali přímý zásah, popisuje fotograf smrt kolegy v Sýrii

Francouzský fotograf agentury AFP Joseph Eid byl přímým svědkem úterní události v syrském městě Homs, kde kdosi zaútočil na skupinu zahraničních novinářů. Vlastní agentuře proto mohl popsat okolnosti smrti známého reportéra Gillese Jacquiera, která ihned vyvolala nesouhlasné reakce západních zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

garii v21.0 (limited edition)

Ve válce umírají lidi

i novináři. Je to tak.

0/0
23.1.2012 8:53

D.E.S.

a ještě doplním ...

co tam k sakru dělali zahraniční novináři, vždyť jim  zakázal tam být, nebo ne ?

0/0
12.1.2012 23:05

D.E.S.

panebože ...

A co tam asi tak Asad dělá, než že tam zajišťuje klid ..  co asi může dělat víc ..

+1/0
12.1.2012 23:02

janzlatousty

Jen skutečný hlupák běží na místo

kam dopadnul dělostřelecký granát, šance , že další dopadnou blízko je extrémně vysoká.

+1/0
12.1.2012 21:21

i ty Brute?

Re: Jen skutečný hlupák běží na místo

ME BY ANI TAK TI HLUPACI NEVADILI, ME BY SPISE ZAJIMALO ODKUD BEROU PROTESTUJICI OBCANE ZNRANE, ZVLASTE PAK MINOMETY? Z TOHO VYPLYVA, ZE ASSAD MA CO DOCINENI S TERORISTY NEJHRUBSIHO KALIBRU, TAL JAKO KADDAFI. TO CO SE NAM MASOVA MEDIA SNAZI NABULIKOVAT O OBCANSKE REVOLTE, JEDINA DOBRE CILENA RANA TERORISTU ( PODPOROVANYCH ZAPADNIMI TAJNYMI SLUZBAMI ) ROZMETAVA KONSPIRACNI TEORIE ZAPADU. KSO BY Z ASSADOVYCH LIDI STRILEL NA NOVINARE S VLADNIMI UREDNIKY .... ZE BY ASSADOVO 9/11? :-)

+1/0
13.1.2012 4:19

garii v21.0 (limited edition)

Re: Jen skutečný hlupák běží na místo

Křičíš hezky, ale argument, že by Assad nestřílel po svých lidech, je skutečně směšný.

 

Ale vyznění tvého příspěvku je celkem jasné a netřeba s tebou debatovat...

0/0
23.1.2012 8:50

Sharpe

poznamka

Soudruzi, ja myslim, ze Assad to ma spocitane, arabske staty, ,ktere maji hruzu s konfrontaci s Iranem, nechteji mit v zadech spojence Iranu. To jim vadi a ne to, ze Assad je diktator. Proto budou podporovat Assadovi protivniky. To same sunni Turecko jasne podporuje sunnity v jejich boji proti vladnoucim allawitum  a ma dost sil Syrii prevalcovat. To je muj nazor, tak me nedavejte do zadneho tabora

0/0
12.1.2012 20:52

perunahnew

Demonstranti

zrejme podobni demonstranti ako v lybii...Rv

0/0
12.1.2012 16:35

masoreti

jeho smrt

u mne také vyvolala nesouhlasné reakce. okamžitě ho proberte!

0/0
12.1.2012 15:03

pyjonýr z tup 009 - 4

Re: jeho smrt

Souhlasím,rozhodně by se mu umíralo radostněji a z vesela,kdyby ho zabila záchranná bomba humanitního bombometčíka z NATa.R^

0/0
12.1.2012 15:20

Kahlan Amnell

Ve válce jsou mrtví

A to i mezi turisty, kteří chtějí vidět valčení v přímém přenosu a za úplatu o tom podat svědectví.

Sarkozy Syřanům určitě domluví, ať jsi jdou laskavě bombardovat svoje civilisty...

0/0
12.1.2012 14:38

karakaly

chlapec nevie, v koho prospech má písať...

Upss... Francouzský fotograf agentury AFP Joseph Eid už asi toho moc nenacestuje, iba ak by zverejnil opravu, že tie granaty na nich spoza rohu hádzali Asadove jednotky...

0/0
12.1.2012 14:04

3Y6P

Mě by zajímalo, jestli ve svých reportážích lhal a štval

proti Asadovi. Teď ho ti bezbranní opoziční demonstranti, pro které asi horoval, zabili

+3/0
12.1.2012 13:05

Antonín, topič

Neskutečné,

je to jako popis záchvatu padoucnice kombinované s těžkou opilostí a hrubou intoxikací toluenem. Normální člověk se nemůže chovat tak, jak je v článku popsáno.

0/0
12.1.2012 12:53

Ardan

Jednoduché.

Tak já nevím ale když lezu někam kde se střílí a lítají granáty, a bouchá to tak musím počítat s tím že nějakou slíznu. To ti "novináři" jsou fakt tak vypatlaní?

+2/0
12.1.2012 12:46

Babul

Re: Jednoduché.

Jsou.

+1/0
12.1.2012 12:54

Gamehoror

Re: Jednoduché.

Jo ulovit senzaci a proměnit na dolary to trošku adrenalinu vyžaduje :-)

+1/0
12.1.2012 15:05

pettyo

Re: Jednoduché.

Myslím, že s tím počítají. Bez toho se do toho jít nedá.

+1/0
12.1.2012 14:47

LucyTarhuniah

Re: Jednoduché.

R^

0/0
12.1.2012 15:48

Antonín, topič

Re: Jednoduché.

Tak proč je kolem toho tolik povyku? Těžko někdo cílil na novináře dělostřeleckou palbou, že.

0/0
12.1.2012 15:52

garii v21.0 (limited edition)

Re: Jednoduché.

Tak tak...

0/0
23.1.2012 8:52

pyjonýr z tup 009 - 4

Cituji

Vlastní agentuře proto mohl popsat okolnosti smrti známého reportéra

Gillese Jacquiera, která ihned vyvolala nesouhlasné reakce západních

zemí.

S čím ty slavné !západní země nesouhlasí?8-o

0/0
12.1.2012 12:42

zachrance_od_mravence

Re: Cituji

asi s popisem okolnosti...

0/0
12.1.2012 12:48

pyjonýr z tup 009 - 4

Re: Cituji

?

0/0
12.1.2012 12:55

zachrance_od_mravence

logika novinaru

zajimalo by mne kde se v nich bere ten dojem nedoktnutelnosti novinare. jak nekde zastreli novinare, hned jeho kolegove nepisi o nicem jinem, pripomina mi to kdyz nekdo zabije policajta, ostatni se taky muzou prerazit aby vraha nasli a vse ostatni, vloupacka pocinaje a vrazdami konce musi jit stranou, jde o pomstu za jednoho z nas... vsadim se kdyby byl oznamen dnes druhy jaderny utok na hiroshimu tak by se tam sjeli staby z celeho sveta a jejich redakce by pak dstili siru na letectvo jak je mozne ze to sezehlo i jejich stab prestoze meli vsichni vesty "press".

drazi novinari, uvedomte si ze jsou mista kde nikoho nezajimate, nikdo se o vase bezpeci starat nebude jak jste zvykli z "civilizovaneho" sveta kde se policajt boji aby jste o nem nenapsali nejakou spinu a proto vas chrani. jsou mista kde je novinar jen dalsim pitomcem s fotakem nebo kamerou, kde je na urovni blazniveho turisty ktery nechape ze kdyz se strili tak se rozumny clovek kryje! a neleze na strechu za minometne palby.

+3/0
12.1.2012 12:31

Rudla01

Byl pan novinář na vojně?

Asi ne, když neví, jak se chovat při minometném útoku...

0/0
12.1.2012 12:16

honza.f

Není divu

"Náhle na jednu budovu naproti dopadl dělostřelecký granát. Všichni jsme se vběhli schovat do nejbližšího domu, vylezli jsme až na střechu."  .............................  Ano, na střeše je vůbec nejlepší úkryt pokud na domy dopadají dělostřelecké granáty.

.

"Ostatní zatím běželi dolů zjistit, co se stalo. No a ti, co stihli vyběhnout až ven, dostali třetí zásah přímo." ........................... Zdá se, že ještě lepší úkryt je přímo na ulici. Před prvním granátem se běželi schovat, druhý už si šli prohlídnout a třetí viděli naživo.

.

Tak já nevím, má to nějakou logiku? Bouchne granát, utíkám se schovat do domu tak, že vylezu až na střechu. Bouchne další, který shodí celý barák, tak se z úkrytu běžím podívat, co se přesně stalo. Řekl bych, že tihle novináři si vědomě koledují, takže není divu, když semtam někdo nějakou koupí.

+19/0
12.1.2012 12:02

qwe111

Re: Není divu

tak nejak... Podle me je ten mrtvy horky kandidat na darwinovu cenu.

+6/0
12.1.2012 12:06

zachrance_od_mravence

Re: Není divu

vzal si mi to z ust, prave jsem chtel napsat neco v duchu "evoluce v praxi" :-)

0/0
12.1.2012 12:34

Rudla01

Re: Není divu

Novináři mají pocit, že jsou nezranitelní a neprůstřelní.

0/0
12.1.2012 12:13

vpro2

Re: Není divu

... druh adrenalinove zabavy :-/Rv

0/0
12.1.2012 12:16

honza.f

Re: Není divu

Jo, tak bych to asi bral a nepodivoval se nad tím, že někdo nepřežije.

.

Nakonec třeba na Dakaru jsou taky skoro každoročně nějací mrtví a nikdo se tomu moc nediví.

0/0
12.1.2012 12:22

Dříč_z_Cejlu

To už se tak stává...

Kdo je moc zvědavej v minometný palbě bývá brzo mrtvej...

+2/0
12.1.2012 11:58

bara.obava

novinari byse meli spis vztekat

ze jejich zpravodajstvi pri kterem nasazuji i zivot je v konecne fazi nam podavano totalne prekopane....a nepravdive...sami sklizeji koneckoncu obcas ovoce svych lzi :-P

+3/0
12.1.2012 11:46

AsistentprofParkinsona

?????

Já akorát nedovedu pochopit novináře. Furt někam lezou, aby měli co nejexkluzivnější, či snad nejbulvárnější reportáže a tím zvyšovali náklady, oni tomu říkají objektivní informování veřejnosti, a tím i příjmy z inzerce, tak se nesměj divit, že se jim občas něco přihodí. Cyrda Smolíků svého času dostal po papuli od revanšistů, teď holt "Frantík" dostal zásah a je na pravdě boží. Novináři vy nejste nadlidi a zákony, jak přírodní, tak ty lidské nebo statistické pro vás platěj stejně. Když vlezu do střelby mám stejnou šanci, že ji chytím ať jsem civil, novinář nebo voják. Tak neprotestujte a nedivte se;-O

+3/0
12.1.2012 11:40

tuan4

Re: ?????

.....................tak jim to napiš,třeba se chytnou za nos.;-D

To že ty něco nechápeš je tvoje soukromá věc.

+1/0
12.1.2012 11:45

bara.obava

Re: ?????

R^

0/0
12.1.2012 11:46

im-georg

Re: ?????

Ano, každý si může relativně vybrat čím se bude živit. Je jisté, že právě žurnalistiku a zpravodajství z exponovaných, nebezpečných oblastí dělají lidé, kteří to cítí srdcem jako svoji povinnost a poslání podávat světu co nejvíce autentické informace. Takovéto reportáže potom zpracovávají různé více, nebo méně politicky ovlivněné agentury, které nám předloží jen několik zajímavých a někdy i zkreslených šotů, ale většina z nás se nedokáže orientovat v tom kterém konfliktu ve světě. Ano, váleční zpravodajové by se jistě uživili na nějakém jiném postu, třeba někde v kanceláři, obchodě, nebo v továrně, ale jejich vnitřní přesvědčení a odvaha je ženou do nebezpečných, exponovaných oblastí, jsou to bezesporu hrdinové ...

0/0
12.1.2012 12:29

Ardan

Re: ?????

Doba válečných hrdinů, kterým se tak mohlo říkat, skončila rokem 1945.!

0/0
12.1.2012 12:50

Chytrakz hospody

Re: ?????

No je to jasný. Pokud by reportáž nebyla od autentického novináře přímo na místě a nejlépe v přímém přenosu, kterému občas u toho ustřelej i ;-D,  tak by se pravda hůře zkreslovala a lidi by upravenýmn reportážím méně věřili. Ale pokud tam někdo zařve, tak se hned vzedme vlna humanismu a falešnému populismu a výslederk je o to účinnější.

0/0
12.1.2012 12:53

Dalos

Re: ?????

Ale kdež. Spousta reportáží je nanaranžovaných, konflilty nahrané...

0/0
12.1.2012 13:45

Adamsite

Dovolím si napsat svůj názor

Jsem člověk jednoznačně odsuzující diktátory (Hitler, Stalin...) ale na druhou stranu si zase říkám, že v těchto islamistických státech na tamnější obyvatele nic jiného než diktátoři neplatí. Viz třeba příklad Libye, dokud byl u moci Kaddáfí tak tam byl relativně pořádek a problémy té země nepřekračovaly jejich hranici. Teď když je Kaddáfí mrtev (mimochodem, již okolnosti jeho smrti nasvědčují o tom, že ti "rebelové" žádnou demokracii nechtějí, když ho umlátili jako zvíře a neposkytli mu spravedlivý proces) tam jsou neustále nějaké přestřelky, znásilňování žen a podobně. Takže si myslím, že v případě Sýrie je jednoznačně lepší, aby se u moci udržel Bašár Asad, který na mě nepůsobí dojmem diktátora. V Sýrii je například garantována svoboda náboženství, křesťané tam mohou stavět kostely a podobně.

+11/0
12.1.2012 11:27

Inspecteur Clouseau

Re: Dovolím si napsat svůj názor

Co je to spravedlivy proces? Ze clovek, ktery stoji za neskutecnymi zverstvy bude obzalovan, a soudne trestan a dostane rekneme dozivoti.  Tzn ve vezeni, pekne v teple, jidlo 5x denne atd...a ted se ti dostane ten spratek do ruky. A rekneme, ze ma na svedomi smrt nekoho z tve rodiny.  Jak budes reagovat? Ja se tech, co Kadaffiho umlatili, nezastavam.  Ale neni vse tak cernobile.  A ze tam byl pred tim poradek a problemy neprekracovaly hranice zeme neznamena, ze se tam to znasilnovani nedelo, o prestrelkach ani nemluve.  Jen se o tom tak nepsalo a "zapadni" svet to nevedel...

+1/0
12.1.2012 11:35

marla

Re: Dovolím si napsat svůj názor

Západní svět o ničem nevěděl?Jak je to možný, když už 8 let západní tajný služby spolupracovaly s libyjskou, navzájem si předávaly lidi napojený na nejrůznější skupiny vedený jako teroristický(viz např. Belhadž, z kterýho se stal najednou velkej povstalec a dobyvatel Tripolisu), s Kaddáfím tam jezdili laškovat od Obamy po Sarkozyho, ale nikdo vo ničem nevěděl, až vloni z ničeho nic najednou Kaddáfí je diktátor a skoro žere lidi.

+5/0
12.1.2012 12:12

Taras Bulba

Re: Dovolím si napsat svůj názor

To, že o něčem ví tajná služba určité země ještě neznamená, že totéž vědí také novináři dané země. V Česku to tak možná je, ale na Západě pořád ještě nikoliv. ;-)

0/0
12.1.2012 17:52

Adamsite

Re: Dovolím si napsat svůj názor

Já neříkám že by musel dostat doživotí, klidně ať dostane trest smrti. Ale po soudním procesu. Já nechápu jednu věc. Pokud byl Kaddáfí taková zrůda (nevím jestli byl nebo nebyl) tak jak je možné, že se ještě před rokem objímal a líbal s Obamou, Sarkozym a dalšími? Jak je tohle možné? Nebo jsou ty fotky podvrh? Fakt nevím, ale neviděl jsem aby se třeba Hitler líbal s Churchilem.

0/0
12.1.2012 13:00

greenalien

Re: Dovolím si napsat svůj názor

No tak třeba v Itálii a Rumunsku taky popravili diktátory a nevšiml jsem si že by někdo prorokoval nemožnost demokracie v těchto zemích kvůli jejich konci.

A on se někde Kaddáfí líbal s Obamou nebo Sarkozym? Sem s fotkami.

Nápověda: Nelíbal, podávali si ruce, podobně jako si generál Syrový podal ruku s Hitlerem. Později byl souzen komunisty a tato fotka sloužila jako důkaz kolaborace, vysvětlení že není hulvát se samozřejmě nebralo v potaz.

0/0
12.1.2012 13:06

petr____22

Re: Dovolím si napsat svůj názor

Spravedlivy proces ? Ono by se totiz jako mnohokrat predtim mohlo stat, ze diktator uprchne nebo je odsouzen k vyhnanstvi pripadne par let vezeni. Jediny zpusob jak se takoveho diktatora zbavit je ho zastrelit nebo povesit na nejblizsim strome, a to hned, nez si nejaky lidumil rozmysli ze by mohl byt souzen nejakym soudem. Vrazi kteri maji na svedomi stovky tisic vlastnich lidi si zadne soudy nezaslouzi.

0/0
12.1.2012 11:56

greenalien

Re: Dovolím si napsat svůj názor

Člověk jednoznačně odsuzující diktátory by nepsal bláboly jako že "Bašár Asad na mne nepůsobí dojmem diktátora". Božíčku, takže on je asi opravdu tuze populární, jak jinak by mohl vyhrát volby s 99% hlasů, že?

A cirkus pokračuje: "dokud byl u moci Kadáfí tak tam byl relativně pořádek".

Tohle je jenom další agitka na diktátory kteří naopak občanské války vyvolávají, je to kvůli nim proč se tohle všechno děje. Rv

0/0
12.1.2012 12:31

kocour Florián

Re: Dovolím si napsat svůj názor

Tak ono to platí i pro jistou část Evropy, viz Balkán nebo Česko a samozřejmě i pro země bývalého CCCP. Bez tvrdé ruky tyto národy nemůžou normálně existovat.

0/0
12.1.2012 13:23





Najdete na iDNES.cz