Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VV o restitucích jednaly až do noci. I s kardinálem Dukou a v koalici

Ani riziko vyhazovu z vlády v úterý Věci veřejné nepřimělo, aby se večer dohodly na podpoře církevních restitucí. Vyhazovem ministrů, kteří restituce nepodpoří, pohrozil nejmenší vládní straně premiér Petr Nečas. Lídři VV o restitucích jednali celé úterý, až do půlnoci a na ráno svolali své poslance do Sněmovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tetek.

To si tak dlouho dělili kořist?!

;-D ;-€ Rv

0/0
11.1.2012 15:19

Mirais

Schváleno

Teď říkali v televizi, že to vláda schválila - jednomyslně. Takže VV ztratily poslední možnost jak si zachovat tvář. Takže to je jejich konec pro příští volby. Bártu budou mít v base a volit by je mohli snad jen blázni.

0/0
11.1.2012 9:35

dědeček

Re: Schváleno

Jakou tvář? Církevní restituce jsou součástí koaliční smlouvy již z roku 2010. Tak o co jde?

+1/0
11.1.2012 9:40

Mirais

Re: Schváleno

To jo, mafiánské slovo se musí dodržet.  Kmotři z koalice mají už s těmi pozemky co jim pak církev za výhodnou cenu odprodá plány, takže ať byznys kvete, lidi to zaplatí. I když oni církvím nic neukradli.

0/0
11.1.2012 9:50

Vrah

Re: Schváleno

Argumentace tím, že ti lidi církvím nic neukradli, není nic jiného než slint. Co takhle ostatní restituce, tam něco ukradli? Nebo válečné reparace za PRVNÍ světovou, které Německo konečně předloni zaplatilo? Jestliže stát, s nímž ten dnešní uznává právní kontinuitu, rukou svých komunistů kradl, halt to tento stát musí zaplatit, pokud nechce být sám považován za zloděje; tudíž o tom, že lidi nic neukradli, si naložte do octa a strčte třeba za klobouk.

A jestli něco z toho církev (je jedno která církev) prodá? Co je vám po tom? Vy taky můžete prodat cokoli ze svého majetku a nikdo nemá právo vám do toho žvanit.

0/0
11.1.2012 18:50

Mizerně placený daňový úředník

Re: Schváleno

Je rozdíl, zda tam je, že se budou restituce řešit a nějak vyřeší nebo zda že dostanou tohle a tímhle způsobem, a to i dalším zadlužováním.

0/0
11.1.2012 10:11

Mirais

Tak zdravotně postiženým sebrali 3/4 miliardy

čímž tisíce lidí uvrhli na pokraj bídy, odsoudili je šmahem k nedůstojnému žití a církvím chtějí za totálně nejasných podmínek darovat 2 miliardy ročně, ačkoliv je nijak nutně nepotřebují a dokonce je sporné, jestli jim vůbec patří.

viz. http://kocour.blog.idnes.cz/c/240127/Cirkev-zadny-majetek-nevlastnila-restituce-je-tunel.html

+1/0
11.1.2012 9:16

dědeček

Re: Tak zdravotně postiženým sebrali 3/4 miliardy

Ty jsi zdravotně postižený? Nebo znáš vlastníky nemovitostí z roku 1948 ? Tak o co se tu pokoušíš?

+1/0
11.1.2012 9:24

stinns2

Re: Tak zdravotně postiženým sebrali 3/4 miliardy

O katastru jsi uz slysel?

0/0
11.1.2012 9:26

dědeček

Re: Tak zdravotně postiženým sebrali 3/4 miliardy

Já ano. A ty jsi v něm vyčetl snad nějaký pozemek spadající v roce 1948 do vlastnictví státu a nyní restituovaný ?Tak o co ti jde mluvko?

0/0
11.1.2012 9:37

proLogos

Re: Tak zdravotně postiženým sebrali 3/4 miliardy

Osobně taky nesouhlasím, aby se potřebným (postiženým, pečovatelským domům a pod..) něco ubíralo. Ale tohle je přeci záležitost sestavování rozpočtu, za to církve nemůžou.. Peníze, které mají dostat, se daly najít jinde.

-

Kocourův článek je míň než polopravda. Církev katolická získala plnou nezávislost na panstvu na konci 13. stol. Za panování Karla IV. (hlavně díky jeho podpoře) vlastnila cca 1/3 půdy. Omezování práv CK (včetně disponování s majetkem) se datuje od 16. stol., nejvíc pak v době absolutismu (Marie Terezie, Josef II). Expertýzy ale mluví jasně: dispozice s majetkem vždy vychází z vlastnického práva a ne naopak!!

Státní ochrana c.majetku v R-U je poplatná době absolutismu, kdy byl císař alfa a omega všeho, navíc církev v reálu odtržená od Říma byla využívaná pro státní účely. Kocour pak (mlhavě) operuje s pozemkovou reformou v r.19 (vlastní gól), co píše o poválečném dění, je pak čistě lež. Viz judikatura Nejvyššího správního soudu z 48 o církevním majetku.

+1/0
11.1.2012 12:44

venenum

žádnou rentu 30 let !

Ty peníze církve ze státního rozpočtu za uplynulá léta už dávno vyčerpaly

0/0
11.1.2012 9:12

.Zmuda

Re: žádnou rentu 30 let !

Řekl bych, žeřímsko-katolická církev byla ze strany státu i dost přeplacená. V posledních dvaceti letech určitě.

0/0
11.1.2012 9:16

Všemi milovaný, příští prezident

Re: žádnou rentu 30 let !

Bez nějakých číslíček, je váš příspěvek jen bezduchým blábolem.

+2/0
11.1.2012 9:29

Vrah

Re: žádnou rentu 30 let !

O co méně číslíček, o to více emociček. ;-)

0/0
11.1.2012 18:52

Trabant Combi

Aj u nás padla vláda

kvôli Vatikánskej zmluve a nič sa nestalo!!

Všetky majetky nadobudla cirkev tisícročným okrádaním jednoduchých ľudí,križiackymi ťaženiami  a pod.

Takže,keď ich "okradli" komunisti tak nech si to pýtajú od komunistov.

Odovzdal by som im len to,čo sa nachádza riadne v Grundbuchu na listoch vlastníctva a pod.Žiadne miliardy by nedostali!! Naopak zo zákona by som ich ustanovil právnickými osobami so všetkým,čo to obnáša,riadnym účtovníctvom,platením daní atď. Inak ma do toho nič nie je,ja len na okraj v dobrom.:-)

+1/0
11.1.2012 9:11

stinns2

Re: Aj u nás padla vláda

Stacilo by prozkoumat a provnat Terezianske a Josefinske, pripadne pozdejsi katastry. Jednoduse by se prislo na to, komu ktery majetek patril. Toho se ale nedockame.

0/0
11.1.2012 9:13

dědeček

Re: Aj u nás padla vláda

Byly prozkoumány nemovitosti a jejich vlastnická práva k roku 1948. To je snad přesnější, nebo ne ?

0/0
11.1.2012 9:22

stinns2

Re: Aj u nás padla vláda

Ne. K roku 1919.

0/0
11.1.2012 9:25

zafordik

Co s tim?

Když jim to nevrátíme, tak budou sosat z rozpočtu dál miliardy jinak na ty svoje panbíčkářský slety a platy duchovních. Chceme-li tuhle gigantickou mafii odstřihmnout od našich daní (už aby to bylo), tak jim teda asi něco "vrátit/darovat" budeme muset.

Možná by mohli prodat ty svoje zlatý kouřící kabelky a diamantový monstrance... Neměli by oni bejt chudý, nebo aspon asketický? Nespočívá ta jejich útěcha především v útěše ducha? Von ten majeteček nesmrdí, je to takovej milej produkt tý demagogie.

Dejem jim tedy ty kostelíčky co jim postavili ovečky oblbé strachem z neznáma. Živý prachy ale ne, o to jim jde především, to je bezpracnej zisk na prstýnky a uplácení skandálů.

Ať si je živěj ti, kteří je potřebujou. A  potřebujou je jen ti, kteří si nedokážou poradit jinak...

Charitu at si dělaj dál, na tu jim rád přispěju.

+2/0
11.1.2012 9:10

Mazi198

Re: Co s tim?

více méně souhlas, ale i tak se mi příčí těm zlodějům něco vracet.

0/0
11.1.2012 9:13

Caroline P... Bártowa čamrda

At táhnou

hospodářství pokládají do kytek, korupci nají nadělánu každou v trenýrkých že jim kape z nohavic. Lži jim nevěří ani skalní voliči pravice.

80 procent národa je odmítá , volby roku 2010 nastolily vládu morální a mocenské lůzy, která si přivlastnila stát a začala na nás, občanech, realizovat experimenty, které se neosvědčily v žádné zemi světa. Koalice ODS, TOP 09 a VV uspokojuje své mocenské a finanční zájmy, poklonkuje finančním kruhům a přeměňuje Českou republiku v zemi, ve které žít je nejen nepříjemné, ale také mimořádně obtížné. Rv

0/0
11.1.2012 9:01

dědeček

Re: At táhnou

Opsáno z Gottwaldova projevu z roku 1948.

0/0
11.1.2012 9:04

stinns2

Re: At táhnou

A ze to tak znas?

0/0
11.1.2012 9:06

william.blake

Re: At táhnou

ty ne?

0/0
11.1.2012 9:06

dědeček

Re: At táhnou

To víš, už něco pamatuju. ;-)

0/0
11.1.2012 9:07

william.blake

Re: At táhnou

;-D

0/0
11.1.2012 9:06

Všemi milovaný, příští prezident

Re: At táhnou

Mně se zde žije příjemně a lehce. Ale to je možná tím, že se nestarám o politiku, nejsem na politicích nijak závislý a věčně nad něčím nebrečím.

0/0
11.1.2012 9:06

stinns2

Re: At táhnou

Idealni ovecka. Gratuluji.

0/0
11.1.2012 9:10

Všemi milovaný, příští prezident

Re: At táhnou

Á, internetový hrdina, který to svým brečením na netu všechno změní. ;-D

0/0
11.1.2012 9:12

stinns2

Re: At táhnou

Vis, mne se libi takovi, kteri spokojeni ziji ve zkorumpovane, zdevastovane zemi a vubec jim to nevadi. Hlavne, ze oni maji nohy v teple. To jsou idealni ovce. Z prace domu, vic je nezajima. Pozehnani pro kazdou vladu, tyhle ovce.

0/0
11.1.2012 9:15

Všemi milovaný, příští prezident

Re: At táhnou

Moc se díváte na TV Nova. Ale možná, že žiju v jiné zemi. Vy chodíte z práce kam? Do hospody si zanadávat? To té vládě fakt dáte záhul...;-D

0/0
11.1.2012 9:23

stinns2

Re: At táhnou

Zato ty jsi jiste verejne cinny, ze? Pochlub se.

0/0
11.1.2012 9:24

Všemi milovaný, příští prezident

Re: At táhnou

Nejsem, už jsem říkal, že je mi politika ukradená. Nehodlám svůj drahocenný čas vyplýtvat na hovadiny. Ale pořád nevím, co děláte pro zlepšení situace vy, internetový hrdino...;-D

0/0
11.1.2012 9:26

stinns2

Re: At táhnou

A cim travis svuj drahocenny cas? Pobav mne.

0/0
11.1.2012 9:27

Všemi milovaný, příští prezident

Re: At táhnou

Odvádíte pozornost od tématu. Ptal jsem se první a ptám se znovu. Co vy děláte pro zlepšení situace, když vám to všechno tak vadí?

0/0
11.1.2012 9:31

stinns2

Re: At táhnou

Jsem cinny v jiste strane na komunalni urovni. Staci?

0/0
11.1.2012 9:31

Všemi milovaný, příští prezident

Re: At táhnou

KSČM?

0/0
11.1.2012 9:36

stinns2

Re: At táhnou

Aha, panacek si hraje na pravicaka, tak automaticky predpoklada, ze vsichni opacneho nazoru jsou komousi. No nic, komu buh nedal............ ;-D

0/0
11.1.2012 9:45

Všemi milovaný, příští prezident

Re: At táhnou

Jste nějaký vztahovačný. Se jen slušně ptám, když jste stranu neuvedl. Asi se za ni stydíte.

0/0
11.1.2012 10:05

PijanST

VV jsou politici ?

podívejme se na složení :

Investigativní novinář, co by leader strany. Co si budem povídat, v politice dokázal jediné a to je to, že přibral. Co se týká pana Bárty, ten si z toho udělal osobní obchod a dělá si jen reklamu. Ona záporná reklama je taky reklama.

Podtrženo a sečteno, lidé věřící VV a jejich programu jsou zklamaní a naštvaní. Vláda díky nim padne. Véčkaři jsou to nejhorší, co se nám ve vládě vůbec objevilo.

A co komunisté? Všimli jste si jak se o nich ale vůbec nemluví? Všichni jsou tam čistí jak slovo boží, nebo tajně kujou pikle? [>-]

0/0
11.1.2012 9:00

.Zmuda

Toto je poslední možnost,..

.. jak si VV mohou ještě drobet zachovat tvář. Pokud ustoupí chemikovi a svazákovi, je s nimi nadobro konec.

+4/0
11.1.2012 8:57

Všemi milovaný, příští prezident

Re: Toto je poslední možnost,..

Přání otcem smyšlenky...;-D

+1/0
11.1.2012 9:01

.Zmuda

Re: Toto je poslední možnost,..

... tato tvá reakce na můj příspěvek nemá logiku. Takhle, víš vůbec, co to je logika?

0/0
11.1.2012 9:04

Všemi milovaný, příští prezident

Re: Toto je poslední možnost,..

To, že jste mou reakci nepochopil, ostatně většinou toho moc nechápete, ještě neznamená, že nemá logiku.;-D

0/0
11.1.2012 9:07

.Zmuda

Re: Toto je poslední možnost,..

No, určitě nemá, a ani na tom není nic, co by se nedalo pochopit, tak sofistikovaně si zase neodpověděl. Já pouze vyslovil svůj názor, nikoliv přání, já mám totiž veverky v paži. To jen tak na vysvětlenou, i když ...

;-D

0/0
11.1.2012 9:12

william.blake

Re: Toto je poslední možnost,..

přestaneš je volit?

0/0
11.1.2012 9:02

Vašek2

Realita

Theatre is over...

Konec keců, koryta mají přednost.

0/0
11.1.2012 8:56

Mazi198

.

Vracet co se nakradlo ano, ale vracet co zlodějům co nakradli sami? To opravdu ne

+2/0
11.1.2012 8:55

pritt

Re: .

Vždyť ti taky nikdo nic nedává ;-)

+3/0
11.1.2012 8:57





Najdete na iDNES.cz