Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hluku z vlaků brání vysoké betonové zdi, stačily by jen metrové clony

Zhruba dvě stě kilometrů protihlukových zdí hyzdí krajinu kolem železničních tratí. Stěny vznikly na mnoha místech zbytečně, komplikují i práci hasičům. Správa železniční dopravní cesty proto zvažuje, že je nahradí pouze metrovými clonami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tobík

Hluk z vlaků

Zase nějaký vymyšlený blud. Nejlepší odhlučnění jsou ,zakrytá kola vagonů v kombinaci s valy navršené zeminy po obou stranách kolejí a za nimi vysázenými keři a stromy. Bohužel s betonovými pražci hluk narůstá a nepomáhá ani čtyřmetrová betonová zeď.Vím z vlastní zkušenosti. Máme dům a v něm byt ve 3.p. 50 metrů od zrekonstruované trati  Plzeň-Cheb. Hluk z vlaků je o mnoho horší než byl před rekonstrukcí. Betonová clona kterou zbudovali je asi o 50 m kratší než by bylo potřeba. Šetřili.Rv;-€

0/0
9.1.2012 13:03

Rosomak

Re: Hluk z vlaků

Obraťte se na Hygienika a požadujte přeměření, plus projektovanou hlukovou mapu.

Dostaví, když vytrváte.

0/0
9.1.2012 14:24

.MichaL

Re: Hluk z vlaků

Souhlas. Hluk je citlivý téma, soulad skutečnosti s projektem je celkem snadno prokazatelný a tahle doplnění PHSek se celkem daří prosazovat, i když to není otázka týdne...

0/0
9.1.2012 15:17

schima

..........

Takže opět podle hesla, drahou stavbu zbourat a postavíme něco levnějšího

0/0
9.1.2012 11:01

Beter

Za bariéru podél trati

v Pardubicích bych byl velmi vděčný a bylo by mi úplně jedno, že se cestující nemohou kochat běžným svinčíkem, který mají nádražáci podle kolejí.

0/0
9.1.2012 10:48

bartik09

Re: Za bariéru podél trati

Jestli nemaj ten bordel podel koleji spis pardubaci...

0/0
10.1.2012 16:59

pakostič

nejlépe v období Kalouskem zaváděných "úspor"

Česká firma Prokop Rail teď přišla s projektem nízkých protihlukových clon, které by mohly betonové zdi nahradit. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/hluku-z-vlaku-brani-vysoke-betonove-zdi-stacily-by-jen-metrove-clony-1jc-/domaci.aspx?c=A120108_105929_domaci_jj

+1/0
9.1.2012 9:44

bitkar

myslim ze

kdyz se se udela trat kvalitne tak neni ani tak hlucna. Bydlim tak 200m od trati a jediny co slycham je, kdyz obcas projede dieslak, to jsou hrozne nizky frekvence a je to fakt neprijemny a je to slyset i pres zavreny okno. Ale kdyz bezne jezdi moderni elektriky, tak to maximalne zasvisti.

Jestlipak by to slo jest snizit pomoci travy v kolejich (jako tramvajovy cesty) nebo nejakyho krovi. Nebo maj naridit tizsi kolecka :)

0/0
9.1.2012 8:39

VyMeTaky

Re: myslim ze

Tráva v železničních kolejích je problém, protože voda značně degraduje vlastnosti železničního svršku. V tramvajové trati voda až takovým problémem není, neboť je okolí svršku zpravidla zakryté (voda je odváděna kanalizací), jednak tramvaje (T3 a deriváty) mají zhruba třetinový až čtvrtinový nápravový tlak.

Další problém, proč nemůže být traťová kolej zatravněná, je zapezpečovací zařízení, neboť by docházelo skrz vegetaci (a její půdní substrát) k svodu tzv. fritovacího napětí, a zabzař by nepracovalo spolehlivě.

0/0
9.1.2012 12:01

tropický pes

.

Bariéry, chránící pole a louky, jsou vskutku úsměvné a na trati Praha-Benešov je jich povícero, nejen u Benešova. Vypadá to, že někdo potřeboval utratit peníze a postavil je i tam, kde nemusel. Jinak kdo chce sledovat krajinu, ať jezdí Elephantem a sedá si nahoru ;-)

0/0
9.1.2012 8:08

VyMeTaky

Re: .

Slon mě doveze nanejvýš do Benešova. Co ale mám dělat, když jedu rychlíkem (no... rychlíkem) do ČB?

0/0
9.1.2012 12:02

.MichaL

Re: .

Navrhuju vzít si do vlaku dobrou knihu - překvapuje mě, pro kolik lidí je najednou jízda vlakem vlastně estetickou disciplínou;-)

0/0
9.1.2012 15:20

Rychlý G.

Jenže, kdo si ty protihlukové bariéry vymýšlí?

Buď místní obyvatelé nebo naši známí ekologové. Nedávno takový případ byl. Za pomocí médií dosáhli obyvatelé blízko trati, že se bariéra postaví. A ejhle, za nějaký čas si v těch samých pořadech stěžovali, že jim na zahrádky nesvítí sluníčko. Podotýkám, že ta trať tam stojí desítky let, takže pokud tam něco kupovali nebo stavěli, tak jim muselo být jasné, že tam úplné ticho nebude.

+2/0
9.1.2012 3:42

mojmirovec

.

Bydlím na kolejích hned vedle trati a hluk jsem přestal vnímat zhruba po čtyřech dnech. Opravdu mi to nepřijde jako něco až tak závažného. Větrák který nám tam hučí sice potichu ale skoro pořád je daleko horší

+2/0
9.1.2012 3:39

mojmirovec

Re: .

teda na koleji(prostě tom zařízení pro studenty) :-)

0/0
9.1.2012 3:40

VyMeTaky

Re: .

Ale pod vagonem nespíte, že? Kdysi byl odstaven krytý vůz v Pze-Bubnech ve šturcu. Považte, že vedle trati, na koleji spali nějací bezdomovci pod vagonem...

0/0
9.1.2012 12:05

Rychlý G.

Re: .Ano přesně

Je to mimo jiné i o zvyku. Zvony kostela, autobusová zastávka, konečná tramvaje ukecaná manželka apod.

0/0
9.1.2012 3:46

Gamehoror

Re: .Ano přesně

A o věku, mladým lidem obvykle rámus nevadí a naopak rámus vyhledávají.

To až Ti starší začínají být nervozní a vadí jim kde jaký šramot, hluk a vrzání :-)

0/0
9.1.2012 6:45

Lojzino

Re: .Ano přesně

Stačí když toto krátké období,kdy vnímají kdejaký rušivý zvuk přečkají,časem stejně většina ztratí sluch úplně,nebo alespoň částečně opotřebováním organismu a pak kdyby tam stříleli z kanonu,tak to neuslyší.

0/0
9.1.2012 12:26

fomik

Re: .

Z vlastních zkušeností - bydlení jen 4m od trati Přerov-Praha - bez PHS, naprosto bez problému, člověk si zvykne - navíc hluk není permanentní. Projíždějící vlaky dokonce nebudí ani malé děti včetně kojenců. Ale bydlení vedle rušné silnice? Neskutečný humus - hluk je permanentní a člověk si nezvykne ani po letech.

0/0
9.1.2012 7:02

rikipigi

Re: .

jinak jste v pořádku??? Babička bydlela asi 500 m od trati pha - pardubice a to je masox, v noci když jede rychlík nebo ještě hůř nákladní vlak tak to nadskakujou baráky

0/0
9.1.2012 8:56

Beter

Re: .

Já od trati Přerov-Praha - bez PHS, bydlím 115 m, uprostřed Pardubic, a nezvyknul jsem si ani po 5 letech.

0/0
9.1.2012 10:44

VyMeTaky

Re: .

Tak to prodejte, a kupte něco jiného.

0/0
9.1.2012 12:06

Beter

Re: .

Je to skoro v centru. Budu raději, když tam postaví zeď.

0/0
9.1.2012 13:07

sesazený_ze_židličky

Souhlasím....

Jel jsem jednou z Ostravy do Čadce a od Českého Těšína na hranice, jsem se díval místo na Beskydy na škaredé zdi u trati:-P:-(

0/0
9.1.2012 0:21

jack007jac

protihlukove zdi

To je taková malá domů pro stavební firmy. proto se staví vlastně všude.

0/0
8.1.2012 23:17

znám 008 dívku, nemá dukáty

Obtěžuje přece pouze hluk z masového automobilismu. Železniční hluk je ekologický.

0/0
8.1.2012 22:45

Nežid

1/4 za 3/4

Firma Prokop Rail má skvělé řešení; za tříčtvrtinovou

cenu postaví čtvrtinovou stěnu, manipulační zdůvodnění už vymysleli.

Zase zbude více peněz pro hamouny i poskoky.;-)

0/0
8.1.2012 21:44

Roko Blábola 11

Re: 1/4 za 3/4

Asi moc netušíš o rozpočtech a stavebních pracích, že?

0/0
8.1.2012 21:59

bitkar

Re: 1/4 za 3/4

tak urcite to bude kseft, rozebrat 200km zdi a postavit novy ctvrtinovy ;)

0/0
9.1.2012 8:39

.MichaL

Re: 1/4 za 3/4

nojono, když občanstvo nejdřív PHSky chtělo a teď je zase vlastně nechce, nezbývá než konat:) Ale hasiči ať si trhnou, ke každé stavbě se vyjadřují, mohli si vzpomenout dřív:)

0/0
9.1.2012 15:33

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: 1/4 za 3/4

Kick Trough Železnice

0/0
8.1.2012 22:43

danny47

Zajímavý poměr.....

Tak čtyřmetrová stěna stojí 18 mega.... na zhruba čtvrtinové (tj. té metrové) by se dala ušetřit AŽ čtvrtina nákladů....

0/0
8.1.2012 21:33

JBetak

Re: Zajímavý poměr.....

No, pracnost bude asi tak stejná, na té neušetří. Složitější bude zakládání - nízká stěna, aby fungovala, musí být co nejblíž ke koleji, a to je konstrukční problém.

0/0
9.1.2012 6:55

leather-man

Co to je???

"...kolem železničních tratích"8-o?

0/0
8.1.2012 21:26

.@.

Re: Co to je???

;-D jo, tomu jsem se při čtení také chechtal. A víte, že nejvíce nesmyslů vyprodukují o víkendech? Asi tam slouží parta víkendových pařičích. ;-D R^

0/0
8.1.2012 21:33

leather-man

Re: Co to je???

R^;-D

0/0
9.1.2012 13:27

villík

O všem se tu diskutuje, ale....

.. na zelený = původce, nikdo nepomyslel.;-D

+1/0
8.1.2012 20:51

stroup

Re: O všem se tu diskutuje, ale....

nj koukám že se tu na ně moc nenadává.. to je nějaké divné... :-)

0/0
8.1.2012 22:05

Leinad

Re: O všem se tu diskutuje, ale....

Myslíte na zelenou SŽDC stavějící betonové nesmysly dráž, než jiné státy EU staví hlukové stěny?

0/0
8.1.2012 23:55

bno

PHS

PHS jsou hnus. Nedá se na to koukat. Lidi bydlící u trati hluk vlaků ani nevnímají (sám jsem u nádraží bydlel). Je to jen krátkodobý hluk. Ale ve vlaku to člověk slyší celou cestu a ještě nic nevidí. Myslím, že PHS byly stavěny proto, aby lidi nechodili přes trať, nebo ještě spíš proto, že to byla velice zajímavá zakázka ze státních peněz.

+3/0
8.1.2012 20:47

papazian

Kdo soudruzi kapitalisté z Čechystánu udělali chybu?

Hm, skoro všude, jinak by to nebyl Čechystán.

+1/0
8.1.2012 20:41

marvin.cz

OMYL

skleněné výplně jsou cca 2x dražší než betonové... pár phs jsem postavil...

0/0
8.1.2012 20:16

AAA2

Re: OMYL

no jo, jenze doposavad se ty skleneny stavi ve stejne vysce jako betonovy, ne? to pak pochopitelne drazsi bude...

0/0
8.1.2012 20:36

marvin.cz

aspoň víme, kdo ten článek zaplatil

fakt křišťálová lupa. jedna dnešní zpráva na idnes zní - Brnu chybí peníze kvůli zvyšujícím se hlukovým limitům, druhá je naprosto v opačném gardu (byť se týká drah), ale také hluku. ALESPOŇ ALE VÍME, KDO TENTO ČLÁNEK ZAPLATIL, ŽE?;-O Prokop Rail

0/0
8.1.2012 20:14

.@.

U zpráv idnes se stále častěji dívám, zda není 1. dubna....

Tato patří mezi ně:

"Není nic depresivnějšího než při cestě hledět do zdi," říká Michal Tesařík, který tudy denně dojíždí do práce.

.

;-D ;-D ;-D R^

Metro na vás, venkovani, co by se rádi jen kochali! ;-D

+1/0
8.1.2012 20:14

.@.

Re: U zpráv idnes se stále častěji dívám, zda není 1. dubna....

A to preventivně testovací bourání zdí hasičema, to je také skvělý fór, když si je při té činnosti z nečinnosti představím, válím se smíchy po zemi. ;-D R^

0/0
8.1.2012 20:16

Fai Rodis

Re: U zpráv idnes se stále častěji dívám, zda není 1. dubna....

Taky si muze cestou cist.

0/0
8.1.2012 21:06

.@.

Re: U zpráv idnes se stále častěji dívám, zda není 1. dubna....

To vypadá na případ, že toho pan Tesařík není schopen. ;-)

+1/0
8.1.2012 21:11

Gróf

Hluk obtěžuje lidi, i zvěř.

Ty stěny mají smysl. Je velký úspěch, že si to lidé začali uvědomovat. Železničáři nesmí zasahovat hlukem do soukromí lidí, kteří bydlí poblíž železničních tratí. Rozhodně nejsou od toho, aby měnili platné evropské normy.

+2/0
8.1.2012 20:05





Najdete na iDNES.cz