Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Asadovi stoupenci napadli v Damašku pozorovatele, městem otřásl výbuch

Pozorovatele Ligy arabských států napadly na předměstí Damašku síly loajální prezidentovi Bašáru Asadovi. Syrskou metropolí vzápětí otřásl mohutný výbuch, při kterém zahynuly desítky lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

greenalien

...

Ještě že NATO neintervenovalo jako v Libyi, takhle si s tím Assad poradí raz dva, a celé to slavné povstání skončí během pár týdnů.

+1/0
6.1.2012 17:31

D.E.S.

Re: ...

tak uvidíme, bude to hezký model,  jak by se to vyvíjelo v Lybii kdyby to tam nerozsekalo NATO.  Kolik myslíš že je tady odpůrců, ještě nepíšu povstalců, protože ti budou až se do toho zapojí NATO.

0/0
6.1.2012 18:29

greenalien

Re: ...

No tak já myslím že je to zhruba 50 lidí na pickupu, kdo by se mohl bouřit proti lidově-demokratickému režimu se všemi jeho sociálními výhodami, že. Ostatně slyšel jsem, že mají elektřinu a vodu zadarmo, a idnes nám místo toho pořád cpe nějaké mrtvé. Koho to zajíma? My chceme vědět jak maj drahej chleba!

+1/0
6.1.2012 18:33

D.E.S.

Re: ...

a jak mají tedy drahej chleba, ty to určitě víš ne ? Jinak Pickupy zatím nemají, nebo je zatím v televizi neukazovaly. Proto je nenazývám povstalci .. ;-D

0/0
6.1.2012 18:37

kars

Re: ...

http://www.cilichili.cz/archiv/index.shtml

11/2008, str. 46 - 50

O chlebu tam sice není, ale o životě v Sýrii před povstáním Aláhakbarů ano.

0/0
7.1.2012 15:24

Cortez

No je to blbe co se tam deje

Na jednu stranu, byvali diktatori a prezidenti, kaddafi, mubarak...byli sice požitkari a vykoristovali narod.

Na druhou stranu, byl to val proti muslimum (radikalnim islamistum) - za to byli zrejme s nejvetsi pravdepodobnosti sponzorovani zapadem. To jak se kaddafi choval ke svemu lidu je spatne, o tom zadna, ale opravdu si nekdo muze myslet ze to ted bude lepsi? Co se tyce pristupu k lidem, to bude tak nejak stejne, jen uz ted nepujde pojmenovat konkretniho vinika.

0/0
6.1.2012 16:33

greenalien

Re: No je to blbe co se tam deje

Mno je, ale byli to zase Kaddáfí s Mubarakem, jejichž vláda pomohla islamistům stát se legitimním hnutím odporu. Popularita třeba ultra-konzervativní strany Núr v Egyptě stojí podle všech pozorovatelů na tom, že nikdy neměli možnost vstoupit do politiky a umazat si ruce.

Každopádně pokud víme že diktátoři byli špatní, nestojí to za ten pokus zkusit něco lepšího? Přinejmenším co do občanských svobod. Dneska v zemích které diktátory svrhly může fungovat třeba svobodný tisk, což je základní předpoklad pro to, aby se věci někam hnuly. Dobře to jde vidět v Libyi kde se lidé po dlouhé době opravdu podílí na tvorbě politiky zásadním způsobem, dokáží si třeba vynutit odstoupení úředníků které považují za zkorumpované.

0/0
6.1.2012 17:36

D.E.S.

Re: No je to blbe co se tam deje

nevím co si tedy od toho slibuješ, ale jestli tam bude demokracie našeho typu, tak je do roka všechny musejí postřílet.  Protože svobodný tisk a nezkorumpované úředníky jako máme my, nemohou mít nikde na světě. ;-D

0/0
6.1.2012 18:26

Cortez

Od jednoho Asada ke druhemu Asadovi...;)

0/0
6.1.2012 16:28

i ty Brute?

Mossad se snazi o sto sest

Kazdy clovek s prumernym IQ musi videt, ze to co se deje v Syrii neni normalni vyvoj situace protestujiciho obyvatelstva. Protesty vznikly temer pres noc, hned na to zbehove z armady, kteri meli zastitit pouzivani zbrani a vybusnin , hned na to maskovani jedinci zacali sirit teror mezi obyvateli, udajni zbehove napadat vojenske zasahove jednotky. Proste klasika z LIbye. Nasi mili spoluobcane co stale berou svetovy tisk za slovo bozi, si vylevaji sve frustrace ze vsech osobnich krivd a neuspechu na muslimske hrozbe .... kdo za to muze ze jsem stratil praci = muslim, kdo za to muze, ze jsem stratil business = muslim, a kdo za to, a kdo za to ..... no preci muslim !

Elitisti smeruji masy pracujicich na nejaky problem se spravnou omackou. Vari pomalu, pod kotel s politickym gulasem se priklada leta a stejne tak se doplnuje koreni na ostrou chut. Par ostrych? no problem ratatatata Vybuch pod kotlem ? no problem BUM !

Cil je Iran a okolni potencialni hrozba iSraeli musi byt rozmelnena.

+3/0
6.1.2012 15:17

Si vis pacem, para bellum.

Re: Mossad se snazi o sto sest

Myslím, že jste taky mimo, akorát na druhé straně.

+1/0
6.1.2012 15:31

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Mossad se snazi o sto sest

Já ti nevím.

Jiné křídlo Timurovců tvrdí, že pro Izrael je nejlepší Asád.

+3/0
6.1.2012 15:32

kars

Re: Mossad se snazi o sto sest

:-)Rv

0/0
7.1.2012 15:27

honza.f

Čí stoupenci?

Jak se ví, čí stoupenci to udělali? Dost dobře to mohla být druhá strana s cílem domoci se zásahu NATO nebo tak někoho.

.

Muslimové by rádi Sýrii ovládli, ale chybí jim k tomu zatím americké bombardéry.

0/0
6.1.2012 13:20

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Muslimové by rádi Sýrii ovládli

Hm, Asád je nejspíš animista ))

0/0
6.1.2012 14:12

Si vis pacem, para bellum.

Re: Muslimové by rádi Sýrii ovládli

Jenom se nechce dělit o vládu s ajatoláhy.

+2/0
6.1.2012 15:39

Sharpe

Re: Muslimové by rádi Sýrii ovládli

I ty moulo, shia ajatolahove podporuji Asadovu vladu. Proti nemu jsou sunni

0/0
6.1.2012 17:02

Rodogon

Re: Muslimové by rádi Sýrii ovládli

Kerej - plukovník nebo prezident?

0/0
6.1.2012 16:09

radikál

Jo, takový ozbrojený civilista

když je v opozici tak je prostě hájený. Jenomže, co potom s takovim Breivikem ?

+2/0
6.1.2012 13:20

D.E.S.

Re: Jo, takový ozbrojený civilista

jenže ten byl v Demokratickém zemi, a tam se to neguje .. ;-D

+1/0
6.1.2012 13:24

Rodogon

Re: Jo, takový ozbrojený civilista

Co je "Demokratická", co se neguje? Co když chtěl právě negovat  ten balast co si říká právě  "Demokratická" ...

0/0
6.1.2012 16:11

D.E.S.

Re: Jo, takový ozbrojený civilista

Není možné dělat v Demokratické zemi ozbrojeně demokracii, to můžeš dělat jen v nedomokratických zemí ..

0/0
6.1.2012 18:33

John Pitralon

Zatím slabé ...

Ještě by to chtělo trochu doladit, vsadil bych se, že Háfiz Asád mezitím znásilňuje jak na běžícím pásu ...

-

Řezné nálože ve věži WTC 1 Světového Obchodního Centra (by David Chandler) - české titulky: http://www.youtube.com/watch?v=CV8wcsiDhQY

VIDEO: Přednáška doc. Ing. Ivan Němec, Csc., Ústav stavební mechaniky Brno, Pád budov WTC 11.září 2001:

http://www.reformy.cz/zpravy/video-prednaska-doc-ing-ivan-nemeccsc-pad-budov-wtc-11-zari-2001

+3/0
6.1.2012 12:53

i ty Brute?

Re: Zatím slabé ...

doporucil bych i tento clanek

http://www.opinion-maker.org/2011/01/british-intelligence-reports/#

+1/0
6.1.2012 15:04

D.E.S.

no ..

na druhou stranu, taky by tady u nás mohla být konečně nějaká revoluce a ty politické zmetky naházet do Vltavy ..

+1/0
6.1.2012 12:12

LucyTarhuniah

Re: no ..

Z druhé strany (které Ty nevěříš) o Sýrii: http://mar15.info/

:-)

0/0
6.1.2012 12:39

D.E.S.

Re: no ..

Co na to říct, jeden z tisíce podobných webů. Je tam snad někde vidět, jak Asad střílí po pozorovatelích ? Jsou tam záběry na Asadovi odstřelovače ? Ne. Tak je to o ničem.

+1/0
6.1.2012 12:48

LucyTarhuniah

Re: no ..

Čekala jsem tuhle odpověď, v poho :-) ale odkazů tam je dost...

0/0
6.1.2012 12:53

Rodogon

Re: no ..

Včak tomu může věřit leda totální vůl! Umíš trochu anglicky? Odkdy jsou heslama Al-kajdy slova "Freedom" a "Demokracy"? Nebude to náhodou taková "demokracy" jako V Egyptě a nebo v Libyii?;-D:-/

- http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/251583-v-libyi-po-padu-kaddafiho-pokracuje-muceni-i-lyncovani.html

- http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/255391-samozvani-strazci-islamu-v-egypte-trestaji-projevy-zapadni-kultury.html

0/0
6.1.2012 16:22

LucyTarhuniah

Re: no ..

Lol, basnis o Al Kaide? A zdrogovani protestanti jak tvrdil Kadafi co? A mimochodem neni to clanek, ale je jich tam nekolik, tak ze sebe nedelej v....

0/0
6.1.2012 17:25

kars

Re: no ..

U Arabů je problém, že nikdy nevíš, jestli někdo náhodou zrovna mluví pravdu nebo lžou oba... Nemyslím to jako obvinění, spíš že mají asi jistou velkohubost v genech. Viz Libye: povstalci - "Ovládáme celý Tripolis, vítězství je naše" (realita - bojovalo se v některých čtvrtích, další byly pod kontrolou vládních sil). Současně Sajf Islám - "Ovládáme celý Tripolis, rebelové budou v krátké době rozdrceni" (měl před sebou už jen pár týdnů svobody).

Lucko, domnívám se, že tamní poměry asi znáš, jak to vlastně bylo s oblíbeností / neoblíbeností Kaddáfího? Zdá se mi neuvěřitelné, jak dlouho dokázaly jeho síly se svou poměrně zastaralou výzbrojí vzdorovat masivnímu útoku sil NATO (a hord rebelů), pokud by tam nebyla podpora obyvatelstva...

0/0
7.1.2012 15:43

VH75 humanitární bombardér

Musíme se modlit a doufat

že Asád přestane pitvat děti aby zaživa , kočky mučit pobytem v pytlech s teroristy. Doufám že mu západ neprodá Viagru aby jeho vojáci nemohli znásilnovat bojovnice za demokracii i přes nesvlečený hidžáb.

+6/0
6.1.2012 11:30

BajnyPhoenixIV

Vyvolávání nepokojů

S tím máme i my bohaté zkušenosti. Chudáci Němci byli na tom velice zle v nejdemokratičtější a nejbohatší zemi střední Evropy. Beneš je nechal střílet,tutlal masové hroby až museli žádat o ochranu mezinárodní společenství. Byl u toho německý kancléř,britský premier i francouzský.Dokonce i ten italský.Jaká vzácná shoda, tito když jdou někoho chranit tak přinesou jen bídu a utrpení.

+3/0
6.1.2012 11:16

nosferatu3

Re: Vyvolávání nepokojů

..pěkná analogie..R^

+2/0
6.1.2012 13:33

Sharpe

Re: Vyvolávání nepokojů

spise fantasie

0/0
6.1.2012 17:04

rozhořčený představitel 6464

no už aby to bylo v Evropě

Doufejme,že si to půjdou lidé vyřídit s politruky co nejdříveR^

+1/0
6.1.2012 10:42

Six feet Under

Teroristé se v Sýrii připravují na natočení falešného videa

Masakr syrské armády, scéna první!

http://www.youtube.com/watch?v=aA4SHsEi3wo&feature=player_embedded  RvRv

+1/0
6.1.2012 10:33

kars

Re: Teroristé se v Sýrii připravují na natočení falešného videa

Dost dobře nechápu, jak v komentářích k těm videím dokáží namíchat Saudy a Izrael... Že sunni sousedé podporují převrat proti převážně šíitské vládě, to lze pochopit, ale co by měl Izrael z nahrazení relativně sekularizovaného režimu islámskými fanatiky, to mi rozum nebere... Asi pro muslimy Izrael hraje roli takového nějakého čerta, prostě když se o někom napíše ve spojitosti s Izraelem, automaticky je to identifikátor toho, že je dotyčný na špatné straně... 8-o:-/

0/0
7.1.2012 15:58

D.E.S.

hmm

jasně, Asadovi lidi na ně budou střílet, když je v jejich zájmu aby tam co nejdéli byli ..

+1/0
6.1.2012 10:07

kremsa

Re: hmm

A z čeho soudíte, že je v zájmu Asada, aby tam pozorovatelé byli co nejdéle resp. aby tam vůbec byli? Já bych spíš předpokládal opak. Vypudit pozorovatele a pak pobít všechny stoupence opozice. Svět bude sice chvíli naprázdno remcat, ale za pár let se to Asadovi promlčí a bude vládnout spokojeně dál, stejně jako kdysi Kaddáfí. Připadá mi, že v Sýrii už žádný smír mezi Asadem a opozicí není možný. Buďto Asad tvrdě a nelítostně zlikviduje veškerou opozici, anebo padne a bude viset.

+4/0
6.1.2012 10:28

LucyTarhuniah

Re: hmm

R^ Viset nemusí, ale ať už Assad skončí.

0/0
6.1.2012 10:37

dech padlého socialisty

Re: hmm

Vidím to podobně.

0/0
6.1.2012 11:30

Vladimír Škopek

Re: hmm

Zájem Assa nejspíš bude, aby pozorovatelé uvěřili, že se nic vážnýho neděje. Takže tohle bude asi čára přes rozpočet. Kdyby je chtěl vypudit, tak je tam nemusel vůbec pouštět.

+1/0
6.1.2012 12:21

LucyTarhuniah

Re: hmm

;-D Taky je tam vpouštět vůbec nechtěl.

0/0
6.1.2012 12:40

Rodogon

Re: hmm

V zájmu Asada plukovníka to není - požaduje okamžité ukončení mise. Prezident Assad je pro misi, páč ví, že jedině ta může ukázat na skutečnou situaci, která je radikálně odlišná od toho jak jí líčí korporátní masmedia ....

0/0
6.1.2012 16:25





Najdete na iDNES.cz