Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ugandě se nakazily tři tisíce dětí nemocí, při níž kývají hlavou

V africké Ugandě se nakazilo na tři tisíce mladých lidí záhadnou nemocí, při níž intenzivně kývají hlavou. Lékaři dosud nepřišli na to, o jakou chorobu se jedná, uvádí agentura DPA. V minulosti na onemocnění zemřelo už několik desítek vesměs malých Uganďanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jana58

Asi dostali meducínu od Obamy

Yes, we canRv

0/0
5.1.2012 22:29

jana58

Re: Asi dostali meducínu od Obamy

že v Africe zkouší US fartmaceutické monopoly své šarlatánské "léky" není žádným tajmstvím:-/

0/0
5.1.2012 22:33

DickLarge

U nás v práci

To maj všichni manageři.

0/0
5.1.2012 17:06

pingu1

.. obavam,se

,ze se jiz choroba rozsirila vic , nez je zdravo...:-/

0/0
5.1.2012 12:41

pingu1

Re: .. obavam,se

..neptejte se me proc,odpoved mozna naleznete ve smazanych prispevcich...:-/

0/0
5.1.2012 12:41

Lisen

Kývají hlavou?

Asi se nakazili od našich pravicových voličů.Rv

0/0
5.1.2012 12:25

singlemalt

Re: Kývají hlavou?

teda voni sou hlava, to se musí nechat

0/0
5.1.2012 12:46

krabicoidni_krabice

Tož je toto možné?

0/0
5.1.2012 11:52

mr.cert

hmmm

bojovat znásilňování proti vládě...to je opravdu zajímavé

+2/0
5.1.2012 10:25

mr.cert

Re: hmmm

znásilňováním.. (nějak mi blbne klávesnice)

0/0
5.1.2012 10:25

Tajemný muž

Re: hmmm

Afrika. Tam se znásilňuje zcela běžně, znásilňují se i nemluvňata a znásilňující jsou i 9 letí. Jakmile Vás odvedou do nějaké "armády za osvobození", máte to sečtělé. Velitelům takových armád nejde ani tak o vznešené cíle posunout stát dál k blahobytu, ale získat bohatství, moc a ukojit své pudy. A podle toho ty "armády" vypadají. Navíc i římskokatoliční kněží podporují to, že znásilněná žena je nečistá a je nutné ji zavrhnout. Podporují fámu, že když se nakazíte nemocí AIDS, zaručeným lékem je pohlavní styk s dívkou, co je ještě panna...

Je toho spousta, čím trpí Afrika. Bohužel, ani sebevětší finanční pomoc nic moc nevyřeší, peníze spadnou do klína nějakému politikovi a k potřebným se dostane jen minimum. A když to někdo zjistí, nějaká "osvobozenecká armáda" bude mít další důvod znásilňovat a krást. Je to začarovaný kruh. Rv

+2/0
5.1.2012 10:30

mr.cert

Re: hmmm

jo, no je to kruh, protože před tím všichni zavíraj oči a tím, že tam posílaj peníze si kupují svoje špatný svědomí...Proto je afrika bezedná propast, kam jen všichny sypou peníze bez efektu. Mnohem lepší by bylo začít odtud dovážet zemědělské produkty, za ty prachy, co se nacpou evropským zemědělcům za dotace, že pěstujou něco, co se nevyplatí...ale v systém demokracie to nikdo neudělá, páč evropský zemědělci mají hafo hlasů a ten člověk by byl odkecanej..

0/0
5.1.2012 10:41

Tajemný muž

Re: hmmm

"Dej člověku rybu a nakrmíš ho na den. Nauč člověka rybařit a nakrmíš ho na celý život." Jakmile tam svět začal posílat peníze, zvykla si Afrika natahovat ruku. Pomoc si zaslouží pouze země, ve které došlo k nějaké přírodní katastrofě, kvůli které by nepřežila. Jinak ne. Není to dávno, co jistá africká země doslova vyhnala a skonfiskovala majetek všem bílým farmářům a se slovy, už žádný černoch nebude otročit na farmách bělochů, tyto farmy předala do rukou místním. Ti samozřejmě nepracovali. Nic se neurodilo, hrozil hladomor. A co udělala OSN? Řekla: "jo, to musíte pracovat, aby se něco urodilo"? Ne. Okamžitě poslala potraviny a přišlíbila potravinovou pomoc i v dalších letech. Mají tak místní motivaci pracovat? Proč by to proboha dělali.

Dále - dotované evropské zeměděl. produkty ničí farmáře na severu afriky. Takže ze svých peněz platíme afričanům levné jídlo, díky čemuž u nich nastává hladomor, který pak zase zachraňujeme ze svých peněz. Kocourkov. A tak by se dalo pokračovat...

+1/0
5.1.2012 11:29

DickLarge

Re: hmmm

Oni si nevykupujou svoje špatný svědomí, je to byznys. Patřičnýma reklamama se na západě vzbudí lítost, a už se vybíraj prachy a organizátorům rostou pupky.

0/0
5.1.2012 17:08

ZabakKvak

Uganda ještě nic není ...

To u nás mám pocit, že nemocí, kdy kývají hlavou na každou blbost, je nakaženo až 3 miliony dospělých ;-D

+1/0
5.1.2012 10:23

PAMPALINI 63

Re: Uganda ještě nic není ...

Vzpomínám si.že jako dítě při návštěvě kostela o vánočních svátcích byl po straně betléma černoušek ( ne živej ) vyrobený jako pokladnička a když se tam vhodila mince,tak taky kýval hlavou...R^R^:-P

+1/0
5.1.2012 10:46

krabicoidni_krabice

Re: Uganda ještě nic není ...

Dneska když se do černouška vrazej peníze, tak se to bere jako samozřejmost, hlavičkou už nekýve a naopak ještě natahuje ruce...

+1/0
5.1.2012 11:52

krabicoidni_krabice

Re: Uganda ještě nic není ...

...ječtě bych doplnil, že ta kasička (kterou si taky dobře pamatuji - byl to univerzální model "když jsi blbej tak házej") nebyl černoušek, ale afroameričan z Afriky, abychom byli korektní, tady by se toho mohl někdo chytit a mohlo by se nazat, páč v tomhle státě je svoboda vujadřování pouze pro někoho (a já v rámci zachování důkátů ty Indy nebudu jmenovat).

0/0
5.1.2012 11:56

krabicoidni_krabice

Re: Uganda ještě nic není ...

...to jsem udělal překlepů, holt to je hned vidět, že jsem se ještě neprobudil...

0/0
5.1.2012 11:57

PAMPALINI 63

Re: Uganda ještě nic není ...

A často v nich drží pistoli,nebo AK čko.Inu,pokrok nezastavíš...RvRv:-P

0/0
5.1.2012 12:12

agu

ze by ockovani?

tak nejak to odpovida reakci na adjuvanty.

0/0
5.1.2012 10:11

Občan svobodný

Re: ze by ockovani?

jj možné to je. Na lidech v Africe jsou testovány nové vakcíny.

0/0
5.1.2012 10:17

PAMPALINI 63

Re: ze by ockovani?

Jak to víte ???RvRv:-/

0/0
5.1.2012 10:43

Bartiqe

Re: ze by ockovani?

Hlavne sa k nim vyvaza toxicky odpad a podobne.

Tam nikto neriesi bezpecnost potravin, vody, liekov, chemikalii... A mnohe firmy vo svete to vyuzivaju.

-

Povedat, ze to bolo ockovanim je nezmysel. Mohol to byt lubovolny liek, potravina, vypustene svinstvo do rieky.... Tisice moznosti.

0/0
5.1.2012 11:11

monika.tdm

chjo

Doufám, že to nedotáhnou do Evropy:-/

+1/0
5.1.2012 10:06

Vometák

Pozorováno i u koní.

Tímhle občas trpí koně. Jmenuje se to "hodinaření" nebo tak nějak a je to (aspoň u koní) jedna z nemocí, jenž jsou důsledkem chovu v zajetí a tím, že se v chovu nudí.

0/0
5.1.2012 9:53

janduben

Re: Pozorováno i u koní.

a taky na to umrou?

0/0
5.1.2012 10:07

Vometák

Re: Pozorováno i u koní.

Tak koně mají to štestí že ne. Ale určitě je to ve vohrade musí pěkně ....., když z toho mají takový tiky.

0/0
5.1.2012 14:38

Lenoch netáhlo.

Zlaté Čechy!

[>-]

0/0
5.1.2012 9:47

hugo.tom

Re: Zlaté Čechy!

zlatá Morava a Slezsko ;-)

+2/0
5.1.2012 10:24

Brony

Re: Zlaté Čechy!

Zlaté celé Česko, Polsko,Slovensko, Německo a Rakousko. ;-)R^V

0/0
5.1.2012 11:27

PAMPALINI 63

Re: Zlaté Čechy!

Kdyby to všechno bylo tak " zlaté ",tak bycho tady neměli krííízi !!!;-D;-D

0/0
5.1.2012 12:14

hugo.tom

Re: Zlaté Čechy!

krizi mají hlavně media. Aby měly o čem psát :-)

0/0
5.1.2012 12:36

sdasdgk

Pane moderatore

Vasi praci Vam nezavidim, cely den brouzdat temi vyplody na nizke civilizacni i intelektualni urovni, kde plati, ze cim min dotycny ma v hlave, tim mensi schovivavost, tim min ho chce okoli poslouchat v realu, a tudiz tim vetsi chut rozhlasovat sve "moudra" na "diskuzich". Ulehcete si praci tim, ze u nekterych temat proste diskuzi zrusite. Samozrejmne mohu se na prizpevky nedivat, kdyz mi vadi, ale mam takovy dojem, ze tyto diskuze proste spolecnosti jako celku neprospivaji, tim ze se dotycni ujistuji v tom, ze utocny a kysely styl neprinasejici zadne argumenty je beznym zpusobem komunikace.

+2/0
5.1.2012 9:33

villík

Pane sdasdgk...

.. tak dejte nějakej argument do placu:

0/0
5.1.2012 9:37

sdasdgk

Re: Pane sdasdgk...

Uz jsem dal, staci cist. Doporucuji se zamerit na formulace "myslim/protoze", v mem konkretnim pripade pak "mam dojem/tim ze" - jsou to gramaticke konstrukce vyjadrujici myslenku a jeji objhajeni, tudiz argument. Zde - nazor na fungovani diskuzi. K hlavnimu tematu nic prevratneho nemam, nikomu nemoci nepreji, obzvlast pak detem, a je pro mne hluboce nechutny pristup nekoho, kdo se tady vyvysuje nebo dokonce stavi africkou chudobu do pozice "premnozene biomasy". Takovy clovek zrejmne jedine co v zivote dosahnul, je to, ze se narodil v pomerne bohate a bezproblemove zemi (v globalnim meritku) a toho zneuziva.

0/0
5.1.2012 9:46

lakub

Re: Pane sdasdgk...

ja si MYSLIM, ze pan moderator to ma proti jinym postum dost v pohode.

+1/0
5.1.2012 10:14

Pořízkovabašta

Re: Pane moderatore

Skvělá myšlenka soudruhu! My si společnost podvratnými živly rozvracet nenecháme!

0/0
5.1.2012 10:25

sdasdgk

Re: Pane moderatore

Shodou okolnosti jsem zil par let v Kalifornii a pred tim jeste jinde. Vite, uroven verejneho vystupovani, a obzvlast scenare zakaznik-prodejce, ci na uradech, jsou na uplne jine urovni. Slusnost je vsudepritomna, na takove diskuze jako zde zapomente. A presne pro takovou spolecnost je/dobre funguje demokracie.

+2/0
5.1.2012 10:53

Pořízkovabašta

Re: Pane moderatore

Ano to jistě je, je dobré to vidět. Stejně dobré je i vidět kam je ta jejich faleš(nebo chcete-li naivita) dovedla. To je neštěstí celýho "Západního" světa, pro samou slušnost, zdvořilost a politickou korektnost už nemají čas na cokoliv jiného. Lidi jako vy skutečně nechápu, jiní dříve čistili kliky Východu jako vzor dokonalé a spravedlivé společnosti, vy a další dnes čistíte kliky Západu opět jako vzor dokonalé a spravedlivé společnosti. Východ se propadl do pekla, Západ letí spolehlivě za ním a stejně tu nikoho nenapadne že bychom si konečně vytvořili svou vlastní společnost. Donekonečna pořád jen někoho kopírovat..... k čemu to sakra je? Kdyby měla bejt založená třeba jen na upřímnosti, nebylo by to marný. Předstírat jak moc mi záleží na dětech v Africe nehodlám, nezáleží mi na nich ani trochu.

+1/0
5.1.2012 11:11

DocMart

Re: Pane moderatore

Mýlíte se, 20 let si tady hrajeme na to, že to uděláme po svém a jak to dopadlo. Kdybychom už konečně jednou něco okopírovali od někud, kde to funguje, třeba by to tu nemuselo vypadat, jak to vypadá. Mýlíte se i v tom, že myslet na dobro druhého je nezajímavé (nepřímo řečeno), ale rád byste založil společnost na upřímnosti. Upřímnosti v čem? Že každému na potkání můžete říci, že si myslíte, že je neschopný hlupák? Na tom jistě zbudujete fungující společnost. Nechápete, že morálka, slušnost, nesobeckost a ochota pomoci jsou v podstatě stejná věc. Ta věc, která tady postupně čím dál víc chybí.

+1/0
5.1.2012 11:26

sdasdgk

Re: Pane moderatore

Nechte ho byt, kazdy ma pravo byt zmindrakovany. Jo, je to obdivuhodne, ze pretrvavajici nalady pul stoleti komunismu v sobe lide pestuji a zdaji se jim byt necim vyjimecnym, kdezto jakakoliv snaha o slusnost a dobro jim prijde jaka neskutecna fales. Ja jsem byl take tak trochu tim zatizen, ale pak jsem pracoval po boku cloveka, ktery je na seznamu Forbes, dava $300M rocne na charitu a pritom je to nejskromnejsi clovek jakeho znam. Puvodne jsem si rikal, ze je to poza, nicmene za 2 roky jsem ho nenacapal na zadnych skluzech a ustupcich, skutecne mel dobro v srdci. A pak jsem si ho zacal vazit a i sam se zmenil k lepsimu.

0/0
5.1.2012 11:35

Pořízkovabašta

Re: Pane moderatore

Pán na seznamu Forbes asi dával ze svého a dobrovolně. Dá se tohle říct o nás? Myslím o nás jako ČR a hlavně EU. Jaká je to charita, solidarita nebo dobrý skutek když člověk nemá na výběr? To je už pak spíš vydírání. Ale nenechte se splést psaným textem, já to píšu emočně zcela nezatížen, jen jak to vidím. Zamindrákovaný lidi dnes najdete spíš na vaší straně politický korektnosti a cenzury(i když tomu jistě říkáte jinak).

0/0
5.1.2012 12:04

sdasdgk

Re: Pane moderatore

Ja ale nepisu o charite, nybrz o sirsim okruhu, o postoji k zivotu a spolecnosti. Jinak "nucena", jak pisete, charita je porad charitou, zkratka uz tak stat funguje, ze ma nejake vydaje na ruzne cile. Zy Vy si chcete proste jenom zanadavat?? Protoze sef a manzelka nadavaji Vam?? ;-)

0/0
5.1.2012 12:25

Pořízkovabašta

Re: Pane moderatore

Charita je právě podstatná součást toho širšího okruhu kterýmu se říká společenský život. Různé cíle? Hlavně nevypadat jako rasisti a xenofóbové! Zařadit se po bodu "civilizovaných zemí" tím že vyplýtváme další zdroje na naprosto beznadějnou záchranu další generace Somálců nebo Sudánců před přírodou a vzájemným vražděním? To není žádnej cíl. Kdyby ty peníze vrazili do státu, byl by to cíl. Ale takhle... Mimochodem už si ty narážky na mě nechte, sám se tu snažíte vzbudit dojem prudce inteligentního člověka co má naprosto jasno a pak se mě tu snažíte zesměšňovat jak malej kluk. To jste si odvezl z Kalifornie? :-)))

0/0
5.1.2012 12:42

sdasdgk

Re: Pane moderatore

Prosim Vas, kdyz nekdo se se mnou hada na temata, o kterych jsem nepsal, tak se nedivte ze mne opousti trpelivost. Vy zde resite charitu, jiny "diskuter" nize mne obvinuje pro nedostatek pochopeni pro cerny humor. To nema cenu. Ja velice precizne vedu debaty a vsimam si co kdo rekl, nedelam nadinterpretaci. Kdyz nekdo rika, ze je mu osud Ugandskych deti lhostejny, je to pro mne prinejmensim buran. Timto ale nerikam, ze nekoho nabadam at hned plati na charitu a neco pro ne dela. Mne osud deti lhostejny neni, preji jim zdravi a normalni zivot, ovsem priznavam, ze jim v tom vecne nepomaham. A nevidim v tom rozpor. Ale alespon zde neventiluji sve "nazory", ze jsou premnozeni a smrt jim patri. Nechapu, proc ma nekdo potrebu takove veci rikat.

0/0
5.1.2012 12:48

Pořízkovabašta

Re: Pane moderatore

Zaprvé ten jiný diskutér níže jsem opět já. Zadruhé je na tom dobře vidět jak si všímáte kdo co říká. Zatřetí už dlouho jsem nepotkal tak nafoukanýho panáka jako jste vy. Ale k věci, ani moje lhostejnost není v rozporu s přáním normálního života, jen nemám potřebu dívat se do Afriky když se stačí rozhlídnout přímo kolem sebe. Nemluvě o tom že ta mezikontinentální pomoc nikomu nepomůže, což je lety ověřená praxe. Mimochodem žádnej názor o přemnožení a zasloužené smrti jsem zde neviděl(ani ve smazaných příspěvcích). Na závěr bych vás rád upozornil že diskuze se mnou ani obecně není nic povinného, pokud na to nemáte trpělivost, nedělejte to.

0/0
5.1.2012 13:16

sdasdgk

Re: Pane moderatore

Tak jo, vyhral jste a jste lepsi :-) Mejte se.

0/0
5.1.2012 13:21

Pořízkovabašta

Re: Pane moderatore

Omyl je myslet si že stačí jen kopírovat odjinud. To přece nemyslíte vážně! Právě posledních 20 je toho důkazem, jdeme přece na Západ plnou silou bez ohledů na cokoliv. Vy si skutečně myslíte, že stačí jen převzít systém třeba z USA nebo z Francie, bez ohledu na historii a mentalitu lidí? To je přece nemožné. Život v harmonii amazonského kmene o 100 lidech nenaimplementujete kmeni africkému s 100 000 členy. Stejně tak nebude americká, anglická nebo francouzská demokracie fungovat u nás. Nemluvě o tom že nefunguje ani u nich doma. Navíc i kdyby to nakrásně šlo, ti co jen kopírují jsou přinejlepším druzí.... takhle se toho pocitu méněcennosti nikdy nezbavíme. Schválně to přeháníte. Upřímnost spočívá v tom že se věci nazývají pravými jmény, nic víc nic míň. Co je soucitného na tom že pomůžete postkoloniální politice západních zemí skrze humanitární pomoc? Nebo jinak. Když chcete, proč ne, ale soudit jiného za že nechce? Nutit k tomu státy? To je trochu hloupé.

0/0
5.1.2012 11:56

sdasdgk

Re: Pane moderatore

Ja jenom rikam, ze je zasadni rozdil mezi nazorem, a nehodicim se/neslusnym/nechutnym, nic neprinasejicim komentarem (typu: ejhle, v Ugande je technoparty). Inteligentni osoba nema problem tyto rozlisit. Vite, ono je to tak, ze cim min myslenky je obsazeno v prispevku, tim vice se dotycny ohani svobodou vyjadrovani. Snad nebudeme polemizovat o tom, ze cim vyspelejsi spolecnost, tim vice demokracie je k prospechu, nez-li svari problemu.

0/0
5.1.2012 11:40





Najdete na iDNES.cz