Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Že máme vnuky, nás šokovalo, řekli soudu prarodiče „vlčích dětí“

Dvě a půl hodiny soud vyslýchal rodiny Martina a Hany K., kteří dva roky nevycházeli se svými dětmi z bytu v centru Prahy a před soudem se zpovídají z jejich týrání. Prarodiče dětí uvedli, že se o vnucích dozvěděli loni v dubnu od snachy. Byl to pro ně šok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AlBunda

znal jsem asi podobnou rodinu-

bylo to krátce po revoluci,byli to VŠ oba,evangelíci(otec kněz),těžcí intelektuálové,přihodili se jim taky dvě děti a aby je jako neobtěžovali,udělali jim z místnosti ,,hernu,,-v podstatě polstrovaná cela bez jakýkoliv podnětů,hraček a tam trávili celý den.Hnus.

+2/0
4.1.2012 21:29

vlahos_rosret

Je to zajimave

mohu dite vychovavat v domeni, ze existuje vsemocna bytost ktera ridi kazdy nas krok, mohu diteti tvrdit nepodlozene bludy o tom, jak kdyz bude plnit bozi prikazani, tak skonci v nebi atd, muzu diteti pomotat hlavu az do takoveho extremu, ze se prida napriklad k jeptiskam (nic proti nim, ale extrem to je) a nic se nedeje. Ale kdyz s detma nechodim ven tak se muze kazdy zblaznit? Je to sice trochu divne, ale divnejsi nez verit, ze existuje vsemocna bytost ktera stvorila cely vesmir? A  ze dety nemely hromadu hracek.....to nema plno deti a neznamena, ze jsou tyrana. Tomu ze dety kadily na podlahu atd moc neverim.

0/0
4.1.2012 20:40

yan007

Re: Je to zajimave

Dety nemely a deti kalely dáva vas prispek tam kde ma byt.

0/0
4.1.2012 21:43

yan007

Re: Je to zajimave

Pardon dety kalely.

0/0
4.1.2012 21:44

yan007

Re: Je to zajimave

Na gramatiku také nevěříte;)

+5/0
4.1.2012 21:45

Norean

Oblečení

Asi je to trochu z jiného soudku, ale znala jsem paní, k níž občas zašla sociálka. Ne úplně neprávem, ale jednou takhle přišla, když ráno vstávali a chystali se do školy. Paní otevřela v noční košili, děti tam pobíhaly s kartáčky  jen tak v prádle. Do posudku pak pracovnice zapsala něco v tomto smyslu - matka chodí doma nahá, děti neobléká, chodí nahé :-/ Prostě když nic opravdového nenašla, našla si, co chtěla...

Kdo ví, co ve skutečnosti našla tady. Třeba jsou některé z těch informací poněkud zavádějící... ( Neříkám, že všechny. ) Hlavně, že jsou senzační.

+1/0
4.1.2012 20:29

pesimistka7

Re: Oblečení

Co popisujete je silná káva, ovšem zde minimálně izolaci a to, že děti nechtěli a měli v úmyslu "situaci řešit" = děti dát pryč, potvrdila přímo matka v rozhovoru na kameru (o vymytosti právě z toho projevu + další informace, nepochybuji).

Btw, právě v izolaci se "vymývá" nejlépe a přetrhání kontaktů s rodinou a přáteli je další důkaz jak hrom, že tam šlo o manipulaci jaká bývá v sektách, či u domácího násilí. Paní by potřebovala restart a pán léčení.

0/0
4.1.2012 20:48

Norean

Re: Oblečení

Samozřejmě souhlasím, že většina je nezpochybnitelná a označení alternativní výchova je v tomto případě poněkud slabé označení. Nicméně u ročního a dvouletého dítěte, které vyrůstalo v místnosti, zdůrazňovat, že nikdy nemělo botičky a nebo vzhedem k věku, že neumí jíst příborem, mi přijde zcela zbytečné.

0/0
4.1.2012 20:59

pesimistka7

Re: Oblečení

Ti dva jsou fanatici, kteří z části žili alternativně. Alternativci (tedy já si to myslím i o těch "ortodoxnějších"), svoje děti milují a chtějí - s čím "alternativním" souhlasím nebo nesouhlasím teď rozebírat nebudu, ale tu dvojku s případu prostě za alternativce nemám.

Zdůrazňování toho, že neměli botičky, beru jako dokladování toho, že děti prostě ven nechodili a ani to nebylo v plánu.

A "ach ten příbor" - nepředstavuji si si 1 a1/2 staré dítě s nožem a vidličkou s lokty nad stolem, ale úchop lžíce už jsem tedy s dětmi trénovala (snad už před prvním rokem), později i napichování kousků ovoce (dětskou) vidličkou (no spíš zábava po níž zůstává pekelný nepořádek, ale vtipné fotky). A ty kousky ovoce už si pokousaly. I když, že neměli kousacího reflex je větší soda, než že neuměli vzít do ruky lžíci .

Pokud zde novináři přibarvovali, potom to byla ale opravdu zbytečná práce....

0/0
4.1.2012 21:38

danax

proč by tímto přístupem měli zanedbávat výchovu

děti nikoho neokradly, nezabily, znám výchovně daleko zanedbanější

0/0
4.1.2012 20:02

Wabo

Re: proč by tímto přístupem měli zanedbávat výchovu

V jednom a půl a třech letech ještě ne. Kdyby rodiče takto pokračovali dlouho, vyrostli by z nich ovšem těžcí sociopati. Lesní vrah Kalvoda, který odstřeloval nic netušící lidi v lese, protože chtěl vědět, jak se bude cítit,  je takový příklad.

+1/0
5.1.2012 4:59

pervekt

Re: proč by tímto přístupem měli zanedbávat výchovu

Kdyby jsou chyby. Každý člověk je unikátní a nelze zobecňovat dle jednoho případu, který měl (pokud vím) navíc jiné pozadí  (ten zmíněný vrah nebyl vyhovávám přesně jako tyto děti).

  Navíc o tom jak by se výchova nadále vyvýjela, kdyby do toho nezasáhly úřady, je již možné jen spekulovat.

0/0
5.1.2012 9:49

hroch-uu

Zajímalo by mě

kdo vymyslel název "vlčí děti". Je poněkud pitomé

+3/0
4.1.2012 17:58

Norean

Re: Zajímalo by mě

Je, tyhle děti vychovali lidé, i když divní. A co se týče nedostatků v mluvení, já myslím, že ti dva na sebe doma moc nemluvili a od nikoho jiného řeč neslyšeli, tak nemohly být prostě tak rozkecané jako standartní populace. A před cizími just ne. Zvlášť, když do té doby jiné lidi neznali.

0/0
4.1.2012 20:23

i-vet

A navzdory tomu co tu píšeme

pár nikdo neodsoudil, jen novináři vydávají články typu coby-kdyby. Klidně to může skončit, že je soudkyně pošle do nějakého kurzu nebo si vyslechnou kázání. Prostě matka ze bála o svůj život, i život dětí, tak zavolala policii. Tím rozjera mašinerii, která už musí postupovat podle zákona ať chce nebo ne...

+1/0
4.1.2012 16:57

Aurisak

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

Pokud se nepletu, tak je tam předseda senátu, nikoliv předsedkyně. Pokud nejsi schopna si sehnat ty naprosto nejzákladnější informace, tak jakou asi může mít tvůj příspěvek hodnotu... Rv

+2/0
4.1.2012 17:48

i-vet

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

tss, soud se může táhnout roky a předseda/kyně senátu x-krát změnit. A protože nikoho z pražského soudu neznám, není konkrétní osoba pro mě důležitá...

0/0
4.1.2012 18:12

Aurisak

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

Tak to tedy nemůže. Proboha, tady někdo nemá ani páru o právu...

0/0
4.1.2012 18:23

i-vet

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

a co konkrétního máte na mysli?

0/0
4.1.2012 18:34

i-vet

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

A změnit se samodřejmě může - např. když dlouhodobě onemocní, začne se cítit podjatý, chystá se prestěhovat jinam, obvinění podají stížnost pro zaujatost...důvodů může být více;-)

0/0
4.1.2012 18:36

Aurisak

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

;-D;-D;-D Miluji, když amatér poučuje právníka... Vysvětlovat Ti to považuji za zbytečné, kdo tomu rozumí, ten ví, co mám na mysli...

0/0
4.1.2012 18:50

i-vet

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

a ten kdo to už u soudního sporu zažil má prostě také názor, a to podložený zkušeností;-)

0/0
4.1.2012 18:52

Aurisak

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

Tak pokud si myslíš, že ti tvá zkušenost dopomůže k tomu rozdávat rozumy, tak to klobouk dolů. Nemocná jsi jistě také někdy byla, takže bych ti celkem i věřil, že nyní, ze zkušenosti, léčíš ostatní ;-D

0/0
4.1.2012 19:04

i-vet

Re: A navzdory tomu co tu píšeme

A hodnotu tu nemá žádný diskuzní příspěvek, jsou to jen a pouze naše názory...

+1/0
4.1.2012 18:13

tohmas

Proč?

je otázka, zdali existuje právo zvolit si výchovu svých potomků, nebo se smí pouze vyrábět spořádaní plátci daní.

+1/0
4.1.2012 16:40

i-vet

Re: Proč?

je otázka, jestli můžete zavírat děti doma jak zvířátka v kotci....ani to se moc nemůže, že?

+4/0
4.1.2012 16:46

mystery

Re: Proč?

Ne, normálně se můžou vyrábět zakrslí, vystresovaní chudáčci, co neumí kousat a které mají rodiče tak rádi, že je radši ani neoblíkají, protože "pořád něco vylučujou". To je v poho, ale hlavně to není konvenční, což je důležité.

+10/0
4.1.2012 16:53

přezdívka není potřeba

Re: Proč?

R^

0/0
4.1.2012 17:02

pesimistka7

Re: Proč?

R^

0/0
4.1.2012 17:06

halagajda

Re: Proč?

R^

0/0
4.1.2012 17:59

sluni-sluni

Re: Proč?

s tím vylučováním mě ten týpek teda dostal - prý proč děti byly oblečeny jen v plínách? - no protože pořád vylučují nějaký výměšky a ušpiní se ;-D

+2/0
4.1.2012 18:06

halagajda

Re: Proč?

Se ho mohli zeptat proc se on a jeho zena oblekaji;-)

0/0
4.1.2012 18:20

Norean

Re: Proč?

No, vzhledem k tomu, co prckové jedli, je docela dobře možné, že nemuseli vůbec poznat, že je zrovna to, co jim po odebrání dali, ke kousání. Třeba si žižlali ty bio tyčinky a nějaká ta flákota nebo rohlík prostě přišly nejedlé ;-)

Navíc neznali jiné lidi, museli být vyjukaní. Ale v tom případě bych kousací reflexy neřešila. Nic špatného jim zase v podstatě nedávali. Jinak ale divná individua...

0/0
4.1.2012 20:18

ahojandy

Urcite to uz probehlo,

ja jen nechapu, jak chteji po rocnim diteti, aby pouzivalo pribor???????? Si dela pan legraci ne? Moje dve devcata maji 4 a 2 a jsem rada, ze pouzivaji lzicku a vidlicku.

+1/0
4.1.2012 16:21

DukatovyDuben

Re: Urcite to uz probehlo,

malo tocis;-D

0/0
4.1.2012 16:25

i-vet

Re: Urcite to uz probehlo,

Lžička je taky příbor. A to vaše holčiny také jedi jen a pouze bio kaši z prášku rukama a nic jiného? Ani kousek ovoce nebo zeleniny?

+2/0
4.1.2012 16:26

Norean

Re: Urcite to uz probehlo,

Souhlasím. I lžička byla u nás ve dvou letech spíš jen rozhazovadlo jídla po stole ;-) Také překvapená reakce na hračky je v tomhle věku normální, i kdyby měly doma jakékoliv. Že neměly nikdy na nožkách botičky? Žily přece v bytě, já jim doma taky boty nedávala. V létě na zahradě chodí dodnes bosky.

Určitě neschvaluji pošahané názory těch dvou individuí, ale chtělo by to i jiné argumenty. Pochybuji, že v tomhle věku budou mít mimo nenasbírané imunity vůči venkovním záležitostem nějaké zvláštní následky.

0/0
4.1.2012 20:08

Rudý přízrak fights for freedom

to je neuveritelne

tohle by se nestalo ani za komancu !!! Totalita nejhrubsiho zrna, dyt ty lidi nepatrej pred soud. At jim udelaj psychiatricky vysetreni a pak se uvidi jestli je to na blazinec nebo ne, ale tohle pred soudem je jenom ukazka jakej je u nas Kocourkov, at odsoudej nejakyho korupcnika, kdyz nemaj soudy co delat. !;-ORv

+4/0
4.1.2012 16:03

Rudý přízrak fights for freedom

ano to by totalitnim soudum slo

takovyhle pripady soudit umi, ale jak jde o korupci, tak od toho davaji ruce pryc. !!!;-O;-O;-ORvRvRv

+2/0
4.1.2012 16:01

Kahlan Amnell

5 týdnů v ústavu

to by psychicky deprivovalo i silného jedince. Proč je nedali těm příbuzným hned, zpočátku pod dozorem sociálky?

+2/0
4.1.2012 15:51

sluni-sluni

Re: 5 týdnů v ústavu

chtěli si vychovat vlastní stádo, vlastní věřící... ale pak na ty děti sáhli jiní lidé - a už ty děti byly "pošpiněné" a o takové nebyl ze strany otce zájem, ale zase si s matkou užili bez dětí cestu do Španělska žejo...

0/0
4.1.2012 18:19

Milan ,důchodce

Na tenhle proces opravdu stačí soudce z "lídlu"!

Policajty by mohla dodat obecná měšťanka a státní zastupce by mohl nahradit  Otík z"Vesničko má středisková";-D!!!:-P

+3/0
4.1.2012 15:47

ajgor

Re: Na tenhle proces opravdu stačí soudce z

Milane, bez radeji krmit ptacky do parku.;-)

+3/0
4.1.2012 16:06

Bruntalák

Ach ti novináři

Za našich mladých let se překlepy jako "promítli - promítly, byl - bil" posuzovaly jako hrubky.

+1/0
4.1.2012 15:29

Kahlan Amnell

Re: Ach ti novináři

já si takových věcí běžně nevšimnu, ale to "bytí" mě taky praštilo do očí.

0/0
4.1.2012 15:36

bratři v triku

Re: Ach ti novináři

spíš iheute šetří na korektorovi...

0/0
4.1.2012 15:46

královna z horní dolní

Poloviční plat pro takovéto státní zaměstnance

Starají se o případy,kde jim nic nehrozí!Klasika!Toto bych využila jako obohacení rozpočtu a propustila je bez náhrady ze služby!:-P!!

+3/0
4.1.2012 15:21

halagajda

Re: Poloviční plat pro takovéto státní zaměstnance

Ani se neptam jak vychovavate deti v Horni Dolni...

+1/0
4.1.2012 15:35

královna z horní dolní

Re: Poloviční plat pro takovéto státní zaměstnance

Moje děti jsou v pořádku i bez "vaších státních zaměstnanců a že jsou fajn"i bez vašich starostí!:-P;-D!!

0/0
4.1.2012 15:54

Rubik1

Re: Poloviční plat pro takovéto státní zaměstnance

A boty mají?

0/0
4.1.2012 15:56





Najdete na iDNES.cz