Diskuze

Šéf generální inspekce: Auta zastavujeme sporadicky. Ale zastavit musí

Příslušníci Generální inspekce bezpečnostních sborů nemají uniformy, ale přitom mají mimo jiné oprávnění zastavovat vozidla na silnicích. Čtenáři iDNES.cz vyjádřili obavu, že označení jen vestou a páskou na rukávu lze lehce zneužít. Šéf inspekce Ivan Bílek ale říká, že možnost ověření existuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

vozova.hradba

4. 1. 2012 8:30
Co s tim

Hm, chapu, ze pokud byla GI soucast policie, tak to platilo i pred tim a ted to museli jen uvest explicitne (takze humbuk jak hrom, ale opet nejde o nic noveho). Nikdy jsem je nevidel a kdybych je videl, asi bych nezastavil (ani predtim ani ted). Pripadny prestupek bych (naockovan dfensem) soudruhum nedoznal a kdyby doslo na spravni rizeni (coz asi ne, kdyz predpokladam, ze GI ma dost jine prace) tak by se asi protistrana dost rychle ocitla v dukazni nouzi (spatna viditelnost je treba skoro furt a chlapec nema zadne festovni reflexni nasivky).

0 0
možnosti
JS

Jericho22232

4. 1. 2012 6:14
Věřím generální inspekci

že budou svého práva využívat velmi sporadicky. Normální člověk má ale daleko větší pravděpodobnost, že když ho někdo ve vestě a s plácačkou bude stavět, bude to nějaký vykuk zajímající se o jeho peněženku a auto. Jen kolik je falešných "Tří králů", "zaměstnanců plynáren" a podobně. Stát se nesmí divit, že mu nevěříme.

Já pojedu dál normálním tempem a budu volat 158.

0 0
možnosti
JS

Vědma Phoebe

3. 1. 2012 21:16
Takže: pokud si nějaký kriminálník navlékne pásku

na rukáv a zamává červeným světýlkem, jsem povinna mu zastavit a požádat ho, aby se mi legitimoval? A pan Bílek mi koupí nové auto, když to nebude státní zaměstnanec, nýbrž kriminálník, který mě z auta vystrčí a prostě si v něm odjede?

To je zase inteligentní výmysl!

1 0
možnosti
ČPHV

Čamrda Píková hopkající VeVeřice

3. 1. 2012 18:23
Otázka zní.....

Proč po vzoru ministra Kubice všechny policejní šajby maskují blbost fůsama ???

3 0
možnosti
LRPČ

Lotras rudý peklič český

3. 1. 2012 19:27
Re: Otázka zní.....

R^R^R^R^

0 0
možnosti
LG

l.g

3. 1. 2012 16:01
Zase ta česká paranoia

V Česku se totiž apriori předpokládá, že člověk, který vás na silnici zastavuje červeným terčem a má na sobě vestu s nápisem Generální inspekce, není žádný inspektor, ale zločinec co vás chce okrást nebo zabít.

 

V tomto je zákon napsán poněkud nešťastně, neboť pro zastavování vozidel nejsou inspektoři, na rozdíl od policie, vybaveni dostatečnými identifikačními znaky viditelnými na dálku a přitom obtížně napodobitelnými.

Takže pokud nezastavíte, nikdo vám nedokáže, že jste za jízdy rozpoznal příslušníka GI a tedy porušil povinost zastavit. Tudíž vám prakticky nic nehrozí.

Přitom nejde o to, jestli je inspektor schopen se prokázat nějakým průkazem, což může udělat pouze v případě, že zastavíte. Jde o to, jestli vůbec zastavíte nebo ne. A toto rozhodnutí řidiče je v případě, že se nejedná o inspektora, ale o zločince zcela fatální. Ostatně i sama policie varuje řidiče před zastavením neznámé osobě...

0 0
možnosti
MB

buxus

3. 1. 2012 16:06
Re: Zase ta česká paranoia

Ano, to je naprostá pravda. U silnice jsou často vidět nejrůznější lidé vybavení bezpečnostní vestou - silničáři, metaři, popeláři, atd. Číst co mají na té vestě napsáno ? To bych se nevěnoval řízení a ještě bych mohl dotyčného přejet.

0 0
možnosti
R

rebereb

3. 1. 2012 15:29
Každá vláda a moc, teče-li jí do bot, posiluje represe.

Dělal to Hitler, dělal to Stalin, Castro - začínají to dělat členské státy EU.

Je jasné, že příklady ze severní Afriky a středního východu, dále vzrůstající napětí mezi obyvatelstvem strach vládnoucí vrstvy jen posiluje. Lidé na diskuzích mluví zcela běžně o tom, že by se politici měli vraždit, že defenestrace měla svůj význam, obdivují činnost povstalců Lybie.....

Budoucnost bude ještě asi dost jiná, než přítomnost - a lze se jí bát....:-/!!

1 0
možnosti
R

rebereb

3. 1. 2012 15:18
Cituji šéfa inspekce Ivana Bílka:

"Možnost ověření existuje".

Co dodat?

Jedu po dálnici, staví mi nějaký chlap červeným světlem, něco má napsané na bundě (asi reklama) - bojím se, že se jedná o rumunské dálniční zloděje - proto nezastavím a okamřitě po příjezdu do cíle se pomocí internetu zeptám na inspekci, zda-li se opravdu jednalo o jejich zaměstnance.

Nechci tohoto státního úředníka Ivana Bílka zbytečně podceňovat, ale nepřipadá i vám jako ....(dukáty a slušnost)????

2 0
možnosti
JS

Vědma Phoebe

3. 1. 2012 21:21
Re: Cituji šéfa inspekce Ivana Bílka:

připadá

0 0
možnosti
JB

jekkal

3. 1. 2012 15:05
Vtipálek anebo nesvépravnej tvor

Jak se řidiči mohou ubezpečit, že je opravdu staví generální inspekce?

Když řidič uposlechne, a to podle zákona musí, tak by se mu inspektor měl dále legitimovat služebním průkazem a odznakem................. no a když půjde o gaunery, tak řekne ať ho pustí, že zastavoval generální inspekci a ne lumpům

 

0 0
možnosti
R

rebereb

3. 1. 2012 15:21
Re: Vtipálek anebo nesvépravnej tvor

Ne. V tomto případě si to řidič ověřit nemůže. Ale tuto variantu pan šéf Ivan Bílek neměl na mysli. Podle jeho rozumu se toto stát pravděpodobně nemůže.

Ano - je to typický, i když bývalý, policista.

0 0
možnosti
JK

B_B_Lobo

3. 1. 2012 14:54
no zní to komicky, ne?

"Generální inspekce bude toto oprávnění využívat jen při plnění pracovních úkolů, to znamená velmi sporadicky" tohle snad nešlo říct hůř...

2 0
možnosti