Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jen co požehnali koledníkům Tříkrálové sbírky, v ulicích byli falešní

Jen co v brněnské katedrále na Petrově požehnal generální vikář brněnské diecéze koledníkům Tříkrálové sbírky, už se v ulicích jihomoravské metropole objevili jejich falešní kolegové. Strážníkům se je však nepodařilo chytit. Tato charitativní akce se letos koná již po dvanácté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petrnew

Jací praví a falešní?

Samozřejmě neexistují žádní praví a falešní koledníci, tedy pokud se ti necharitní nevydávají za charitní. Zvyk koledovat o Třech králů sahá v Česku nejméno do středověku a koledovat mohl kdokoliv, tehdy tedy především mladí chlapci. Charita nikdy neměla a nemá na tento zvyk žádná práva a charitní koledníci jsou v tomto naprosto stejně oprávnění, jako necharitní. Charita holt vybírá na charitu, ostatní koledníci pro sebe. Ale na tom není vůbec nic špatného, natož trestného. Mě daleko více vadí, jak si Charita tento zvyk zprivatizovala, a to navíc ještě (alespoň v Brně) za asistence městské policie. Za zalé to nemám ani tak strážníkům MP, neboť nevědomost hříchu nečiní (a jejich nevědomost je známá, bohužel nenejom v případě církevních zvyků).

+1/0
3.1.2012 13:24

petrnew

Jací praví a falešní? - Dokončení

Co mě však vadí daleko více, je vypočítavost veden Charity, které musí vekmi dobře vědět, jaké zvyky v den Tří králů panují a kdo je či není oprávněn koledovat, přesto se proti nijak neozvou a nechají MP dělat špinavou práci. Dále mi vadí blažená nevědomost novinářů, kteří, místo aby hájili právo kohokoliv koledovat, adorují charitu a píšou o hrdnech z MP, zatýkajících falešné koledníky (a teď skutečně nemluvím o těch, kteří se vydávají za koledníky charitní - pokud si v brněnské redakci MFD nevzpomněli, ať se podívají do archivu z předrokem).

0/0
3.1.2012 13:25

celim

Re: Jací praví a falešní? - Dokončení

No něco na tom co říkáte je pravda, avšak charitní koledníci vybírají na charitativní účely a proto jim lidé také ty peníze dávají, avšak falešní koledníci se tváří, že vybírají pro charitu a ve skutečnosti vybírají pro sebe a to je podvod na dárcích!!! A to je svinstvo a jeno člověk na jejich úrovni a to jste Vy to může obhajovat!!! A co je mi známo, tak Česká Katolická Charita je považována za snad nejdůvěryhodnější charitativní organizaci u nás a to je také důvodem, proč jí lidé svěřují své dary.

0/0
3.1.2012 20:02

petrnew

Re: Jací praví a falešní? - Dokončení

Prosím, přečtěte si ještě jednou, co jsem napsal. Děkuji... :-)

0/0
4.1.2012 12:20

Tomash

A jakej je rozdil

Mezi pravejma a falesnejsma LOL

0/0
3.1.2012 6:17

learco

Udiv nad tim, kam vsude Charita rozposila penize

V radiu jsem se dozvedel, do kolika zemi Ceska charita rozposila nasbirane penize. Poku si vzpominam, byly mezi nimi zeme jako Uzbekistan, Mongolsko, Etiopie a dalsi. Pritom mame tady v CR tolik potrebnych rodin s malymi detmi a stovky bezdomovcu. Byl bych pro, aby se pomohlo predevsim lidem v nasi zemi nez se zacnou penize rozesilat do vsech moznych zemi po zemekouli. Vzdyt ty zeme ani nevi od koho ty penize prisly, protoze o CR v zivote nic neslyseli. Rv[>-]!!

+5/0
2.1.2012 23:25

VerneP

Re: Udiv nad tim, kam vsude Charita rozposila penize

Jenze to by pak byla sance, ze se ty penize dohledaji, kde skoncily. Kdyz to poslou do ciziny, tak to uz pak tezko nekdo dohleda, ze se obratem pres tri konta nekam vratily. Nicmene je pravem kazde z nas, nalozit se svymi vydelanymi penezi, jak chceme.

+2/0
3.1.2012 0:15

Jury

Re: Udiv nad tim, kam vsude Charita rozposila penize

Zkuste si zjistit, jak se rozděluje výtěžek této sbírky, většinová část zůstává v regionu. kde se vybírá. Navíc každý organizátor zvěřejňuje a dokladuje co se s penězy děje - proto mě trošku nadzvedávají podobné komentáře. Např TKS 2011 na Uherskohradišťsku vynesla skoro 2 miliony korun, z toho šlo jen cca 250 tisíc na pomoc do zahraničí.

0/0
3.1.2012 8:38

inkognito79

Re: Udiv nad tim, kam vsude Charita rozposila penize

ano, většinu Charita spotřebuje sama pro sebe jako režii

0/0
3.1.2012 12:35

Jury

Re: Udiv nad tim, kam vsude Charita rozposila penize

Ano, to jistě ;-( př. ze skutečnosti - z cca 2 mil. výtěžku necelých 60 tisíc režie, tj. +- 3 % a to je pro někoho většina ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.1.2012 14:14

celim

Re: Udiv nad tim, kam vsude Charita rozposila penize

Že na tekového hloupého pindala vůbec reagujete!

0/0
3.1.2012 20:04

Kočka14

kámošce takhle jednou zazvonil taky jeden,asi ten Baltazar

a hlásí: "Héj pání, já su tři králóvé, dejte mně něéco...." :-/;-)

+4/0
2.1.2012 23:13

B-25

Re: kámošce takhle jednou zazvonil taky jeden,asi ten Baltazar

;-D;-D;-D

0/0
2.1.2012 23:57

DoDo2006

+2012

;-D To mi vysvětlete, jak můžou být Tři králové černí - Baltazar byl přece jeden!

+2/0
2.1.2012 22:07

old-fashioned Kokodák

a což tepve ten jeden, co šel za mušketýry

;-D;-D

+2/0
2.1.2012 21:20

kterej

Re: a což tepve ten jeden, co šel za mušketýry

tento měl jednodušší, protože tři musšketýři byli čtyři V

0/0
3.1.2012 7:46

krllo

Ať jdou do Strakovky.

Tam je peněz dost.

+1/0
2.1.2012 20:50

salamoscv

Ještě se mi nestalo,

abych na ulici, či v marketu potkal dobrovolníky vybírající na humanitární účely se zapečetěnou schránkou, a tak volím jinou možnost dárcovství. Pokud je to možné tak přímo dotyčným. Tedy ani letos Tříkrálovým hlídám nepřispěji.

+4/0
2.1.2012 20:28

greybeard-

A ten černý vzadu byl jen jeden?

+1/0
2.1.2012 20:18

holes5

Re: A ten černý vzadu byl jen jeden?

černý nebyl potřeba, bo sami byli černí....u mě taky zazvonili :-/

+1/0
2.1.2012 20:21

Yen

Čeština

Jen co požehnali koledníkům.........., byli vulicích falešní, případně "už byli v ulicích falešní". Proboha, pro iDnes píší Ukrajinci či kdo?

0/0
2.1.2012 20:10

PIsa.lek

Re: Čeština

A na té druhé větě se ti nezdá co?

0/0
2.1.2012 20:31

Yen

Re: Čeština

Nezdá se mi slovosled v nadpisu, navrhl jsem jiný. Zdá se mi, že jasnější.  Přečtěte si to nahlas. Zní to nedokončeně.

+1/0
2.1.2012 20:51

PIsa.lek

Re: Čeština

Ono jaksi z té tvé poznámky vůbec nebylo jasné, že jde o tvoje návrhy, nikoliv o citaci vět ze článku (které už tam později mohly být změněny). Jinak slovosled aktuálního nadpisu (pokud nebude změněn, jak se čas od času stává) "

Jen co požehnali koledníkům Tříkrálové sbírky, v ulicích byli falešními nedokončeně nepřipadá, protože končí tím nevyjádřeným podmětem "koledníci".

0/0
2.1.2012 20:56

lrotrekl

Tradice

Pro ty co neznají tradice, zkuste si pustit film "Krakonoš a lyžníci", kde se podíváte kdo chodil dříve jako tři králové. Byly to dě+ti, které za své koledování dostávaly drobné pamlsky a případně i mince, ale to spíše vyjímečně. Takže, až ke mě přijdou, nabídku jim z rozdělané kolekce na poličce po bonbónu, pěkně poději a pošlu o dveře dál....

+3/0
2.1.2012 19:58

barnabas_666

Re: Tradice

to jim to nandáš R^

+1/0
2.1.2012 20:16

PIsa.lek

Re: Tradice

Chudáčku ...

0/0
2.1.2012 20:28

zero01

Re: Tradice

aby jsi za tohle neinkasoval pár ran ;-D budou 3 nezapomínej ;-D

0/0
3.1.2012 6:51

JMoudry

Re: Tradice

Tak co já vím, tak charita často posílá právě děti a s nimi jednoho dospělého, který A)má všechny potřebné doklady a papíry B) na děti dohlíží C) funguje i jako prevence před superinteligenty, kteří by chtěli děti okrást, či nějak inzultovat.

0/0
3.1.2012 7:17

Indi.HK

.

Na dvojici převlečenou za Tři krále, by nepřišel ani Jára Cimrman

+6/0
2.1.2012 19:48

krtecek999

Re: .

R^

0/0
2.1.2012 19:55

Ejsí

Hlavně by je měli zveřejnit, ty zlodějíčky

Je špatné, že nelze zveřejnit ty drobné zlodějíčky jak v obchodech, tak kapsáře ale i tyto koledníčky. A je úplně jedno, zda jde o nezletilé nebo ty ostatní.

0/0
2.1.2012 19:41

CeleronD

Re: Hlavně by je měli zveřejnit, ty zlodějíčky

např. Katolická církev ...

+1/0
2.1.2012 20:28

fouly

Na ulicích,

nikdy nikomu nic zásadně nedávám!!

+1/0
2.1.2012 19:34

Wake Up or Waco

.

Dvojice převlečená za Tři krále, která koledovala 2.ledna ;-D

+6/0
2.1.2012 19:27

PIsa.lek

Re: .

>  která koledovala 2.ledna ;-D

Je vidět, že toho o Tříkrálové sbírce moc nevíš.

0/0
2.1.2012 20:29

petr____22

Re: .

Mno, ale vi ze dvojice se tezko prevlece za tri krale ;-D

0/0
2.1.2012 21:58

citizen of Czech Banana republic

no

chtěl bych vidět, kdo z naivů vyzve koledníka k předložení povolení k výběru ( zapečetěnou krabičku nějakým pěkným voskem si vyrobí každej ňouma )  ;-D

.

0/0
2.1.2012 19:27

anna_kralikova

Re: no

Já to třeba praktikuju běžně, i když většinou při sbírkách "na ulici". Někteří se umí rozloučit velmi rychle :-)

0/0
2.1.2012 20:09

Bohumír Zenkl

dvojice

Dvojice převlečená za Tři krále však byla svým chováním podezřelá  ;-D

+4/0
2.1.2012 19:24

citizen of Czech Banana republic

Re: dvojice

jj, byl to Otec, Syn a Duch Svatý ....

+1/0
2.1.2012 19:27

Lada15

Re: dvojice

Aby si to někdo blbě nevykládal, tak Otec, Syn a Duch svatý nejsou táta, junior a strašidlo. ;-D

0/0
3.1.2012 7:11

Dr.Onufrakova

Štvrtý pritom hrá hviezdonosa

Dve normálne dvojrole

0/0
2.1.2012 20:59





Najdete na iDNES.cz