Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve švýcarských Alpách zahynul 26letý Čech, zřítil se do propasti

Mladý muž z Česka se ve švýcarské části Alp zabil při pádu do 450metrové propasti. Podle předběžných informací přelezl zábranu, aby mohl pořídit fotografie. Ve středu o tom informoval zpravodajský server obwaldnerzeitung.ch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vítek z prčice

Čech přelezl

Nechci se nikoho dotknout, škoda mladého života. Ale kdy si konečně uvědomíme společného jmenovatele typicky "českých" úrazů a úmrtí. Nedisciplinovanost, ignorování zákazů pro "blbce", jakési smutné české "gerojství" .....Němci a Rakušáci to ovšem nazývají jinak. !!

+2/0
29.12.2011 10:35

NewScream

Slováci, Češi a Poláci v Tatrách - statistika 2010

Níže je debata o podílu úrazů a návštěvníků v Tatrách. Také jsem hledal jako uživatel jardaah a čísla jsem našel tato: Sezóna 2010: NÁVŠTĚVNOST a ÚRAZOVOST v Tatrách (v procentech): Z toho JASNĚ vyplívá, že Češi a Maďaři jsou daleko za Slováky a Poláky co se týče POMĚRU návštěvníci vs úrazy...

Slováci 43,1 % a 51,94 %

Češi 15,6 % a 11,38 %

Poláci 12,3 % a 18,22 %

Maďaři 5,2 % a 3,75 %

0/0
28.12.2011 23:50

NewScream

Re: Slováci, Češi a Poláci v Tatrách - statistika 2010

ODKAZY: 1. a 2. odkaz jsou návštěvnost, 3. a 4. odkaz je úrazovost (výstřižek a přímý odkaz)

http://666kb.com/i/bzwtmv6nr2292zezs.gif

http://www.cas.sk/clanok/160440/vysoke-tatry-nelakaju-cudzincov-navstevnost-zachranuju-slovaci.html

http://666kb.com/i/bzwtmkga7ieydsu5k.jpg

http://www.hzs.sk/index.php?lang=sk&site=spravy

0/0
28.12.2011 23:53

Juro83

Re: Slováci, Češi a Poláci v Tatrách - statistika 2010

vsimol si si tu vetu: cisla od ubytovatelov? Tatry su plne Poliakov a Slovakov, ktori sa nikde neubytuju. Rano pridu vecer odidu. Tych v statistikach nevidis.

V kazdom pripade, ak to nie je pravda preco o rovnakom lahkovaznom pristupe cechov k horam hovoria aj v Alpach.

To nie je o tom, ze skialpinistu zmetie lavina, ci horolezcovi vypadne zo steny. To sa proste obcas stane. To je o turistovi v lavinovom zlabe, ci pri vystupe na gerlach bez vybavenia a horskeho vodcu, ci na trase pocas zimnej uzavery. O tom, ze ked smrt Cecha v Tatrach tak uplne zbytocna pre podcenenie situacie ci lahkovaznost.

0/0
29.12.2011 13:03

Juro83

Re: Slováci, Češi a Poláci v Tatrách - statistika 2010

a davat zdroj udaju cas.sk to je ako vas Blesk. Tym si sa skutocne neblysol.

0/0
29.12.2011 13:04

fr-mottl

za vsim hledej zenu

bohuzel je skoro 100% , ze se vytahoval pred nejakoiu zenskou, chtel u ni zabodovat aby se s ni mohl vyspat. V 26 to mame my chlapi takhle nastavene.

Pozdeji prijdeme na to, ze to za to nestoji, ovsem nejak ty teleci leta musime prezit....

0/0
28.12.2011 20:53

slafkins

Re: za vsim hledej zenu

Spise alkohol je toho vinen.Poradny chlap se nemusi vytahovat,zensky se na nej jen lepi a ma problemy se jich zbavit.

0/0
28.12.2011 21:09

T_x_y

Re: za vsim hledej zenu

Podle téhle definice je pořádný chlap něco poměrně výjimečného a pro diskuzi o chování většiny chlapů tudíž nezajímavého.

0/0
28.12.2011 21:41

sun.alex

Re: za vsim hledej zenu

Nakonec přijdeme na to, nejenom že to za to nestojí, ale že to nestojí vůbec...;-(

0/0
28.12.2011 21:39

opportunity

Re: za vsim hledej zenu

8-o

0/0
28.12.2011 22:22

dino_na_idnes

Re: za vsim hledej zenu

No, sice přiznám, že jsem schopen pro babu udělat leccos, ale přelézat z frajeřiny zábradlí nad propastí mezi to fakt nepatří, za tím bych nehledal ženu, ale primárně zoufalý nedostatek zdravého úsudku a pudu sebezáchovy.

To je jako byste řekl, že za smrt těch týpků, co někde ve fabrice kradli nosník a spadla na ně střecha, může železo v onom nosníku. Ne, je mnoho jiných cest, jak se dostat k železu, a příčinu výběru zrovna této je nutno hledat pouze v těch zlodějích samotných.

0/0
29.12.2011 11:45

Nemohu ji zadat, je blokovana...

Hloupost lidi

nezna mezi. Je to ale podobne i s porusovanim jinych zakazu treba prekracovani povolene rychlosti...

0/0
28.12.2011 19:24

Qíteček

Re: Hloupost lidi

Ty držíš každou zapomenutou třicítku?

0/0
28.12.2011 19:29

Nemohu ji zadat, je blokovana...

Re: Hloupost lidi

Jak vis ze je zapomenuta???

+1/0
28.12.2011 19:34

Qíteček

Re: Hloupost lidi

Předpokládám. Aji pokud není zapomenutá, většinou není důvod brzdit.

+1/0
28.12.2011 19:36

PetrNovák

Re: Hloupost lidi

asi tak jako není nutné dávat přednost na křižovatce, před jízdou nepít alkohol nebo platit za věci v krámě, že ?

+1/0
28.12.2011 22:21

Qíteček

Re: Hloupost lidi

Ne. To, cos teď vyjmenoval, je nutnost k přežití, s třicítkama nesrovnatelné.

0/0
29.12.2011 11:03

inosh

Re: Hloupost lidi

To je presne o cem mluvim. Radsi ten zivot proziju a treba jednou odejdu nasledkem smyku v neprimerene rychlosti, nebo po padu ze skaly, nez aby me stat drzel od narozeni za rucicku...

0/0
28.12.2011 19:36

MKN

Re: Hloupost lidi

To je přesně to sobectví a bezohlednost na silnicích. Doufám, že neodejtete smykem někoho jiného nebo někdo jiný někoho Vašeho hodně blízkého, třeba napůl. Neděláte v oboru, tak nevíte jak se lusknutím prstu octnete na vozíku..

0/0
28.12.2011 20:40

inosh

Re: Hloupost lidi

Vozik ne, preferuji rychlou smrt.

0/0
28.12.2011 20:57

sun.alex

Re: Hloupost lidi

Já jim taky na další pilíře z vysoka seru...Chtěl bych se zabít na motorce nebo na padáku;-) Ale asi tak v 70 letech, abych si ještě něco užil;-D

0/0
28.12.2011 21:41

Modrý a zelený blesk

Re: Hloupost lidi

Tak pozor, kecky jako vy mají sice plná ústa moudrostí, ale nakonec někoho zabijou a skončí na vozejku v kriminále.

0/0
29.12.2011 9:59

MNPV

Re: Hloupost lidi

když se chce takový "hrdina" zabít, nechť tak učiní, hlavně neohrozí lidi,co je život baví.

0/0
28.12.2011 19:43

Hynek Vilém Jarmila reloaded

totální nezkušenost s horami

Prostě ho existence převisu zaskočila, tohle se asi lidem, co nahoru vyjedou lanovkou stává. S horami nemají moc zkušeností a pohybují se jen na vyznačených stezkách. A pak jim pár cedulí a plůtek přijde zbytečnej... Škoda ho, ale alespoň to nebolelo, je to fakt rychlej konec, ani bát se nestihnete.

Tohle by se myslím horolezci nebo skialpinistovi nestalo.

0/0
28.12.2011 19:06

Juro83

Re: totální nezkušenost s horami

toto si kazdorocne hovoria pri ceskych skialpinistoch pod lavinami v Tatrach...

0/0
28.12.2011 19:22

NewScream

Re: totální nezkušenost s horami

Stačí prolistovat statistiku HZS (od roku 2003) přístupnou na stránce www.hzs.sk. Z té vyplývá, že kromě roku 2005, kdy zahynulo na Silvestra v Roháčích 7 Čechů pod jednou lavinou, vždy smutnou statistiku vedou s velkým náskokem Slováci, případně je střídají Poláci.

0/0
28.12.2011 19:34

NewScream

Re: totální nezkušenost s horami

Ještě horší pro Slováky jsou ale údaje o úrazech. Z té vyplývá, že domácí turisté mají v průměru na svědomí asi 40 procent všech záchranných akcí HZS. Poláci jsou druzí s 18 procenty a Češi způsobují 12 procent výjezdů horské služby. Je tedy evidentní, že domorodci mají s turistikou ve vlastních horách dost velké problémy. A to je na pováženou a snad i na nějaký ten kurs přežití ve školních osnovách.

Naštěstí to ale novináři zdatně a velmi úspěšně maskují a obětní beránky si už našli. Vedou nemehla z Česka.

0/0
28.12.2011 19:34

Drederick Tatum

Re: totální nezkušenost s horami

ha ha ha......preco klames ? tak si to spocitajme....ked chces byt objektivny, tak vzdy musis ratat celkovy pocet navstevnikov danej narodnosti a potom z toho percento urazov. vies kolko slovakov navstivi nase hory ? ale to sa ti do kramu nehodi, preto klames a zavadzas. vzdy rataj percento z celkoveho poctu, ok ? tak ako su potom natom cesi ? hm ?

0/0
28.12.2011 20:29

poemcz

Re: totální nezkušenost s horami

radsi zalez nekam. On jen tvrdi ze nejvice cechu v Tatrach zahynulo jen jeden rok. V tehle statistice to tak proste je. Ze ty sem tahasuplne jinou statistiku s jinym vyznamem na jinem zakladu neznamena ze on lze.

0/0
28.12.2011 21:14

Drederick Tatum

Re: totální nezkušenost s horami

co si to dovolujes ? zalez radsej ty, ked klames. klamania a zavadzanie vam vzdy islo super.

0/0
28.12.2011 22:00

jardaah

Re: totální nezkušenost s horami

Nejprve jsem s Vámi souhlasil, ale pak mi došlo, že těch Slováků v Tatrách až tak moc být nemusí. Nedalo mi to a chvilku jsem hledal:

http://www.cas.sk/clanok/160440/vysoke-tatry-nelakaju-cudzincov-navstevnost-zachranuju-slovaci.html

vztáhneme-li tato čísla (návštěvnost) k výše uvedeným počtům úrazů, dojdeme k tomu, že jednoznačně nejhůř jsou na tom Poláci, následují Slováci a teprve třetí jsou Češi (tj. poslední ze statisticky významných národů). Takže se po nás "vozíte" opravdu neprávem.

0/0
28.12.2011 22:58

Juro83

Re: totální nezkušenost s horami

nuz na pocet nastevnikov je to uz ine. Tam skutocne vyhravaju cesi.

ono nie je nahoda, ze pod Olympom je vystraha v grectine, anglictine, nemcine a cestine.

To iste pod najvysim svedskym vrchom. Svedcina, anglictina, nemcina a cestina. Aj v alpach sa hovori o zbytocnom riskovani ceskych turistov. Ale to je vsetko len nahoda a my sme si to na slovensku len vymysleli ;-D

Kto chodi po Tatrach cecha spozna skor ako prehovori. Sandale ci obycajne tenisky to istia. Dokonca som videl jeden manzelsky par z ciech ist pocas burky v Tatrach s dazdnikom. Utekal som od nich ako sa dalo, blbcovi nevysvetlis.

Nie je to nic proti Vam, ste proste taki, ste dobrodruhovia a promile z Vas to stoji zivot. Slovaci maju zas ine chyby, Nemci su hlucny, kazdy narod ma nieco.

0/0
28.12.2011 21:53

perthuis

Re: totální nezkušenost s horami

Bez souvislosti k článku...hodně se mi líbilo, když v létě, byli jsme vTatrách a jeli zubačkou k vstupní cestě, se od  dvou slovenských mladých mamek s asi tříletými mládenečky s baťoužky dostalo poučení, že " chlapci jedú poprvé do hory" .Něco jako iniciační obřad, bylo to pěkný a taky tam byl k těm horám cítit nějaký vztah.Tak se člověk cejtil tak nějak slavnostně s nimi.

:-)V

0/0
28.12.2011 22:19

perthuis

Re: totální nezkušenost s horami

V r.2001, Ötztalské Alpy, Filip Šilhan, zkušený horolezec a skialpinista.Při sjezdu spadl do zasněžené ledovcové průrvy.V září 1993 na El Capitan zkušený horolezec Mirek Šmíd.A spousty dalších, nejen našich.Hory jsou krásný a nádherný, podceňovat se nemají, ale prostě každýho to jednou někde čeká.Další komentáře nás, nezkušených, zbytečný.

R.I.P.

+1/0
28.12.2011 20:16

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: totální nezkušenost s horami

Jasně. Já měl na mysli úrazy na místech takhle lehko dosažitelných - pár metrů od lanovky. Chápu, že sjezd nebo lezení volným terénem daleko od všeho je o něčem jiném.

0/0
28.12.2011 21:43

sun.alex

Re: totální nezkušenost s horami

Hory miluji a taky jsem dohromady nikde nebyl...Nicméně jsem v TV viděl borce, co lezl El Captaina v záležitosti hodin! a na Matterhorn asi taky pár hodin...Nějaké jištění, lana...? Pche - on nahoru pomalu vylétl! To pak hlava nebere...V kilometrové stěně8-o

0/0
28.12.2011 21:45

PetrNovák

Re: totální nezkušenost s horami

a oba udělali chybu (btw nebyl to cap ale lost arrow)

0/0
28.12.2011 22:26

perthuis

Re: totální nezkušenost s horami

Máš pravdu, byl to Lost Arrow.

0/0
29.12.2011 21:06

Vladim

Určitě je lepší

zahynout při focení v Alpách, než se zabít ožralý v autě v Česku.

0/0
28.12.2011 18:55

dino_na_idnes

Re: Určitě je lepší

Skutečně? Já Vám nějak nevím, z dlouhodobějšího pohledu mi to přijde tak nějak nastejno, oboje si rád odpustím...

0/0
29.12.2011 11:50

Hustý Borec

hej

snad stihl pořídit fotku. :-/

0/0
28.12.2011 18:49

Fluffin

Bohužel..

..tyto lidi nedokážu litovat...přeleze několik varovných cedulí, aby měl dobrou fotku... možná ty lidi mají nějaký zkrat v tu chvíli... sežraní turisti, co vylezli na safari z auta, aby si vyfotili roztomilého lva..to je ještě větší "bomba" 8-o

+2/0
28.12.2011 18:27

kajak v zakoně

Re: Bohužel..

nebo kuřáci umírající na rakovinu, alkoholici, sociální demokrati..... Taky to nechápu.8-o

0/0
28.12.2011 18:42

NOW M240 NESMRTELNÝ

Re: Bohužel..

hm, pár lidí umřelo i na pár facek.

0/0
28.12.2011 18:46

NOW M240 NESMRTELNÝ

Re: Bohužel..

Jo a ještě jsem neslyšel o 26 letém kuřákovi co umřel na následky kouření. Na blbost už nespočetně.

+1/0
28.12.2011 18:48

MNPV

Re: Bohužel..

jj:-P

0/0
28.12.2011 19:41

J i ř í

Re: Bohužel..

Ale už jsem slyšel o 50letých s rakovinou, kteří si říkali, jak v těch 26 byli blbí.

0/0
28.12.2011 20:26

Petr.Zametal

Darwinova cena

Velmi nadějný kandidát na výhru!

0/0
28.12.2011 18:11

Tom Hagen

Re: Darwinova cena

;-DR^

0/0
28.12.2011 22:41

inosh

Patri to k dobrodruzstvi

Obcas taky lezu na misto, kde mi realne hrozi smrt, ale ty fotky za to stoji. A kdyz mi sklouzne noha? Smrt patri k zivotu, nedelsjme z nej posvatnou kravu.

+1/0
28.12.2011 17:55





Najdete na iDNES.cz