Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doktor má mít kravatu, ne děkovat a odcházet, říká kardiochirurg Pirk

Když jde někdo na operaci srdce, měl by se mu operatér představit v obleku s kravatou, říká známý chirurg Jan Pirk, přednosta kardiocentra IKEM. Mladé lékaře vede v duchu, že "neděkujeme a neodcházíme, protože takhle se medicína dělat nedá".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jvs

Nesmyslna tvrzeni

Dr. Pirk je mimo realitu. Uroven kardiologicke pece v Cechach ma daleko k dokonalosti, zejmena v primarni prevenci. Prohlaseni o skvele urovni opravdu zavani prvomajovym pruvodem. Spise by bylo vhodne neco udelat pro zlepseni pece. Zcela nesmyslna jsou prohlaseni o otrokarstvi a pracovni dobe mladych lekaru v zahranici. Vyzkousel jsem si cesky i severoamericky zpusob vzdelavani lekaru na vlastni kuzi. Prohlaseni dr. Pirka je zcela zavadejici a amoralni. To, co se v Cechahc provozovalo a zrejme stale provozuje jako "vzdelavani" mladych lekaru by jinde nebylo tolerovano a Dr. Pirk by sel za takovehle prohlaseni rychle na pohovor s nadrizenym, aby mel moznost zmenit svuj pristup. Pracuji az 18 nebo 20 hodin denne a jsem za to dobre zaplacen, ne v Cechach. V Cechach jsem si chodil jako mlady lekar na socialku pro doplatek do zivotniho minima, a to i po 3 dennich nonstop sluzbach.  Kravatu nosim, ale pro uroven lekarske pece je to posledni.

+2/0
2.1.2012 23:58

fackující ministr - pedagog

Kdyby tu vládli komunisti,

Pirk půjde v čele průvodu s největším transparentem ;-DRv

+3/0
29.12.2011 7:15

kocourek96

Re: Kdyby tu vládli komunisti,

Vždyť ty bys mu ho nepůjčil ani na chvilku

+1/0
29.12.2011 7:26

tigrakrajtovita3

Re: Kdyby tu vládli komunisti,

R^R^

0/0
29.12.2011 14:42

vodnicivcechach2

prokristapanaboha!

8-o tak tj sila pirku. fakt sila Rv

+2/0
28.12.2011 14:18

tigrakrajtovita3

Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

;-€ Chirurg nema cas 10x denne se prevlekat! Nedostane pacienta na stribrnem podnose jako on, ktery jenom a pouze ukoluje! On si muze povidat i ve fraku. Ty miliony vysetreni za neho totiz nekdo udela! To se mi snad zda !! ;-€ A ten sen je dost zly

+2/0
28.12.2011 12:57

log-out

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

Ano? Kardiochirurg dělá denně deset operací? Nebo nerozumíte psanému textu, že pan doktor mluví o kardiochirurgovi a nikoli o chirurgovi?

A nebo panu doktorovi závidíte, že se ve své odbornosti vypracoval natolik, že řeší pouze závažné případy a "vedlejší" vyšetření za něj udělá méně zkušený doktor? To je snad vcelku normální, ne?

+5/0
28.12.2011 14:00

tigrakrajtovita3

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

VY si na me vubec nedovolujte !! ;-€ S vami se nemam o cem bavit !! ;-€ Rv

+2/0
28.12.2011 14:09

vodnicivcechach2

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

logine, ze tys posledne malo dostal po kejhaku co? hele, vis ze nanho nemas. tak neprovokuj

+1/0
28.12.2011 14:20

Tetrapiloktomikon

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

No, nevěděl jsem, že je tak velká nevraživost mezi lékaři navzájem. Vy máte s p. Pirkem nějaký osobní problém nebo prostě jenom závidíte úspěšnějším a lepším?8-o

+3/0
28.12.2011 15:47

jurgen

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

je "lepsi a uspesnejsi" v bahnaku zvanem CR - kde k uspechu ne vzdy vede pile, znalosti a schopnosti - ba prave naopak .... myslim, ze by melo daleko jinou vahu, kdy by neco takovehoto prohlasil nekdo, kdo je "lepsi a uspesnejsi" v o neco vetsim rybnice s ponekud vice konkurencnim (a pruhlednejsim) systemem "vypracovani se"....

- mimochodem - krome vzacnych vyjimek - tu na iDnesu jsou vetsinou lekari z CR uz davno odejiti ....;-)

+1/0
28.12.2011 22:12

jurgen

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

- kteri Pirkovi opravdu nemaji moc co zavidet ..... ;-D

+1/0
28.12.2011 22:21

kocourek96

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

A mají čas tady pilně plkat:-)

0/0
29.12.2011 6:40

tigrakrajtovita3

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

Asi jako vy, ze? :-P

0/0
29.12.2011 15:34

tigrakrajtovita3

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

R^R^R^R^

0/0
29.12.2011 15:34

Tetrapiloktomikon

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

No, tak je úspěšný v zemi zhruba stejně velké jako Belgie, Nizozemí nebo Dánsko...Asi není nejlepší kardiochirurg na světě a ani to o sobě netvrdí. Ale vypadá to, že je úspěšnější než stovky jiných, kteří v tomto "bahňáku" jsou a pracují ( a kterými přesto nemusíme opovrhovat). Nevím, kde se vzala ta utkvělá česká představa, že v Čechách je všechno nejhorší nebo že v Čechách člověk nemůže být úspěšný nebo že úspěch v Čechách nic neznamená. Trochu to vypadá, jako by naší národní povahou bylo hledat trvale nějakou p...l, do které bychom mohli lézt.

Mj. odejitým lékařům: hodně štěstí v osobním i v profesním životě v zahraničí a děkujeme za zasvěcené komentáře k domácím problémům;-)

+2/0
29.12.2011 7:08

kocourek96

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

:-)R^

0/0
29.12.2011 7:25

tigrakrajtovita3

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

Nikdo mu neodpira medicinske zasluhy. Jenomze on je spojil s politickymi, a to uz nejsou medicinske zasluhy. Navic mne napr. je teprve 27 a v jeho veku budu treba dal. Ja s nim nesouhlasim v mnoha vecech, nejmene s politickym napojenim IKEMu. Pokud chcete delat medicinu poradne, musite delat medicinu, nikoliv politiku. Oboji dohromady delat nemuzete dobre. U Pirka si nejsem jisty, zda neprevazuji ambice mimo medicinu. Navic uplne kasle na mlade, ale uplne. V CR je mnoho profesoru, kteri se mladym opravdu venuji a vychovavaji kvalitni profesionaly. Motylek ani kravata z vas dobreho lekare neudela. S timto vylezt do zdejsi TV, tak to bude trapne.

+1/0
29.12.2011 15:40

Tetrapiloktomikon

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

1) Jo, a já budu v jeho věku dělat ředitele zeměkoule a náměstkovat mi bude Superman s Terminátorem ;-)

2) Jestli má politické ambice, tak na tom není nic špatného - politika je věcí veřejnou a proč by zrovna on měl mít distanc?

3) Není zákon o tom, že se každý musí starat o mládež.....není nic špatného na tom, když se o něco postará mládež sama ;-)

4) A když říká, že jednání s pacientem a kultura projevu je u lékařů důležitá, vidím to jako celkem smysluplné.

+2/0
29.12.2011 15:47

jurgen

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

- co bod to nesmysl...

- co kdyz je tigra taky kardiochirurg a treba v sytemu, kde to dotahnout dal jde i bez PR ODS....

- distanc mit nemusi - ale v CR je i v tomto kockopes - v USA se lekar hrne do politiky az kdyz si vydelal dostacujici penize .... a chce neco zmenit (a kampan si dela hlavne za sve.... nikoliv na ucet statu -s tim ze procenta z toho bere spratelena PR (AMI))

- o mladez se starat je soucasti akademicke cinnosti v CR - mne to moc nezajima - ale obcastaky prednasky pro rezidenty delat musim - a kdyz zjistim, ze nekoho muj obor zajima - tak se mu snazit pomoci - minimalne v rozhodovani - ne jako v CR - kde si kazdy sef vychova jednoho lezdoprdelku - a ostatnim se cilene okopavaj holene (to myslim uz je amerikanismus - ale urcite pochopiteo cem mluvim..).

- jednani s pacientem a kultura lekarske pece jsou jiste vyznamna temata - ale kupodivu jdou ruku v ruce s ohodnocenim ... aneb nekdokdo bere 4 melouny rocne nebude do prace chodit v texaskach a prevlikat se do eraru ..

0/0
30.12.2011 1:24

Tetrapiloktomikon

Re: Zdá se, že on už je zcela mimo realitu.

1) ať je tigra klidně předseda mezigalaktické válečné rady...nicméně to nemá nic společného s tím, že nemusí zpochybňovat úspěchy jiných. Ostatně mám pocit, že kdyby to tigra opravdu dotáhnul dál, tak si někkteré poznámky ušetří..

2) no, tak mám pocit, že pan Pirk už si asi něco vydělal a možná chce i něco změnit, to bude asi stejné jako ve "vzorových USA"

3) je dobře, že víte,jak pan Pirk funguje v rámci vědecké a akademické činnosti - a odkud ty informace máte?

4) je zvláštní, že jakékoli téma se s některými lékaři vždycky zvrtne na "blablabla..blablabla..PENÍZE, PENÍZE, PENÍZE..kolik bysme chtěli hrubýho" My tady v Čechách žijeme ve společnosti, která i od servírky nebo prodavačky v supermarketu očekágvá, že bude upravená, zdvořilá a vstřícná. A obávám se, že servírky a prodavačky v supermarketech tady 4 melouny ročně taky neberou :-/

+1/0
30.12.2011 7:00

captain cook

pro: chudy lekar v 4:08

priklad -dite na operaci v privatni nemocnici, kdyz rodice nemaji privatni pojisteni.

Pokud jde o selektivni zakrok, neco co muze cekat, rodice samozrejme mohou pockat nekolik mesicu nebo jak dlouho, nez na ne dojde rada ve statni nemocnici, kde pobyt pokryje Medicare. Pokud cekat nechteji, samozrejme maji moznost nechat operativni zakrok udelat v privatni nemocnici bez cekani.Rodinny lekar je posle ke specialistovi, ten dite prohledne a pokud rodice souhlasi, pozada svou recepcni aby pro dite zajistila termin v privatni nemocnici, kde specialista ma sve pravidelne operacni hodiny.

(Mimochodem, tady delaji recepcni praci admin. sily, ne sestry. Ty se venuji odborne praci). Nemocnice jim sdeli na kolik je pobyt tam prijde a to pak zaplati po operaci pri vyzvednuti ditete.

Vedle toho dostanou ucet za chirurga a anesteziologa, za nez se plati ve statni i privatni nemocnici. V obou pripadech hradi vetsi cast jejich uctu Medicare a rodice plati zbytek, jehoz vysi predem znaji.

0/0
28.12.2011 12:34

tigrakrajtovita3

Re: pro: chudy lekar v 4:08

To mame podobne i my. Jaky je zhruba rozdil mezi statni a privatni nemocnici, co se tyka doplatku? Dekuji, nejsem pan diskutujici, kteremu pisete, ale zaujalo me to.

0/0
28.12.2011 12:59

captain cook

Re: pro: chudy lekar v 4:08

nemohou poslouzit kolik co stoji. Nastesti jsme nepotrebovali nemocnicni peci casto a statni uz vubec ne, tak nevim.

Pobyt ve statni nemocnici ve sdilenem pokoji je plne hrazen, pokoj pro 1 osobu je nadstandard, za nejz se plati priplatek extra, ale kdo ma privatni pojisteni, ten je ve statni nemocnici kryt pro nadstandard.

Lekarska pece ve statni nemocnici personalem, ktery ma zrovna sluzbu je kryta Medicare. Soukromy pacient ma narok na peci lekarem podle sveho vyberu, pokud chce a obvykle neco doplaci mezi tim co hradi pojistovna a co uctuje lekar.

0/0
28.12.2011 13:19

tigrakrajtovita3

Re: pro: chudy lekar v 4:08

Rozumim a dekuji vam. ;-)

0/0
28.12.2011 13:27

vodnicivcechach2

Re: pro: chudy lekar v 4:08

vysvetlim pak, az budeme homehomehome :-/ ok?

0/0
28.12.2011 14:21

řešení

Je to vzácný člověk

V

0/0
28.12.2011 11:48

gter

Re: Je to vzácný člověk

..slušný, příjemný, prostě fajn!!!R^R^V

0/0
28.12.2011 12:19

tigrakrajtovita3

Re: Je to vzácný člověk

Rv Prominte, ale NE! Rv

+1/0
28.12.2011 12:24

A.C.Dupin

Re: Je to vzácný člověk

A hlavně drahý. Kolik jen nás stál IZIP, na kterém se  výrazně angažuje, kolik stály předražené nákupy v IKEMu,.....

+1/0
28.12.2011 12:32

tigrakrajtovita3

Re: Je to vzácný člověk

R^ R^ A o protekci IKEM, která se traduje snad z doby, kdy já se narodil, ani nemluvě! Je to hýčkané prostředí, vyživované přímými dotacemi a nikdo ze zahraničí není přesvědčen, že pracovat ta je nějaká výhra! :-/ Není!

+2/0
28.12.2011 12:53

p.dump

Oblek je jen jiný druh "montérek"

Jsou pozice, kde je absence motýlku nebo kravaty tzv. "nepřijatelná". Jde většinou o sociálně "vyprahlá" prostředí.

Proto si nemyslím, že před operací pomůže doktor s povinně navlíknutou kravatou.:-/

Leda, že jsem člověk z pozice motýlků a kravat a prostě si na to "potrpím". Pak panu Pirkovi rozumím. Dává najevo, že je jedním z nich a že mu mohou důvěřovat (za ty "prachy" které si takový člověk pravděpodobně zaplatí). 

V ostatních případech mi vadí falešnost takového výstupu.:-(

+3/0
28.12.2011 11:10

tigrakrajtovita3

Re: Oblek je jen jiný druh

R^ My také chodíme, resp. velmi slušně musíme chodit oblečení (zahraničí). Netrvají přímo na obleku a motýlku a kravatě, ale existují skvělé outfity pro mladé lékaře, např. vesta. JENOMŽE!! Není to myslitelné v okamžiku, kdy uže je pacient hospitalizovaný! To Pirk skutečně ujel! Musíme dodržovat předpisové pracovní oblečení. V nějaké kravatě s člověkem hovoří max. přednosta ve své pracovně!

+2/0
28.12.2011 12:51

log-out

Re: Oblek je jen jiný druh

Předpisové pracovní oblečení na daném pracovišti je jaksi takové, jaké stanoví primář či managment nemocnice, podle toho jak to kde chodí.

Samozřejmě, operovat v obleku se nedá a samozřejmě je rozdíl mezi kardiochirurgem, který dělá pravidelně mnohahodinové operace a např. chirurgem na pohotovosti, kde často řeší jednu pětiminutovou "banalitu" za druhou - ten se samozřejmě těžko bude převlékat sem a tam. Ale kdybyste hned neviděl rudě a naučil se rozumět psanému textu, pan doktor (co se tohoto týká) mluví právě o doktorech dělajících ty "velké operace".

0/0
28.12.2011 13:58

tigrakrajtovita3

Re: Oblek je jen jiný druh

Pokud se potrebujete vykecat, zaplatte si psychoterapeuta!! ;-€ Ja vam ho delat nebudu! Na to ihned zapomente!!

+1/0
28.12.2011 14:11

vodnicivcechach2

Re: Oblek je jen jiný druh

;-DR^;-D

0/0
28.12.2011 14:22

pingu1

Re: Oblek je jen jiný druh

..no to by take hralo ,aby jste si menili role...;-D

0/0
29.12.2011 11:33

Vosiczka

No, nevím...

Kdybych měl podstoupit nějaký kardiochirurgický zákrok, tak bych asi nebazíroval na tom, jestli má doktor kravatu...

+2/0
28.12.2011 10:52

p.dump

Re: No, nevím...

Souhlas R^

0/0
28.12.2011 10:55

Vosiczka

Re: No, nevím...

Navíc mi v tom pan Pirk dělá trochu zmatek - říká,že doktor má mít kravatu a přitom má motýlka... Je von vůbec doktor?

0/0
28.12.2011 11:11

tigrakrajtovita3

Re: No, nevím...

To sice je, ale uz za zenitem. Je vice politik :-/

0/0
28.12.2011 12:26

tigrakrajtovita3

Re: No, nevím...

R^ Presne tak. Ujistuji vas, ze byste velmi rad videl a hovoril s kazdym lekarem, i kdyby mel na sobe zaplatovane salove :-/

0/0
28.12.2011 12:26

tigrakrajtovita3

Pirk

:-/ No nazdar!

+1/0
28.12.2011 10:41

Leva

To je Borec!

Pan profesor je kádr, škoda, že takových odborníků a humanistů má český odborový zdravotnocký svaz tak žalostně málo. Soudru Kubek i mEngele by měl jít k němu do učení. Díky, pane doktore.

+1/0
28.12.2011 10:23

Aurisak

Re: To je Borec!

Humanistů ;-D;-D;-D

+1/0
28.12.2011 10:39

MNPV

U nás kardiolog

ambuluje v šusťákách, v létě v šortkách a na tom má bílý plášť.

0/0
28.12.2011 10:17

tigrakrajtovita3

Re: U nás kardiolog

Vyzvete ho, at nosi kravatu a oblek ;-D

0/0
28.12.2011 10:41

MNPV

Re: U nás kardiolog

Já to přežiju, je soukromník.  Na našem konci města je sám. Uvidíme, jak se mu bude dařit, až zde bude mít stejně kvalifikovanou, dobře vypadající konkurenci. Ono v létě je na něj opravdu pohled, když je v těch kraťasech a plášti.;-D

0/0
28.12.2011 20:16

Vsetín 1

Že se nestydíte lékaři !

Máte v průměru 60 tis. měsíčně a pořád bečíte, jak hovádka;-D a práci máte jistou. Kdo to má ?

+3/0
28.12.2011 9:41

Aurisak

Re: Že se nestydíte lékaři !

Ty vyděláš jako pomocná síla v kuchyni 2.000 Kč. Šéf celé fabriky, kde jsi zaměstnán, vydělá 200.000 Kč. Průměrně tedy příjmy u vís, pokud vezmeme tebe a šéfa, jsou 101.000 Kč. Ačkoliv tolik peněz jsi v životě neviděl. A podobně to je s platy lékařů. To jsou kouzla s čísly, víš? ;-)

+3/0
28.12.2011 10:05





Najdete na iDNES.cz