Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hasiči zažili nejtragičtější Štědrý den od roku 2003, požárů ale ubylo

Na Štědrý den zasahovali hasiči na území celé České republiky u 53 požárů, což je méně než dlouhodobý průměr. Přesto se letošní Vánoce řadí k jedněm z nejtragičtějších, jelikož během požárů zahynuli dva lidé. Více jich v posledních deseti letech zemřelo jen v roce 2003, v předchozích čtyřech letech se štědrovečerní požáry obešly bez úmrtí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

poetikus

Fakta hovoří jasně?...

Na rozdíl od předcházejících diskutujících si myslím, že "fakta hovoří jasně". Mělo by to být varování pro všechny ostatní. Jsou svátky, kdy hoří svíce a vůbec je otevřeného ohně nějak víc. Neměli bychom tedy zapomínat na opatrnost když už jsme "romanticky" zahloubání do pravého významu vánoc. Ne všichni čtenáři jsou tak duchapřítomní a vždy bdělí a superinteligentní jako někteří diskutující pod tímto článkem.

Pro mě je tento článek zpráva o stavu nálad ve společnosti.

Vždy je to smutné a tragické pokud zahyne člověk a o to víc je to smutné, že se tak stane o vánocích, které jsou o zrození, o lidství a o radosti.

PS: Dokud se budeme chovat nezodpovědně a dokud si nebudeme uvědomovat nebezpečí, musí nás chránit zákon, norma, zabezpečovací zařízení a hasiči.

Jakýkoliv náznak ironie a sarkasmu na adresu hasičů je nemístný, hloupý a sprostý, protože když je někdo v průseru tak volá hasiče a diví se proč nepřijeli hned.

0/0
26.12.2011 8:38

abraxas117

A kdyby zahynuli 3 lidé

tak to mohl být nejtragičtější Štědrý den za posledních 300 let! To jsou statistiky jak noha fakt! A u bouraček to samé. Poslední týden v srpnu se místo jednoho člověka zabijou dva a hned je z toho zpráva : "Vražedný konec prázdnin! 2x více obětí než minulý rok!"

+3/0
25.12.2011 19:18

My.WinCleaner

Re: A kdyby zahynuli 3 lidé

Je neskutečné, jak někdo dokáže připojit blábol k jakémukoliv článku.

0/0
25.12.2011 23:18

Pan_Tau

Re: A kdyby zahynuli 3 lidé

Je neskutečné, jak někdo dokáže připojit blábol k jakémukoliv komentáři.

0/0
25.12.2011 23:49

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

přímé škody z požárů letošního štědrého dne

jsou odhadovány na 2 mil. korun..

Kdyby mi vyhořela garáž a nebyla v ní bryčka, tak je škoda téměř shodná!;-D

0/0
25.12.2011 18:47

Rubik1

Re: přímé škody z požárů letošního štědrého dne

Rv

0/0
25.12.2011 19:28

xdriver1

Takže soudruzi hasiči co?

Co jste chtěli touto úchvatnou statistickou analýzou říci? Že vaše výdaje jsou plně opodstatněné? Že šetřit (tak jako všichni ostatní) nemáte na čem? Nebo jste se dohodli s výrobci protipožární techniky a chystáte nám dárek v podobě nového nařízení o tom, že budeme muset mít kouřová čidla a sprinklery v každé místnosti, ve všech prostorách a nejméně dvě na čtyři metry čtverečné. Tento článek musí mít nějaký podobný skrytý podtext, jelikož obsah sám o sobě má nulovou informační hodnotu...

+2/0
25.12.2011 17:03

Prof. Čmajzl , občanský demokrad

Re: Takže soudruzi hasiči co?

radši zazpívejte si Hořím má panenko hořím  a mazejte shánet lístky na candrbál na Silvestra. To má smysl.

+2/0
25.12.2011 17:43

Habouji

Re: Takže soudruzi hasiči co?

Budeš takhle vyřvávat, až se něco podobného stane tobě? No jen počkejte vrátíme se na úroveň roku 1970 co se týká počtu sloužících hasičů ve směně což je při dnešním stoupajícím trendu událostí výborná věc. No hlavně, že nám vojáci dostanou pilulky proti tloustnutí a nebo, že máme krásné stíhačky.

+1/0
25.12.2011 17:44

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

Re: Takže soudruzi hasiči co?

zapojit více "dobráků" a je vystaráno! Ti hasí uvědoměle a zdarma...[>-]

0/0
25.12.2011 18:51

Habouji

Re: Takže soudruzi hasiči co?

To bych chtěl vidět . . . . . Bohužel ono to není jenom o požárech

0/0
25.12.2011 19:52

Mitchell

Re: Takže soudruzi hasiči co?

To je pouze mýtus.

0/0
26.12.2011 0:29

xdriver1

Re: Takže soudruzi hasiči co?

je vidět, že se považujete za odborníka, dokonce bych řekl, že jsme možná hasič ;-D protože to výrazivo a argumenty jsou pro to příznačné... stoupající trend - na základě jakých statistik, prosím? počty výjezdů, výše škod, počty zraněných a mrtvých, uchráněné hodnoty? ty statistiky jsou ty samé, podle kterých se píší tyto úchvatné články? Tvrdit, že se vrátíme v počtech sloužících hasičů na směně do roku 1970 ukazuje navíc, že jste pravděpodobně i odborář, protože to je tak demagogicky podbarvený argument, že je jako argument naprosto smysluprostý, i když to může být fakticky pravda. Navíc nevyřvávám, neútočím na hasiče v terénu, ale na mraky úředníků, kteří svou pozici a důležitost obhajují způsobem, který jsem naznačil, ale to vám nevysvětlím, určitě jste jeden z nich...

0/0
25.12.2011 19:52

Habouji

Re: Takže soudruzi hasiči co?

Dle čeho soudíš, že sedím v kanceláři a dělám úředníka a že jsem odborář ;-D

0/0
25.12.2011 19:53

Habouji

Re: Takže soudruzi hasiči co?

Ale souhlasím s tebou, že úředníku je až moc na papírech stojí dnešní stat . . . . a hádejte kdo to odnese

0/0
25.12.2011 20:02

Mitchell

Re: Takže soudruzi hasiči co?

Obecně lze říct, že s těmi statistikami má pravdu. Roste počet událostí, zvyšují se škody. Počty mrtvých a zraněných se mění, tady bych nespekuloval, nejsem statistik.

Ten argument s počty hasičů na směně jako v roce 1970 je samozřejmě nesmysl. Používá ho předseda hasičských odborů a i jemu už jsem to říkal. Naštěstí teď pan Oberreiter pomalu ale jistě začíná mluvit o tom, co opravdu hasiče pálí - přebujelá byrokracie, zbytečné stovky úředníků v uniformách. A už konečně začíná mluvit i o tom, že je potřeba ty úředníky redukovat. Bohužel jako první to zveřejnil Haló plátek a to jeho vyjádření podle mě docela degraduje. Doufám, že to veřejně řekne i jiným médiím (a že ta to otisknou/odvysílají).

Pokud dojde k redukci našeho (ano, jsem hasič a nestydím se za to) byrokratického aparátu, pak ještě uneseme krácení rozpočtu (i když možná ne o tolik, jak plánuje Kalousek). Ale pokud zůstanou počty úředníků tam kde jsou, tak může dojít ina snižování stavů výjezdových hasičů, rušení stanic etc.

0/0
26.12.2011 0:42

Borracho de Kalosko

To nic není .... národ zažil nejtragičtější rok

od  roku 1989 Rv

+10/0
25.12.2011 15:49

cmelaaak

Re: To nic není .... národ zažil nejtragičtější rok

8-o

0/0
25.12.2011 16:45

Caroline P... Bártowa čamrda

Re: To nic není .... národ zažil nejtragičtější rok

R^V[>-]VR^

0/0
25.12.2011 16:50

Prof. Čmajzl , občanský demokrad

Re: To nic není .... národ zažil nejtragičtější rok

Vy si koledujete o Kaluskové facany;-€

0/0
25.12.2011 17:29

bojovnikprotichudine

Re: To nic není .... národ zažil nejtragičtější rok

A kdo je ten tvuj narod? Ta podprumerna vetsina? Ti mene inteligentni, linejsi, porad ukrivdeni, zavistivi. Ti kez se maj pristi rok jeste hur! Vsechno nejlepsi uspesnym a bohatym, kazdy svyho stesti strujcem!

+2/0
25.12.2011 18:12

karvla

Re: To nic není .... národ zažil nejtragičtější rok

tu je smardu;-D

0/0
25.12.2011 19:33

seelen

Re: To nic není .... národ zažil nejtragičtější rok

R^!!

0/0
25.12.2011 18:19

Beldor2

Ja jen...

Ja jen cekam , az bude nejakej "inteligentni" pisalek na iLupe zase porovnavat v procentech 0 a 1 umrti... To budou zase "silna" cisla:-P:-PRv Aneb cim dementnejsi nadpis , tim vice adidasssRv

+2/0
25.12.2011 15:19

1000101111001110

Re: Ja jen...

Tady se měří spíše na stadiony...

+1/0
25.12.2011 15:20

Funk

Pokud je autoru stejně šw

0/0
25.12.2011 13:51

Funk

Re: Pokud je autoru stejně šw

stejně špatně jako mně, tak tomu rozumím....

0/0
25.12.2011 13:51

rademac

Teda to je zase článek...

Ubohost a zoufalost novinářů se ukazuje opravdu v každém článku. Už tady chybí jen statistika kolik žlučníkových záchvatů bylo ošetřeno a kolik kostí má průměrný kapří řízek...

+2/0
25.12.2011 13:33

cenzura na ides neexistuje I

Re: Teda to je zase článek...

a ještě u toho moderovat diskusi ;-DR^

0/0
25.12.2011 13:41

eskimo

Re: Teda to je zase článek...

Mě to zas tak ubohý a zoufalý nepřipadá pane dokonalý !! , jsou lidi co třeba zajíma kolikrát hořelo na štedrej den apod.

0/0
25.12.2011 14:42

AlterID

Re: Teda to je zase článek...

tak at jdou nekam na hasicske stranky

0/0
25.12.2011 15:11

1000101111001110

Re: Teda to je zase článek...

No tak jistě. Někdo přece všechny ty Blesky, Aha a Spáááje kupovat musí, že?

0/0
25.12.2011 15:19

FiRan

Re: Teda to je zase článek...

zkusme třeba pozary.cz - docela odborny web.

0/0
25.12.2011 16:00

lumin-oil

Re: Teda to je zase článek...

to teda maji zajmy:-P

0/0
25.12.2011 18:59

zkorumpovaný pravičák

Takže je opět

načase, chemiku, jim vzít nějaké peníze a zase jich v rámci šetření pár stovek propustit. Rv

0/0
25.12.2011 13:33

adam72

Re: Takže je opět

z toho příspěvku jízdlivost a žluč přímo čiší...MF operuje s tím co má, kde šetří jednotlivá ministerstva je jejich věc a že trpíte chemofobií na schopnostech většiny absolventů tohoto přírodovědecko-technického oboru nic nemění. Asi byste se divil kde je soukromé podniky všude chtějí mít narozdíl od pseudoekonomů.

0/0
25.12.2011 16:59

pučmidrát

Re: Takže je opět

Tak aťi jde k...... výrobu margarýnu, a ne ekonomiku státu!!

0/0
25.12.2011 17:05

jezek

patří letošní počet požárů ke čtvrtému nejvyššímu

> "Ve srovnání s posledními deseti lety patří letošní počet požárů ke čtvrtému nejvyššímu," uvedla mluvčí

> hasičského záchranného sboru České republiky Ivana Svitáková.

V hodinách českého jazyka patřila pí. mluvčí ve třídě k třicátému druhému nejhoršímu.

+2/0
25.12.2011 13:31

Leinad

Re: patří letošní počet požárů ke čtvrtému nejvyššímu

A proto dělá tiskovou mluvčí. :-P

0/0
25.12.2011 13:42

Caroline P... Bártowa čamrda

Re: patří letošní počet požárů ke čtvrtému nejvyššímu

no je těžké posoudit co mluvčí řeklaX, co novinářka slyšela Xa co nakonec napsalaX a zda my tomu rozumíme ideově  správně ;-O

0/0
25.12.2011 16:53

jezek

Re: patří letošní počet požárů ke čtvrtému nejvyššímu

Souhlasím, dobře popsaný řetězec od vzniku informace k její konzumaci. Mají tady někde nějakou "Rukověť čtenáře idnes", abych se přizpůsobil alespoň tomu správnému ideovému porozumění?

0/0
25.12.2011 17:39

aldik7

No

a to ještě nebyl Silvestr a jeho půlnoc, to bude zase žůžo;-)

0/0
25.12.2011 13:11

Teletabis

Re: No

i pokud by jich bylo tisíc, nic proti jednomu.

0/0
25.12.2011 13:27





Najdete na iDNES.cz