Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nizozemští kněží zneužili desetitisíce dětí, míní nezávislá komise

Skandál kolem zneužívání dětí v církevních zařízeních nově nabyl obřích rozměrů v Nizozemsku. Zdrcující zpráva tamní nezávislé komise, která byla pověřena vyšetřením těchto případů, hovoří podle agentury AFP o "několika desítkách tisíc nezletilců" sexuálně zneužívaných v katolické církvi mezi roky 1945 a 2010.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

proLogos

Překvapení?

Nizozemsko bylo v minulosti dějištěm snah o legalizaci pedofilie.. Tamní církev je od 50. let jádrem liberální platformy a rodištěm mnoha progresivních osobností, které měly s Vatikánem konflikty (např. teolog Schillebeeckx).

Tohle jsou škaredý čísla škaredých činů a je dobře, že se o nich ví. Rozhodně ale podle statistik nejsou neočekávaná. Kéž to přispěje k obrodě - celé společnosti.

Mimochodem, jeden z odstavců by měl znít:

"Komise odhaduje, že každé desáté dítě v Nizozemsku se nějakým způsobem setkalo se sexuálním zneužíváním. U dětí, které navštěvovaly UZAVŘENÉ instituce, je PAK VÝSKYT AŽ DVAKRÁT VYŠŠÍ." Ze zprávy dál vyplývá, že počínaje rokem 81 se počet uzavřených institucí provozovaných církví snižuje. Naopak, poslední zprávy z Nizozemí hovořily o nárůstu zneužívání. Ročně až 30tis..(http://www.onderzoekrk.nl/pers-en-nieuwsberichten/persberichten.html#c345)

0/0
19.12.2011 20:29

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Překvapení?

A co nedávný problém v konzervativním Irsku, tam vidíte původ problému kde?

+1/0
20.12.2011 6:49

proLogos

Re: Překvapení?

Problémy jsou všude, protože lidi jsou lidi.. V Irsku jde cca o 12tis obětí za 70 let, V Nizozemí o cca 15tis za 65 let. Nějaký rozdíl je taky v tom, že v Irsku (do 90. let chudá a izolovaná země závislá na činnosti církve) jde o sestupnou tendenci, kdežto v Nizozemí (vždy bohatá země v jádru západní Evropy) o vzestupnou.

V Irsku (jen co vím) jsou po dvou letech 2 případy křivě obviněných a rehabilitovaných osob.

Ale spíš jsem se vozil po té snaze o legalizaci pedofilie..

0/0
20.12.2011 19:22

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Překvapení?

Ano, vozil. Přitom to evidentně příčina nebyla, když je tentýž problém podobných rozměrů v zemi, kde takové snahy nebyly. Jasně že problémy jsou všude a že kněží jsou taky jenom lidi. Tady se ale spíš kritizuje systém, který jim beztrestně umožnil páchání dalších zločinů.

+1/0
21.12.2011 8:11

tigrakrajtovita3

Pisi "kazde desate dite v Nizozemi"

:-/ Neco tak zvraceneho musi resit plosne!

0/0
19.12.2011 18:17

B_B_Lobo

omluva a peníze

omluva a peníze taky nemusí zamáznout všechno. co takhle nějaký světský soud? alespoň pro jedenkrát. já jsem bezvěrec, já se nespokojím s tím že budou potrestání o posledním soudu. i když s takovou frekvencí zneužívání je těžko říct, co je u nich normální, když normální=běžné, takže i tam maj velikou šanci projít.

+2/0
19.12.2011 6:12

kft

Re: omluva a peníze

Naprosto souhlasím. Spravedlnost by měla být pro všechny stejná.

0/0
19.12.2011 9:32

tigrakrajtovita3

Re: omluva a peníze

Jenomze Cesi do zdravotne - socialnich problemu radi tahaji Skodu VW Groupe :-/ Rv

0/0
20.12.2011 7:03

kft

Nevím, jestli je to fér...

....říct takhle, protože článek vyznívá tak, že je tam zneužívali kněží a jeptišky. Spíš ale předpokládám, že šlo (minimálně většinou) o civilní zaměstnance. Tristní ovšem je, že na to nadřízení nepřišli. Rozhodně je to selhání oněch institucí a potažmo i církve, i když se na tom její členové třeba nepodíleli.

+1/0
18.12.2011 20:39

Forrrest

Re: Nevím, jestli je to fér...

Ten předpoklad stavíš... na svém toužebném přání?

0/0
18.12.2011 22:33

kft

Re: Nevím, jestli je to fér...

Ten předpoklad stavím na tom, ža pokud článek nekecá a skutečně tam bylo tolik dětí, tak prostě církev tolik farářů nemá. A i kdyby měla, tak jejich úkolem není přebalovat, krmit, vodit na procházky... Co vím, tak v takovýchto církevních institucích je farář tak jeden. A ani ten ne pořád.

0/0
19.12.2011 9:31

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Nevím, jestli je to fér...

Musíte to rozpočítat nejen na počet kněží, ale taky na ten časový úsek. A pak taky v tomto případě neplatí jeden pachatel - jedna oběť. Platilo by to, kdyby nebyli pachatelé kryti a byl jim po prohřešku podobného rázu znemožněn kontakt s dalšími potenciálními oběťmi.

+1/0
19.12.2011 14:55

Forrrest

Re: Nevím, jestli je to fér...

Aha, ne deset tisíc, ale desetitisíce dětí:) No, i tak to pro katolíky vychází jako snadno uskutečnitelné.

0/0
19.12.2011 17:49

Forrrest

Re: Nevím, jestli je to fér...

Ups, to patřilo pod kft;)

0/0
19.12.2011 17:49

Forrrest

Re: Nevím, jestli je to fér...

Takže církevní zařízení mají typicky jen jediného příslušníka církve? To se mi moc nezdá. Navíc, kde jsi přišel na to, že o tom nadřízení nevěděli? Typicky kat. církev pedofily kryje.

Další věc, při troše matematiky (10.000 dětí, 65 let) to vyjde na přibližně 1 zneužité dítě za 2 dny. Aby tohle kat. církev zvládla, moc představitelů nepotřebuje.

0/0
19.12.2011 17:37

josefl

Re: Nevím, jestli je to fér...

Vůbec to nezlehčujte. Faráři pro své potěšení a pro korunu udělají cokoliv. Je to snad jen náhoda, že se to provaluje najednou na celém světě? Církevní hodnostáři jsou pokrytci. Proto se mezi nimi vyskytuje takové procento pedofilů. Vždyť církev má podvody ve svém programu. Slibuje totiž věčný život na nebesích.

+1/0
18.12.2011 22:36

_Kryštof_

To snad ani není fyzicky možné.

Zajímalo by mě, kdo v těch ústavech vlastně pracoval a co všechno se za zneužití považovalo, jestli třeba i výprask rákoskou apod.

+1/0
18.12.2011 15:05

Forrrest

Re: To snad ani není fyzicky možné.

Zneužitím se označuje http://cs.wikipedia.org/wiki/Pohlavn%C3%AD_zneu%C5%BE%C3%ADv%C3%A1n%C3%AD

Máš nějaký osobní zájem na zlehčování tohoto pojmu? Jsi členem církve? Nebo taky pedofil?

0/0
18.12.2011 17:40

LucyTarhuniah

Re: To snad ani není fyzicky možné.

Nebo obojí, ale tak je to diskuze, a debata, tak bych na někoho hned neútočila že má osobní zájem na něčem...

0/0
18.12.2011 17:52

Forrrest

Re: To snad ani není fyzicky možné.

No nevím, mě totiž nenapadá jiný důvod, proč by to dělal;-) Katolíci jsou tím tady na iDnes už profláknutí - stačí se podívat na jakýkoli článek o pedofilech. _Kryštof_, duhacenzor, Si0, Wolodyjowski...

0/0
18.12.2011 18:23

josefl

Re: To snad ani není fyzicky možné.

No, když takový pedofil pod záminkou výprasku na holou shlédně objekt svého zájmu, tak se asi neudrží. Takže asi ano, ovšem tím výpraskem to zřejmě jenom začínalo.

0/0
18.12.2011 22:38

josefl

Inu faráři a církve

Inu faráři a církve, jsou horší než komunisti. Oběma skupinám jde jen o to, jak ovládnout a manipulovat s lid, získat moc a rozhodovat o tom co je a co není správné. A každého, kdo se protiví zabít. Pokud možno co nejdrastištěji, aby se ostatní báli. V tom jsou zajedno.

+1/0
18.12.2011 13:56

jacek185

...

Kecaj

+1/0
18.12.2011 0:47

josefl

Re: ...

Jasně. Ti hoši si to vymysleli, protože dostávali na holou. Takové zvrácenosti by přeci bůh nemohl trpět a potrestal by hříšníky věčným zatracením a smolou pekelnou.

+2/0
18.12.2011 14:07

muž s brašnou neprošel.

Naštěstí čeští kněží toto nečiní.

+1/0
18.12.2011 0:37

josefl

Re: Naštěstí čeští kněží toto nečiní.

Jasně. Je o tom pěkný vtip. Nastoupí nový farář a ve zpovědnici se mu zpovídá jedna slečna. Prý zhřešila orálním sexem a pan farář neví jaké rozhřešení má dát, tak běží za kostelníkem. Co prý minulý pan farář dával za orální sex? Kostelník odpoví: nevím jak komu, ale mě dával dvacku.

+1/0
18.12.2011 14:11

van de velwideeck

Povrchný článok

Komisia skúmala 34000 osôb, nahlásených prípadov je 1800 a predpokladajú, že zneužitý bol každý piaty...tak za toto by sa nemusela hanbiť ani Warrenova komisiaRv

+2/0
17.12.2011 21:31

josefl

Re: Povrchný článok

Bez boží vůle ani vlas z hlavy nespadne. Bůh tomu chtěl a co my slabí hříšníci proti vůli boží zmůžem. Prostě se s tím smiřte. Komunisti zase říkali, když se kácí les, lítají třísky.

0/0
18.12.2011 13:59

Sharpe

poznamka

Nebylo by jednodusi spocitat tech par deti co nebylo zneuzito ?

+3/0
17.12.2011 21:13

Taras Bulba

Kdo si počká, ten se dočká

Až to tam zanedlouho vezme do rukou islám, tak tyhle starosti místním pedofilům odpadnou, pže pedofilie je takříkajíc součástí islámu.

+2/0
17.12.2011 20:56

Sharpe

Re: Kdo si počká, ten se dočká

Ono takove tazeni proti krestansky cirkvim je povoleno, ale zkus takovy clanek uverejnit proti muslimum a uvidis, zda ti ho nekdo otiskne.

+2/0
17.12.2011 21:18

LucyTarhuniah

Re: Kdo si počká, ten se dočká

;-DChudacku, tak navstevuj proti-muslimske stranky, kdyz Ti chybi vice clanku o kritice muslimu.

0/0
17.12.2011 21:39

Sharpe

Re: Kdo si počká, ten se dočká

No prave o tom mluvim. rozjet protikatolickou, nebo protikrestanskou kampan muzu v hlavnich listech a zpravach, kdezto neco proti muslimum, jde pouze poloilegalne a celit kritice oficialnich medii, ze podnecuji hysterii a nesnasenlivost a budu riskovat zivot

+1/0
17.12.2011 22:01

LucyTarhuniah

Re: Kdo si počká, ten se dočká

lol, clanky kritizujici Islam nebo muslimy tady jsou taky, tak ze sebe nedelej obet prosim Te:-/

+1/0
17.12.2011 22:21

LucyTarhuniah

Re: Kdo si počká, ten se dočká

http://www.rozhlas.cz/zpravy/blizkyvychod/_zprava/725651

Takové věci se nevyhýbají ani Izraeli a židům, tady je zajímavý případ o rabínovi, který tvrdil, že má "posvatné semeno", ale není to zase o pedofilii, o té pojednává částečně zase jiný článek, http://zpravy.idnes.cz/izraelec-si-udelal-harem-z-23-manzelek-nyni-ho-soudi-za-zotroceni-a-zneuzivani-1sv-/zahranicni.aspx?c=A100214_221104_zahranicni_abr

tam se píše že tento žid měl 23 manželek (a pak že je mnohoženství jen u Islámu), 69 dětí, s dětmi další děti, znásilňoval je, a měli vytetované i jeho jméno a v diskuzi mne tam pobavil uživatel babacek, který i tenhle případ jako vždy hodil na Islám;-D

+1/0
17.12.2011 23:45

hriva5

Re: Kdo si počká, ten se dočká

Doufám jen, že o své zálibě napsal také jedno veledílo, jako jistý vepřík jménem Mohamed;-D

+1/0
18.12.2011 8:45

LucyTarhuniah

Re: Kdo si počká, ten se dočká

To židovské už existuje déle, a tím se inspiroval i ten Mohamed, včetně těch vepřů, i tohle mají společné, že židé ani muslimové vepře nejí;-D

+2/0
18.12.2011 11:22

josefl

Re: Kdo si počká, ten se dočká

;-DA co nevětší Ital, Berlusconi? Je žid, islamista, mohamedán , jehovista, či jaké to bylo náboženství? Ale to bunga, bunga asi nebylo tak špatné, někteří naši politici by mohli vyprávět.;-D

0/0
18.12.2011 14:03

LucyTarhuniah

Re: Kdo si počká, ten se dočká

Nevím on, možná křesťan... ale jistý je jeden bývalý Izraelský prezident Kacav, i když ten je v tom také možná nevinně, protože to bylo prakticky tvrzení proti tvrzení

0/0
18.12.2011 18:04

iDrbna - lhala Včera lže i Dnes

Aby ne oni se tím živí

jako Assád , ten ty děti ještě zaživa pitvá

0/0
17.12.2011 20:53

antimultivitamin

Tak tohle je u knězů naprosto normální

Z dlouhodobé sexuální frustrace často vznikají sexuální úchylky

+3/0
17.12.2011 20:28

Sharpe

Re: Tak tohle je u knězů naprosto normální

Vazne mluvite z vlastni zkusenosti ?

0/0
17.12.2011 21:15

josefl

Re: Tak tohle je u knězů naprosto normální

Spíš je to dáno tím, že na takováto povolání se hlásí určitá skupina lidí. Rozhodně to není vzorek populace. No, a pak na semináři jsou večery dlouhé.

0/0
18.12.2011 14:05

Forrrest

Re: Tak tohle je u knězů naprosto normální

Přesně tak. Týká vlastně obecně potlačování pudů.

0/0
18.12.2011 18:26

nestačím se divit i dnes

Obřích rozměrů dosahuje akorát tak lež novinářů

...v titulku jsou desetitisíce, v článku je obětí 1800... Lež, lež, lež. Důkazy? Nikde. Obvinění a pošlapání práce tisíců lidí v církvi bez jakýchkoliv důkazů, je na základě "mínění", bez pravomocného rozsudku - klasická manipulace médií v mezích zákona... V příštím roce možná bude uvedení na pravou míru bez omluvy, ale článek už nebude tak křiklavý... Hanba redaktorovi! Rv

+1/0
17.12.2011 19:59

venenum

Re: Obřích rozměrů dosahuje akorát tak lež novinářů

třeba je to dezinformace, jejímž účelem je poukázat na diskriminaci katolíků, byť domnělou

0/0
17.12.2011 20:04

antimultivitamin

Re: Obřích rozměrů dosahuje akorát tak lež novinářů

Hanba církvi :-)

+3/0
17.12.2011 20:30

azazzelo

Zpráva je bulvární lež podepsaná veřejnoprávní ČTK

Práce českých novinářů je kritická. V ČR se publikují naprosté lži a dezinformace, aniž by se za ně jakýkoliv novinář kdy čtenářům omluvil. Maximálně je vyhozen z místa a za týden píše to samé jinde. Obludné je, že takovouto zprávu na úrovni bulvární senzace zplodí veřejnoprávní ČTK placená z našich peněz.

Cituji volně ze zpráv vyšetřovací komise: "Média podala lživé a nepravdivé informace zkreslující skutečnost. Komise upozorňuje, že obraz vytvořený médii je třeba korigovat. Média zkreslují obraz o povaze a závažnosti zneužívání a vině katolické církve. Vyšetřovací komise prokázala, že není rozdíl mezi katolickými ne-katolickými institucemi a že sexuální zneužívání dětí je v nizozemské společnosti zastoupeno plošně. Větší podíl, až dvojnásobný, vykazují instituce internátního typu. Tisíce případů dokumentují převážně "harassment". Aneb komise publikovala pravý opak informací uvedených v českém textu.

http://www.onderzoekrk.nl/pers-en-nieuwsberichten/persberichten.html#c345

+7/0
17.12.2011 18:00

hriva5

Re: Zpráva je bulvární lež podepsaná veřejnoprávní ČTK

Tak, pokud vím, místním novinařům stačí jako kvalifikace nalévárna BBC v délce 14 dní. Co asi potom můžete jiného čekat.

+2/0
17.12.2011 18:10

blebleson

Re: Zpráva je bulvární lež podepsaná veřejnoprávní ČTK

Tak buď neumím anglicky ani německy (což je jistě možné), nebo vy nemluvíte pravdu. Já jsem si totiž našel články, kde se o této problematice píše mimo ČR abych zjistil zda opravdu je situace ohledně českých novinářů tak kritická jak tvrdíte a musím teda sdělit, že jsem našel jak v němčině, tak v angličtině články převzaté od AFP, které v zásadě korespondují se zdejším článkem.

Zadejte do google např. Dutch Catholic Church abused 'tens of thousands'  a sám uvidíte. ;-)

+6/0
17.12.2011 18:16





Najdete na iDNES.cz