Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun ČSA mířící do Madridu musel zpět na Ruzyni, prasklo mu čelní sklo

Letoun Českých aerolinií, který mířil z Prahy do Madridu, se musel neplánovaně vrátit na Ruzyni. Kapitán půl hodiny po startu stroj otočil, protože mu praskla svrchní vrstva čelního skla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wozka

Jo čelní sklo...

to stačí kamínek a je malér! Doufám, že ho měl kapitán pojištěný ;-)

+2/0
15.12.2011 21:32

zlomená lopata

Pokud

se nekřičí "Andrjucho", tak o nic nejde.

0/0
15.12.2011 21:03

sámvelkýmao

no

to už se pomalu chystal na přistání v madridu. nu což, do práglu je to kousek. eště že neletěl z new yorku, to by měl z ruky se tam vrátit..........

0/0
15.12.2011 20:57

.@.

Re: no

Letová doba Praha - Madrid jsou typicky 2 hodiny 55 minut. Půl hodiny po startu byl někde 100-200km za hranicí ČR nad Německem. ;-)

0/0
15.12.2011 21:15

.@.

Re: no

Jinak, koukám dnes je silný protivítr od západu, ve výšce 11,500m dosahují střední Airbusy a Boeingy rychlost vůči zemi jen kolem 700km/h, takže otočit to na přistání zpět a po větru se jistě vyplatilo.

+1/0
15.12.2011 21:19

ingchemik

Dotaz laika

Proč kapitán nepožádá o možnost přistát na nejbližším letišti, ale vrací se zpět? Půl hodiny po startu by měl být skoro na půl cestě do Madridu....

0/0
15.12.2011 20:32

ježo

Re: Dotaz laika

Jeho rozhodnutí,jeho odpovědnost.Viděl bych to na ekonomiku.Oprava u nás příjde levněji,náhradní letadlo bude rychleji k dispozici.

0/0
15.12.2011 20:38

.@.

Re: Dotaz laika

Půl hodiny po startu byl tak někde 100 km za hranicema nad Německem, což je typické místo pro zahájení přibližovacího manévru na PRG (Prahu - Ruzyně), ten pak trvá o něco déle. A náhradní letadlo pro ČSA asi zrovna někde v Německu na cestující nečekalo, takže rozhodnutí bylo zcela v pořádku.

+1/0
15.12.2011 20:56

alexík

Re: Dotaz laika

Já bych doporučil si pořádně přečíst článek a celý.;-D

0/0
15.12.2011 21:16

.@.

To je zase novinářský nesmysl:

"Kapitán půl hodiny po startu stroj otočil"

"Letadlo se zpět na Ruzyni vrátilo zhruba půl hodiny po startu"

;-D ;-D ;-D

Může takové dvě věty dát do článku hned vedle sebe někdo, kdo je při smyslech? 8-o

+1/0
15.12.2011 20:15

.@.

Re: To je zase novinářský nesmysl:

K tomu bych jen dodal, že PŮL HODINY po startu má letou zpravidla již nabránu standardní letovou hladinu kolem 10tis. metrů a při kurzu na Madrid z PRG už musel být mimo území ČR.

0/0
15.12.2011 20:18

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: To je zase novinářský nesmysl:

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.12.2011 20:18

111111

Prasklé přední sklo.

Vidím,že se tu sešlo mnoho  "odborníků",kteří možná v letadle ani neseděli.Pokud vím,tak za let zodpovídá kapitán letadla.Při jakékoli závadě ,kterou vyhodnotí,je na jeho uvážení,jaký posup zvolí.Může pokračovat v letu,nebo se vrátit na mateřské letiště a při akutním nebezpečí přistát na nejbližším letišti.;-O

0/0
15.12.2011 19:45

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: Prasklé přední sklo.

A nebo může okamžitě zastavit a přivolat asistenčku.

0/0
15.12.2011 19:54

jackie13

to se stane i

lepším leteckým společnostem

0/0
15.12.2011 19:21

krkavec běžné velikosti

...

za prasklé čelní sklo je dost vysoká pokuta,kdyby je chytili lítací měšťácí,bylo by to drahý...

+2/0
15.12.2011 19:15

sámvelkýmao

Re: ...

kdyby byli z lázní bohdaneč, mohli by dostat ještě po kušně.....

0/0
15.12.2011 20:59

krkavec běžné velikosti

Re: ...

:-)

0/0
15.12.2011 21:49

Přišel jsem, abych tu zvracel.

No hlavně dělejte paniku, ať s nima pokud možno nikdo nelétá

Zamaskovat se dá i vysazení motoru, pokud druhej zůstane funkční, sklo se dá opravit při nejbližší návštěvě servisu, jsou lepený, takže se nevysypou.

0/0
15.12.2011 19:11

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: No hlavně dělejte paniku, ať s nima pokud možno nikdo nelétá

I kdyby potom selhal i druhý motor, svědci by nepromluvili. :-P

0/0
15.12.2011 19:55

oldiess

Takže hodina letu navíc

plus přístání a nový start - se pořád vyplatí, než to draho nechat vyměnit v Madridu? Jedině snad že by to bylo ještě TÚČKO;-D

0/0
15.12.2011 18:48

ivoš

Re: Takže hodina letu navíc

Nikdo ti nepoletí na linku s prasklým čelním sklem, zkus to pochopit. Kdyby to luplo v desti tisících...

0/0
15.12.2011 18:56

oldiess

Re: Takže hodina letu navíc

ok, myslel jsem že po půlhodině už to v deseti bylo, a do Madridu už daleko nebylo

0/0
15.12.2011 19:02

Trent_R

Re: Takže hodina letu navíc

Tak za hoďku rozhodně v Madridu nejste...

0/0
15.12.2011 19:39

hafusak2

Re: Takže hodina letu navíc

Lupnutí s následnou dekompresí v deseti tisících? To už by pak nebylo co řešit. RvRvRv

0/0
15.12.2011 20:03

ježo

Re: Takže hodina letu navíc

No ono to sklo hned tak nelupne,je stavěné na náraz ptáka,což je v 800km/h pěkná šupa.Praskliny se objeví buďto po špatné montáži,nebo při struktuálních problémech kabiny.Nevíme co to bylo za letadlo,kolik toho má za sebou.

0/0
15.12.2011 20:36

John Coffey V

Re: Takže hodina letu navíc

Hm... komentujete něco o čem nemáte ani zbla páry. Podstatně levnější je využít domácí lidskou sílu a zázemí. Oproti tomu je propálené palivo a letová hodina minimum.

0/0
15.12.2011 18:58

oldiess

Re: Takže hodina letu navíc

uniklo Vám, že jsem nekomentoval ale ptal se, s o´tazníkem ?

0/0
15.12.2011 19:02





Najdete na iDNES.cz