Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Minuli jsme se, myslel si šofér kamionu. Za smrt 4 lidí dostal vězení

Královéhradecký okresní soud potrestal jednu z nejtragičtějších dopravních nehod letošního roku. Polského řidiče kamionu, který podle obžaloby způsobil smrt čtyř lidí u Obědovic, poslal do vězení na 5,5 roku. Řidič předjížděl v úseku s plnou čárou dodávku a nestihl se vrátit do svého jízdního pruhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nexus99

Pokud má ten Polák ohledně dodávky pravdu,

pak je mi ho líto ze dvou důvodů. Do konce života bude muset žít s tím že zabil čtyři lidi a že mu k tomu někdo svým způsobem pomohl. Taky moc dobře znám řidiče, kteří nedokáží jet chvíli plynule a to je vždycky o průšvih. Pokud to jde, rád takovému ukážu svojí zadní značku. Nejspíš se ten v dodávce (pokud řidič kamionu mluvil pravdu) za volant nehodí. Ten kdo s kamionem nebo autobusem nikdy nejezdil si totiž neuvědomuje, že velké vozy jsou těžší a mají horší manévrovací schopnosti. Bohužel těm klukům už to nepomůže....:-P

+2/0
16.12.2011 11:27

-=Vasek=-

Re: Pokud má ten Polák ohledně dodávky pravdu,

Řidič nesmí zrychlovat, je-li předjížděn. AFAIK plynulost zákon o pozemních komunikacích nedefinuje. Z mého pohledu jasné, dostal by 4x doživotí + 10 let.

0/0
22.12.2011 12:34

Mr_R

Opravdová tragédie

Na silnicích by bylo mnohem bezpečněji, kdyby se tolik řidičů nechovalo jako bezohledná hovada. To, že to pak odnesou i ti co za nic nemůžou netřeba připomínat. Najezdím toho v celku dost a jsem rád že nemusím jezdit ještě víc. Na téhle nehodě mohl mít spoluvinu klidně i člověk za volantem dodávky, který mimo sráčovského provokování udělá to, že začne zrychlovat v momentě kdy má vedle sebe předjíždějící kamión. Pak je tu totiž obrovské riziko, že se stane přesně to co se stalo. Jestli je tedy pravda výpověď poláka. Klidné spaní bych pak jako řidič té dodávky rozhodně neměl. Stejně tak se mohl na smrti své i svých kamarádů podílet i řidič félicie, dej mu pánbůh lehké nebe, který mohl jet mnohem rychleji než povolených 90km/h. Je to samozřejmě jen domněnka, ale Félicie s 5 lidmi není ve velké rychlosti zrovna dobře ovladatelné auto a např. přecpané favority řízené nezkušenou mládežií jezdící výhradně s plynem na podlaze není na silnicic nic neobvyklého. To jsou všechno však jen dohady.

0/0
16.12.2011 9:15

Mustrum Ridcully

Re: Opravdová tragédie

Co se týče té dodávky, to s vámi souhlasím. Kolik ale jela přibližně Felicie před srážkou, to určitě vyšetřovatelé zjistili. Naprosto souhlasím s tím, že na českých silnicích jezdí spousta lidí jako hovada. Jako by to byli supermani, kteří všechno vyřeší a přežijí.

0/0
16.12.2011 10:04

Mr_R

Re: Opravdová tragédie

tak tak, je to takový odraz stavu společnosti, kdy všichni myslíme hlavně na sebe a ostatní nás nezajímá, spíše obtěžuje. Taky mám za volantem občas slabší chvilku a odplic si zanadávám na šoféra jiného vozu, který něčím ohrožuje nebo minimálně omezuje, ale ani v návalu takového vzteku bych se nikdy neuchýlil k nějakému oko za oko zub za zub, žádný protitah nebo schválnost. Spousta jiných se však takovým věcem vůbec nebrání a pak to na silnicích vypadá tak jak vypadá. Spousta lidí by z důvodu neovladatelnosti svého chování vůbec neměla být vlastníkem řidičáků... To už ale trochu odbočuji od původního tématu.

0/0
16.12.2011 10:49

LouisaBA

Polák a kamion smrtelná kombinace.

Jo jo když jsem začala jezdit s autem, divila jsem se proč mě všichni varují, před Polákama za volantem kamionů. Pochopila jsem v momentě, kdy jsem sjížděla z dálnice na Průhonice a jeden z nich se rozhodl, že mi vjede do cesty ze šrafovaného pásu co je za benzínkou, zablokoval celou silnici napříč a mě se podařilo zastavit cca 15 cm od něj, řidič za mnou to musel strhnout doprava a taky to měl na cenťáky. Bez blinkru, bez rozhlídnutí, bez dání přednosti, prostě mu asi skončila pauza. Ani se nepodíval, jestli jsme to ubrzdili a začal couvat přičemž málem obral toho chudáka co jel za náma. Pak se konečně rozjel a vypadalo to že chce jet na dálnici, ale těsně před odbočkou si to rozmyslel a bez blinkru to zase poslal doprava.8-o  Mimochodem na tom pásu stojej často ve frontě a blokujou výhled na další silnici co se tam napojuje. Nechápu že je tam nelapou policajti.

+2/0
16.12.2011 8:08

kaffee68

Re: Polák a kamion smrtelná kombinace.

souhlasím, polák za volantem - průser na krku

+1/0
16.12.2011 8:46

Juro83

Re: Polák a kamion smrtelná kombinace.

tiez suhlas, podobne je to aj s Rumunmi. Absolutna ignoracia druhych na ceste, a tiez ignoracia znaciek, zakazov, etc. etc.

0/0
16.12.2011 14:15

Eclipse_GSX

No jo...

čeští řidiči poslední dobou nějak záhadně zmutovali v zabržděný a snad ještě nebezpečnější maniaky. Ve městě se sejdou 3 auta, a je z toho zácpa. Na semaforu loví několik vteřin jedničku, rozjížděj se s odstupy jako prase a aby ušetřili poslední kapku drahýho benzínu, tak odmítaj sešlápnout ten pedál vpravo a táhnou se jako smrad. Před semafory brzdí na 30, co kdyby náhodou padla oranžová, a ona překvapivě padne, když na ni ochotně čekaj. Takovejch podnětů ke generování vzteku, to se jen tak nevidí. A nejlepší jsou pitomečci, co se vlećou na sedmdesátce 40 a ve chvíli, kdy je předjížídte jim cvakne, že brzděj provoz. No a tak na to ve svý blbosti samozřejmě šlápnou, viz. chudák kamioňák, kterej na to ve svý neuváženosti doplatil. Tomu expertovi v dodávce přišít spoluúčast. Nepravidelně jezdí u nás spousta chytráků. Brzda, plyn, zbytečně brzda, zase plyn. S čechama vydržet poslední dobou na silnici, to je jen pro silný nervy. Ne, že by kamioňáci byli zodpovědný...

+3/0
15.12.2011 23:31

Babul

Re: No jo...

Tak si jezdi v Polsku, ty inženýre volantu.

+2/0
16.12.2011 8:54

Eclipse_GSX

Re: No jo...

To je poněkud trapná odpověď, nemyslíte? Radši kdyby se nad sebou někteří zamysleli a jezdili tak, aby neucpávali křižovatky nebo neohrožovali lidi kolem sebe. Tohle se mi stává dost často, že při předjíždění zrychlej. Za mnou se mezera zavře, protože ho dojede další auto, a on si zrychlí. člověk ho vytroubí, protože z protisměru se zatím něco blíží a ještě za to schytá prostředniček. Hajzli pitomý. Jestli je tohle kdákání potrefený husy, tak si ji rovnou napalte, mistře.

0/0
16.12.2011 9:44

ppelc

Re: No jo...

Myslim, ze lidi jako vy, kterui na to nemaj nervy, si za volant nemaj sedat. Jdete na ryby, nebo na prochazku, to vas uklidni. Take nemam rad ridice co jezdej neplynule, bez blinkru, zbytecne pomalu, bojej se pres miru, ale uplne stejne nebezpecne povazuju ridic, kteri na to nemaj nervy a vysilujou...

0/0
16.12.2011 12:01

Eclipse_GSX

Re: No jo...

Pokud znáte jen tyhle dva extrémní styly jídzy a nevíte, co je to jezdit slušně, tak se nemá smysl s vámi bavit. Pak se člověk nemá divit, že to tam vypadá tak, jak to vypadá. Nejhorší je, že spousta lidí brzdí, aniž by musela, zrychlí, sundá nohu z plynu, zrychlí a zase sundá nohu z plynu, a to klidně ve dne na rovným úseku. Nejsem magor, abych školil jako pánové 2A2 2222, při předjetí si čekám na pořádnou mezeru. Ale ten kamioňák měl radši poslat dodávku do škarpy, než chudáky kluky. Holt když člověk do poslední chvíle doufá... Člověk má bejt za volantem ohleduplnej a myslet na druhý, ne na to, co bude mít doma k večeři!

0/0
16.12.2011 15:09

Eclipse_GSX

Re: No jo...

Omlouvám se, reakce je samozřejmě na toho pod vámi. Ani nevim, jak se mi podařilo kliknout takhle vedle.

0/0
16.12.2011 15:11

Modrý a zelený blesk

Re: No jo...

Tak táhnou se jak smrad, nebo jezdí brzda-plyn? Mám dojem, že vám na silnici vadí úplně všichni.

0/0
16.12.2011 14:23

.@.

Co v tom úseku dělal kamion, když má kosuek vedle dálnici?

8-o Na to se nikdo neptá, proč na tu silnici hrůzy vůbec pouštějí kamiony?

+1/0
15.12.2011 21:41

danny47

Re: Co v tom úseku dělal kamion, když má kosuek vedle dálnici?

Tuším, že přes obědovice MUSÍ jezdit, protože na nájezd od Hradce něsmějí..

0/0
15.12.2011 21:48

.@.

Re: Co v tom úseku dělal kamion, když má kosuek vedle dálnici?

Aha...Ani na exitech 76 a 84? Nevím, jen se ptám.

0/0
15.12.2011 22:31

Konópek

Za čtyři životy

pět let????? Tady je někdo ultrakorunovanej stodukát a já to nejsem...Rv;-€

+1/0
15.12.2011 20:11

akuhtr

Re: Za čtyři životy

být to úmysl pak by to více chtělo... Tohle ale úmysl rozhodně nebyl. Krom toho ze zkušenosti vím že situace kdy někdo předjíždí a v ten okamžik na to předjížděný šlápne aby po zařazení předjíždějícího spět mohl zase zpomalit je vcelku běžná. Pokud ten náklaďák co jel za ním už byl moc blízko předjížděného nemohl se ani zařadit i kdyby se o to pokusil v okamžiku kdy skončila přerušovaná čára!

+2/0
15.12.2011 20:35

Joe Davola

Kolik dostal ten s tou dodávkou

?

0/0
15.12.2011 20:08

Leinad

Re: Kolik dostal ten s tou dodávkou

Nic. To nebyl ten zlý pirát.

0/0
15.12.2011 23:29

B_B_Lobo

no ja nevim

byla to hovadina, ktera stala zbytecne moc, ridicovi bych i veril, ale predjizdet asi nebyla dobra volba. nicmene me zarazilo, ze prostor posadky felicie byl celkem nedotceny, a hned 4 mrtvi a jeden tezce zraneny... navic felicie moc pasivni a aktivni ochrany posadce nenabizi, tzn. ze naraz byl uz v relativne nizke rychlosti. brzdna draha felicie taktez nenaznacuje prilis predpisovou rychlost.

0/0
15.12.2011 19:45

H0PE1@seznam.cz

Polák

má sedět na tržnici ve stánku a né za volantem.

+2/0
15.12.2011 19:42

bloodyvalentine

Re: Polák

spíš by měl ministrovat

0/0
16.12.2011 9:18

hnusil VI. - věčný bojovník

Ja bych mu ....

Ja bych mu i veril, braneni v predjizdeni je cesky folklor.

+3/0
15.12.2011 19:36

Qeebee

Re: Ja bych mu ....

Směšujete dvě věci. To že mu někdo bránil v předjíždění, neznamená, že musí jet s dvacetitunkou jako hovado. Je to o psychice osobnosti zvládnout vztek. Lepší je si zanadávat, nějaké to gesto (si jednička a tak), než si brát ostatní na silnici za rukojmí. Stokrát se nic nestane...

0/0
15.12.2011 19:44

akuhtr

Re: Ja bych mu ....

Situace dejme tomu vozidlo A jede 50, povoleno je 90. Vozidlo B (náklaďák 20 tun) začne předjíždět, vozidlo A zrychlí na 90, vozidlo C které jelo za vozidlem B dožene vozidlo A. Vozidlo B se nemá kam zařadit. bezpečnější je překvapivě jet rychleji než vozidlo A i když je to proti předpisům a vozidlo A předjet protože se zařadí dříve než kdyby zpomalil a zařazoval se za C protože C si včas neuvědomí že se B chce zařadit a neuhne mu.

0/0
15.12.2011 20:41

ježo

Re: Ja bych mu ....

Toto by možná mohlo platit,kdyby mělo vozidlo B možnost razantně zrychlit a dokončit pžedjíždění.Tu možnost ovšem 20tunový náklaďák nemá.

0/0
15.12.2011 20:54

akuhtr

Re: Ja bych mu ....

Závisí na tom v jaké fázi předjíždění vozidlo A zrychlilo...

0/0
15.12.2011 21:50

BajnyPhoenixIV

Předjiždení

Ne,že bych nevdel co jsou Polaci na silnici zac ,jezdim kazdý mesic skrz republiku na SK. Problem je,ze i kdyz mam silny vuz ,tak mam pokoru a nejak me nevadi ,kdyz me predjizdi kamion, spis mu jeste pomuzu a zpomalim ze své stovky třeba na tachometrových 80 km/h. Z 90 % jeste podekuje za spolupraci.  No jenze kdyz koukam na ty pred sebou, tak mu delaji presny  opak,kdyz uz vybočí a nabíra rychlost,slapnou na to a aby je předjel by uz musel jet aspon 180 Kmúh.

0/0
15.12.2011 18:54

kolyvanov2

Re: Předjiždení

Ne ze by byl zakaz jezdit pomalu, ale jak rychle jezdis, ze te tak casto predjizdi kamiony? Resp. jinak - ty jeden stovkou (jak pises) a v takove rychlosti te predjizdi kamion? Nebo jsem se do tech cisel zamotal?

0/0
15.12.2011 18:57

BajnyPhoenixIV

Re: Předjiždení

Tak třeba od Slavkova u Brna na Uherský Brod tachometrových 100 km/h cili dle navigace/GPS  je to 94 km/h realných na silnici I. tridy . Tam jsou to vetsinou slovenske kamiony,ne polske.

0/0
15.12.2011 19:02

kolyvanov2

Re: Předjiždení

Jako uprimne receno, pokud v takove rychlosti zacne kamion predjizdet - musi te tedy napred dojet a pak predjet, takze musi jet TRVALE rychleji a to ne o kilometr nebo dva - tak to je krome uhybani (kterym ne ze delas sluzbu jemu, ale zachranujes zivoty vsech kolem) i na volani policie. Nicmene ani mne se jeste nestalo, ze by mne v kilu nekdy chtel predjizdet kamion. Nastesti...

+1/0
15.12.2011 19:08

BajnyPhoenixIV

Re: Předjiždení

Kolyanov nevim jak casto jsi na silnici ,ale ja denne a kazde 3 tydny na Slovensko a co se tam deje ,radsi jsem poridil vetsi,robustnejsi a silnejsi auto a znam vsechny useky kam uhnout ze silnice na te trase. Toto chovani me provedli jen letos 2011     2 kamiony,oba SK ,obe vozidla sunky,ty nove me to nedelaji.Asi se o ne vic boji.

0/0
15.12.2011 19:21

2Mac7

Re: Předjiždení

Se přiznám, že mě nikdy kamion nepředjížděl, a to nijak výrazně rychlost nepřekračuji :-).

0/0
15.12.2011 19:01

BajnyPhoenixIV

Re: Předjiždení

2Mac mohu ti garantovat,ze jsem zkusil zrychlit kolik jede a jeste v mych 130 km tachometrovych me ujizdel ,takova stara cadici herka.

0/0
15.12.2011 19:05

LukasJ

Re: Předjiždení

Souhlas. Já to zažil i v rychlosti 130km/h. Předpokládám, že to bylo testování. A zrychlil jsem a nebezpečně (bezpečně) jsem odjel pryč. V současné době by to stálo moc peněz a 5 bodů........

0/0
15.12.2011 19:51

ježo

Re: Předjiždení

O testování silně pochybuju.Mně se to stalo kdysi dávno byl to tuším rumun,nebo bulhar.Bylo to s kopce tak bych to spíš viděl na ,,vyhozenou".Technicky asi není problém aby jel kamion třeba 150,s dnešníma motorama.Ale všichni musí mít omezovač.Jistě že půjde vyřadit ale kdyby mu na to přišli,už si nezajezdí a dopravce by musel to auto prodat aby zaplatil pokutu.

0/0
15.12.2011 20:29

Dr.Download v.5

Re: Předjiždení

Toto dokáže pouze stará 1995- Scanie a opravdu to překvapí, když jedu 130 a předjíždí mě slovák s kamionem.

0/0
16.12.2011 0:41

jamjes

moje zkušenost

zažil jsem něco podobnýho jel jsem si v klídku koukal na dva kamiony před sebou. vyškrábali se oba na kopec a jak byli na kopci najednou ten předemnou levej blinkr a plnej knedlik z kopce.  já na to koukal a říkal si: no bude "akce" dole pod kopcem se v protisměru objevila dodávka.  já jsem reagoval tak, že jsem začal lehce brzdit, abych byl od toho masakru dost daleko a nic mě  netrefilo. k mému úžasu řidič předjížděnýho kamionu se ani nedotkl brzdy. řidič dodávky v protisměru celou dobu blikal jak vzteklej o jel pár centimetrů od dělící přerušované čářy a dovedu si představit jak řidič předjíždějícího kamionu si nandal do trenek. Vážně jsem si začínal myslet, že bude bum.  Nic, stihl to. Celou cestu jsem pak přemýšlel o tom, co je to za hovada? jeden nebrzdí ale zrychluje, druhej předjíždí a neví jestli to stihne, další letí po prostředku a neuhýbá. Podle mě stačí přibrzdit, jet blíž ke krajnici a přemýšlet, nebo ne?

+1/0
15.12.2011 18:43

2Mac7

Re: moje zkušenost

Zažila jsem to samé s osobáky, předjížděly se na dvouproudé silnici a já jela proti nim, fakt prima mít proti sobě světla, která nezpomalí a nezařadí se vám pryč z cesty. Nezpomalil ani předjížděný a ani předjíždějící, uháněli vedle sebe, já brzdila , co jsem  mohla a nacpala se na kraj, co to šlo. Odřela jsem si dveře o svodidla, kvůli pojistce jsem volala policajty. Čekala jsem na ně asi 3 hodiny.  Ten přžedjíždějící byl nějaký malý Golfík, já tenkrát byla v Exploreru, kdo by to odnesl víc je celkem jasné. Xkrát jsem si už říkala, sakra, proč ten kre.....spoléhá na to, že já přibrzdím, že já uhnu .....a zase brzdím a zase uhnu.

+1/0
15.12.2011 19:10

jamjes

Re: moje zkušenost

opravte mě jestli se pletu, ale ve vašem konrétním případě:  není lepší odřít auto o svodidla, než udělat Vašim blízkým deprese a svoje tělo poslat do rakve????

0/0
15.12.2011 19:15

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: moje zkušenost

svym zpusobem ano, ale pokud nemas onboard kameru, tak jsi se oprenim o svodidla dopustil poskozeni cizi veci ;-€

0/0
15.12.2011 19:35

Qeebee

Re: moje zkušenost

Taky jsem si už jednu kameru pořídil. Dneska je to už za pár stovek. Snad nebude třeba.

0/0
15.12.2011 19:46

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: moje zkušenost

par stovek? onboard kamera pod 2tis je k nicemu ...

0/0
15.12.2011 19:53

jamjes

Re: moje zkušenost

no a v tom je merito věci.  poškodit cizí věc? nedejbože vlastní věc???  to nepříchází v úvahu!!!  to musí ten v protisměru uhnout i kdyby se měl pos.r.at. Já jedu na správné straně, tak co je mi dotoho....

+1/0
16.12.2011 16:19

Mustrum Ridcully

Re: moje zkušenost

No já především hodně nechápu, jak si vůbec můžou na mnoha úsecích kamioňáci dovolit předjíždět. Pamatuju si, jak jsem jednou jel z Vysokého Mýta do Litomyšle a kousek před Litomyšlí, kde jsou krátké rovné úseky, jsem za zatáčkou v půlce té rovinky potkal kamion předjíždějící kamion. Vyřešil jsem to tak, že jsem zastavil na krajnici, která je v tom místě dost široká. Kdyby tam nebyla, musel bych do příkopu, ale rozhodně bych měl větší šanci než při čelní srážce s kamionem.

0/0
16.12.2011 8:47

Keni

Braneni predjizdeni

Bohuzel, s tim co trdil ridic kamionu jsem mel jako ridic autobusu hodne zkusenosti, coz ho ale neomlouva a trest si plne zaslouzi a v porovnani s Nazidlama je jeste mirny. Predjizdel v zakazu, ohrozil protijedouci vozidlo a zabil jeho osadku.

Ale ono je bohuzel naprosto normalni, ze jedete x km za nejakou hodne pomalou dodavkou, osobakem, nakladakem a kdyz je moznost predjet, tak Vam jeji ridic okamzite prida a trosku ujede. Po chvilce ho opet dojedete, jedete x km za nim a pote opet. Verim tomu, ze to nekteri ani nedelaj ischvalne, ale proste si Vas vsimnou az v bocnim okenku a uvedom isi, ze jedou opravdu pomalu.

Za toto by take meli letat hlavy a nikdo to neresi. Policiste kontroluji jen dodrzovani rychlosti na znamych mistech a potkavatvat je v provozu je zazrak. A bohuzel, kde je na stare Hradecke moznost k redjizdeni, tam je zakaz a porusoval se casto. Zakaz neni jen opravdu na neprehlednych mistech. Nastesti je to ted po dostavbe dalnice jiz vyreseny problem.

0/0
15.12.2011 18:43

kolyvanov2

Re: Braneni predjizdeni

V zakazu nepredjizdel. Pokud teda neprijeme fakt, ze malo predvidal (ze nepredvidal, ze dodavka zrychli)

0/0
15.12.2011 18:48





Najdete na iDNES.cz