Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesmyslná hra čísel: Dobeš se s univerzitami hádá, kdo má více stran

Ministr školství Josef Dobeš se nechal vtáhnout do hry čísel a vrátil kritiku univerzitám. Ty mu ve čtvrtek vyčetly nepřipravenost školských reforem a uvedly, že zákon o školném má po očištění jen 1,5 strany. Ministr kontroval tím, že místo 134 stran připomínek mají univerzity fakticky jen tři. Zdá se, že věcnou diskusi tak nahradil spor o počet listů obou dokumentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sub7

...

Blbec dokáže blbost okecávat třeba v pětisetstránkové bichli. A génius dokáže geniální myšlenku vyjádřit třeba na jednu stránku. Toto je spor, který by génius nevedl, spíše ten druhý.

0/0
10.12.2011 8:55

jjyyyj

Čeho FŠEHO on to ministr je a jak se vůbec jmenuje,

co jednou s asi stent (smočil) potřeboval....

0/0
10.12.2011 1:55

beertits

Už aby byl pryč,

ten člověk.

+1/0
10.12.2011 0:57

Králík Roger

Já bych měl jiný návrh, totiž školné na dluh, ALE, pokud

by dotyčný danou školu dostudoval, dluh se mu škrtne.

0/0
10.12.2011 0:01

beertits

Re: Já bych měl jiný návrh, totiž školné na dluh, ALE, pokud

No a kdo to zacáluje?

0/0
10.12.2011 0:58

protiodborář

JUDr Sochor žaloval

JUDr Sochor žaloval u ÚS,že je nespravedlivé,když advokáti mají žít za malý důchod a mají mít důchody spravedlivější!ÚS mu dal za pravdu :Už tato žaloba a následné rozhodnutí bývalých vysokoškoláků mně opravňuje být proti tomu,aby vysokoškolák měl ještě studování zadarmo!!!:-P

+5/0
9.12.2011 23:42

Králík Roger

Re: JUDr Sochor žaloval

Právník k právníkovi, třeba u lékařů je to o něčem jiném o učitelích ani nemluvě. Proč by nemohlo být školné i na středních školách? Pak by se přidalo tamním učitelům aby mohli splácet svoje školné. Mimochodem, když lékař bude platit školné, a za první republiky bylo školné na medicíně nejvyšší ze všech oborů, druhá byla chemie kvůli laboratořím, pak bude chtít větší plat a na to konto se třeba zvýší povinné zdravotní pojištění.

Myslím, že v Austrálii začal vysokoškolák splácet školné až když jeho plat převýšil průměr. V takovém případě by drtivá většina učitelů u nás neplatila školné nikdy.

0/0
10.12.2011 0:08

Paa1

Dobeš za Besserem!

Tenhle symbol degradace českého školství  je už dávno zralý na výměnu. Víc k tomu netřeba.

+3/0
9.12.2011 23:33

soldat

zákon

popisuje principy a ne deatily, aby se pak detailní svinstva dali přidat v průběhu

0/0
9.12.2011 20:44

Nefalšované modré lejno

Dobeš se hádá s každým

kromě Bátory a rodiny Klausů.

+1/0
9.12.2011 19:52

killian

Re: Dobeš se hádá s každým

proč by se hádal s Klausem? Vašek má vždycky pravdu, takže jakákoli argumentace je zbytečná a předem odsouzená k nezdaru

+2/0
9.12.2011 20:11

protiodborář

Re: Dobeš se hádá s každým

Jsem rád,že studentům vysokoškoláků správně řekl,že nelze parazitovat na druhých!Když chce být něčím víc než druhý,ať se stará!:-P!!

+3/0
9.12.2011 23:46

Králík Roger

Re: Dobeš se hádá s každým

Pak by si ale měl zaplacené školné přinejmenším odečíst od daňového základu. Nebo by se měla zavést jediná daň, daň z hlavy, to bude "nejspravedlivější."

Investice do školství, pokud se nejedná o kecálistické pseudoobory, se státu nejvíc vyplatí. Nejhorší je dotovat nepřizpůsobivé.

0/0
10.12.2011 0:12

radouch1

Nějak se nemohu dopočítat

Podstatný není asi počet stran, ale obsah, nicméně matematika dle Dobeše (nebo redakce iDnes?).

Dobešův návrh má 90 stran.

Univerzity okopírovaly nějakou část - "celý věcný záměr zákona o finanční pomoci studentům". Část nemůže být větší než celek, takže max. 90 stran (patrně mnohem méně, ale buďme velkorysí). Přidaly "zhruba" 3 strany - buďme velkorysí, dejme tomu, že 5 stran.

Celkem má materiál univerzit 134 stran. 134 =? 90 + 5

To asi ne. A to je ministr školství??

0/0
9.12.2011 18:58

koulehranatá

Re: Nějak se nemohu dopočítat

já nevím, ale nejde tady spíše o obsah návrhu.Něco o něm by nebylo?---;-)

0/0
9.12.2011 19:21

radouch1

Re: Nějak se nemohu dopočítat

a) Moje první věta: "Podstatný není asi počet stran, ale obsah (...)". Neopisujte! :-)

b) Nejsem si jist, zda by se pán, který neumí počítat do 134, neměl spíše vrátit do 3.-4. třídy základní školy, místo aby reformoval university...

+2/0
9.12.2011 19:27

sámvelkýmao

Re: Nějak se nemohu dopočítat

někde na netu ten návrh visí celej, teď to nemůžu najít... vůbec se dobeše nezastávám, na ministerstvo nepatří, ale holt dostal trafiku a nedá se s tím nic dělat. školství obecně nemá koncepci víc jak 20 let. jeden to schválí, druhej to zruší. jako ve všem za posledních 22 let.....

0/0
9.12.2011 19:28

koulehranatá

Re: Nějak se nemohu dopočítat

kouknu na to..:-)

0/0
9.12.2011 19:30

Nefalšované modré lejno

Re: Nějak se nemohu dopočítat

už víš jaký je poměr objemu krychle a koule do ní vepsané ????;-DV;-D

0/0
9.12.2011 19:57

koulehranatá

Re: Nějak se nemohu dopočítat

nazdar tak co chyběl jsem ti?....;-D

0/0
9.12.2011 20:01

sámvelkýmao

Re: Nějak se nemohu dopočítat

zeptejte se defunke, ten je študované.....ne, že by se to nedalo spočítat, ale on to vysype z rukávu.....

0/0
9.12.2011 20:03

MS-fanousek

Re: Nějak se nemohu dopočítat

Třeba na univerzitě zvětšili velikost písma, aby na to lépe viděli. A hned máte spoustu stran navíc ;-)

0/0
9.12.2011 23:34

sámvelkýmao

no

místo, aby vysoký školy děkovaly za to, co dostávají, ještě dělají rebélie. ustřihnout jim přívod peněz, ať mají skutečný starosti a ne myšlenky na nesmysly.....

0/0
9.12.2011 18:54

radouch1

Re: no

Ironie nebo reakce v duchu nicku?

0/0
9.12.2011 18:59

sámvelkýmao

Re: no

už to, že se zabýváte nickem svědčí o mnohém. a myslím to vážně, opravdu. od nejnižších instancí až po vládu se stále řeší zástupné a podružné "problémy", které ve skutečnosti neexistují, namísto toho, aby se lidi chytli práce a makali.....

0/0
9.12.2011 19:17

radouch1

Re: no

No, na první větu mne napadá sarkastická odpověď, ale reakci ad hominem vynechám.

K druhé části: souhlasím, že se neřeší podstatné problémy, to se shodneme. Podle mne je ale třeba začít řešit PODSTATNÉ problémy, ne se jen slepě "chytnout práce a makat". Abych vysvětlil obrazně, jak to myslím:

Když budete chtít stavět barák, stojíte na prázdném pozemku a budete řešit, jaké kytky si dáte do oken a by kamení v základech mělo být každý jeden kus označeno logem sponzora, tak jsou to asi nepodstatné problémy.

Když ale půjdu a začnu dřít jak vůl na kopání základů, které jsem si předtím špatně vyměřil nebo nevyměřil vůbec. případně když usilovně kopu a kolegové zatím stejně usilovně kradou stavební materiál, což nepozoruji a neřeším, hm, pak jsem halt vůl...

0/0
9.12.2011 19:37

sámvelkýmao

Re: no

každá práce vyžaduje přípravu. pracuju u obchodně výrobní firmy a postupy jsou přesně a jasně definovány. jen 1 z 10ti lidí to stále nechápe. ten je pak odejit z firmy, či placen ne zrovna košer. jeho problém. ale jen do té doby, než zničí materiál za tisíce plus rozpracovaný polotovar. pro tyto případy funguje zádržné platu. ale když má vyměřeno a vykolíkováno-obrazně řečeno-a kope vedle, pak ho už jen nakopat do sedací části těla a to tak, že zepředu.....

0/0
9.12.2011 19:44

Králík Roger

"Kdo chvíli stál, už stojí opodál"

Roku 1948 byla na západních trzích realizovatelná většina naší průmyslové produkce, což roku 1989 neplatilo ani náhodou. Představte si, že by ČR chtěla vyvážet osmibitové počítače, když už na západě byly počitače s procesorem 386. Ten osmibitový počitač by někdy kolem r. 1970 mohl být šlágr.

Jinak, něco z reality a RVHP. Někdy v polovině 70 let u nás podniky kupovaly bulharské kalkulačky typu ELKA, byly velké, jako psací stoj a uměly jen sčítat, odčítat, násobit a dělit a měly paměť pro jedno číslo. Stály cca. 25000 Kč. Za stejné peníze se dala koupit kapesní programovatelná kalkulačka HP či Casio s funkcemi, na to ale musel mít podnik speciální devizový příděl a dokonce se dělo to, že i když podnik nějaké devizy dostal, NESMĚLY se za to koupit kalkulačky. Ty Elky se po cca 5 letech neopravitelně porouchaly...

0/0
10.12.2011 0:24

defunkeehomosapien

Re: no

jak za co maj děkovat? Tobě ustřihnout přívod peněz, máš názory jako 50letej zkrachovalej chlápek, co byl dneska jako celej život od 6 na šichtě.

0/0
9.12.2011 19:02

koulehranatá

Re: no

a platil daně ......že?

0/0
9.12.2011 19:04

sámvelkýmao

Re: no

jo, von se trefil. byl jsem od 6ti do 16ti na šichtě a je mi 51. ale neví, že si za den vydělám tolik, co jeho táta i s mámou za tejden dohromady. on sám nemaká, nechává se živit.....

0/0
9.12.2011 19:25

defunkeehomosapien

Re: no

já se nechávám živit, nemám náhodou práci, kde vydělávám právě to co moje máma a půlka obyčejnýho táty(kterýho jsem mimochodem neměl nikdy). Jsem línej. Nemám 32 měsíčně z čehož platím daně. Já se trefil, ty si vedle. Bolí hodně, když tě utře někdo, kdo má jen o trochu menší prachy a brzy bude mít mnohem víc a ještě to vzdělání k tomu? A aby bylo jasné, do sporu jsem šel kvůli tomu anti-vzdělávacímu názoru. Nemyslím si, že každej student VŠ stojí za ty peníze, takovej optimista nejsem. Zároveň lepší, než kdyby seděl za pokladnou. Alespoň pro něj, nemyslíte?

+1/0
9.12.2011 19:35

sámvelkýmao

Re: no

no za 32 měsíčně bych asi pošel. stejně, jako ministr. ale já ty peníze ve skutečnosti vůbec nepotřebuju, jen tu a tam si udělám radost. a opět opovrhujete lidskou prací. však on vám jednou ten pokladník vysvětlí co a jak. a nakonec, pokud tykáte každému na potkání, jste skvělý adept na ministra. tam si taky všichni tykají a posílají se do tmavých děr v útrobách.....mějte se tak, jak chcete, hlavně si na to vydělejte svou prací a ne stáním na pracáku a křikem na náměstí.......

0/0
9.12.2011 19:55

defunkeehomosapien

Re: no

já myslím, že zrovna u mě snad ani vy netipujete ten osud studenta, co vychodil vš a stojí na pracáku. Vím, že tu ten problém je, je tady dost ,,děcek", co by právě mělo radši zkusti podnikat, nebo se hoděj za pult. Ale s tím tykáním - to je prostě reakce ve spěchu, za ní se omlouvám. Uznávám Vaše hodnoty, z toho co tu píšete - tedy pokud je to pravda. Proti tomu názoru, že by se mělo školám vzít, se ale stavím výrazně. Prostě nesouhlasím, tady by se brát nemělo.

0/0
9.12.2011 20:01

defunkeehomosapien

Re: no

mě se v 21 letech a při studiu 32 nezdá málo. Myslím, že ani částeční supervědci  z ČVÚT nemaj na těch stážích u firem tolik.

0/0
9.12.2011 20:04

sámvelkýmao

Re: no

pracuji a podnikám k tomu. záhul, ale nestěžuji si, na rozdíl od študenta uk, kerej ještě zhola nic nepředvedl, ale už kritizuje bez vize, či návrhu nápravy stavu. takové mám nejraději. vy jste za celý svůj život státu kačku nepřinesl, takže začněte kritizovat, až pro tuto společnost budete přínosem a ne přítěží.....

0/0
9.12.2011 19:12

radouch1

Re: no

Čili reakce v duchu nicku. Děkuji za nepřímou odpověď a pěkný večer.

+1/0
9.12.2011 19:14

koulehranatá

Re: no

radouchu podpora školství je dostatečná a školné by mělo být samozřejmostí.Vždyď pro vysokoškoláky humanitních směrů není práce a školy je chrlí a chrlí......

0/0
9.12.2011 19:19

radouch1

Re: no

Ale to je přece, koulehranatá, chyba toho státu, který platí školy, co chrlí a chrlí nepotřebné absolventy. Se školným to celkem vzato moc společného nemá.

+1/0
9.12.2011 19:28

koulehranatá

Re: no

ale má-každý si rozmyslí jestli má investovat do vzdělání, které ho v budoucnosti neuživí.Je to taková klasická prověřená regulace.

0/0
9.12.2011 19:50

sámvelkýmao

Re: no

technické obory nestuduje skoro nikdo. dost fuška a to se jim nechce. zato ty okecávací, tam je nábuch. už aby platili právě na těchto oborech maximální školné,  jsou k ničemu, a k ničemu. a pak "dostudují" a postaví se do šóru na pracák a řvou, že jim stát nezajistil to, či ono.....jsou k pláči.....

0/0
9.12.2011 20:01

koulehranatá

Re: no

mao klid oni to pochopí až zjistí, že jsou u snědenýho krámu....;-)

0/0
9.12.2011 19:16

sámvelkýmao

Re: no

díky, ale jsem fakt v poho. tyhle děti mě nerozhází, ostatně asi těžko co. jsou mi pro smích už jen proto, že sotva vylezou ze školy, už stojí na pracáku. je to tím, že jsou nic, jedno malý nic. přítěž pro společnost. a nejvíc je ničí, když člověk jen vyučený vydělává tolik, jako premiér, i víc. to nemohou vydejchat.....

0/0
9.12.2011 19:20

koulehranatá

Re: no

vím, práce jim smrdí a ty věci v reklamách jsou tak lákavé...:-)

0/0
9.12.2011 19:29

sámvelkýmao

Re: no

a co teprve půjčky od home credit a providentu.....

0/0
9.12.2011 20:27

defunkeehomosapien

Re: no

Neměl jsem k tomu ani moc prostoru. A jak je vidět, tak až bych mohl, tak ideologicky nic neprosadím, (kdybych snad uvažoval o politice, jako že ne) - viděno na Vás, hodnota lidí je závislá na tom, kolik vyměnili pneumatik a kolik dalších pneuservisů založili. Debilita. A možná právě to, že na sobě nemám stigma zkušeností apod. mi dává možnost mít ten úsudek čistější. Zkuste se zamyslet.

0/0
9.12.2011 19:27

koulehranatá

Re: no

ale oni ti ten čistý úsudek musí zaplatit--není to trochu zvrácené a co za to dostanou---výsměch....,že?

0/0
9.12.2011 19:33

sámvelkýmao

Re: no

bez vámi opovrhovaných lidí, kteří se živí rukama byste si ráno ani nespláchl a nenajedl se. to si uvědomte jako první, vy mysliteli. a za další, jediný, co se tu musí prosazovat je poctivá práce a úcta k ní. i když už rukama dělám velice málo, nikdy by mě nenapadlo opovrhovat dobrým pneumatikářem, či pneuservisem. už to, že vy tím opovrhujete svědčí o vaší "úctě" k lidské práci. máme kliku, že nikdo, kor někdo, jako vy, nerozhoduje o tom, kolik firem si kdo otevře.....

0/0
9.12.2011 19:37

defunkeehomosapien

Re: no

Já jsem nikde netvrdil, že tímhle člověkem opovrhuji. A odmítám to. A lidská práce mi nesmrdí, asi Vám už možná docvaklo, že jsem z neúplné rodiny a vzhledem k tomu jsem se musel i na základě konkrétních maličkostí starat a musel jsem pracovat o něco víc, než kluk z paneláku. Nevadí mi ani samotná práce. Nesnižuji hodnotu lidí podle práce, kterou se živí. Snižuji Váš názor na základě toho, že je až moc orientovaný směrem, kterým uvažuje právě ten chlap ze servisu. Je to materiálně - ideologický rozpor. Podle mě si školy zasloužej cca to, co maj. Brát by se mělo jinde. A to promiňte, ale za tím si prostě stojím. Pro mě za mě si oberte třeba cikány, nebo důchodce. Ale z potenciálu by se brát nemělo ( ať už je jak chce dobrej), to byste jako podnikatel mohl pochopit. Juniorka Realu Madrid, AJaxu nebo Sportingu lisabon je nejlepší díky rozsahu. Maj tam  spoustu špatnejch kusů, víc než ostatní, ale tím taky stoupá množství těch Ronaldů, Ramosů a de Boerů. Do škol se vyplatí investovat.

0/0
9.12.2011 19:50

koulehranatá

Re: no

no vidíš když na to jdeš slušně tak jsi docela chytrý kluk, ale jestli jsi Ronaldu to se ještě neví....:-)

0/0
9.12.2011 19:55





Najdete na iDNES.cz