Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úřednice je na mateřské, lidé v Dubí díky tomu ušetří za popelnice

Lidé v Dubí na Teplicku měli od poloviny příštího roku opět platit za popelnice. Poplatky za svoz odpadu chtělo město obnovit po pěti letech, protože očekává nižší příjmy od státu. Povinnost ale lidem odpadla. Radnice totiž zjistila, že příslušná úřednice je doma s malým dítětem, a agendu tak nemá kdo obnovit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

tak tohle to

mě fakt  ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
7.12.2011 13:45

pingu1

..ja nevim

..zaplatim  predem za odvoz ,dostanu na popelnici nalepku ,bez ni me ji popelari neodvezou..;-)

+2/0
7.12.2011 12:56

Cannibal Corpse ;)

Re: ..ja nevim

asi tak a spokojenost na obou stranách..... ;-)

0/0
7.12.2011 15:57

Tw_ista

Re: ..ja nevim

Skoleni proto, ze spravni poplatek... a vymahani neni az takova sranda, bohuzel...

0/0
7.12.2011 20:31

Chlorofil

Úsporná opatření

Pěkný příklad úspor veřejného rozpočtu! ;-D Raděj ať všichni zaplatíme za Dubí skoro 5 mega, místo aby si to uhradili sami. Když má Dubí cca 8tis. obyvatel a každý by zaplatil cca 500,-, státní dotace by byla mnohem menší. Ale přece se nic neděje, máme v rozpočtu na rozhazování...Rv

+1/0
7.12.2011 12:55

pingu1

..ale , maj zdanit slapky..

.. a budou mit vsechno zadarmo jak v Kuvajtu...;-)

0/0
7.12.2011 12:54

yaru

Co přivýdělek?

Vždyť na mateřské je možné si přivydělávat, ne? Tak jestli je děcku 3-4 roky může do školky na 4h/ denně nebo 5dní v měsíci, ne. Ona by mohla makat na úřadě. Copak ti lidé si neuvědomují, že se to platí z obecních peněz a že  teda nebude na něco jiného. Třeba chodníky, lampy nebo čističku? Já už tomu přestávám rozumět - lidstvo fakt degeruje!!

+2/0
7.12.2011 10:42

síma25

Na hlavu

Nemůžu si pomoct, ale úřednice musí být milenka starosty - jak jinak si chcete vysvětlit, že její místo nebylo celou její mateřskou obsazeno, a shodou okolností se pro ni práce najde zrovna v době, kdy se plánuje vrátit z mateřské?

Poplatky začnou vybírat od 1.1.2013?! To jako že to budou rok připravovat?

Několikaměsíční školení na ministerstvu? To by jí nestačilo zajet do sousedního města, kde by jí to mezi dvěma kávičkama vysvětlila jiná úřednice, která tam poplatky vybírá?

Nutnost zasílání 2x ročně složenky a upomínek? U nás ve štatlu se za popelnice platí jednou za rok, žádná složenka nechodí, ani se neupomíná, rovnou naskakuje penále a pokuty jsou fakt mastný, každej to rači zaplatí. No, každej až na všakvyvítekoho, ale ti neplatí za nic.

"Složitá agenda sankcí pro neplatiče"? Snad není takový problém tohle naprogramovat tak, aby se sankce přičítaly automaticky, ne? Tenhle stav je výsměch soukromé sféře, takhle kdyby fungovala moje firma, tak to do půl roku můžem zabalit.

+1/0
7.12.2011 9:59

hell365

Re: Na hlavu

Tkhle funguje soukromých firem, by ses divil...

0/0
7.12.2011 10:07

echeso

Re: Na hlavu

jenže ty spíš nefungujou-krachujou a nevydělávají.. ve státní sféře je to jedno...

0/0
7.12.2011 10:16

Občan svobodný

Re: Na hlavu

Přesně je vidět, že to místo je zbytečné. Takže zrušit.

+3/0
7.12.2011 10:14

kotatkoxxl

Re: Na hlavu

taky mě to napadlo, stačilo by to dělat na částečný úvazek nebo dohodu o provedení práce. Když tolik let v podstatě nikomu nechyběla (až na pár maličkostí), tak kdyby pracovala na 2-4hod denně, tak je to víc než dost. Stačil by týden v měsíci a stihla by vše bez problémů taky R^

+1/0
7.12.2011 11:11

sampra

Hezká ilustrace výhod veřejné služby

Platit úředníky, milióny za administrativní náklady, statisíce pro právníky a exekutory kvůli neplatičům a město špinavé díky lidem co chtějí ušetřit. Nebo zaplatit skoro to samé, 4,5 miliónu, a mít čisté město a méně byrokratické zátěže lidí i úřadu.

+1/0
7.12.2011 9:50

KOMON

To je zase senzace....

než by to někdo převzal tak se vrátí...má cenu to někoho učit?nemá,až to bude umět ona už bude zpátky.Navíc člověka co by se to učil,už by museli platit a stejně by nevybírali...takže logicky počkaj.....

+1/0
7.12.2011 9:48

jenyknovak

A není náhodou ta úřednice manželkou starosty, nebo někoho

ze zastupitelstva, že jí drží flek a asi za slušné prachy a nechtějí, aby se provalilo, kolik taková úřednice, která posílá složenka za popelnice bere???!!!!!!

+4/0
7.12.2011 9:45

dolda1

Tak chlapci - dovolenou pro všechny, kdo má doma úřednici ..

.....a ihned "pracovat" na zvýšení populace, víte, jak tím ušetříme a bude všechno zadarmo...jako pro cikány...R^;-D!;-DR^;-D

+1/0
7.12.2011 9:43

vzdyt_to_rikam

školení

No já bych chtěla vidět to několikaměsíční školení na ministerstvu. Co je tam několik měsíců učej - o popelnicích a jak se platí složenka a pár souvisejících zákonů. Věc na tři dny, ať nežeru max tejden.

+1/0
7.12.2011 9:30

myskamiki

Re: školení

sprava dani a poplatku. Musi se nasprtat spravni rad plus zakon o mistnich poplatcich a o sprave dani a poplatku. S nasim skvelym pravnim system, ktery umoznuje nekolik vykladu to je pro prumerneho urednika s jeho intelektualni vybavou opravdu obrovsky problem a stres.

0/0
7.12.2011 9:42

síma25

Re: školení

"nasprtat pravni rad"??? A co kdyby zajela na školení do sousedního města, kde poplatky úspěšně vybírají a tam by jí příslušná úřednice, která se o to stará sdělila, kterou část z toho řádu potřebuje v praxi skutečně znát?

0/0
7.12.2011 9:48

hell365

Re: školení

Podle zákona absolutně nepřípustné. Až by došlo na soud s neplatiči, město by všechno prohrálo z důvodu vybírání poplatků neoprávněnou osobou. Představuje te si to chlapci moc jednoduše, hrajeme si na právní stát.

0/0
7.12.2011 10:04

pedr64

Re: školení

co je to za blbost? copak poplatky vybírá nějaká konkrétní osoba. Ty přece stanovuje a vybírá úřad

0/0
7.12.2011 10:09

myskamiki

Re: školení

jooo, a s Vama na urede komunikuje taky urad nebo dotycny urednik?? Ten dotycny na to musi mit dle zakona odbornost. A u spravy dani a poplatku tim tuplem. Ano, dalo by se to udelat jednoduseji, ale to by se nejprve muselo zmenit dost zakonu a o tom silne pochybuji.

0/0
7.12.2011 10:14

síma25

Re: školení

Jasně, takže vy se domníváte, že na takovou blbost musí úředník pomalu vystudovat vysokou popelářskou, ne;-D? Podívejte, máte pravdu v tom, že úředník musí mít nějakou kvalifikaci, která je zakotvena v zákoně, ale aby se na to někdo školil několik měsíců je prostě přitažené za vlasy.

0/0
7.12.2011 10:38

myskamiki

Re: školení

ja je neobhajuji, vim sve o ceske verejne sprave, ale chci Vas videt, jak se za mesic nasprtate Spravni rad, ktery se posledni novelou rozsiril o cca 100 paragradu, k tomu zakon o sprave dani a poplatku (navaznost na Spravni rad) a k tomu Zakon o mistnich poplatcich (to je to nejmensi).

Takze s chuti do toho, za mesic si Vas proklepnu (se spravnim radem maji problemy studovani pravnici)

0/0
7.12.2011 10:51

myskamiki

Re: školení

a hlavne, tyto zakony musite umet pouzit v praxi.

A ted se mi tak honi hlavou, ze oni se jeste vlastne musi nasprtat zakon o obcich u Prahy zakon o hl. meste

0/0
7.12.2011 10:54

pedr64

Re: školení

a jak to teda funguje na malých obcích, kde je starosta a učetní na půl úvazku? to to po každých volbách a při nemoci na půl roku "zavřou"?

0/0
7.12.2011 10:59

myskamiki

Re: školení

zalezi, co ma konkretni obec za pusobnost. Sber odpadu muze zajistovat i jina obec. Samozrejme, ze staci i starosta a ucetni, ale ta obec pak poskytuje jen naprosty zaklad samospravy a zbytek vykonave obec s rozsirenou pusobnosti.

Ja tento pripad neobhajuji, tohle je na trestni oznameni za spatne hospodareni se sverenym majetkem (ci jak se to kvalifikuje u obce) a byt to u nas, tak ho podam a taky bych na zastupitelstvu udelal vitr ohledne dane urednice a jejiho mista.

Jinak vyber dani a poplatku, ac jsou to poplatky mistni, je vykonem statni spravy (kulate razitko se znakem CR) a na ten musi mit zkousky odborne pusobilosti (vyzaduje to zakon)

0/0
7.12.2011 11:05

síma25

Re: školení

Pokud s tím mají problém vystudovaní právníci, silně pochybuji o tom, že to ovládají ti jedinci, se kterými se na úřadech setkávám já. Většina z nich si bere na sečtení 3+2 kalkulačku. A vy si za měsíc proklepávejte koho chcete, můžete začít u té hvězdy, která se chystá zpátky z mateřské, tak to bude mít jistě v malíčku;-) Já to rozhodně nemám zapotřebí, ke své práci to nepotřebuji a o místo státního úředníka nikdy usilovat nebudu.

0/0
7.12.2011 11:10

myskamiki

Re: školení

ano, zjevne to neni Vas obor (nekteri pravnici s tim maji problem a proto taky delaji neco jineho nez advokaty, SZ nebo soudce) a bohuzel (pro Vas) se v nem ani neorientujete. Priste si rozmyslete, nez zacnete nekoho zesmesnovat, ze neni schopen se neco naucit (konecna reakce ve stylu Ja to nepotrebuju/nechcu je smesna)

+1/0
7.12.2011 11:26

pedr64

Re: školení

když se v tom orientujete, tak tedy konkrétní dotaz. Odpovědnost nese úřad jako instituce nebo konkrétní úředník jako soukromá osoba, kdo z nich by byl případně stranou soudního sporu?

+1/0
7.12.2011 11:33

síma25

Re: školení

Myslíte hlavou? Vy byste se opravdu učil nějaký nesmysl jen proto, že Vám to přikazuje nějaký demagog v diskuzi? Státní úředníci jsou k smíchu, obvykle absolutně postrádají logické myšlení a jakoukoli flexibilitu. Každý se pro výkon svého povolání někdy něco musel naučit, jen vy z nějaké trapné zkoušky děláte kdo ví co. A když něco nepotřebuji, je naprosto logické, že se to nebudu učit, stejně jako po Vás nechci, abyste se vzdělával v oblasti mezinárodního obchodu, nebo energetické legislativy jen proto, že já to ovládám. Je to nesmysl a navíc je mi vaše vzdělání úplně ukradené.

0/0
7.12.2011 12:18

myskamiki

Re: školení

no dle teto reakce na rozdil od Vas ano.

Vzdelavam se neustale v kde cem a kupodivu vetsina toho nema s mou praci nic spolecneho :-/ Ja Vam opet rikam, zkuste se tu trapnou zkousku nasprtat a hlavne pouzit v praxi, kdyz to tak zesmesnujete. Reakce Proc se to mam ucit, kdyz to nepotrebuji, a predtim to celou dobu zesmesnujete, jaka to je pitomost, je, opakuji se, smesna :-/

0/0
7.12.2011 13:48

síma25

Re: školení

Těší mě, že jsem vám zpestřila den a díky mě jste se zasmál. Smích prolužuje život;-) Co se týče toho ostatního, končím, Vaše demagogie je bezbřehá.

0/0
7.12.2011 14:21

fujisie

Re: školení

Píšete o něčem, čemu vůbec nerozumíte..není to "Právní řád" ale zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád a je to základní komplexní kodex každého pracovníka ve veřejné správě. Správní právo se vyučuje jako samostatný předmět i několik semestrů na právnických fakultách, jsou samozřejmě různé judikáty k tomu... nemluvím o tom, že každý úředník vykonávající státní správu musí mít zkoušku odborné způsobilosti, jejíž jedna část je vždy správní řád a druhá část speciální s ohledem na zaměření úředníka... no zkrátka bych chtěla vidět Vás, jak byste se to naučila za den, fakt jo. :-)

neříkám, že za tu paní neměli nabrat už dávno někoho jiného, ale to neznamená, že Vás to opravňuje zlehčovat něco, čemu nerozumíte a dokonce to ani neumíte správně pojmenovat.

+2/0
7.12.2011 10:15

síma25

Re: školení

Já teda nevím, proč prskáte po mně, protože "Musi se nasprtat spravni rad" napsal myskamiki a já jsem to jen okopírovala a vložila do svého příspěvku s návrhem, že by to šlo dělat jednodušeji. Jak vidím, teorii máte zvládnutou precizně, teď se ještě běžte podívat na nějaký úřad, co tam sedí za slabomyslné jedince a pak mi vykládejte o tom, jaká je to všechno věda a co všechno takový úředník přes popelnice musí znát.

V soukromých firmách je naprosto běžné, že se lidi seznamují s novými věcmi za pochodu, sami si aktivně musí vyhledávat novinky v zákonec a podobně a světe div se, jde to. Jen státní úředník na to potřebuje několikaměsíční školení na ministerstvu. Proto celou záležitost zlehčuju - nic jiného mi ani nezbývá, zmenit tenhle binec nemám šanci.

0/0
7.12.2011 10:34

myskamiki

Re: školení

ehm, Vy pisete o Pravnim radu a ja o Spravnim ;-) asi spatna kopie

0/0
7.12.2011 10:52

myskamiki

Re: školení

vite jak jsou ti jedinci vystresovani u tech zkousek :-) priznam se, mam dvoje i ty, ktere potrebuje dana urednice, ale obecni cecik jsem opustil pred lety, kdy socani rozjeli reformu verejne spravy a od te doby to u nas stoji za ..... a zacala ta spravna byrokracie. Ale to jsem byl jeste mlady idealisticky hnup, od te doby uz ani nevolim, nema to zadny smysl a kdyz si predstavuji, ze to co sedi v Parlamentu je jeste o rad "lepsi" nez ti exoti v zastupitelstvech, tak me v tomto state nic neprekvapi

Ti urednici jsou pak tak pysni, ze to udelali, ze pak uz postupuji jen podle toho, co jim nalili do hlavy a vic je nezajima.

0/0
7.12.2011 10:59

síma25

Re: školení

Za ten s/pravni se omlouvám, moje chyba.

Vy asi nejste úplně typický přiklad úředníka - to, co tam nejčastěji potkávám, je dáma mezi 40 a 60, která naprosto potlačila logické myšlení a všechno je jí tak nějak fuk. Tedy až na to, jestli mám správný formulář a peníze. Bohužel mám jeden takový příklad v okolí, kamarádova manželka pracovala na stavebním úřadě, pak odešla na mateřskou, pak dala výpověď, že bude podnikat, prodělala asi 250k a skončila a od té doby už asi 4 roky hledá práci, ale nikde nevydrží to tempo a pořád jen fňuká, jak toho po ní chtějí strašně moc.

0/0
7.12.2011 12:09

myskamiki

Re: školení

uz 10 let nejsem. Ja mam nastesti na spolecenske vedy bunky, takze me pravo a jeho klicky nedelaji nejaky problem, coz se o 90% uredniku rict neda. To co popisujete je bohuzel smutna pravda na vsech uradech - prehlidka neschopnych jedincu a cim vice je neschopny, tim vice je arogantni.

Od te doby, co obcim stat ukradl dane a co se sprava obce scvrkla na lesti klik a zebrani dotaci, to jde s timto statem z kopce. Tenhle system je na palici, vyhodny pro zlodeje a flakace, ale ne pro rozvoj obci. Nic ty lidi nenuti se starat. Starosta se muze prejmenovat na spravce.Rv

0/0
7.12.2011 13:43

myskamiki

Re: školení

je to Spravni rad a potrebuje ho skoro cely, resi totiz i odvolani, zakonne lhuty atd.

0/0
7.12.2011 10:15

uplnej_debil

Tak hlavně aby nám

nenahraditelná paní znovu neotěhotněla... :-/

+4/0
7.12.2011 9:06

Xladi

Re: Tak hlavně aby nám

Každej je nahraditelnej, co já jsem už viděl nenahraditelnejch lidí a po měsíci si polovina lidí nepamatovala jejich jméno;-D

0/0
7.12.2011 9:46

kurkan

hmmmm

sním či bdím,

několikolikaměsíční školení - to berou lidi co neumí číst ani psát a tam je to učej ?

Dubí by se bohužel mělo přejmenovat na Kocourkov.

O.

+6/0
7.12.2011 8:40

letadlo26

Re: hmmmm

Na první hodině jim vysvětlí co je to složenka a jak vypadá, druhou hodinu se jí učí vyplnit.

+1/0
7.12.2011 9:33

černej oes

To nám to uteklo,

už zase Apríl.....

+1/0
7.12.2011 8:34

bloud-velbloud

přide pán k doktorovi

a doktor mu říká, Napíšu vám neschopenku. Pán povídá...néé..jenom to néé. Doktor: proč? to se to bez vás v práci neobejde? ale jo..ale nechci aby na to přišli

+4/0
7.12.2011 8:23

Tonda Brno

To ta úřednice měla pěkný plat

kdyř se jim nevyplatí zaměstnat jinou a vybrat 4,5 mega. A to celý rok dělala jen ty poplatky za svoz odpadu?

To by si soukromník nikdy nedovolil.

+8/0
7.12.2011 7:52

paulina

Re: To ta úřednice měla pěkný plat

V dnešní době je chvályhodné, že se ještě najde zaměstnavatel, který si váží svých zkušených zaměstnanců. Většinou bohužel funguje opačný přístup - přijmout nováčka a před vypršením zkušební doby propustit. Že tím trpí kvalita odvedené práce je jisté.

0/0
7.12.2011 8:36

síma25

Re: To ta úřednice měla pěkný plat

Nesmysl, za zkušební dobu se pracovník sotva zaškolí a než začne odvádět nějaké výsledky, je zkušební doba dávno pryč. Teda pokud neděláte u pásu ve fabrice, tam se asi člověk školí 3 minuty a za tři měsíce může firmě něco přinést. Ale pokud za tu dobu ukáže, že umí pracovat, proč by ho propouštěli a hledali nového?

+1/0
7.12.2011 10:04

MikeXH

Kocourkov

0/0
7.12.2011 7:18





Najdete na iDNES.cz