Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záchytka zdarma a víc služeb pro alkoholiky, navrhuje vládní koordinátor

Národní protidrogový koordinátor Jindřich Vobořil navrhuje změnu péče o lidi, kteří se předávkují alkoholem. Záchytné stanice by se podle něj měly hradit ze zdravotního pojištění a fungovat jako zdravotnická zařízení. Pro závislé na alkoholu by pak měly fungovat podobné služby jako pro lidi, kteří užívají drogy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nacelnik_kratka_rec

Pan koordinátor

je Kockův kamarád ?

0/0
5.12.2011 18:29

Kosatka Dasha

Fakta: pokud vim, sanitka pro opilce musi jet i s lekarem.

Zdravotnici nestaci. Zachytka sice necha, na prvni pohled, JEN prespat opilce. Ale tento dostane drahou peci, drahe leky. Pokud je to narkoman, musi dostat i davku. To uz slhaji naklady velmi vysoko! Babina v duchodu vytasi petikilo v lekarne, 60 kacek v ambulanci jen proto, ze je slusny clovek, ze neni narkoman. Skvele Voborile, skvele ;-€ Rv Co po nas jeste chces? ;-O

+1/0
5.12.2011 18:16

Kosatka Dasha

To je vynikajici

;-O Zachytka zdarma, sluzby pro zavislaky zdarma ;-O. A co sluzby pro skutecne nemocne? ;-€ Kdy uz si s nami prestanou hrat?

0/0
5.12.2011 18:07

bobek 007

SLUŽBY pro ALKOHOLIKY

Pro pána boha dokáže někdo tomuto individuu zavřít kušnu a vyplatit mu příspěvek v hmotné nouzi na jedenměsíc a kopnout jej do p..e.e.!!!!_!

0/0
5.12.2011 18:02

www.alkohol-alkoholismus.cz

Za kolik? Zajímá mě Váš názor! Když neplatit tak za kolik?

Zajímalo by mě kolik by měla stát noc na záchytce a kolik za den léčby.!!

Jen dvě sumy. Pomoc najdete na stránce www.alkohol-alkoholismus.cz !!

Děkuji.

0/0
5.12.2011 13:18

Kosatka Dasha

Re: Za kolik? Zajímá mě Váš názor! Když neplatit tak za kolik?

Netusim, co zadas, ale docetl jsem se, ze Mgr. Jindrich Voboril je expert na drogovou zavislost. Nikoliv na alkoholiky. Deti nedostanou ockovani, matky materskou, ale spratek, ktery huli travu dostane veskerou podporu? ;-O Rv Zasadne nesouhlasim!

0/0
5.12.2011 18:11

karel-smíchov1

To snad

nemyslí doopravdy, koleduje si o prohlídku u dr.Nešpora,ten by si ho tam měl nechat delší dobu,až vystřízlíví ;-O

+1/0
5.12.2011 10:48

detonace

jj babky si budou platit doktory a leky

a vozrala bude mit vse zdarma . Taky se obcas vozeru ,zatim jsem tam nikdy neskoncil. Ale myslim ze kdyz si to clovek zaplati dostane tim take za vyucenou aby priste tolik nechlastal. Maminky s detma , nebo duchodci si musi lekarskou peci platit  a nasoska dostane plnou peci zdarma ? Je to spravedlive?

+2/0
5.12.2011 10:36

Ormir

cena 13.000 za noc ?!

To je horší než lichva. Za co ? To je krádež, stejně nehorázná jako přemrštěné poplatky exekutorům. Já vím, že je to na každém, aby se do takové situace nedostal, ale nedovedu si představit jak nějakého abstinenta kolegové opijí na podnikovém večírku  a pak ho nechají svému osudu a takový nebožák se dostane na záchytku, kde po něm budou chtít za noc 2-3 násobek toho co stojí apartmá v hotelu ? To je nemorální. Rv

0/0
5.12.2011 10:16

detonace

Re: cena 13.000 za noc ?!

za tu cenu uz je myslim prezidenstske apartma v nejakym intercontinental hotelu

0/0
5.12.2011 10:28

jeen

Re: cena 13.000 za noc ?!

Jak kde, třeba taky 135 000 Kč:

http://www.novinky.cz/cestovani/163820-praha-pry-nema-vic-nez-deset-pravych-prezidentskych-apartma.html

0/0
5.12.2011 11:17

bukovski

Fascinuje mě, jak tady každý zbrojí proti opilectví,

ale skoro všichni tu chlastáte. Vůbec tomu nerozumím, až se Vaše dítě v pubertě opije do bezvědomí a půjde mu o život, tak si snad budete přát, aby mu pomáhal lékař a né ho vezl policista v pick-upu na záchytku! Proč se dívate na tento návrh jako pomoc bezdomovcům a notorikům. Jde o pomoc celé společnosti, protože těch abstinentů tolik v této společnosti není. Nejlepší vtip této diskuze, že to vyřeší DSSS, jejich členové se schází v podstatě jen v hospodě a na záchytce skončil ne jeden její člen.

0/0
5.12.2011 9:51

p555

Re: Fascinuje mě, jak tady každý zbrojí proti opilectví,

jedna vec je pit alkohol stridme, druha vec je zhulakat se do bezvedomi...

0/0
5.12.2011 10:00

woodward4.b

Re: Fascinuje mě, jak tady každý zbrojí proti opilectví,

hlasatelů střídmého chlastání, kteří aspoň jednou skončili s hubou v kanálu, je tolik, kolik bývalo za starých časů obrázků lenina ve výlohách pražských obchodů při oslavách bolševický revoluce. chytrý kecy nic neřešej. někdo umí pít, někdo ne, někdo se to naučí, jinej se tomu vyhne. ale dlouholetá zkušenost opilce mě naučila jednomu: nikoho nepoučuj, protože to stejně není nic platný, a pokud se někdy sám ocitneš v situaci před kterou jsi varoval, všichni se ti vysmějou.

0/0
5.12.2011 10:12

bukovski

Re: Fascinuje mě, jak tady každý zbrojí proti opilectví,

Děkuji, lépe bych to neřekl. ;-)

0/0
5.12.2011 11:37

Kosatka Dasha

Re: Fascinuje mě, jak tady každý zbrojí proti opilectví,

Chlastame??? 8-o Ja rozhodne nechlastam a pokud si dam pivo, je to moje vec. Nevozi me na zachytku!! To jsi snad prehnal!

0/0
5.12.2011 18:17

woodward4.b

Re: Fascinuje mě, jak tady každý zbrojí proti opilectví,

na záchytce mu taky pomůže lékař, pokud je to potřeba. souhlasím s tebou v tom, že spousta mravokárných žvanilů tady by nejspíš vysákla i kyselinu z baterky, ale systém, kdy opilce sbírají policajti a vozej je na záchytku je relativně jednoduchej a efektivní. a pokud se puberťák někde zmastí tak, že skončí na záchytce, je to jen dobře - příště si dá bacha. i to patří k nejednoduchému období dospívání.

0/0
5.12.2011 10:04

xs123

Re: Fascinuje mě, jak tady každý zbrojí proti opilectví,

Jo, přesně. Já bych tadsy bnaopka kázat mohla, poněvadž moje děti se neopíjejí , tím spíše ne tak, že by potřebovaly jakoukoliv pomoc, a to už je jim 18 a 16, ale kamarád od syna to má ve zvyku. Dostal takovou poněkud nevyrovnanou výchovu, poněvadž táta je dominantní, máma submisivní , a syn je po mámě, kdežto otec chce z něho mít drsňáka. A nechtěla bych, aby mu syn šel na -pohřeb, že se někde zpije a udusí zvratkama, jak se stává.

0/0
5.12.2011 10:20

woodward4.b

Re: Fascinuje mě, jak tady každý zbrojí proti opilectví,

ale no tak! alkohol se skutečně může stát hrozbou; mrtví na silnicích, rozvrácený rodiny, zničený kariéry, nehody a úrazy v důsledku pití při práci a bůhvíco ještě, ale zadušení zvratkama... ne že by se to nemohlo stát, ale mnohem větší riziko je, že zcela střízlivýho člověka přejede autobus;-)...

0/0
5.12.2011 14:46

woodward4.b

jako dlouholetej kořala mám připomínku

zatím jsem sice toto bohulibé zařízení nenavštívil, ale v zásadě chápu, že jeho účelem je pomoct opilcům v nouzi. může se tam dostat kdokoliv - a velmi často tam končí i osoby, které nejsou na pití zvyklé. ale ať je to jak chce, milí kolegové opilci, přece nedovolíme, aby nám tuto potřebnou službu platil kdejakej  zapšklej abstinent, kterej nám to pak bude do smrti vyčítat?;-)

+4/0
5.12.2011 9:44

fuji

Pan Vobořil

si asi taky rád přihne, ne? 8-o Tohle přeci nemůže vypustit žádnej střízlivej.

0/0
5.12.2011 9:21

xs123

Re: Pan Vobořil

Abych řekla pravdu, tak spíše chápu některé smažky nebo alkoholiky než sportovce, co se z blbosti dokážou tak rozflákat, že už je nikdo nedá dohromady. U drog často končí mladí lidi, které tam dožene - rodičovská výchova. taková 18-ti letá smažka si zaslouží větší šanci vrátit se do života než nějakej 50-ti letej zoufalec, co si potřebuje dokazovat, jakej je superman a někde se přizabije při sportu a podobných volnočasových aktivitách.

+1/0
5.12.2011 9:26

xs123

Re: Pan Vobořil

Pan Vobořil má ledacos za sebou. Ví, o čem mluví, dost toho zažil - a překonal. Na rozdíl od vás, co do chlastu teprve spadnete. A že vás bude...

0/0
5.12.2011 9:28

bukovski

Re: Pan Vobořil

A důvod vašeho nesouhlasu? Já s panem Vobořilem zcela souhlasím. Ten člověk tomu rozumí a to velice dobře. Vy o této problematice něco víte?

0/0
5.12.2011 9:38

xs123

Znám chlapa,

co v 50-ti závodil na motorce a zlomil si vaz. Pžřežil to, bych nejdříve úplně ochrnutý, potom to trošku rozchodil. Léčba musela stát miliony. Platili byste mu to nebo ne? Závodil jen tak, pro zábavu, přizabil se z vlastní blbosti. Lidi ho litují, ale dá se na to koukat i z jiného úhlu. Je jedno, jestli  někdo z nudy chlastá, jestli fetuje anebo závodí jako magor a přitom se přizabije. Výsledek je vždy stejný a příčina taktéž.

+1/0
5.12.2011 9:13

babacek

Záchytka zdarma

Když se to porovná s náklady na léčbu smažek tak bych byl i pro aby měli na stejnou péči i opilci. Za součastné situace to nejspíše neprojde.

0/0
5.12.2011 8:50

Mychal.B.

Re: Záchytka zdarma

Logiku by to mělo. Jen ty náklady by vzhledem k počtu "klientů" byly asi nesrovnatelně jinde...

0/0
5.12.2011 8:55

babacek

Re: Záchytka zdarma

To nemohu až tak posudit.

0/0
5.12.2011 8:57

bukovski

Re: Záchytka zdarma

Největší náklady statisticky stojí obezita obyvatelstva, taky po obézních nikdo nechce platit za důsledky jejich  obezity. To samé platí u kuřáků tabáku atd. Vždy se vyplatí společnosti zachránit pár lidských životů, nota bene když jde o mladé lidi a to nemluvím o morálním aspektu.

0/0
5.12.2011 9:42

Mychal.B.

Re: Záchytka zdarma

Jenže obézní lidi nikdo netahá přespat na nějakou záchytku s podobnými náklady na provoz, když se nadlábnou :-P

0/0
5.12.2011 20:04

všeználek3

nebylo by od věci

,aby pán za svoji práci přestal brát peníze ,měl by se k problematice notorů a smažek postavit čelem a ze svého koordinátorského platu jim na záchytky a jiné přispívat a ono ho to sociální cítění přejde;-D;-D nechápu smysl jeho pracovního místa

0/0
5.12.2011 8:45

bukovski

Re: nebylo by od věci

Ten člověk se snaží chránit naši společnost, životy a zdraví lidí. Co děláte vy tak významného, že za to berete peníze?

0/0
5.12.2011 9:44

dedapepa

Re: nebylo by od věci

Toť velmi dojemné.Mohl by jste mi,prosím,sdělit jak pan vládní koordinátor zachraňuje lidské zdraví a hlavně jak a kolik životů zachránil za peníze nás poplatníků?Myslím si,že vlastní zkušenosti z požívání alkoholu je dost nedostatečná kvalifikace.!!

0/0
5.12.2011 10:51

xs123

Lyžařům se léčba taky platí, tak co

Na druhé straně, proč neplatit péči alkoholikům, když se platí léčba všem těm lyžařům, co se ze zábavy rozflákají na sjezdovkách, a že jich je, neznám nikoho, kdo pravidelně lyžuje na sjezdovkách, aby aspoň jednou za deset let nebyl polámaný. Taky se léčba platí různým cyklistům, motorkářů, čtyřkolkářům a dalším, kteří z nudy jezdí jako blázni, nezvládají to a potom končí přizabití na intenzivce.

0/0
5.12.2011 8:34

xmann

Re: Lyžařům se léčba taky platí, tak co

To by pak dle Vašeho úsudku se mohly zdravotní pojišťovny zrušit.

0/0
5.12.2011 8:42

xs123

Re: Lyžařům se léčba taky platí, tak co

Jo, skoro. Já bych jim udělala takovou reformu, že by se divili. Kdo má tisíce na výstroj, na lístky za lyžování, na benzin a na spoustu zbytečností, které investuje do svojí zábavy, tak ať si taky hradí léčbu. Anebo by vlekaři povinně museli připlácet na zdravotnictví podle toho, kolik lidí se jim tam roztříská. Prostě dát daň jako je to u cigaret.

0/0
5.12.2011 8:48

babacek

Re: Lyžařům se léčba taky platí, tak co

´´ … také se platí léčba frajírků co nosí černé brýle a bílou hůlčičku a chodí na červenou ´´. :-P

0/0
5.12.2011 8:54

Vobyčejný člověk je zpátky

To je jasné proč to zavedli.

Kalouskovi na placení pobytu na záchytkách nestačí ani jeho ministerský plat.

0/0
5.12.2011 8:25

xmann

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Netuším jak se takové ceny za záchytku pohybují,ale aby to bylo placeno s daní poplatníků je pěkná blbost.Nicméně cena 13.000 za noc mi připadá také přehnana.

+1/0
5.12.2011 8:12

Mychal.B.

Re: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Těch 13 000 vzniklo tak, že náklady na provoz (kdo je do té doby hradil a jak došlo k zániku hrazení z veřejných financí netuším, možná se to zahrnovalo do celkových nákladů na provoz psychiatrické léčebny a ta v rámci úspor odmítla tuto službu sponzorovat) v Kroměříži podělili průměrným ročním počtem "klientů". Přišli s tím před několika lety, tehdy to bylo tuším 11 000. Vidím, že od té doby podražili.

0/0
5.12.2011 8:59

danny47

Ještě, že jsme tak bohatý stát....

že na takovéto sociální programy, která mají značný výheld do budoucnosti máme...!!

0/0
5.12.2011 7:58

oldas1

Pane vládní koordinátore Vobořile,

díky, za všechny bezdomovce, nepřízpousobivé občany, alkoholiky a další podobné skupiny obyvatel naší malé, leč zřejmě daňově výnosné, země. Vy jste konečně vyřešil problém bydlení zdarma. Pro mnohé, kteří pracovat nechtějí a nebudou, protože to je jejich folklór, geny, nebo prostě lenost, těm podpora v nezaměstnanosti určitě stačí na nějaké to krabicové víno a mají o nocleh se sprchou zdarma postaráno. Takové sociální gesto ani Lenin nevymyslel.;-(

+3/0
5.12.2011 7:08

danny47

Re: Pane vládní koordinátore Vobořile,

R^ !! (Tedy pro příspěvek)

0/0
5.12.2011 7:55

xs123

Re: Pane vládní koordinátore Vobořile,

Ale jdi. Já pobvažuju za pakáž, která mě více obtěžuje, závodníky v autech, na čtyřkolkách, motorkáře v lese, co jezdí ze zábavy, amatéry s motorovými pilami, a další zoufalce, kterým bych zdravotní ošetření při bouračkách a úprazech taky neplatila. Nezáleží mi na nich a obtěžují mě, ještě si způsobím nějaké zranění díky nim, když mě ohrožují na silnici. A osud lyžařů na sjezdovkách, fotbalistů a dalších, co se zraňují při zábavě, taky musím platit, nevím, proč.

0/0
5.12.2011 8:46

Mychal.B.

Re: Pane vládní koordinátore Vobořile,

Stejně tak, předpokládám, že odmítáš hradit léčbu úrazů vzniklých např. při domácím (tím je myšlena i garáž a zahrada) kutění.

Mimochodem, jak ty trávíš volný čas? A nebojíš se, že při mytí oken spadneš ze židle a zlámeš si hnátu? Nebo máš všechno v bytě obalené molitanem? :-P

0/0
5.12.2011 9:03

xs123

Re: Pane vládní koordinátore Vobořile,

Já nevím, mně je jaksi už dost, mám za sebou výchovu dvou dětí, stavbu baráku, v mládí jsem s rodiči pečovala o starý sad, tj. furt na žebříku, chodím na hory pěšky, a ještě jsem doktory se zraněními neobtěžovala. Nejsem sportovec, ale ani nemehlo. Prostě pracuju a žiju tak , abych se zbytečně nezranila. Jenom dcera byla na lyžáku se školou, poslali ji na sjezdovku, když už byla z lyžování unavená, ale muslela se využít permanentka, a tam si zlomila klíční kost. Léčba na tři měsíce. Když jezdí s tátou, tak je bez zranění. Dala bych to k úhradě učitelům.

0/0
5.12.2011 9:18

oldas1

Flákači, versus amaterští sportovci?

Flákačům přispíváme na  zdravotní péči, sociální dávky, pohodlný život, plný nicnedělání, alkohol, cigarety a podle p. Vobořila bychom jim měli přispívat i na to střízlivění v teploučku a čistotě. Amatérští sportovci a kutilové? Ti si hradí většinou všechno sami včetně připojistek pro úrazy při nehodách. Ba i nesportovci na silnicích si platí přinejmenším povinné ručení a velmi často i havarijní pojistku. Zkuste myslet bez záště.

0/0
5.12.2011 9:46

xs123

Re: Flákači, versus amaterští sportovci?

Co zase blbneš s nějakou záští? ještě závist a mindrák, že jo. Já jenom, že mně bezďáci vadí méně než třeba řidiči, co si honí na silnicích ego a ohrožují nejenom sebe, ale i ostatní. Viníkům dopravních nehod taky není důvod poskytovat hrazenou zdravotní péči , ať si chcípnou, když neumí jezdit. To je logika , a ne zášť. Pokud je něčí vina, že se ožere tak, že potřebuje na záchytku, kterou si hradí, tak je stejná vina, když se někdo rozfláká na sjezdovce, v autě, na motorce a jinde. Taky si za to může sám a neměl důvod na ty -lyže a spol. lézt. Tak jako ten opilec neměl důvod pít alkohol. To je normální logika. A tlouštíci ať si taky platí ošetření, nemají tak žrát. Jednoduchá reforma zdravotnictví....

0/0
5.12.2011 10:04

bukovski

Re: Pane vládní koordinátore Vobořile,

Jste to asi úplně nepochopil... ;-(

0/0
5.12.2011 9:45

bruntalak

Chapu...

...ze musim byt solidarni s duchodci, matkami na materske, tezce nemocnymi...i nejakeho nezamestnaneho vydrzim. Ale fetak, alkoholik, gembler, cikan, politik...to je pakaz, na jejichz budoucnosti mi absolutne nezalezi a nebavi me byt solidarni.

+15/0
4.12.2011 23:39





Najdete na iDNES.cz