Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj přejela v Ostravě chodkyni, která přebíhala přes koleje

V Ostravě-Porubě zahynula při střetu s tramvají jednačtyřicetiletá chodkyně. Žena přebíhala přes koleje, na místě svým zraněním podlehla. Okolnosti nehody vyšetřuje policie, Dopravní podnik musel kvůli neštěstí omezit tramvajovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

villík

Paní asi nečetla: ...

Řidič je povinen, s výjimkou řidiče tramvaje, umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo.........:-(

0/0
4.12.2011 11:34

kvak.nořič VII

prechod, neprechod

chyba neni na strane tramvaje. Ta muze jet jenom tam, kde sou koleje a ma prednost.

0/0
4.12.2011 9:50

pan nejchytřejší

Nejvíce křičí ti, co toho nejméně vědí.

Kdopak ze zde diskutujících řídil někdy tramvaj? Takhle třeba v pátek odpoledne, když všichni spěchají na chaty a chalupy, hlavně hodně rychle z města. Tvoří se kolony, chodci se bezhlavě vrhají na červenou mezi auta i před jedoucí tramvaje. Vezete za sebou 100 až 200 nebo i více lidí a nemůžete s nimi jen tak mávat, když vám nějaký blbec, který hledí do svého mobilního telefonu a nevnímá svět kolem, vejde na červenou před rozjetou tramvaj.

Jen si to zkuste a uvidíte, jaké to je, když dupnete na brzdu a ejhle, ono to pořád jede a vy vidíte, že to prostě na těch pěti metrech nezastaví... :(

Jenomže to musíte předtím absolvovat psychotesty, lékařská vyšetření, kurz řidiče, absolvovat úspěšně zkoušky z drážních předpisů, zákonů a vyhlášek, z provozu na pozemních komunikacích, prakticky před komisí z drážního úřadu předvést, že řídit umíte; a to jenom proto, abyste si nechali nadávat od sprostých lidí a pár chytrolínů, kteří si myslí, že řídit tramvaj může cvičená opice.

0/0
3.12.2011 23:54

svarak_z_krabicaku_nesmazatelný

Re: Nejvíce křičí ti, co toho nejméně vědí.

"psychotesty, lékařská vyšetřen"í: tohle od nikoho nevyžaduje žádné úsilí , ani znalosti.

"absolvovat úspěšně zkoušky z drážních předpisů, zákonů a vyhlášek, z provozu na pozemních komunikacích": to je snad samozřejmé, že řidič musí umět předpisy .Ono totiž v každé práci něco musíte umět, proč by měl tramvaják být výjimkou?

"prakticky před komisí z drážního úřadu předvést, že řídit umíte": a co jako? mají snad za volant posadit každýho, kdo se přihlásí? V každé práci vás berou na zkušební období, abyste ukázal, že to umíte.

Zdravíme zatrpklé řidiče tramvají: nejste žádná šlechta, jen točíte volantem.

0/0
5.12.2011 9:26

Smrť

Re: Nejvíce křičí ti, co toho nejméně vědí.

Tramvaje mají volant?8-o

0/0
5.12.2011 10:35

Petr Lístek

Co se tady řeší?

Vzhledem k tomu, že přednost má tramvaj, měla se dívat především ta chodkyně. Jedoucí tramvaj musela totiž vidět stejně dobře, ne-li ještě lépe, než tramvaják či tramvajačka ji. Kdyby měl ridič dupat na magnety pokaždé, kdy se někdo blíží ke kolejím a je zde jenom teoretická šance, že nezastaví a pod tu tramvaj vejde/vběhne/vleze, tak můžeme celou MHD rovnou zrušit, protože by tramvaje permantně stály. Stejně jako auta, autobusy a další dopravní prostředky. Proto se koneckonců vymyslely pravidla o přednosti v jízdě. Aby bylo jasno, kdo má přednost a kdo má problém.!

+3/0
3.12.2011 20:35

Petr Lístek

Re: Co se tady řeší?

Pro doplnění: Jednou jsem jako cestující situaci, kdy řidič magnety shodil, zažil. Nechci znova. Letěl jsem přes půl tramvaje podobně jako polovina osazenstva (bez ohledu na to, jestli se drželi nebo ne). Nějaká zranění samozřejmě byla a nebýt pár svědků, kteří potvrdili, že to brzdění bylo oprávněné, tak z toho měl ve finále velký problém řidič. Osoba, kvůli které brzdil, totiž po počátečním několikavteřinovém šoku velmi promptně vyklidila pole. Dostat já tenkrát toho idiota do ruky, možná by byl býval radši, kdyby ho ta tramvaj tenkrát srazila.

+3/0
3.12.2011 20:38

Smrť

Narozdíl od řidičů aut

tramvajáci nemají povinnost nechat chodce přejít přes přechod. Jezdím tamtudy často, autem i tramvají, a spousta chodců se chová, jako by prodělali frontální lobotomii - včetně toho, že před rozjetou tramvají přecházejí zcela v klidu na červenou.

0/0
3.12.2011 18:52

J.K. 4

Čekat, že tramvaják zastaví,

je asi stejný nesmysl jako vlézt na přejezd se staženými závorami a doufat, že fíra to včas zastaví.

DRÁŽNÍMU VOZIDLU SE PROSTĚ NELEZE DO CESTY.

+1/0
3.12.2011 17:58

H0PE1@seznam.cz

Re: Čekat, že tramvaják zastaví,

Ty asi nevíš, že chodci mají přednost. I před fyzikálními zákony.

+1/0
3.12.2011 18:12

Big-M

Re: Čekat, že tramvaják zastaví,

Zkoušel jsi to? :-)

0/0
3.12.2011 18:52

dislektik-idnes si na mě zasedla

v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

někde pohybuje někoho srazit musí být opravdovým uměním,ale ono jak se dobře jezdí s vědomím že mám přednost nad vším a všude.

pochopitelně chodec nemá v kolejišti co dělat

0/0
3.12.2011 17:43

J.K. 4

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

Mnohatunové drážní vozidlo jezdící po kolejích prostě musí mít absolutní přednost už ze samé technické podstaty věci. Hloupost a ignoranství hledejte na straně architektů ulic.

0/0
3.12.2011 17:49

Mrzout

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

Dobrá viditelnost tam je, ale nezapomeňte, že je tam i výjezd z Vozovny! A pokud je velký provoz, je docela lehké tam přebíhajíciho člověka, přehlédnout a navíc, pokud přebíhal na poslední chvíli!

0/0
3.12.2011 18:25

Ovcan Povolny Obecny

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

no, píšou že ji chytil na 17. listopadu, to je nad Slovanem, tj. kousek za křižovatkou... výjezd z vozovny je na opavskou o něco níž...

0/0
3.12.2011 18:41

John Camel

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

Bylo to mezi zastávkami Vozovna a Rektorát VŠB,  pod výjezdem z vozovny.

0/0
3.12.2011 20:54

profitness

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

Viditelnost je dobrá, ale po celé délce mimo dvou přechodů pro chodce a odbočky/výjezdu z vozovny je také po celé délce uprostřed mezi kolejemi zábradlí.

Chodec nemá v kolejišti co dělat.

Nechápu tedy, že uvažují o zahájení trestního řízení...

0/0
3.12.2011 18:35

Rychlý G.

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

Píšete, že je tam vidět na 500 metrů. Kam teda ta chodkyně koukala?

0/0
3.12.2011 19:01

demon3

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

Předpokládam, že úplně stejný rozhled i povědomí, že má přednost, měla i nebožka, přesto a nebo právě proto vlezla pod rozjetou tramvaj...

Holt tragickej omyl.

0/0
3.12.2011 20:14

JazzmineTea

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

Je to ten přechod u toho vietnamského bistra?

0/0
3.12.2011 20:20

friedman

Re: v tomto úseku kde jde vidět na 500 metrů jestli se někdo

ano, přesně tam...

0/0
4.12.2011 12:09

dislektik-idnes si na mě zasedla

je jasné kdo za to může

ale tramvajákům by možná někdo mohl říci že s cincin by zároven mohly vyzkoušet brzdu,možná by pár nepozorných chodců mohlo žít

0/0
3.12.2011 17:35

J.K. 4

Re: je jasné kdo za to může

To je ale běžná praxe, že místo brzdy se používá zvonek. Ono u drážního vozidla jiný přístup ani příliš nepřipadá v úvahu.

0/0
3.12.2011 17:37

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je jasné kdo za to může

vlastně pardon já zapomněl vono to nemá brzdy

0/0
3.12.2011 17:40

Pruitt Igoe VI.

Re: je jasné kdo za to může

Má, ale když se moc šlape na brzdu, tak se pak zase musí šlapat na plyn a voni ty tramvajáci zas nemaj kdovíjaký platy, aby se takhle nadřeli ;-O

0/0
3.12.2011 17:43

J.K. 4

Re: je jasné kdo za to může

Tady je průšvih celkové uspořádání ulic, kde se bez zábran kříží cesty mnohatunových kolosů a lidí. To je prostě specifikum, které nikde nenajdete. V průmyslových provozech, kde se pohybuje prakticky jen vyškolený personál, je zároveň i spousta bezpečnostích opatření.

Design ulic, kde se protínají cesty aut, chodců i drážních vozidel, je naprosto idiotský.

0/0
3.12.2011 17:46

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je jasné kdo za to může

doporučuji navštívit Vítkovice pak uvidíte frmol jak se mísí tramvaje,auta,vlaky na 50 metrech čtverečních ;-D;-D

0/0
3.12.2011 17:49

J.K. 4

Re: je jasné kdo za to může

Ano, ale já netvrdím, že to je dobře.

0/0
3.12.2011 17:50

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je jasné kdo za to může

ono když to není dobře je třeba udělat vše aby to bylo co nejbezpečnější,a nevidět na 500 metrů překážku no ;-)

0/0
3.12.2011 17:53

J.K. 4

Re: je jasné kdo za to může

A vy si myslíte, že ženská tam stála v kolejích celou dobu co tramvaj jela 500 metrů?

0/0
3.12.2011 17:56

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je jasné kdo za to může

to si rozhodně nemyslím ale když vidím se pohybovat osobu mimo vyznačená místa k pohybu osob,tak snad reaguji,nebo co chodce na dálnici taky převálcujete i když tam nemá co dělat?

pochopitelně se stát může ale prvně se snažím už z dálky reagovat aspon smyslově že ne vše musí být v pořádku

0/0
3.12.2011 18:10

demon3

Re: je jasné kdo za to může

Pokud mi tam skočí, tak převálcuju. Já opravdu takovou rychlostí, abych mohl v takovém případě bezpečně zastavit, po dálnici nejezdím... ;-)

0/0
3.12.2011 20:16

JazzmineTea

Re: je jasné kdo za to může

Jo, tam jsem byla nedávno něco vyřizovat, vezla jsem děcko v kočáře a měla jsem fakt dost :-(

0/0
3.12.2011 20:22

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je jasné kdo za to může

hlavně je to o tom že za každého sraženého oni vlastně nemohou i když ho vidí na 500 metrů

0/0
3.12.2011 17:46

demon3

Re: je jasné kdo za to může

A ty opravdu zastavuješ, pokud na ulici někoho spatříš na vzdálenost 500 metrů ?

Už jsi zkusil někdy vyjet do města, nebo trénuješ jen v pustině ? ;-D

0/0
3.12.2011 20:19

J.K. 4

Re: je jasné kdo za to může

Brzdy to má na zastavení v zastávce nebo snížení rychlosti dle dispozic trati.

0/0
3.12.2011 17:43

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je jasné kdo za to může

a kupodivu má to i rychlobrzdu neboli bagnetickou či jak se tomu odborně říká,netvrdím že na vše jde reagovat ale zrovna v tomto úseku bych řešil jak mohl a nemohl tramvaják reagovat na chodce v kolejišti.stačí se podívat na mapu XXX metrů rovina

0/0
3.12.2011 17:45

Pruitt Igoe VI.

Re: je jasné kdo za to může

Ono je s podivem, že vůbec zastavil, taky to mohl jen nahlásit po příjezdu do depa na konci šichty... :-P

0/0
3.12.2011 17:46

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je jasné kdo za to může

u Ostravských tramvajáků by mě to nepřekvapilo ;-D;-D

0/0
3.12.2011 17:48

J.K. 4

Re: je jasné kdo za to může

Magnetická brzda je tam primárně kvůli bezpečnosti samotné tramvaje, ne kvůli ochraně někoho, kdo se motá tam kde nemá co dělat. Poděkujme architektům ulic.

0/0
3.12.2011 17:48

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je jasné kdo za to může

ale toto je ulice široká minimálně 50 metrů,jsou tam pro vozidla v každém směru dva pruhy a uprostřed jezdí tramvaje,viditelnost minimálně 500 metrů.minimálně by měl jít tramvaják k očnímu jestli vidí dál jak na 20 metrů !

0/0
3.12.2011 17:51

J.K. 4

Re: je jasné kdo za to může

Tramvaják je řidič drážního vozidla, kdyby zastavoval kvůli každému podezření, že mu někdo skočí do kolejí, tak ho dopravní podnik ten samý den vyhodí, a nutno říci, že právem.

+1/0
3.12.2011 17:55

Ovcan Povolny Obecny

Re: je jasné kdo za to může

No nevím, úsek znám, ale asi to bylo nečekané... ono magnetem sice souprava zabrzdí rychle, ale zraní se X lidí v soupravě... přítlak každého magnetu je 5 tun, tj. 20 tun na vůz.. na školení tramvajákům říkají - radši naboř auto než aby se ti polámalo vzadu 10 lidí...

0/0
3.12.2011 18:39

Pruitt Igoe VI.

Ach jo...

...chudáci zaměstnanci depa, kdo má furt tahat ty střeva z podvozku? 8-o

+1/0
3.12.2011 17:33

J.K. 4

Štěstí, že nevykolejila

0/0
3.12.2011 17:32

vadrak

Asi tak. 1.9.1982..... Ostrava- Hrabůvka

Tramvaj srazila 50 letou ženu, která přecházela mimo přechod..... Z výsledků vyšetřování  dopravní nehody: čas 8:00hodin viditelnost bez problémů, místo- rovná kolej,viditelnost 500m. Svědci v tramvají uvádějí, že řidička tramvaje chodkyni viděla, jela nesníženou rychlostí 48 km/h...... když chodkyně vstoupila do kolejiště, řidička tramvaje spustila zvukové znamení a v tramvaji vykřikla "stůjte, stůjte!!"  došlo ke střetu, tramvaj chodkyni zachytila a táhla pod sebou 62 m, než  tramvaj sama zastavila- řidička sundala nohu z plynového pedálu...Rv

0/0
3.12.2011 16:13

demon3

Re: Asi tak. 1.9.1982..... Ostrava- Hrabůvka

No a teď tu o Budulínkovi, tu mam radši... ;-D

0/0
3.12.2011 20:20

John Camel

Re: Asi tak. 1.9.1982..... Ostrava- Hrabůvka

U tramvaje s plynovým pedálem se dá čekat cokoliv.

0/0
3.12.2011 20:59

Aurisak

Re: Asi tak. 1.9.1982..... Ostrava- Hrabůvka

;-D;-D;-D

0/0
4.12.2011 23:27

pajdulka

normální přechod

V tomto místě je oficiální přechod na druhou stranu ulice. Navíc, je to 200 m od tram zastávky, mezi nimi je i křižovatka. A naproti přechodu je autobusová zastávka. Denně tam chodí cca 1000 lidí, takže je to místo dost využívané. Tramvajáci tam jezdí jak šílení, sice mají přednost, ale před přechody by mohli trochu zpomalit a ne ještě zrychlit. Bydlím naproti, takže ty jejich zběsilé jízdy vídám denně.

Ale i tak, chodci jsou střelení, nekoukají na strany a letí. :-/

0/0
3.12.2011 15:18





Najdete na iDNES.cz