Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blitz Street: demolice uličky ukázala, jak německé bomby ničily Británii

V létě 1940 nacisté pochodovali po většině západní Evropy a další na řadě se zdála být Velká Británie. Ta se připravovala na německou invazi. Za její předehru tehdy všichni považovali nálety, kterým byla britská města vystavena. Filmový dokument se zaměřil na to, jak německé bomby ničily britská města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blekekeke

no ...

a co teprve dnes, když stačí jedna jediná nálož na vesnici  ... fuj tajbl:-/

http://www.youtube.com/watch?v=bHgO7hbgRxg&feature=related

0/0
2.12.2011 21:18

tor11

praha a kobercove bombardovani

pro pisatele nize, mluvit v pripada prahy  o nejakem kobercovem bombardovani je holej nesmysl, to by praha nestala.  Pri velkych naletech spojencu na mesta byla, pouzivana smesice zapalnych a tristivych bomb, pricemz byl utok smerovan tak aby vnikle pozary vytvorily kruh na perimetru mesta. Horenim pak vnikl "komin" ktery nasaval vzduch z okoli a tim bylo podporovano horeni. Z mesta pak nezbylo temer nic. napriklad pri 1000 letadlovem utoku na Kolin, dle svetku dokonce vrela voda v Ryne.

+1/0
2.12.2011 11:58

Pruitt Igoe VI.

Re: praha a kobercove bombardovani

Asi tak... V Praze omylem spadlo pár jednotlivých bomb a někdo v tom hned vidí kobercové bombardování ;-DR^

0/0
2.12.2011 14:14

ignacius01

Re: praha a kobercove bombardovani

tak, byly hlaseny pripady, kde sajrajt z bomby znecistil nekolik kobercu povesenych na klandry na ziskove, za ucelem vyklepani :)

+1/0
2.12.2011 14:46

Pruitt Igoe VI.

Re: praha a kobercove bombardovani

:-P

0/0
2.12.2011 16:46

blekekeke

Re: praha a kobercove bombardovani

To je jen jeden ze možných postupů, o kterém jste jistě přečetl nedávno na Technetu. Nejčastěji se používalo kobercové bombardování, aby byla zasažena co největší plocha ...

0/0
2.12.2011 21:06

jural

naciste pochodovali?

Nemci pochodovali. Dnes to delaji jinymi metodami a stejne jako tehdy si vzali Rusko jako partnera - surovinovou zakladnu. A stejne jako tehdy velmi brzo prijdou na to, ze v tom partnerstvi tahaji za kratsi konec provazu.

0/0
2.12.2011 11:57

in_vino_veritas

Re: naciste pochodovali?

Zrovna tak by ses mohl ptát proč Anglie a Francie při napadení Polska vyhlásila válku Německu ale ne SSSR. Všechno to byl jeden velký politický kalkul.

0/0
2.12.2011 12:05

jural

Re: naciste pochodovali?

ne, ja jen upozornuju na to, ze Evropou v te dobe nepochodovali ani az tak naciste , jako v prvni rade Nemci.

A v druhe casti poukazuju na to, ze si jako surovinoveho spojence na to vzali Rusko. Dnes jsou Nemci na Rusku surovinove zavisli vice nez kdy pred tim a du budoucna budou jeste vice. Otazkou je, jestli budou mit prostredky Rusum za suroviny platit, pripadne, kde a jak si Nemci hodlaji opatrit ty prostredky na platby do Ruska za suroviny.

A take si myslim, ze ciste pragmaticky  duvod nemeckeho utoku na SSSR byl ten, ze Nemci nechteli dal platit Rusum a chteli pristup k jejich zdrojum zadarmo.

0/0
2.12.2011 12:10

in_vino_veritas

Re: naciste pochodovali?

Ano a vedle těch Němců nezapomeň zmínit jejich spojence: Maďarsko, Rumunsko, Itálie, Rakousko, Slovensko, Chorvatsko, Albánie, Finsko, Španělsko a později také Norové, Francouzi, Belgičané, Nizozemci, Ukrajinci, Rusové, Bělorusové.

K těm zdrojům se vyjadřovat nebudu protože evidentně netušíš, kterým směrem se moderní Německo ubírá.

0/0
2.12.2011 12:24

blekekeke

Re: naciste pochodovali?

On jim závidí, že se mají líp než on ...

0/0
2.12.2011 21:07

Závist chudého

Tak pročpak je ve videu ten ohnivý hřib u bomb SC...??

0/0
2.12.2011 10:32

tor11

Re: Tak pročpak je ve videu ten ohnivý hřib u bomb SC...??

rek bych ze to muze byt zapricineno odpalenim bomby nad povrchem.  Pri kobercove bombardovani byly bomby zhazovany z vysky nekolika kilometry, takze se pri dopadu zaryli do zemskeho povrchu a az pote explodovali. Ona ohniva koule byla tedy utlumena zeminou a misto toho letel gejzir hliny, betonu atd.   V pripade dopadu na nespevneny povrch se mohla bomba zapichnout i radove metru hluboko nez explovovalo.  Letecke bomby byly nejruznejsiho typu a mely ruzne nastavene spozdovace. Bomba vybychujici pod terenem mela mnohdy destruktivnejsi ucinek na budovy nez bomba explodujici na povrchu. Otresy prenasene zemi vyznamne narusovaly statiku.  Navic zalezelo i na pouzite vybusnine a a konstrukci bobmy.  Za ww II. se toho hazelo z letadel opravdu hodne. Nejmensi byvali zapalne fosfotove bomby o umotnosti cca jedno kilo (desticka balena v mokrym hadru) az po 10 tunove grand slamy, ktere casto explodovali v hloubce desitek metru pod povrchem a dopadali temer rychlosti zvuku.

0/0
2.12.2011 11:51

Závist chudého

Re: Tak pročpak je ve videu ten ohnivý hřib u bomb SC...??

Díky, toto bych napsal také i se složením termitové slože na procenta ;-)

Já to tvrdit nechci, ale jsem toho názoru, že onen ohnivý hřib je ptákovina, konkrétně u zmiňované SC různé ráže.

0/0
2.12.2011 12:12

tor11

Re: Tak pročpak je ve videu ten ohnivý hřib u bomb SC...??

ale v tech SC pumach nebyl termit ktery se pouzival pro zapalne bomby z vysokou teplotou horeni, ale Anatol, coz je smes TNT a dusicnanu amoneho ktery funguje jako okyslicovadlo. TNT byl drahej, blbe se vyrabel a pri vybuchu "trpel" nedostatkem kysliku, takze se pak michal s nitratem amonym v ruznych poemrech dle pozadovanych vlastnosit vybusniny od 1:4 az po 4:1.  Jednalo se o brizantni vybusninu s dostatecnym prisunem kysliku, tak to pak asi bude ta ohniva koule.

0/0
2.12.2011 12:30

Roger Wilco - 3. reinkarnace

Re: Tak pročpak je ve videu ten ohnivý hřib u bomb SC...??

"AMatol", jinak dobrý. Děláš v oboru?R^

0/0
2.12.2011 12:47

tor11

Re: Tak pročpak je ve videu ten ohnivý hřib u bomb SC...??

no jo preklepy to je moje..  ne nedelam jsme vystudovanej stavar a delam v telekomunikacich, ale ww II jsem mel v dectvi jak konicek (predevsim letadla a vse kolem), tak si neco pamatuji a podrobnosti uz najde strejda google..

0/0
2.12.2011 14:37

Darask

A co připomenout bombardování Prahy?

0/0
2.12.2011 10:10

Pruitt Igoe VI.

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Bombardování Prahy bylo nevinným čajíčkem oproti bombardování jiných průmyslových měst... ;-)

+2/0
2.12.2011 10:13

Darask

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Kobercový nálet od spojenců na civilní cíle je čajíček?

+1/0
2.12.2011 10:20

Pruitt Igoe VI.

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Bombardování Prahy mělo hodně daleko do kobercového náletu ;-)

+3/0
2.12.2011 10:22

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

hlavně co dopadlo na prahu byly s nápisem zdělano v CCCP !

0/0
2.12.2011 10:23

Blamik

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Kdepak. Nálet v Březnu na emauzy, nebo kotlářeské nálety dělali zejména amíci. Rusové pořádně začali až někdy v polovině dubna (pokud mluvíme o Praze nebo středočeském kraji..). By měli jinak problém s doletem...

+3/0
2.12.2011 10:29

ignacius01

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

kdyby americani na prahu podnikli kobercovy nalet, tak praha prestane existovat ... tohle byl nalet na normalni vojenske cile. proste tehdy presnost bombardovani byla mizerna ... ti mladi kluci tehdy litali az z italie ...

0/0
2.12.2011 10:31

Blamik

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Bombardování Prahy byl omyl. Jak se historicky dokázalo šlo o chybu v navigaci. Zato Plzeň to schytala celkem oprávněně.

0/0
2.12.2011 10:16

Závist chudého

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Ano, bombardovaly se továrny pracující pro němce.

Rozptyl byl sice větší, ale úkol byl splněn.

Nešlo primárně o město jako takové, tedy včetně civilní zástavby, ale šlo o fabriky pracující do poslední doby pro válečnou výrobu, např. stíhače tanků.

0/0
2.12.2011 10:21

Pruitt Igoe VI.

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Tak tedy Ústí nad Labem, které bylo vybombardováno kvůli železničnímu uzlu anebo Brno kvůli strojírnám... Všude celkem dost civilních obětí ;-)

0/0
2.12.2011 10:23

Blamik

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

když se kácí les... při tehdejší technice to ani jinak nešlo. Něco co známe pod pojmy jako chytrá bomba se teprve rodilo u kluzákových protilodních pum. Zbytečné plýtvání chytrou zbraní na vcelku bezvýznamný cíl jako je továrna. Loď se vystrojuje i 5 let a stojí daleko víc úsilí a peněz než továrna...nebo železniční uzel.... a že tam pracovali civilisté? Kdo jiný by tam měl pracovat?

0/0
2.12.2011 10:27

ignacius01

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

a jak meli bombardovat bez civilnich obeti? do te doby byl proktektorat relativne klidnym zazemim. nemame pravo brecet!

0/0
2.12.2011 10:32

Pruitt Igoe VI.

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Já nehodnotím bombardování jako takové, jen reaguju na původní příspěvek, který volá po kdovíjakých oslavách pražského bombardování, které ale bylo směšné ve srovnání s tím, co prožila jiná města. A to nemluvím o městech německých...

0/0
2.12.2011 10:39

Blamik

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

s tím samozřejmě jen souhlasím...

0/0
2.12.2011 10:40

Závist chudého

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Ano, chci připomenout bombardování Brna sovětskými bitevníky IL-2 v jarních dnech 1945, zvláště pak jeho obytných čtvrtí např.Dornych, nebo zničení Hustopečí ze 70% v tomže období...

0/0
2.12.2011 10:17

Blamik

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Erich Hartmann (Karaya 1) popisuje ve svých vzpomínkách poslední akci nad protektorátem, konkrétně nad Brnem, kde se svým číslem zahlíd dvě formace. Jednu Sovětskou o něco níže pod sebou a pod nimi ještě amíky...  Píchli tedy mraky a zaútočili na rusa, dva sundali a ve stejném letu střemhlav to ještě naprali do amíků. Když pak mizeli nízkým letem rus se tam prý s amíkem sundavali jeden po druhým... halt molodci...

0/0
2.12.2011 10:21

Závist chudého

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Karaya, Karaya, du bist von Malaya... to byla píseň, podle které si převzal volací znak "Karaya"  Hermann von Graff.

Snad jsem jeho jméno napsal správně...

0/0
2.12.2011 10:24

Blamik

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

Karaya 1 byl volací znak Ericha Hartmanna (viz: http://en.wikipedia.org/wiki/Erich_Hartmann).

0/0
2.12.2011 10:33

Závist chudého

Re: A co připomenout bombardování Prahy?

No, tak byli dva, no a co?

0/0
2.12.2011 11:07

Závist chudého

Jen mi není zcela jasná ta ohnivá koule při výbuchu?

0/0
2.12.2011 9:31

Pruitt Igoe VI.

Re: Jen mi není zcela jasná ta ohnivá koule při výbuchu?

Co je divného na hořící výbušné směsi, pocházející z té bomby? 8-o

0/0
2.12.2011 9:40

Závist chudého

Re: Jen mi není zcela jasná ta ohnivá koule při výbuchu?

Divné je mi to holyvůdské provedení.

Na archivních záběrech je vidět výbuch, létající zemina, fragmenty objektů, prach, kouř, ale ne ohnivé hřiby.

Proto se ptám.Možná se jednalo o bomby zápalné.Proto se ptám.Ty neodpovídáš, ale také se ptáš.Tak jsme dva...:-)

+1/0
2.12.2011 9:43

Pruitt Igoe VI.

Re: Jen mi není zcela jasná ta ohnivá koule při výbuchu?

No, já nemám přímou zkušenost s bombardováním, ale řekl bych, že opravdu bude záviset na mnoha okolnostech, o jakou výbušnou směs šlo, kam bomba dopadla (bomby dost často vybuchly v zemi) atd., takže do nějakých spekulací, proč to na historických záběrech vypadalo trochu jinak než při této rekonstrukci, bych se nerad pouštěl. Nicméně nevidím důvod, proč by tam ta ohnivá koule neměla být, přijde mi to docela logické, proto ta moje předchozí "otázka" ;-)

0/0
2.12.2011 10:12

blekekeke

Re: Jen mi není zcela jasná ta ohnivá koule při výbuchu?

Je mnoho druhů náloží a každá se chová jinak. Většina však takto ... http://www.youtube.com/watch?v=Vz4S0FJ_zHI&feature=related

0/0
2.12.2011 21:14

Závist chudého

Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

Přeživší, utečenci, kteří už zažili bombardování jiných měst.

Ohnivý uragán, hořely silnice, inferno, to se nedá popsat, proto je nutné to vidět aspoň v dokumentech, tento "odvar čajíčku."

0/0
2.12.2011 9:09

ignacius01

Re: Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

tokio a japonska mesta byla ze 70% drevena ... tam lehlo popelem vic lidi nez treba pri bombardovani hirosimy ...

0/0
2.12.2011 9:10

Závist chudého

Re: Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

Bavíme se o blitzu, jsme v Evropě, článek není o Japoncích ... haló ... haló ...8-o

0/0
2.12.2011 9:16

cimbal

Re: Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

Článek ale není ani o Drážďanech ....

0/0
2.12.2011 9:19

Závist chudého

Re: Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

Je potěšující vědět, že aspoň někdo čte celý článek a je mu jasné o čem je řeč.

Třeba já jsem si z článku vzal pasáž, která pojednává o bombardování Británie, dále o bombardování Londýna, Berlína a k tomu jsem podotknul moji poznámku, snad se vztahující k tématu :-)

0/0
2.12.2011 9:25

BMG

Re: Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

Ale bombardování Japonska se taky vztahuje k tématu - jednalo se o stejné časové období, o stejnou válku a zhruba stejné technické možnosti.

0/0
2.12.2011 9:30

Závist chudého

Re: Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

Jistě, pokud se budeme bavit o vůbec nejhorších následcích, tak to asi bylo, dle mrtvých, raněných v Japonsku.

Bez diskuze. :-)

0/0
2.12.2011 9:32

Pruitt Igoe VI.

Re: Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

To je pravda. Já pocházím z Ústí n.L. a osvětlené nebe hořícími Drážďany prý bylo vidět až sem... Z Drážďan toho taky moc nezbylo.. ;-(

0/0
2.12.2011 9:23

Závist chudého

Re: Přeživší tvrdí, že nejhorší byly Drážďany.

Můj dědeček to hořící nebe viděl, neb pracoval v Německu a bylo to na vzdálenost, která se udává u Ústí, tedy +/-.

0/0
2.12.2011 9:27





Najdete na iDNES.cz