Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arcibiskup Duka to se vztahem ke Klausovi přehání, říká Tomáš Halík

"Média mi volají, když chtějí slyšet něco špatného o Klausovi, já na to ale neslyším," říká katolický kněz a profesor sociologie Tomáš Halík. Prezidenta kritizuje často, ale jak sám říká, ne vždy. Dobré vztahy arcibiskupa Dominika Duky s hlavou státu nicméně považuje za "přehnané".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

energetik22

macekvbotach-ve zkratce k Halíkovi:

byl za  v NDR a to v Erfurtu, biskupemHugem Aufderbeckerem   v roce 1978, tedy za hlubokéhosocialismu, vysvěcen na kněze, u toho tehdy koncelebroval biskupz Kolína nad Rýnem Joachim Meisner,  tedy ze SNR  Jak se zdá, ani záp. ani

vých. tajné služby o tom zřejmě nevěděly(spisy obou biskupů jsou

dávno a dávno skartovány?)  Neříkalo se tomu tehdy

a  dosud „double agent?“Jenže, xakru, pro koho zrovna teď ten

Halík pracuje?:-P

0/0
6.12.2011 19:17

moš

Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

Mám o tom čím dál větší pochybnosti.Sílí ve mě pocit,že od víry odpadl a formálně setrvává v postavení kněze.Patrně s ďábelským plánem co nejvíce katolickou církev rozvrátit.Jeho víceméně otevřená obhajoba liberalismu a multikulturalismu.Zastřená obhajoba homosexuálního chování.Je pokračováním snah o zednářské zničení církve.Halík je jen další ze satanových pomocníků.Jsem zděšen jak málo jsou věřící připraveni rozpoznat jeho špatné činy.Bože ochraňuj nás před takovými zlovolnými knězi

0/0
30.11.2011 18:03

kuttna

Re: Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

Na nedávné přednášce prof. Halík uvedl, že jej trápilo, že je označován za židozednáře. Ale jeden moudrý kněz mu řekl, ať si z toho nic nedělá, že to znamená jen to, že na nic rozumnějšího protistrana nedokáže přijít. Že je to jen trošičku přihlouplá snaha o pomluvu. Že je to tak, viďte?

0/0
30.11.2011 19:05

moš

Re: Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

I přihlouplá pomluva může být pravdou.Halíkovo vybarvení dobře dokládají jeho slova.Jeho nezapomenutelné útoky na katolíky druhé republiky na její skvělou katolickou inteligenci ho prostě po bok zednářů a chazarů staví.Je vybarven odkopán.Jsou Kordačové a Stojanové a pak jsou Plojharové a Halíci.

0/0
30.11.2011 20:11

kuttna

Re: Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

Doporučoval bych Vám četbu Bible, zvláště Evangelií.

0/0
30.11.2011 22:42

moš

Re: Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

Nevím,kde berete odvahu,zrovna Vy něco doporučovat.Pravdu máte právě důsledným studiem evangelia člověk nejlépe pochopí boží záměr.Nehledám kompromis pana Halíka.hledám pravdu.U pana Halíka ji opravdu nevidím.

0/0
30.11.2011 22:54

wildchild

Re: Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

Podle mně se prof. Halík k otázce zda je či není katolický kněz vyjadřuje ve svých knihách dost jasně a jednoznačně...

0/0
1.12.2011 0:22

sir Humprey XXXIV

Re: Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

to zrovna on nemůže posoudit

0/0
2.12.2011 7:00

wildchild

Re: Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

Pardon, ale kdo? Co?

0/0
4.12.2011 15:06

moš

Re: Nevím zda je Halík vůbec katolický kněz.

Posouzení ,stavu osobou,které se týká nebývá nejobjektivnější.

0/0
4.12.2011 15:34

Depek

já si myslím,

že není od věci, držet se od klerikálů co nejdál a církve držet pěkně při zdi. Jak vás preláti ovládnou a jak nad vámi získají vrch, hned začnou vymítat čerta.

+2/0
30.11.2011 17:00

rebereb

Arcibiskup Duka získal v krátkém čase velkou popularitu

i mezi lidmi bez vyznání. Jeho názory jsou respektovány a pro katolickou církev asi dělá užitečnou práci.

Tomáš Halík je dlouhodobě považován za mluvku. I mezi katolíky je neoblíben. Určitě posouvá názor na katolickou církev někam do vod zapomnění. Je to mluvka.

+2/0
30.11.2011 13:34

moš

Re: Arcibiskup Duka získal v krátkém čase velkou popularitu

Máte plnou pravdu.Halík jen zasévá semínka rozkolu mezi katolíky.Navíc křiví obraz církve v očích nevěřících.

0/0
3.12.2011 15:35

wildchild

Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

... a bavit se nad  diskusními příspěvky, vyjadřujícími sice velmi suverénní názor (ať už na Halíka samotného nebo na jeho postoje) avšak prokazujícími že o prof. Halíkovi a jeko díle neví zhola nic (snad kromě nadpisů článků v bulváru);-D

Mě by asi hanba fackovala, veřejně prezentovat svou nevědomost a absolutní neorientaci v tématu :-P

P.S. Mám především na mysli příspěvky typu: Koniáš Halík... od Acvil; apod..

+1/0
30.11.2011 10:32

Kuttlirz

Re: Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

A kdo ví něco o Koniášovi? Jeho jméno je používáno jako prázdný symbol něčeho, čím ostatně ani moc nebyl. Já Koniáše studoval a je mi bližší než Halík.

0/0
30.11.2011 10:52

hell365

Re: Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

A proč?

0/0
30.11.2011 10:57

Kuttlirz

Re: Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

Je opravdovější. Není motivován politickými ambicemi ani kalkulem, ale pevným přesvědčením. Ale kdo ví o jeho rozsáhlé pomoci tisícům hladovějících pražanů za obležení v roce 1741?

+1/0
30.11.2011 11:16

wildchild

Re: Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

Já například proti Koniášovi nic zásadního nemám. Koneckonců prof. Halík hovoří krátce o Koniášovi např. zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/211411000370228/obsah/149222-zemrel-oto-madr/

0/0
30.11.2011 11:27

marty2ban

Re: Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

wikdchild: tak se bav a nevyváděj....

0/0
30.11.2011 11:02

wildchild

Re: Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

Jo, díky :-)

0/0
30.11.2011 11:28

Nemesiss

Re: Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

...jsem rád, že se bavíte, ale evidentně nechápete, co jsem napsal...pokud si vyhledáte informace, tak zjistíte, že Koniáš byl vynikající kazatel, ovšem až moc zapálený a netolerantní bojovník za protireformaci, prostě nad jeho pravdu není...a tím mi tak trochu dost připomíná Halíka - tedy hlavně tou netolerancí k tomu, co tolerují ostatní a co se zrovna nelíbí jemu osobně. Takže budeme tolerovat jen to, co považuje za správné Halík a vše bude OK...pokud budeme mít jiný názor k otázkám rasismu, politické a náboženské nesnášenlivosti či evropské integrace - tolerance mizí...takže bavte se dál a sám raději nepřidávejte příspěvky a neprezentujte svou nevědomost, protože by Vás nemusela fackovat jen hanba...:-)

0/0
30.11.2011 11:16

wildchild

Re: Je to skutečně zábava pročítat si diskusi...

Budiž, ale v tom případě bych si dovolil Vám poradit trochu se probrat dílem prof. Halíka, kde celkem pohodlně zjistíte, že on rozhodně nehájí postoj "prostě nad jeho pravdu není" a o toleranci se v jeho knihách píše také velmi často. Prostě kritizovat Halíka je možné, ale myslím si že rozhodně ne za netoleraci...;-)

P.S.: Moje reakce byla především pro nick Acvil...

0/0
30.11.2011 11:39

Rudý přízrak a bůh z Marsu

spravne kladeni postupnych cilu

Klaus je prezidentem a ted by chtel proste jen pokrocit o uroven vys a u Duky sonduje, jak se stat bohem, naproti tomu Halik by chtel byt jen prezidentem. ;-D

0/0
30.11.2011 9:52

LimonadovyJoe03

Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

proto přehodnoťe svou image politizujícího kněze, opusťte televizní estrády a světla reflektorů, rozpusťte svou "minisektu", kterou jste si v církvi vytvořil a vraťte se zpět k podstatě a poslání vašeho krásného, ale i velmi náročného povolání. Co takto na čas opustit Prahu, přestat dělat show, nevyjadřovat se do médií a odejít na nějakou faru v pohraničí a zkusit zachránit pár duší (včetně své)?

+1/0
30.11.2011 9:41

kuttna

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Ale no tak. Vám bych zase doporučoval přečíst si nějakou Halíkovu knížku. Je to krásně čtení. A přišel byste třeba na to, že byste se měl starat taky o svou duši.

+1/0
30.11.2011 11:02

marty2ban

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

....a nebylo by lepší žít tak,abych obstál před svými blízkými? Mně je totiž úplně fuk co jmenovaný píše. Já vycházím z toho,že je v mluveném projevu plný zášti k jednomu člověku. To mi úplně stačí.

0/0
30.11.2011 11:05

kuttna

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Zášť jsem cítil z Vás, z Halíka nikoli.

0/0
30.11.2011 12:58

Kuttlirz

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Psát umí a hloupý také není. To ovšem nevylučuje charakterovou vadu.

0/0
30.11.2011 11:19

kuttna

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Myslíte u pisatele nebo u čtenáře?

0/0
30.11.2011 12:59

Kuttlirz

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Řeč byla o Halíkových knížkách. Takže u autora.

0/0
30.11.2011 14:38

denny2606

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Ale no tak. Nemohl by pan Halík smolit ty své krásné texty právě v té Horní -Dolní,nebo tam by mu to tolik nemyslelo?:-P

0/0
30.11.2011 11:26

marty2ban

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

...já myslím,že mohl. Taková menší farnost na Frýdlantsku by nejlépe prověřila jeho kvality.

0/0
30.11.2011 11:36

kuttna

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Takhle nějak uvažovali komunisti - přemýšlivé lidi někam uklidit, aby svým kverulantstvím neohrozili ty světlé zítřky.

+1/0
30.11.2011 13:00

denny2606

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

ale běž ty k;-€munisto;-D. Úkolem kněze kněze není politikařit,toliko šířit víru svatou a Boží slovo.Zachraňovat padlé duše a to především v těch nejzapadlejší koutech. Kněz coby kavárenský povaleč-myslitel příliš slova Páně nectí;-D!

0/0
30.11.2011 14:34

kuttna

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Máte podivné představy o úloze kněze, asi jako někdo, kdo zná kněze jen z filmu Slunce seno...

0/0
30.11.2011 19:02

denny2606

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

tak mi pověz o tom kněžském božím poslání.Když pominu sex. hrátky s malými klučíky,tak snad šíření Božího slova a víry svaté především.Také duchovní útěcha a poslední pomazaní.Tedy politikaření jménem "Pravdy a lásky" nikoli.

0/0
30.11.2011 21:22

kuttna

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Víte, vysvětlovat Vám to by bylo asi jako vysvětlovat slepému barevný trojúhelník - váš svět a svět víry v dobro a lásku nemají, zdá se, žádný průnik. Jste zablokován předsudky a navíc se ani neumíte chovat. Tady je vysvětlování (zatím) ztrátou času.

+1/0
30.11.2011 22:48

marty2ban

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Kde berete tu drzost k takovým ,,soudům". kuttno, vám by prospěla studená sprcha.....

0/0
30.11.2011 23:41

denny2606

Re: Ano, pane faráři, církev by se neměla zabývat politikou,

Když chybí věcné argumenty,přichází na řadu osobní útoky.Tečka.

0/0
1.12.2011 13:59

Janhura

Jistě Halíku, jedině ty a Pehe máte ty správné názory

na prezidenta a Duka by se měl u vás učit. ;-D

0/0
30.11.2011 9:28

marty2ban

Re: Jistě Halíku, jedině ty a Pehe máte ty správné názory

...no a ještě jeden ehm smysluprázdný ,,drrrama-tik"

0/0
30.11.2011 11:01

Kuttlirz

Re: Jistě Halíku, jedině ty a Pehe máte ty správné názory

A Martin C. Putna !

0/0
30.11.2011 11:24

nepokradeškalousku

černá a bílá

Tak určitě je pozitivní skutečností, že se pan Klaus dal na víru a na pokání - to určitě prospěje jeho duši a panu Dukovi za to patří chvála. Taková úspěšná misie na území barbarů se cení.

Na druhou stranu přílišná servilnost našeho pana arcibiskupa k dnešním vládcům škodí. Povinností církve je zastávat se slabých, nemocných a především zastávat se života a rodiny. Je naprosto neomluvitelné, že beze slova kritiky pan Duka přihlíží tomu, jak rozpočtová odpovědnost zatěžuje nespravedlivě především sezdané páry s dětmi. Dnes je u nás 85% manželství rozvedeno a odhaduje se, že značná část lidí se rozvádí jen formálně, kvůli penězům z dávek. Tento stav musí církev kritizovat, to je povinnost vyplývající z hodnot, které zastává.

0/0
30.11.2011 9:00

Kuttlirz

Re: černá a bílá

Rozpočtová odpovědnost nemůže nikdy nikomu uškodit, vyzkoušej ji ve vlastní rodině. A pokud se někdo rozvádí kvůli dávkám, není škoda takového "manželství".

0/0
30.11.2011 9:25

nepokradeškalousku

Re: černá a bílá

Ale není škoda těch peněz na dávky, které z našich daní podvodně vylákají!!!?

0/0
30.11.2011 10:18

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: černá a bílá

Krestanske "povinnosti" tak jak je zname z bible se jaksi cirkev nedrzi poslednich tisic let, to ze se cirkev bude drzet toho, co ma nalinkovane v bibli je stejna utopie jako ze se komunisti budou drzet toho co jim Marx predepsal v Kapitalu. !!!

0/0
30.11.2011 9:27

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: černá a bílá

pardon Bible. :-)

0/0
30.11.2011 9:28

LimonadovyJoe03

Re: černá a bílá

Kdyby se komunisté drželi toho, co jim Marx nalinkoval, tak by s. Filip a jeho žena nemohli podnikat a soudružky by byly společným vlastictvím všech soudruhů :-).

0/0
30.11.2011 9:43

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: černá a bílá

Kdyby se komuniste drzeli toho, co jim Marx nalinkoval, tak by predevsim soudruh Filip nebyl vubec soudruh a ze strany by byl uz davno vyloucen. Spolecne vlastnictvi soudruzek je vymysl CIA, kterym byla strasena americka verejnost v polovine minuleho stoleti. :-)

0/0
30.11.2011 9:46

nepokradeškalousku

Re: černá a bílá

Tak jsem si tu přečet ty vaše rádoby pravicové blábolky a zjistil, že jste vlastně zakomplexovaní bolševičtí ateisté.

Na zneužívání dávek a přehnaný ochranářský stát nereagujete. Na boření tradičních konzervativních hodnot také ne. Čtete vůbec své příspěvky - modří soudruzi?

0/0
30.11.2011 10:17





Najdete na iDNES.cz