Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vysočanská radiála je hotova. Uleví Hloubětínu a Černému Mostu

Vysočanská radiála v Praze je po šesti letech konečně hotova. Stavba za dvě a půl miliardy má ulevit Hloubětínu a Černému Mostu. Zprovozněna měla být už před čtyřmi lety, její výstavbu ale brzdily problémy s výkupy pozemků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

superkutil

Je to jen o posunutí špuntu jinam.

Kdyby raději místo toho postavili část vnějšího okruhu Černý most - Zdiby. Možná by stála stejně nebo míň, protože by tam nebyly mosty. Také jsem nepochopil proč jsou po celé délce radiály mantinely? To je nějaká nová móda? Nevidím důvod aby tam byly. Taky nechápu, proč jsou tam lampy.

0/0
30.11.2011 7:46

kyk

Re: Je to jen o posunutí špuntu jinam.

Světla - rychlostní komunikace v obci - norma + bezpečnost.

ČM-Zdiby: Nejsou vykoupeny pozemky, nesmyslné stavět ji teď, když VR se tak jako tak musela dostavět a intenzity snese. Navíc samotná stavba má odhad cca 12mld bez DPH a valorizací.

Mantinely, tedy ploty opět kvůli normám. Nejdříve si o tom něco přečtěte,pak kritizujte.

0/0
30.11.2011 22:03

WIFI

Prosba

Prosím doplnit do tabulky "Použité materiály" položku "stavební odpad a ostatní směsný odpad" spolu s odhadem jeho množství. Děkuji

0/0
29.11.2011 11:36

dalnice

50 km/hod chrání řidiče

Nejvíce zvěře se přejede vždy po otevření nového úseku jakékoliv komunikace. Zvěř je naučená chodit svou trasou a snaží se jí chodit i dál, třeba i přes svodidla a dálnici. Proto je tam ta padesátka. Příští generace už budou chodit až na vyjímky jinudy i kdyby ten plot pak zmizel. Proto třeba na starších dálnících není tolik nutné ploty doplňovat. Těch 50 tam není jen kvůli zvěři, ale kvůli Vám řidičům !!!! Když se otevřela D1 před Ostravou, byla tam srážka s divočákem na denním (nočním) pořádku, než se rychlost snížila a dostavěly se ploty. Takže co, šourat se dočasně pomalu po široké silnici nebo pak za pohřebákem ? ;-)

0/0
29.11.2011 9:09

MSG

Re: 50 km/hod chrání řidiče

Zní to skoro rozumně, ale ne pro tuhle lokalitu - bydlím tady 35 let a mám to tam projetý x krát na kole - jsou tam zajíci, ježci a toť vše. Čekat tam divočáka nebo vyskou je nerálné. A nesrovnávejte prosím Prahu s venkovem u Ostravy ;-D

0/0
1.12.2011 22:37

Invandrare

otázka

Dobrý večer, mohl by mi prosím kdokoliv vysvětlit proč se stáhl průjezd Kbelskou směr D8 na 1 pruh a ten druhý pruh zabral odbočovací na tuhle radiálu? Ať přemýšlím jak přemýšlím, doopravdy se předpokládá, že to odbočení bude natolik vytížené? Nemůžu nějak přijít na to, kdo tam bude odbočovat? A) Auta jedoucí z Kolbenovy: dost těžko, když tam odbočí jen 2 max 3 auta za cyklus křižovatky. B) o Poděbradské nemluvím, tam je odbočení zakázáno. C) z Průmyslové: a proč by lidi jezdili trasou Jižní spojka -> Průmyslová -> Vysočanská radiála? Aby si postáli v kolonách v Průmyslové? Jiné směry mě nenapadají - poraďte prosím.

+2/0
28.11.2011 23:39

Mysel

Re: otázka

Ano, mate pravdu. Taky se mi to zda nesmyslne..

0/0
29.11.2011 0:15

kamilj

Re: otázka

Dnes jsem tudy jel, a jedine auto, ktere tam odbocilo bylo to moje, a to jenom proto, abych si VR prohledl ....

0/0
29.11.2011 1:29

elegani

Re: otázka

Rekl bych, ze budou zaskrcovat Prumyslovou. Aby tlacili co nejvice aut z jihu na Prazsky okruh a Vysocanskou radialu. A patrne nastavi ten semafor z Kolbenovy na delsi interval. Ale jenom spekuluju.

+1/0
29.11.2011 8:09

kyk

Re: otázka

Je to přesně tak jak říkáte.

Po prvních pár dnech, kdy budou kamiony zkoušet starou cestu, a budou stát déle na semaforech Průmyslové a  s téměř nemožným zařazením do levého na Kbelské před křížením s VR si pro příště rozmyslí, kudy pojedou.

0/0
29.11.2011 10:14

Invandrare

Re: otázka

cože? Stání v kolonách, kde vždycky celodenně kolony byly najednou má kamioŇáky odradit? Zajímavý způsob dopravního řešení...

0/0
29.11.2011 19:33

kyk

Re: otázka

Ano.

Ve chvíli, kdy je možnost se na stejné místo (křížení VRxKbelská) dostat ze štěrbohol místo za třičtvrti hodinu přískokem za patnáct minut plynulou jízdou bez semaforů, to má smysl. Opačný směr taktéž.

0/0
30.11.2011 22:06

Schmouddle

Re: otázka

Kbelská je stáhnutá do jednoho pruhu proto, aby na výjezdu z VR směr D8 byly dva připojovací pruhy, od Kolbenovy to sice vypadá, že je to kvůli odbočení, na VR ale není tomu tak.

Mimochodem, ráno jsem tam jel a průjezd Letňany->Průmyslová se výrazně zrychlil. Ale v protisměru, právě v tomto zúžení to poskakovalo do kopce už od Křižovatky s Kolbenovou, v odpolední špičce tohle zúžení tu křižovatku ucpe.

Jo a na klesání z VR směr D8 už jsou rozkošné brzdné dráhy, ta díra je opravdu příšerná.

0/0
29.11.2011 8:37

Pekis-Radek

Re: otázka

Jel jsem radiálou dnes v 11:00 a do kopce na Kbelské, těsně pod napojením VR, nestálo ani jedno auto, vše bylo parádně prázdnéa průjezdné...stejně tak jako 2 pruhy v protisměru. Pokud by to takto bylo každý den, tak spousta lidí bude o tuto drobnost spokojenější.

Problém pak vznikl až kousek dále, kde se dva kamioňáci jedoucí vedle rozhodli, že bude největší sranda, když budou všechny blokovat a k zúžení před nedostavěnou křižovatkou v Letňanech pojedou pěkně vedle sebe rachlostí cca 50km/h. To se pak udělala solidní kolona, která pak může způsobit ucpání ve stoupání Kbelskou. No, holt je to o lidech a jejich hlouposti.

0/0
29.11.2011 19:33

Pravá Míra

Re: otázka

je to stejná hloupost, jako propojení D1 myší dírou na Kačerově s městským okruhem a další myší dírou na konci Barrandovského mostu(sám o sobě je geniálně nesmyslný). Pánům dosud ani po 22 letech nedošlo, že okruh má být v plném profilu s odbočkami, od toho se jmenuje okruh; dosud je to v Praze naruby - v plném profilu jsou radiály a výsledkem je průjezd nekonečné kolony kolem Sv. Václava, který naštěstí je otočen zády, takže se na to nedívá. Myslím, že další skvostná myšlenka by byla zprůjezdnění samotné budovy Národního musea;-D

0/0
29.11.2011 21:51

WegaCZ

Aspoň budu dřív v sobotu na Spartičce v Jablonci.

+1/0
28.11.2011 23:01

pna

Nechápu to rychostní omezení na 50km/h

protože to by se muselo jezdit stejně pomalu po všech okreskách, nikde jsem na nich žádné ploty proti zvěři neviděl. Prostě nesmysl. I 80km/h je málo, ale aspoň něco.

0/0
28.11.2011 22:58

Amoniak II

Re: Nechápu to rychostní omezení na 50km/h

Pssst, než to někdo bude chtít zavádět.;-€

0/0
28.11.2011 23:09

Blackhawks

Re: Nechápu to rychostní omezení na 50km/h

hlavne nepiste ze tam budete jezdit rychleji....jinak je to pravda klidne tam mohli aspon dat 80ku...

0/0
29.11.2011 7:00

kyk

Re: Nechápu to rychostní omezení na 50km/h

Jde o rychlostní komunikaci v obci, nikoliv okresku. A vzhledem k tomu že tam byl pohyb zvěře, a ta se snaží dodržovat své stezky, není jiné řešení. Plot se staví docela rychle, do půli prosince by mohl být vpohodě až ke křížení  VRxR1

0/0
29.11.2011 10:17

Leinad

Hurá, preference IAD a autosedů

Proč dávat prachy do MHD. :-P

+1/0
28.11.2011 22:57

thomaes

Re: Hurá, preference IAD a autosedů

Jako třeba, že přes Prahu převeze kamion autobus nebo tramvaj? Případně by šel možná kamión přes Prahu táhnout několika cyklisty...

0/0
28.11.2011 23:38

Leinad

Re: Hurá, preference IAD a autosedů

Kamion přes Prahu projede po již vybudované síti silnic.

Pokud by na Baranďáku byly pouze kamiony + MHD, není potřeba zákaz kamionů ani semafor od Braníka. Problémy vzniknou až když tam chtějí autosedi, ideálně jeden člověk v jednom kombiku do práce, protože z principu nepojede sockou.

(Mimochodem do budoucna fandím kontejnerům nebo kamionům na vlacích, ale to je na dlouho....)

0/0
29.11.2011 0:27

Tunaq

Re: Hurá, preference IAD a autosedů

kdybychom jeli všichni MHD, tak už se tam ty nevejdeš

0/0
29.11.2011 7:38

Schmouddle

Re: Hurá, preference IAD a autosedů

Ty jsi fakt libovej....

Buď rád, že lidi jezdí auty, protože MHD v Praze je v severojižním směru na hranici kapacity už teď, natož kdyby se do ní natlačily další desetitisíce lidí.

A ty kamiony a vybudovaná síť silnic? Jediná síť silnic, která v Praze existuje v tom stejném, severojižním směru jsou městské komunikace v intravilánu, a odtamtud se snažíme tranzitní dopravu dostat pryč, na rychlostní komunikaci mimo město, kde projedou kolem rychle a nenechají nám tady zplodiny z neustálých rozjezdů a zastavení.

0/0
29.11.2011 8:43

COMe BAcK

Tak teda nevím, ale ...

" ...  Poslouží k bezpečnému přechodu ZVÍŘAT přes radiálu ..." ! :-/ 

Jsem z venkova, ale u nás teda "krávy, koně, slepice, husy, psi, kočky, ..." přes dálnici "nechodí" ! R^   možná ZVĚŘ, divočák, srna, daněk, ... sem tam někdy medvěd;-), přeběhnou ..., lupo křišťálová ;-€ Rv

0/0
28.11.2011 22:48

Leinad

Re: Tak teda nevím, ale ...

Ve městě běhají kočky ;-D

0/0
28.11.2011 22:56

aluminiový alobal

Re: Tak teda nevím, ale ...

kočka je ale člověk

0/0
28.11.2011 23:07

COMe BAcK

Re: Tak teda nevím, ale ...

Kočka je člen nepřizpůsobivé menšiny ...;-)

0/0
28.11.2011 23:10

Smradlavej čmoud z komína

Re: Tak teda nevím, ale ...

to určení není jednoznačné, např. podle zákona je zvíře jakýkoliv obratlovec a zvěř jsou jen vybrané druhy pro myslivost

0/0
29.11.2011 1:10

Fungy

kvůli plotu

omezená rychlost... hmm zajímavý, že na R10 se jezdí 130km/h už nějakej ten rok a ploty tam dali teprve vloni a letos...:-P

0/0
28.11.2011 22:27

HrubesaMares

dalsi zbytecna stavba

ktera davala smysl cca pred 20 lety. Dneska je potreba dostavet predevsim okruh okolo Prahy, pak budou kapacitni komunikace uvnitr mesta bez kamionu a tim padem v pohode prujezdne. Za penize ktere stala Blanka a tenhle nesmysl by ten okruh davno stal. No, a taky by neskodilo seridit svetla ;-)

0/0
28.11.2011 22:22

tx999

Re: dalsi zbytecna stavba

Nevim, jak u Vysocanske radialy, ale u Blanky je investorem mesto, zatimco okruh plati stat. Takze i kdyby se Blanka nestavela, penez na okruh by nebylo o nic vice, ty by se akorat nejspis utopily jinde.

Jinak u okruhu je celkem zasadni problem s protestujicimi obyvateli, takze by ho nejspis nestalo o nic vic nez dneska, i kdyby na nej bylo penez vic nez dost...

0/0
28.11.2011 22:33

Fare.l

Re: dalsi zbytecna stavba

S tím bych souhlasil, ale nezatracoval bych to.....už teď je díky této radiále propojená boleslavská a hradecká dálnice s ústeckou a až bude dostavěn východní okruh (do Běchovic) napojí se i D1. Tento miniúsek bude na dlouhou dobu suplovat SV okruh, který se bude stavět jako poslední.

+1/0
28.11.2011 22:33

HrubesaMares

Re: dalsi zbytecna stavba

presne...a mezitim se Praha rozsiri zase o kus dal, takze obchvat (ve smyslu okolo) Prahy nebude nikdy, jenom dalsi a dalsi vnitrnichi okruhy. Vlada ODSSD ma holt na svedomi 20 lety skluz vystavby, a s vizi kterou prokazuji se skluz akorat zvetsuje Rv

Mmch ta blokada u Bechovic je pekne nesmyslna, zajimalo by mne, co za tim opravdu stoji :-/

0/0
28.11.2011 23:06

Keni

Re: dalsi zbytecna stavba

Za tou blokadou bude stat par naplavenin, co si levne koupily pozemky. Ja bych z te jejich spojky sundal znacky zakaz vjedu nakladaku a ty nakladaky jim pusti pres Bechovice-Kolovraty-Uhrineves-Ricany, jak to bejvavalo. Treba by si pak i z vlastniho rozpoctu priplatili.

0/0
29.11.2011 0:26

Schmouddle

Re: dalsi zbytecna stavba

Jo a ještě bych jim k tomu "vypnul" MHD a zařídil, aby v Běchovicích nestavěly příměstské vlaky. Když naschvál, tak pořádný.;-D

0/0
29.11.2011 8:45

10doktor10

Sláva

že taky něco otevřely, ale jen aby se to zase nezvlnilo a nebylo to postaveno ze sutin...!!

0/0
28.11.2011 22:17

MSG

Jaká zvěř??

Bydlím na Proseku 30 let a jezdím tím směrem na dálnici na Boleslav, ale kromě krys, zajíců a ježků jsem jaktěživ žádnou zvěř v okolí neviděl. To si dělají srandu, ne? Rv

0/0
28.11.2011 22:13

MC MC

Re: Jaká zvěř??

R^ přesně tak ... bydlím sice o kus dál, ale naposledy sem tam viděl přejetou kočku a prasata za volantem

0/0
28.11.2011 22:16

steve78

Re: Jaká zvěř??

Já u Vinoře potkal srny, a to není tak daleko od té radiály.

0/0
29.11.2011 8:24

roedor

Re: Jaká zvěř??

na Proseku se běžně vyskytují srny a divočáci. Divočáci dokonce dělají problémy v areálu nemocnice Bulovka (to, pravda, není Prosek).

0/0
29.11.2011 10:49

aluminiový alobal

proč omezovat tranzit na Průmyslové?

vždyť tam není obytná zástavba

0/0
28.11.2011 22:13

MC MC

Re: proč omezovat tranzit na Průmyslové?

jde spíš o to, že na Průmyslovou se dostaneš přes Hloubětín, kde ta zástavba je.

0/0
28.11.2011 22:21

Hufo

Re: proč omezovat tranzit na Průmyslové?

protože ten tranzit zašpuntuje dokonale kbelskou, jak bylo dneska vidět. pokud tam nahoru zůstane jeden pruh

+1/0
28.11.2011 22:26

Leinad

Re: proč omezovat tranzit na Průmyslové?

Tak se tam podle magistrátní logiky namaluje cyklopruh. ;-D To bude rychlost, s kyslíkovou nádobou (jako potapěč) na elektrokole předjíždět kamiony.

0/0
28.11.2011 23:00

Amoniak II

Re: proč omezovat tranzit na Průmyslové?

Nahoru nepochybně zůstane jen jeden pruh. Budeme zase stát v kolonách, jen trochu jinde.

0/0
28.11.2011 23:09

Pekis-Radek

Projel jsem se...

Před hodinkou jsem si projel tuto nově otevřenou silnici a můžu tedy v klidu přidat svůj názor.

Samozřejmě, že doprava ve 21hod večer je daleko za svojí špičkou a co je ještě důležitější, co mi brání v nějakém hodnocení prospěšnosti tohoto úseku, je to, že si na fakt otevření Vysočanské radiály ještě skoro nikdo nezvykl. Mraky aut bude ještě jezdit přes čerňák, Chlumeckou a především přes Průmyslovou a proto se vše bude ještě chvilku nechutně ucpávat, protože to jak jsou přípojné či odbočovací pruhy řešeny, to má být zohledněno na silnější provoz na radiále, nikoliv na na těchto silnicích, ze který se doprava má "odstěhovat".

Podle mého minimálně měsíc bude trvat, než se tato situace ustálí a auta budou jezdit tudy, kde to pro ně bude rychlejší a pak teprve nastane situace, kdy se dopravě v této části Prahy uleví.

0/0
28.11.2011 22:00

flopps

....

Překvapuje mne, že se nikdo z novinářů nezeptal na omezení, které tato silnice přinese...při stoupání Kbelskou byly vždy dva pruhy a i tak je to málo. Díky otevření radiály je pravý pruh jen odbočovací a fakticky tak lze na této frekventované silnici použít jen ten levý pro cestu na D8...tomu říkám taktické uvažování

+1/0
28.11.2011 21:48

kopefra2

Re: ....

Když budou auta - hlavně kamiony - používat Vysočanskou radiálu, bude provoz na Kbelské řádově nižší než dnes a jeden pruh bohatě postačí.

0/0
28.11.2011 21:52





Najdete na iDNES.cz