Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za smog mohou vedle dopravy i chudé domácnosti, říká meteoroložka

Smogová situace, která v České republice řádila v posledních dnech, ukázala, že se u nás stále nic nezměnilo. Nedýchatelná situace v Praze či Ostravě jen změnila zdroje smogu. Kromě dopravy za to mohou domácnosti. Lidé totiž stále více šetří a ze špatných kotlů i topiva pouští do vzduchu jedy, říká vedoucí oddělení Informačního systému kvality ovzduší ČHMÚ Jana Ostatnická.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

garling

chudé domácnosti

Něco na tom je, spousta lidí má zavedené plyn.topení přesto pokud můžou přitápí-VÝHRADNĚ Z CENOVÝCH DŮVODŮ!-čím se dá, a asi se jim může málokdo divit. Celý tento bordel je zapříčiněn jednoznačně špatnou politikou státu v oblasti energetické koncepce.

0/0
8.12.2011 15:21

MIR80

Domacnosti setri

a co maji jineho delat ? Kdyz kazdym dnem jen vidi, jak se vymejsli dalsi a dalsi finty, jak odrit z lidi jeste aspon nejake penize na rozkradani

0/0
8.12.2011 5:13

jarno3

Za smog mohou i chudé domácnosti....

Pak je třeba se ptát, kdo může za to, že domácnosti jsou chudé !

+2/0
6.12.2011 13:37

MIR80

Re: Za smog mohou i chudé domácnosti....

moc utraci...:-/

0/0
8.12.2011 5:14

bar.bu.do

Re: Za smog mohou i chudé domácnosti....

... možná ...

... nebo živí ty domácnosti bohaté ...

0/0
8.12.2011 5:56

Viro

To jsou kecy.

I kdyby všichni topili uhlím, tak to nebude zdaleka tak špatné, jako když "zatopí" fabrika a ještě v nevětrané kotlině. Takové články mě připadají jako masírka, aby si lidé zvykli, že jim ouřad bude kecat i do toho, jak mají sedět na židli a nebo chodit. POkud jim vadí, čím topím, můžou mě zadarmo dát jiné topení.;-ORv

0/0
6.12.2011 8:51

Blackhawks

Re: To jsou kecy.

presne tak....R^R^;-Ometeorolozka at se jde vycpat !!!

0/0
6.12.2011 12:26

Králík Roger

Žvaníte

Celé fabriky musely přejít z vytápění uhlím pomocí závodní kotelny na plyn, elektrárny daly enormní částky na odsíření. Průmyslové kotle přitom pracují v téměř optimálních podmínkách, fabriky měly vysoké komíny apod.

Domácnosti nepodléhají ŽÁDNÉ regulaci, topí často daleko větším svinstvem, než jakým se topilo před válkou (můj dědeček topil dřevem a pokud došlo, kupoval černé uhlí). Moje matka říkala že neví o nikom ve vesnici, kdo by topil hnědým uhlím a navíc to mnoho lidí ani neumí, takže kouř z jediného komína v rodinném domku zamoří třeba nedýchatelně celou ulici. V malých městech i některých vesnicích je v zimě HORŠÍ vzduch, než v Praze..

0/0
8.12.2011 19:43

adidoska

je teda fakt, že u nás na vsi

někteří spálí cokoli.. i galoše, botky, starý hadry.. a samo že i petflašky .. i když je pravda, že ty petflašky nesmrdí tolik jako ty galoše  botky od vietnamců:-P

0/0
5.12.2011 16:42

Králík Roger

Pokud se PET flašky spalují za dostatečného přívodu vzduchu,

vzniká jejich spalováním MÉNĚ škodlivin, než spalováním dřeva, Takové holínky či pneumatiky, to je ovšem megasvinstvo.

0/0
8.12.2011 19:46

garling

Re: Pokud se PET flašky spalují za dostatečného přívodu vzduchu,

Pouze při teplotách nad 1000st shoří PETky bez následného škodlivého odpadu.

0/0
26.1.2012 9:49

nepokradeškalousku

stát prý lidem pomůže s nákupem kvalitních kotlů

;-D;-D;-D

to jen těm vyvoleným, většina normálních lidí se podpory od Lišáka nedočkala.

Tak to u nás zase vypadá jak v 80-tých letech. Papaláš si asi nikdy neuvědomí, že si může za odkloňované peníze od kmotrů koupit všechno, ale čistý vzduch si koupí jenom těžko.

0/0
5.12.2011 16:31

pavel.n

Příkla z praxe

10 let jsem topil plynem - loni jsem platil 35 tis.

Letos jsem přešel na uhlí a ušetřím takřka polovinu.

Na netu je srovnávací tabulka , kde zadáte spotřebu tepla a vyjede vám kolik vás co bude stát - nejdražší je elektrika , plyn - pozor - nejlevnější je topení obilím !!!!!

Pokud máme topit ekologicky , tak je potřeba pomoc , ale kdo jsou nejbohatší firmy - plynaři a elektrika !!!!!

http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/269-porovnani-nakladu-na-vytapeni-podle-druhu-paliva

+1/0
3.12.2011 17:14

bar.bu.do

Bohaté domácnosti jsou bohaté proto ...

... že jsou ty chudé chudé ...

... a je to vina těch chudých ...

0/0
1.12.2011 15:44

antimultivitamin

Jasně chudé domácnosti!

Prostě za všechno můžou chudí. Ve skutečnosti se nejvíce na smogu podílejí bohatí průmyslníci, ale ti jsou nedotknutelní.

0/0
1.12.2011 15:06

nakasi

"Za smog mohou vedle dopravy i chudé domácnosti"

- to je jako kdyby za vraždu člověka odsoudili na pistoli.

0/0
1.12.2011 11:21

Králík Roger

Naopak, to je jako omlouvat loupežnou vraždu

finanční tísní pachatele.

0/0
8.12.2011 19:58

kocourek25

Paní meteoroložka asi......

spadla z jahody a utrpěla úraz hlavy s trvalými následky. Může mě laskavě sdělit čím se dříve topilo v lokálních

topeništích? Pokud je moc mladá tak ji to povím : dřevo,uhlí.

Dle mne ,hlavní znečisťovatelé jsou : doprava a průmysl. Není evidence znečisťovatelů a také jejich postih.Tam je třeba obrátit pozornost a zpřísnit jejich postih.

Také být paní meteoroložkou bych volil (když už) tak NĚKTERÉ domácnosti. ;-O

0/0
1.12.2011 9:58

micna

Re: Paní meteoroložka asi......

Myslím, že se nikdo nepře o to, jestlo se vzduch zhoršil až teď. Co si pamatuju, vždycky to kolem domků dost dýmilo a smrdělo, akorát se o tom tak nediskutovalo, protože to bylo společensko-stranické tabu - podniky musely jet na výkon bez ohledu na prostředí (žlutá mlha v Teplicích, černý sníh v Ostravě apod).

Možná s nástupem plynofikace za podpory vlády ten problém na čas ustoupil, ale teď se vracíme zase zpátky. Možná s tím rozdílem, že podniky jsou už víc pod tlakem a poměr domkařů na znečištění je tímpádem větší, K tomu se přidá doprava a máme tady tyhle problémy.

0/0
1.12.2011 16:42

kocourek25

Re: Paní meteoroložka asi......

Pro  :  micna   :   Já se nepřu. V Teplicích a na severu vůbec ,ať už to bylo v Čechách nebo na Ostravsku podíl

znešisťování ovduší byl vždy průmysl a také hnědouhelné doly kdy po odklizení skrývky to uhlí vzplálp a dýmylo.

Jezdil jsem tam v 80 letech a bylo to opravdu nedýchateně. Dnes je to opět průmysl - chemie , hutě a hlavně

doprava . Podíl domácností je poměrně malý,takřka zanedbatelný. Opatření v tomto směru pokládám vyloženě za BUZERACI obyvatel.   Rv

0/0
2.12.2011 9:58

My.WinCleaner

Re: Paní meteoroložka asi......

Ale houby, tady u nás je ve městě s docela velkým dopravním provozem je vzduch docela dýchatelný, ale když přijedu domů do obce kousek za městem, je to večer  šílené. Lidi topí všelijakým svinstvem a když je inverze, je to na zadušení. Těžký průmysl není všude, ale i kde není, je ovzduší hrozné.

+1/0
2.12.2011 18:47

Králík Roger

Ale je uhlí a uhlí

Za první republiky se v domácnostech topilo jenom kvalitním černým uhlím a i za komunistů si mnoho domácností raději připlatilo a kupovalo koks.

Topení tím, čemu se dnes neprávem říká "uhlí" zavedli až komunisté. Lidé na Ostravsku z toho byli v šoku, nic takového nepamatovali...

0/0
8.12.2011 20:02

horduch

takže cigáni

budou hajcovat elekřinou na účet sociálky ,bude to trošku drahé ,ale ekologické

0/0
28.11.2011 21:05

F@nt

Re: takže cigáni

líbí se mi ty slovíčka: ekologická a čistá energie

61,32 % uhelné elektrárny

ale jim jde vlastně z komína jen pára, podobně jako obřím firmám na ostravsku.

+1/0
29.11.2011 14:35

šelma6005

Re: takže cigáni

No tak je pravdou, že kotly a komíny těch elektráren jsou řešeny mnohem lépe, jsou efektivnější, lépe odsiřené atd. Vždyť ČEZ taky má na tyto investice.

Ale celkově to ekologičtější určitě je. Jenže vždy budou i chudé domácnosti, ba co víc, rapidně jich začne přibývat. A ty budou topit co přijde pod ruku - nemjí na výběr když nechtějí umrznout.

+2/0
7.12.2011 14:55

Avina

Smog

Dříve téměř všechny domácnosti topily a smog?!8-o

0/0
28.11.2011 10:47

koutlosh

Re: Smog

No byl no :D

0/0
6.12.2011 10:19

JBetak

Re: Smog

No jeje, byl, a jaký, pamatuju to.

0/0
6.12.2011 13:28

droga

Re: Smog

Vždy jsem si myslel, že za všechno mohou kamiony, když udělali z republiky jedno velké nádraží, kde jich projedou statisíce. NO, a nyní mám jasno. Jsou to chudé domácnosti ;-D;-D;-D

0/0
7.12.2011 20:56

garling

Re: Smog

jasně že byl, a jaký, před ostravou už byla vidět od země zeleno žluto modrá mlha-ale byl to smog.

0/0
8.12.2011 15:23

nenovak

Článek chce říci, že topení

kvalitním vysušeným dřevem je neekologické. S tím nesouhlasím, Navíc dle statistik je roste na území ČR v současnosti o jednu čtvrtinu více m3 dřeva než ve dvacátých letech dvacátého stolení, takže se jedná o obnovitelný zdroj.

+1/0
28.11.2011 9:31

Rodnok

Re: Článek chce říci, že topení

to porozumění psanému textu je čím dál horší, že? O dřevu se tam píše:

"Lidé si často myslí, že pokud topí dřevem, jednají ekologicky, ale to není jediný faktor, na kterém záleží. Pokud dojde k nedokonalému spalování a topí v nesprávných kotlích, unikají do ovzduší nebezpečné látky."

0/0
28.11.2011 14:50

bar.bu.do

Re: Článek chce říci, že topení

... při spalování PET lahví vzniká totéž, co při spalování dřeva ...

... ze dřeva je navíc prach ...

0/0
28.11.2011 18:37

Rodnok

Re: Článek chce říci, že topení

ale blbost, na ekologické spálení pet flašky (což je blbost sama o sobě, je to cenná surovina) byste potřeboval teplotu jako v kvalitní městské spalovně.

0/0
29.11.2011 23:26

bar.bu.do

Re: Článek chce říci, že topení

... stejně jako u dřeva ...

... pálením dřeva v lokálních topeništích vznikají stejné látky, jako pálením PET flašek v lokálních topeništích ...

... jen ze dřeva je navích prach ...

+1/0
1.12.2011 10:54

Modrý a zelený blesk

Re: Článek chce říci, že topení

Nemáš pravdu, barbůdo.

0/0
1.12.2011 11:06

bar.bu.do

Re: Článek chce říci, že topení

... v čem?

0/0
1.12.2011 11:58

droga

Re: Článek chce říci, že topení

a což si pěkně zatopit a spálit ty dřevěné palice !;-D;-D;-D

0/0
7.12.2011 21:02

Králík Roger

tady máte složení PET

http://cs.wikipedia.org/wiki/Polyethylentereftal%C3%A1t

Za nedostatečného přístupu vyduchu by mohl vadit benzenový kruh ale pokud je vzduchu dost, skoro žádné škodliviny nevznikají. Pokud byste spaloval polyethylen, žádné škodliviny ani vznikat nemohou, je to jako topit plynem.

0/0
8.12.2011 20:28

Králík Roger

Pokud by se na topení dřevem vztahovaly normy na dioxiny,

platné pro spalovny komunálního odpadu, spalovny s dvojitou filtrací spalin by prošly ale kamna na dříví nikoliv. Dioxiny to je to, co nevidíte ani necítíte ale přesto je to svinstvo. Je to dáno přítomností chloru ve dřevě.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dioxiny

Pokud jsou zdrojem dioxinů lesní požáry, musí jím být i spalování dřeva obecně.

0/0
8.12.2011 20:21

nepetr

Řešení je jednoduché.

Můžeme se vrátit zpět do dob Bolševika a bude tady krásně. Obchody budou den po zavezením zboži prázdné, nebude jezdit tolik nákladních aut a lidé se také nebudou flákat po městech auty po obchoďácích jelikož v nih nic nebude. Města a hlavně praha by se měly zamyslet proč individuální doprava neklesá spíše naopak. Drahá MHD které jezdí jednou za 5 - 10 minut a to ještě přeplněné nikoho neosloví a nepřesvědčí aby jí využíval. Navíc např. cesta s Flory  na Staromák a zpět pro dvě osoby výjde na 96,- to je hnus. MHD má především sloužit lidem když už si jí platí z daní a né být nechutně výdělečný obchod. Když třetina lidí která jezdí běžně autem pojede MHD bude situace hned veselejší. Jaký je problém aby Pražany a lidi kteří zde dojíždí pracovat stále roční "lítačka" 1500,- bez ohledu na to jakým prostředkem MHD jedu? Když se stejně rok co rok z daní doplácí díra v rozpočtu ketrou si PD vykutá.

0/0
28.11.2011 9:09

Paalava

Re: Řešení je jednoduché.

To je vono.

1) Zakázat chudé lidi - vylikvidovat

2) Zrušit Prahu - to je bezedná díra na peníze, přičemž žít v ní je horší než v nějakém slumu.

3) Každému občanovi vyplácet dvojnásobek průměrné mzdy.

4) Zapomněl jsem na něco? V

+1/0
28.11.2011 15:01

nepetr

Re: Řešení je jednoduché.

Nevím jestli jsem psal něco takového8-o?

0/0
28.11.2011 15:20

Paalava

Re: Řešení je jednoduché.

Ne, neříkal. Reakce na Váš příspěvek je bod 2. Ostatní jsou reakcí na jiné příspěvky, inspirativní. ;-D

0/0
28.11.2011 15:24

georgetown1

Mám návrh

Když to způsobují chudí, ZAKÁŽEME JE. To je řešení, a nikdo v parlamentu na to nepřišel, teda zatím ... ;-D

0/0
28.11.2011 9:07

novakjara

Re: Mám návrh

Uzákonit nadprůměrnou mzdu pro všechny!

0/0
28.11.2011 9:19

Paalava

Re: Mám návrh

No konečně někdo moudrej se sociálním cítěním. Všem dvojnásobek průměrné mzdy!!

Extrémně pracovitým a sympatickým trojnásobek. A mně a Vám pětinásobek, souhlasíte?

+2/0
28.11.2011 14:20

antimultivitamin

Re: Mám návrh

Pro všechny kromě státních úředníků a politiků, těm uzákonit

mzdu minimální.

0/0
1.12.2011 15:08

martin2580

Re: Mám návrh

Nikdy nemuzou mit vsichni nadprumernou mzdu... Matematicky :)

0/0
7.12.2011 20:32

droga

Re: Mám návrh

Mám návrh !!!!! Posílat peníze všem, co nebudou jezdit do práce ;-D;-D;-D

0/0
7.12.2011 21:08





Najdete na iDNES.cz