Diskuze

Soud otevřel cestu k odmítané spalovně, změnil územní plán Rybitví

Nejvyšší správní soud zrušil část územního plánu Rybitví u Pardubic. V něm se říkalo, že spalovna společnosti AVE CZ nemůže být v budoucnu přestavěna pro likvidaci nebezpečného odpadu. Soud ale vyhověl firmě a tuto část plánu zrušil. Cesta ke spalovně je tak volná, i když může být ještě dlouhá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jollyjokes

28. 11. 2011 22:53
A kde?

A kde se budou spalovat statisíce kubíků starých ekologických zátěží? Budou se vozit křížem po republice? A kdo bude platit obrovské náklady na přepravu a likvidaci? Rybitví? Pardubice? Stát? Ať už je to kdokoliv, zaplatí to občané. Někdy je lepší přemýšlet spíš hlavou.

0 0
možnosti

hawkeye91

25. 11. 2011 20:38
Znovu: Proč ne?

Spalovna mi nevadí. Bydlím od ní vzdušnou čarou 3,5Km. Spalovnu podporuji. Odpadky je třeba pálit, ne je zahrabávat pod zem. Pardubicím to už neuškodí.

Zajímavé je, že všichni řvou kvůli spalovně, ale to, že kousek od spalovny (která tam již dříve byla) se nachází semtínské laguny, nádrže plné hnusné, jedy prolezlé vody. Nechci vědět, co tam všechno je. Byl jsem u nich několikrát a je to hnus! Co je horší? Laguny se nachází v bezprostřední blízkosti Labe, to mi přijde jako problém daleko větší ale nikomu to nevadí a nikdo to neřeší.

Téma rakouských odpadků je nejhorší. Lidi, odpadky nejsou problém Pardubic, ani ČR, ani EU, je to globální problém. Odpadky se budou muset někde spalovat.

Než mě zdejší diskutéři začnou hanět, tak se nejdřív zamyslete každý sám nad sebou. Každý z nás vyprodukuje ročně kolem půl tuny odpadu. Stačí třídit odpad, kupovat výrobky v ekologických obalech... a spalovna by být nemusela. Co jsme si nadělali, vyžerme si...

0 0
možnosti

ne spalovně

26. 11. 2011 11:41
Re: Znovu: Proč ne?

Spalovna by Vám začala vadit, kdybyste věděl:

1) Kontrola emisí spalovny by byla zcela nevyhovující. Složení spalované směsi nebezpečných látek by bylo toiž velmi proměnlivé, přičemž měření nejjedovatějších komponent v emisích by se provádělo jen 2 x ročně (i tak se jedná o velmi drahé a náročné měření). Měření emisí navíc provádějí firmy, které jsou existenčně závislé na dalších zakázkách, a proto mají zájem pouze na vydávání kladných posudků. Firma, která vydá negativní posudek již příští zakázku nedostane. Neexistuje způsob (včetně akreditace či autorizace firem), jak tomuto jevu zabránit.

2) Vlastníkem spalovny by byla rakouská firma, která by zde spalovala i rakouský nebezpečný odpad. Opět neexistuje účinný mechanismus, jak tomuto jevu zabránit. Zvláště, když firma namísto výrazu "spalování

2 0
možnosti

s(h)arka

25. 11. 2011 7:52
žádný debaty na zimáku- pověsit jsme je měli,okolo zimáku ..

na lucerny (cenzore, kdybys tu bydlel,tak bys věděl,co je to bezmoc,když ti tohle chtějí postavit cca 3 km od bydliště) a soudu je to jedno,ten u spalovny nesídlí.....;-O ;-€

0 0
možnosti

McTuzemák

25. 11. 2011 15:05
Re: žádný debaty na zimáku- pověsit jsme je měli,okolo zimáku ..

Soud neřeší spalovnu ale rozpor územního plán u se zákonem. Obec Rybitví zneužila územní plán a ten byl v souladu se zákonem zrušen.

1 0
možnosti

pavel.n

25. 11. 2011 4:39
Vono to půjde !!

Stačí tu a tam správně namazat a jede se - a lidi - ty ať si říkají co chtějí - no to bude asi ta demokracie ???

0 0
možnosti

McTuzemák

25. 11. 2011 15:04
Re: Vono to půjde !!

Ale houby, s tím to nemá nic společného. Problém je v tom, že obce zneužívají územní plány k politickým a indiviuálně ekonomickým účelům a NSS v podstatě každé žalobě vyhoví, protože v územním plánování v česku je takový guláš, že to zrušit prostě musí. Ono je v zákoně totiž mimo jiné podmínka, že ÚP nesmí být v rozporu s oprávněnými zájmy majitele pozemku..... v čr není úp, který by toto neporušoval.

0 0
možnosti

Andrew_cz

24. 11. 2011 18:39
no konecne

Nova pracovni mista v Pardubicich! A Volejnika treba klepne pepka! R^

0 0
možnosti

SSLEEP

24. 11. 2011 19:24
Re: no konecne

a noví pacienti na onkologii... SUPERRv

0 0
možnosti

__anart__

24. 11. 2011 18:12
Na lavici obžalovaných justice

Český soud podpořil zájmy firmy vlastněné hornorakouskou vládou, která hodlá spalovat toxické odpady 5 km od centra krajského města na jeho návětrné straně ve spalovně, která musela skončit provoz, protože nebyla schopna dodržovat emisní limity.

Tato spalovna po rekonstrukci bude spalovat při max. teplotě 1100 stupňů Celsia, což není dostatečná teplota pro likvidaci toxických látek. Tyto látky se naopak při této teplotě modifikují na látky daleko toxičtější.

Spalování odpadů je správná cesta. Musí při něm však být dodrženy technologické požadavky. Nesmí jít o kšeft pro firmu vlastněnou zahraniční vládou.EU

2 0
možnosti

McTuzemák

25. 11. 2011 15:12
Re: Na lavici obžalovaných justice

I kdyby to tak bylo, pak k tomuto účelu nesmí být zneužit územní plán. K tomu jsou jiné správní procesy. Soud pouze naprosto správně odstranil část ÚP, která byla v rozporu se zákonem.

0 0
možnosti

verkas

24. 11. 2011 17:44
Jako za komančů,

zase na lidi, co tam žijí a na jejich názor nebude brán ohled. To bude bezvadný, v období inverze se přidáme k ostravsku. Hééééééééééézkýýýýýýýýýýýý......

0 0
možnosti

kukvykuk..

24. 11. 2011 18:10
Re: Jako za komančů,

Csee v období inverze to bylo v Pardubicích už stejné jako na Ostravsku.

0 0
možnosti

kukvykuk..

24. 11. 2011 17:28
Kdepák

uplatilo se pár kancelářských panáků a cesta ke smradlavé spalovně je otevřenaRv

0 0
možnosti

ArthurH

24. 11. 2011 17:24
Pardubice

Bohužel, Pardubice jsou vším možným, rozhodně ale čím dál méně místem vhodným k bydlení :-(. Chca nechca se stáváme nehezkým průmyslovým předměstím Hradce.

1 0
možnosti

hawkeye91

24. 11. 2011 17:24
Proč ne.

Všichni mají zkreslené představy o spalovně. Spaluje se to při vysokých teplotách, navíc při moderních technologiích je únik škodlivin naprosto minimální. Přestože bude ode mě spalovna doslova kousek, souhlasím s ní. Co dělat s odpadky? Cpát je pod zem?? Nene, spalování se zdá být jedinou možností. Souhlasím s tím. Někde je spalovny potřeba. Proč ne zrovna u nás? Všude bude někdo řvát, že ji nechce...

3 0
možnosti

bobanov

24. 11. 2011 17:31
Re: Proč ne.

no hlavně že vy o té plánované spalovně v Pardubicích maté konkretní  představy..no nic spěte v noci klidně dál..ale nejmodernější to tedy nebude..to by si to postavili v Rakousku pane..tady budem dejchat jedy na to vemte jed..[>-]

0 0
možnosti