Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražská MHD ušetří miliony, když zruší zbytečné spoje

Od příštího roku se budou rušit souběžné a málo využívané spoje MHD. Ušetřit by se mohly možná i stovky milionů. Reorganizace se s největší pravděpodobností dotkne i autobusů, které navazují na provoz metra v pátek a v sobotu v noci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robbik

úžasný nápad

Pane Primátore, gratuluji. To, že jste zásadně proti MHD a podporujete IAD (Individuální Automobilovou Dopravu) i na území Prahy, se ví už od Vašeho nástupu do funkce.

Ale tímhle krokem docílíte akorát toho, že nyní přetížená MHD bude ještě "narvanější" a díky tomu se jí více lidí vyhne a pojede raději automobilem. Čímž se ještě více ucpou už nyní ucpané ulice Prahy a to ještě více zbrzdí MHD, dojezdové časy se opět prodlouží a spoje budou ještě plnější. A to povede k dalšímu nárůstu IAD a tak dále...

Věřím, že MHD necestujete (viz. výše), ale kdybyste někdy viděl metro (jehož souběžné povrchové linky hodláte omezit), zjistil byste, že leckdy je na zastávce tolik lidí, že se jich do vlaku vejde stěží polovina (a i tak jsou namačkaní jako sardinky).

A ve výčtu důvodů, proč je toto rozhodnutí hloupé, bych mohl pokračovat, ale bohužel se musím jít věnovat práci, abych vydělal dostatek peněz na benzín.

0/0
25.11.2011 9:45

hicotea

...

tak došlo i na Prahu

mimo Prahu je to už dávno na pytel s autobusy, bez auta se nedostanu ani z kina či divadla

0/0
24.11.2011 13:02

držte si klobouk

ušetří miliony a vytunelují stovky milionů

+1/0
24.11.2011 10:21

Tajemný muž

Re: ušetří miliony a vytunelují stovky milionů

Kdyby nešetřili, neměli by co tunelovat. :-P Ale jelikož tunelují tak nějak všichni, vidím to bledě... ;-D:-/:-/:-/

0/0
24.11.2011 10:28

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

Hurí....i my v |Praze budeme mít tu čest

přispět Vtrojkoaličnímu úsilíV o rozpočtovou odpovědnost.[>-]

Vždyť za chvíli by nebylo co krást ;-)

+1/0
24.11.2011 10:13

Knýža Ostereich von Slinta

Re: Hurí....i my v |Praze budeme mít tu čest

R^VVVVVR^

Miluji šetrné pražáky ;-):-P

0/0
24.11.2011 10:40

(@)

Co to je za debilitu?

Zrušení souběhů - "skvělá" myšlenka. Pak ale budete muset na každé křižovatce, kde se trasy rozbočují, resp. "slévají", udělat konečnou těch "souběžných linek", aby dál pokračovala jen jedna. Nebo si budou operativně měnit čísla? Což je pak ale v principu zachování současného stavu, jen větší zmatek pro lidi. To zase pan Dvořák vymyslel trakař. ;-D

0/0
24.11.2011 9:31

Gilth

Re: Co to je za debilitu?

Jinymi slovy jeste nevite s jakym resenim DPP vyrukuje, ale dulezite je pekne poranu si po nekom plivnout...

0/0
24.11.2011 9:58

odejděte4

Re: Co to je za debilitu?

Samozřejmě že se špatným. To co bylo odmítnuto před lety jako nemožné z hlediska konfortu cestujících se zase oprašuje. Nic jiného se nenavrhuje, alespoň podle toho článku.Rv

0/0
24.11.2011 10:02

Fai Rodis

Re: Co to je za debilitu?

Ruseni soubeznych linek vede k tomu, ze se musi casteji prestupovat. A kazdy prestup je 5-10 minut navic.

To vsechno tady uz bylo...

0/0
24.11.2011 12:19

(@)

Re: Co to je za debilitu?

Proč plivnout? Martin Dvořák je expertem na dopravu asi tak, jako zedník na mikrochirurgii mozku a tady je plivání marné, chtělo by to ho řádně vykopnout ze dveří ředitelny, čím dřív, tím líp.  ;-) R^

0/0
24.11.2011 12:23

odejděte4

Co si

Co si pražáci zvolili to mají. Někdo by těm umělcům na magistrátu měl asi zdělit, že se život netočí jen okolo peněz. Ona totiž existuje také nějaká kultura života. Tedy to jak se v tom kterém městě lidem žije. A je směšné, že se takto šetří na lidech zrovna ve městě jež je synonimem pro rozkrádání a tunelování i v takovém státě jako je ČR.RvRv

0/0
24.11.2011 9:05

Akire

co si zvolili??

v Praze došlo ke znásilnění výsledku voleb.....Rv

0/0
24.11.2011 9:08

odejděte4

Re: co si zvolili??

A měla nějaká strana v předvolební kampani něco jako, že s xy nepůjdu do koalice? Nebo tedy s kým mají jít Topinky do koali? Ale trady se jedná o něco jiného. Snad nechcete tvrdit, že topinky by ty spoje nechali.;-D

0/0
24.11.2011 9:11

Akire

nenechali

Praha si za úřadování Béma vzala takové sousto a nasmlouvala tolik "tunelů", že se z toho bude vzpamatovávat léta. :-/

0/0
24.11.2011 9:25

odejděte4

Re: nenechali

Přesně tak. A kdo je vyšetřován? A kdo půjde do tepláků? Nikdo. Tak si pražáci dál volte ty své čisté. Ono když se podíváte na topinky, tak většina z nich jsou přeběhlíci z ODS.;-DRv Tedy v Praze.

0/0
24.11.2011 9:27

odejděte4

Re: co si zvolili??

A navíc pokud odejde Hulínký a tak 3 až 4 lidé okolo něj, tek soc.dem. bude přijatelnější a hlavně čistší partner, protože u ODS je to naopak. Tam je čistých tak 5 lidí okolo primátora , a to na koalu nestačí. Tak jak chcete sestavovat koalu v Praze, tedy čistě pravicovou?;-D;-D!!

0/0
24.11.2011 9:14

odejděte4

Re: Co si

A navíc, se divím, že pražáci nekřičí o znásilnění voleb v celostátním měřítku. Vždyť tam se stalo přesně to samé jako v Praze.;-D;-D

0/0
24.11.2011 9:20

topič elektrárenský

A za ušetřené peníze

nakoupí další předražené šrotoidní tramvaje, které pomalu ani nevyjedou z vozovny a už musí na opravu do servisu a kvůli kterým teď po celé Praze brousí koleje. Kolik spojů je nutno zrušit, aby se dala koupit jedna tato nefunkční a k cestujícím nepřátelská tramvaj?

+1/0
24.11.2011 8:58

Aqua

Re: A za ušetřené peníze

Pokud vim, koleje brousily Porsche a ty už do Prahy další nejdou...

0/0
24.11.2011 15:32

Grossak

Re: A za ušetřené peníze

Když máte tolik znalostí, asi byste měl měl vědět, že podle vás šrotoidní tramvaje 14T už se nenakupují. A že jiné tramvaje 15T, u kterého nevím, proč by měly být nazývány šrotoidními, se mění kola. Protože se protáčela. OK, není to dobře. Ale tramvaje T3 opěvované nyní jako bezporuchové byly na začátku svého provozu v 60. letech kritizovány pro svoji obrovskou poruchovost. Není tedy důležité, jak fungují první rok, dva. Ale jak fungují dalších 30 let. Tak vydržte.

0/0
24.11.2011 21:43

Leinad

Re: A za ušetřené peníze

15T jsou těžké. A mají interiér navrhnutý tak, aby tam nebylo místo.

0/0
25.11.2011 9:17

marwin22

Nejvíc by ušetřili

Nejvíc by ušetřili kdyby zrušili celou MHD :D

0/0
24.11.2011 8:39

Akire

kdyby přestali krást

0/0
24.11.2011 9:08

Grossak

Re: Nejvíc by ušetřili

Zrušení MHD by nevedlo k ničemu jinému, než dopravnímu kolapsu, poklesu mobility obyvatelstva, ekonomickému pádu, snížení daňových výnosů, obrovské potřebě investic do infrastruktury (silniční) a takovému zadlužení města, že by zřejmě zkrachovalo. Každé rozumné město provozuje a dotuje kvalitní MHD.

0/0
24.11.2011 21:47

Leinad

Re: Nejvíc by ušetřili

Byl by to takový světový experiment, když je MHD dotovaná skoro v každém městě, ale myslím si, že by zrušení dotací při odpovídajícím snížení daní kolaps nebyl.

Vedlo by to k tomu, že by se silně omezili vzduchovozivé spoje a dopravci by se začali chovat ekonomicky. Pokud by dál platily určité výhody MHD (priorita, buspruhy,...) tak by řada lidí jela na skůtru/autem pouze na přestupní bod(P+R)

0/0
25.11.2011 9:24

Kocour-mikes

Ukázkový projev politika ...

... jasní schíza politik/lékař

Už vidím jak vlak zastaví ve shodě se stanicemi tramvaje;-D;-D;-D;-D;-D[>-]RvRvRv

0/0
24.11.2011 8:29

Kocour-mikes

Re: Ukázkový projev politika ...

sory ...sasná...

0/0
24.11.2011 8:30

Kocour-mikes

Re: Ukázkový projev politika ...

už km tomu mám taky blízko...sory...jasná;-D

0/0
24.11.2011 8:31

opportunity

Re: Ukázkový projev politika ...

Dej si kafe, ať se probereš ;-)

0/0
24.11.2011 8:46

Akire

Mikeši, rozesmál jsi mě

těmi opravami díky ;-D

0/0
24.11.2011 9:01

Karlvonbaum

No ještě, že jezdím všude autem.

Sice to není ekologické, ale v tomto případě asi nezbytné.

0/0
24.11.2011 8:22

nic.ole_modrobolsev vadi..

doufam ze na Opencard se dostane, to by me vazne...

:-)EUR^

0/0
24.11.2011 8:17

Já, Claudius

Víte, kolik by ušetřili

kdyby zrušili všechny tratě?

0/0
24.11.2011 8:12

Worff

Re: Víte, kolik by ušetřili

Kdyby z každého natištěného lístku neposílali 17 haléřů záhadné firmě s neznámým vlastníkem do daňového ráje, s výpovědní dobou 4 roky (!), ušetřili by mnoho miliónů každý rok.

0/0
24.11.2011 8:21

Kocour-mikes

Re: Víte, kolik by ušetřili

Jak jsi nato přišel, podej trestní oznámení[>-]R^

0/0
24.11.2011 8:34

opportunity

Re: Víte, kolik by ušetřili

On nepíše, že je to protizákonné.

0/0
24.11.2011 8:47

Volejbalové kladivo

Re: Víte, kolik by ušetřili

není to žádné tajemství i ředitel dodavatele lístků přiznal, že jsou dvakrát předražené.

+1/0
24.11.2011 9:57

Tajemný muž

Re: Víte, kolik by ušetřili

A dokonce do televize. Je ale fakt, že se moc často nestává, aby se nějaký podnik přiznal, že prodává předražené zboží a peníze odesílá neznámo kam (a neznámo komu. Mám ale dojem, že se ty penízky zase pěkně vrací zpět do magistrátu Hl.m. Prahy, jen na nějaký soukromý účet...).

0/0
24.11.2011 10:25

Worff

Už přišli na to,

proč novým tramvajím a vozům metra praskají podvozky? Jak dopadla jejich reklamace? Zase se dozvíme, že je to špatnými kolejemi, které nikomu a ničemu nevadlily 90 let, jako v případě nevýhodných hlučných předražených polských tramvají T14 (Porsche)? Zase se potichu začnou proto vyměňovat koleje v celé Praze?

0/0
24.11.2011 8:10

Grossak

Re: Už přišli na to,

Tramvajím nepraskají podvozky, ale protáčejí se kola. Výrobce vady odstraňuje. U metra nejde o reklamace, protože zboží není v záruce.

0/0
24.11.2011 21:48

babacek

MHD

To opět zvýší automobilovou dopravu. Již teď to za moc nestojí.

0/0
24.11.2011 8:05

computer

No jo,

pražský DP je stabilní dojná kráva pro pražské kmotry. O dopravu v tomto případě vůbec nejde. Proto se bude šetřit na spojích pro občany a ne na provozní režii. Šetřit jinde pan Dvořák a kamarádi nikdy nedopustí. Předražená údržba, předražené IT, služby pro známé. Proč si myslíte, že MHD provozuje taky Veolia?

0/0
24.11.2011 7:57

newcoast

plně nechápu české slovo  ušetřit. Lidi přestali odebírat vodu čímž ji ušetřily, aby se jim následně zdražila.DP ušetří miliony aby mohl následně  zdražit.Určitě to tak dopadne.

+4/0
24.11.2011 7:34

KOLDAK

Že ještě nikoho nenapadlo

rozdělit MHD na "dopravní cestu" a "dopravní služby" a pustit na koleje konkurenci:-)))

0/0
24.11.2011 7:27

krakra

Re: Že ještě nikoho nenapadlo

Konkurence by nic nevyřešila.

0/0
24.11.2011 7:34

KOLDAK

Re: Že ještě nikoho nenapadlo

Ale byla by to sranda

0/0
24.11.2011 7:44

Boshinken

Re: Že ještě nikoho nenapadlo

Takovy vietnamec s drezinou v metru by byl fakt hlina.:-)

0/0
24.11.2011 8:24

mak1_re

Aha -

takže pokud tramvaj / autobus zavře dveře aniž by z nich lidi padali tak je to nevyužívaný spoj, který se musí zrušit ......

nebo je to snaha aby se víc jezdilo autem ???

0/0
24.11.2011 7:18

krakra

Re: Aha -

Také by mě zajímalo které spoje jsou nevyužité.

0/0
24.11.2011 7:35





Najdete na iDNES.cz