Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestující v Praze a v jejím okolí čekají od prosince změny

Obyvatelé zejména jihozápadní části Prahy se musí připravit na změny tras a jízdních řádů autobusových linek. Změny začnou platit od prosince. Zruší se například autobusy, které kopírují trasy tramvají. Úpravy ale čekají i obyvatele v dalších částech metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lanta 2OO4

Dál budu jezdit autem

Do nejužšího centra Prahy jezdím MHD,protože se nedá prakticky zaparkovat,ale jinak jezdím výhradně autem. Dostat se totiž například z Barrandova na Zahradní město MHD znamená cca hodinovo štreku,zatímco autem jsem tam po jižní spojce ani ne za deset minut. V tomhle směru prostě neexistuje žádný přímý spojení. Stejný je to například z Barrandova na Zličín kam taky nevede žádný přímý spojení ač je to  autem pár minut.Podobných tras kam se bez auta dostává jen obtížně bych mohl najít v Praze mraky a proto budu jezdit autem mimo centrum i nadále.....

0/0
16.11.2011 18:21

Nahlas se ti směju 2

Re: Dál budu jezdit autem

A ono navíc nejde jen o ten samotný čas jízdy. Ten je na jiných trasách třeba stejný jako MHD, třeba i delší. Ae co je (alespoň pro mne) naprosto základní, je prostředí uvnitř MHD vs auta. Pohodlí, teplota, ticho/hudba, možnost nerušeně telefonovat, jíst, převézt cokoliv s sebou, to je k nezaplacení.

0/0
16.11.2011 18:49

PanEnergetik

Re: Dál budu jezdit autem

Za jízdy se stejně telefonovat nesmí :-)

0/0
16.11.2011 18:52

Lanta 2OO4

Re: Dál budu jezdit autem

Nesmí se telefonovat s telefonem u ucha. Pokud si ale člověk pořídí handsfree tak může telefonovat bez problémů. Já mám BT v autoradiu a mikrofon vyvedenej k zpětnýmu zrcátku,takže pohoda;-)

0/0
16.11.2011 18:57

oddTom

Re: Dál budu jezdit autem

Zpětnýmu vnějšímu? ;-D

0/0
16.11.2011 18:59

Nahlas se ti směju 2

Re: Dál budu jezdit autem

Navíc dnešní auta běžně mají konektivitu pro telefony a integrují jej do systémů auta, takže handsfree ani není třeba. Tel. seznam vidíš na displeji auta, přijímání hovoru atd. pohodlně ovládáš tlačítky na volantu, automaticky se při hovoru ztlumí autorádio atd.

0/0
16.11.2011 19:09

oddTom

Re: Dál budu jezdit autem

Odkdy? 8-o

+1/0
16.11.2011 18:58

Nahlas se ti směju 2

Re: Dál budu jezdit autem

Za jízdy se telefonovat pochopitelně smí....

0/0
16.11.2011 19:03

Eso_Rimmer

264/246

246 nebo 264? Ve článku je 264, ve sloupci 246. Idnes V

0/0
16.11.2011 17:26

Eso_Rimmer

Re: 264/246

Už to opravili, teď jsem za trotla ;-D

0/0
16.11.2011 17:39

uss___topeka

Re: 264/246

:-)

0/0
16.11.2011 17:50

jordan23

223 - Na vybrané spoje budou nasazeny kloubové autobusy:

Proboha proč??? Autobusy jezdí co 5 minut. Jeden autobus prázdnější než druhej!!

Kdo tohle zase vymyslel!?

0/0
16.11.2011 16:13

Posel z Liptákova IV.

Re: 223 - Na vybrané spoje budou nasazeny kloubové autobusy:

možná proto, že nebudou jezdit každých 5 minut ;-)

+4/0
16.11.2011 16:48

jordan23

Re: 223 - Na vybrané spoje budou nasazeny kloubové autobusy:

uvidíme. Ale ono i tak by stačilo, kdyby jezdila 223 jednou za 15 minut a klasický autobus. Akorát by se zaplnin a ušetřila by ses spousta peněz!

0/0
20.11.2011 1:06

novojicinak

Re: 223 - Na vybrané spoje budou nasazeny kloubové autobusy:

tam se píš o lince 235, ne o 223

0/0
16.11.2011 17:06

pískle87

Re: 223 - Na vybrané spoje budou nasazeny kloubové autobusy:

223 Na vybrané spoje ve špičkách pracovních dnů budou nasazeny kloubové autobusy.

+1/0
16.11.2011 17:52

jordan23

Re: 223 - Na vybrané spoje budou nasazeny kloubové autobusy:

špatně čteš, píše se tam o spoustě linek. I o 223 :-)

0/0
20.11.2011 1:05

lukim

Změny

na linkách v oblasti Prahy 14 jsou výplodem chorého mozku!! Zatím všechny změny dopravy prosazené zbytečnou organizací ROPID vedly jen vždy pouze ke zhoršení předchozího stavuRv

+5/0
16.11.2011 16:03

jordan23

Re: Změny

Přešně vystiženo. Souhlas!

0/0
16.11.2011 16:14

Posel z Liptákova IV.

Re: Změny

ROPID není zbytečná organizace. Kdyby nebyl ROPID, dělala by jeho agendu organizace příměstské a městské dopravy Praha nebo Středočeský kraj nebo ministerstvo dopravy?

0/0
16.11.2011 16:45

Mysel

Re: Změny

Pricemz zakladni otazka neni, kdo by zmeny delal, ale o jak kvalitni zmeny by slo.

0/0
16.11.2011 18:08

Grossak

Re: Změny

Já s vámi naopak nesouhlasím. Co konkrétně vám vadí?

0/0
17.11.2011 15:54

paperanchor

Re: Změny

- Zrušení přímé vazby Rohožník, Újezd nad Lesy -> Pod Táborem/Spojovací - 109

- Zrušení přímé vazby Rajská zahrada -> Dol.Poč. a zrušení zastávky Lomnická (Spar + sídliště) pro 110 a zárověň zrušení přestupní vazby 181/223 z ČM/RZ a 181 z Opatova na 208 v Jiráskově čtvrti, na přestup zůstává jen 110, která má interval 15 minut ve špičce a navíc absolutně nedodržuje jízdní řád

- Neustálé umělé protlačování linky 163, která je již nevyužívaná a její zavádění místo využívané 109 a neustálé protlačování vlaku (z mnoha míst trvá déle doprava busem na vlak + vlak + metro, než přímá cesta busem na metro)

- tvrzení že dochází k posílenní vazby z Jahodnice na Depo Hostivař, přitom relevantní posílení je minimální (o 1 spoj / hod a jenom v ranní špičce), navíc pomalejší trasa se zajížděním do Europarku a přes křižovatku Ústřední/Černokostelecká/Průmyslová

- Osekání 1/2 spojů 273 v úseku Hloubětín - Sídl. Lehovec (loni při zrušení 181 argumentováno, jak je místo toho 273 posilována).

0/0
17.11.2011 21:22

Grossak

Re: Změny

1. Ztráta vazeb na Spojovací bude, ale víme, že JŘ 109 je ve špičce neplatný dokument. 109 vedená po ucpané Českobrodské je k zamyšlení. Je v souběhu s vlakem (ve špičce int. 15 min.), tudíž redukce je logická.

2. V rušeném úseku Hostavice - Dolní Počernice byla l. 110 nevyužívaná, to bych jako ztrátu neviděl. Lomnická dc zůstává, ruší se jen zc. A ten kousek se dá dojít z Jahodnice. Ostatně je to výhodnější i teď, než absolvovat závlek do Hostavic.

3. 208 je nevyužívaná linka s nešťastným trasováním. Hlavně závlek do Rožmberské je cesta do pasti kolon, takže řešení se hledat muselo. Jestli náhrada 263 bude lepší, se ukáže. Souhlasím, že 1x za hodinu je málo. Myslím, že přestup z 208 na ostatní linky není tak četný.

4. K (ne)využívání 163 nedokážu říct, ale je to možné. Ani 109 není patřičně využívána, vlak natáhl hodně lidí. Jeho preference je logická a vaše "výpočty" dojezdových časů neberu. Třeba centrum je vlakem jasně rychlejší.

5. 273 neumím říct.

0/0
18.11.2011 11:45

Leinad

PID levá ruka neví co dělá pravá

Snižovat počet autobusových linek (zpřehledňovat plánky mazáním čísel...) má smysl, ale minibusové linky asi jsou úplně jiná síť, než autobusové. Neměly by tím pádem být minibusové linky nějak odlišené (čtyřciferné značení nebo vyhradit jim třeba řadu 9XX)

Mimochodem byrokracii okolo zastávek na znamení bych zrušil úplně. Měla by být akorát daná pravidla, za kterých se musí zastavit (řidič nemůže vyloučit, že někdo je na nástupišti + v zastávce je jiný vůz + čekání na pravidelný odjezd/garantovaný přestup + zevnitř daná žádost o výstup) a nesplnění by automaticky znamenalo možnost projet.

0/0
16.11.2011 16:02

novojicinak

Re: PID levá ruka neví co dělá pravá

v každém buse už jsou tlačítka, takže bych to udělal jako v srn.... když nikdo nic nezmáčkne, jede se dál...hurááá....a ne jako dneska, kdy 15 autobusů musí zastavit kvůli jednomu bezdomovci, co se usídlil na lavičce na zastávce, rozbalil si tam svůj obývák a všem je jasný, že nikam nejede a nebo kvůli púartičce smradů, který tam pobáfávaj svoji marjánku...ale dle nových pravidel řidič musí zastavit, když je někdo na zastávce...

0/0
16.11.2011 17:10

Nahlas se ti směju 2

Re: PID levá ruka neví co dělá pravá

A jak bys v při tomhle systému řešil jízdní řád a návaznost spojů? Na delších trasách by se dojezdový čas z konečné na konečnou mohl lišit i o desítky minut.

0/0
16.11.2011 19:05

Leinad

Re: PID levá ruka neví co dělá pravá

1) Existuje pravděpodobnost a průměr, celkem pochybuji o spoji, který by projel celou trasu bez zastavení. Pokud takových znáte více, nejsou to dotované vzduchovoziče bez účelu?

2) Říkám, že čekání na pravidelný odjezd nebo garantovaný přestup může být postačující podmínkou k zastavení.

0/0
16.11.2011 19:20

Nahlas se ti směju 2

Re: PID levá ruka neví co dělá pravá

1) Existuje a může mít veliký rozptyl. O projetí celé trasy bez zastavení jsem nenapsal ani slovo.

2) Aha. Takže bus by zastavoval jen na tlačítko, ale taky tehdy, kdy nikdo tlačítko nezmáčkne, ale bus musí stejně na zastávce zastavit, aby počkal na čas odjezdu. Hm, to má logiku ;-D.

0/0
16.11.2011 19:25

Leinad

Re: PID levá ruka neví co dělá pravá

1) Tak čím je rozptyl způsoben, když ne projetím celé trasy, ale přitom je způsoben nízkou/vysokou přepravní poptávkou? Opravdu je účelem zastávek zvyšování pravidelnosti provozu? 

2) No a ne? ;-D Co na tom, že pro řidiče platí něco jiného, než pro vystupující cestující (počkej na nástupující/signalizuj žádost o výstup) - možnost vyrušení zpoždění, ... při čekání na odjezd u většiny spojů zkrácení jízdních dob...

0/0
16.11.2011 20:19

Nahlas se ti směju 2

Re: PID levá ruka neví co dělá pravá

1) Rozptyl není způsoben projetím trasy, jak se mylně domníváš, ale provozem a počtem lidí. A ke druhé otázce: Ne, nic takového jsem nenapsal.

2) No jen že tvůj návrh ve skutečnosti nebude mít žádný reálný přínos.

.

Ale zkus své geniální myšlenky prodat DPP, urvou ti za ně ruce ;-D;-D.

0/0
16.11.2011 22:50

Leinad

Re: PID levá ruka neví co dělá pravá

1) Nicméně i kdyby zastávky na znamení nebyly, tak existuje rozptyl podle přepravní poptávky také. Aby se ten zvýšil, muselo by dojít k projetí zastávky. Projela-li by se jedna zastávka a na druhé by již někdo vystupoval/nastupoval, nebylo by čekání na pravidelný odjezd moc dlouhé. 

2) Skutečný přínos by byl, že by byrokrati ROPIDu měli o úkol míň - nemuseli by určovat, které zastávky jsou na znamení v noci, o víkendu, pro jmenované linky linky, na znamení některá z nástupišť nějakého terminálu/nádraží, v noci nebo o víkendu ale ne obojí zároveň, pro SORy, na znamení pro Karosy/Iveca, přes den.... - a různé kombinace mezi tím. Snížil by se počet zbytečných zastavení.

0/0
17.11.2011 9:18

Leinad

Re: PID levá ruka neví co dělá pravá

1) Co to znamená platný JŘ? Nutnost čekat na pravidelný odjezd(noční busy též na zpožděné spoje při garantovaném přestupu) by zůstala. Chtěl bys zrušit čekání při navazujících spojích a delším intervalu nebo zakázat řidičům mít zpoždění? Prodloužit jízdní doby tak, aby zpoždění neměl žádný spoj?

2) Já v tom přímý rozpor nevidím. Mluvím o snížení počtu zbytečných zastavení, ne o vynulování.

0/0
17.11.2011 10:04





Najdete na iDNES.cz