Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přestavba dálnice by nejspíše způsobila kolaps dopravy v Ostravě

Rekonstrukce velmi frekventovaných Svinovských mostů a fotbalové evropské mistrovství v sousedním Polsku. To jsou dvě velké komplikace bránící rozsáhlé opravě zánovní dálnice D1 u Ostravy. Šlendrián panující při stavbě dálnice, kvůli kterému se vozovka začala vzdouvat, se může obyvatelům Ostravy ještě hodně vymstít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karensky

Zpoplatněná dálnice ve městě

Obecně se pozapomnělo na jeden fakt. Dálnice je zatím zpoplatněna i na území města což není rozhodně standartní. Obyvatelé Prahy i Brna nemusí platit za užívání dálnice ve městě, ostatně toto řešení je běžné i v Evropě.

 Zde se podařilo městu vyřídit aspoň časově omezenou vyjímku. Nicméně o zrušení povinnosti platit si dálniční známku jen kvůli pár km ve městě se nemluví...Za známky získá stát pár korun díky tomuto nesmyslnému nařízení, ale Ostrava trpí dopravou která by mohla být aspoň z části odkloněna na dálnici.

 Ale v této zemi jsme asi zvyklí na ledacos a vedení města a kraje se pokusilo zajistit změnu, nevyšlo to a více se to asi řešit nebude. Já známku mám, jezdím často, ale znám dost lidí kteří by si známku museli zakoupit jen kvůli několika málo km při jízdách po městě a to neudělají.

ČESKÁ REPUBLIKO opravdu potřebuješ mít zpoplatněnou dálnici uprostřed města, dusit tak Ostravu a jít proti obecným trendům? Je to při nejmenším diskriminační vůči Ostravanům..

0/0
22.11.2011 18:47

Dukátštan

poznámka

Přivaděč Bílovec z dálnice je taky na zavření pár darebáků.Asi nějaký projektant z pomocné školy.!

0/0
17.11.2011 14:07

zase smazaný

Není mi jasné.

Kdo prováděl stavební dozor. Ihned do lochu!!!!!

0/0
17.11.2011 13:06

x.time

problem nebude

po dalnici jezdi par aut. Rozhodne se nejezdi po dalnici z OV Poruby do centra. Mezi Rudnou a Bohumínem projede pár aut za den. Vetsinou se na dalnici najizdi na rudne a jede se na jih na Brno tam uz je vetsi provoz

0/0
16.11.2011 10:32

Lord Helma

Re: problem nebude

Zkus si pozorně přečíst článek, problém není současný provoz na dálnici, ale ta hrůza, která se tam přesune z opravovaných svinovských mostů, 20-30 tisíc aut denně. Kudy pojedou? Dálnice zavřená a další možností je už teď přecpaná Rudná, nic víc. Průjezd přes Polanku a Bělou nepočítám, to je místní úzká komunikace, navíc ne zrovna vhodná směrově pro objížďku Svinova. A další možnost je pak až přes Plesnou a Děhylov, taky nic moc, zvlášť serpentiny v děhylovském kopci je chuťovka. Nějak se nepodařilo dostavět propojku mezi 7. porubským obvodem a Marianskohorskou, který by ten problém vyřešil. A mimochodem, Mariánskohorská nikde nekřižuje dálnici, jsou na ní pouze kruhové mimourovňové křižovatky na dálniční přivaděče (2 kousky).

+1/0
16.11.2011 10:45

Prase Pašík

Re: problem nebude

To, že tam nejezdíte vy, neznamená, že tam není provoz. Stále více lidí jezdí z Poruby do centra po dálnici a pak po spojce v trase bývalé Cihelní ke křižovatce u býv. zimáku Kotase a pak po Českobratrské do centra, je to nesrovnatelně rychlejší a jednodušší než po Opavské a Mariánskohorské, o 28. října ani nemluvím. Navíc úsek Rudná - Přívoz nebude v době rekonstrukce Svinovských mostů zpoplatněn.

0/0
16.11.2011 10:53

l.g

Moc to nechápu

Na dálnici Ostrava čekala 30 let a všichni to ve zdraví přežili. Teď když dálnice je a má se na chvíli zavřít to je najednou neřešitelný problém... 8-o

0/0
16.11.2011 10:11

barnaked

Re: Moc to nechápu

Ano, cekala, ale nikdy v POlsku nebylo ME ve fotbale, nebyla tady takova kamionova doprava, a hlavne neopravovaly se Svinovske mosty. Kdyz nebyly jezdilo se jinou v podstate soubeznou trasou. ALe to je uz skoro 30 let. A nestavel se obchvat FM

0/0
16.11.2011 10:15

Lord Helma

Re: Moc to nechápu

Vrať se zpátky do rezervace a neoxiduj.

0/0
16.11.2011 10:35

holkazdaleka1

v ostrave jezdi auta?

;-O;-D

0/0
15.11.2011 22:36

sincos

Re: v ostrave jezdi auta?

Na prokrvení cév v mozku je Ginko Biloba.

0/0
16.11.2011 7:43

NATTER

Re: v ostrave jezdi auta?

Nejezdí , nás už jenom nosí na rukou.;-)

+2/0
16.11.2011 8:15

Rado 71

Re: v ostrave jezdi auta?

Chápu,vychovávaly tě gorily,zkus se zapojit do života a hodně se ptej ;-D

0/0
16.11.2011 9:51

Prase Pašík

Zřejmě velmi kvalitní stavební a autorský dohled

ze strany investora a projektanta. Chtěl bych vidět ty zápisy ve stavebních denících, když ještě doteď ležela realizační dokumentace u dodavatele.

Mimochodem - dodavatel. Eurovia. Výmluva na subdodavatele stejně jako u mostu ve Studénce. (Kde se mimochodem zavázali, že subdodávky nebudou činit více než 1,5% finančního objemu stavby). Zdá se, že celkem slušný oddíl.

Paní Klasnová si může honit triko s novelou zákona o veřejných zakázkách třeba do konce volebního období. co z toho, když si pak dodavatel za ty vysoutěžené prachy dělá na stavbě, co mu napadne.

+2/0
15.11.2011 22:33

Lokýt

...by nejspíše způsobila kolaps dopravy...

No tak nezpůsobila by kolaps dopravy, způsobila by kolaps SILNIČNÍ dopravy...

0/0
15.11.2011 22:28

wr42

Re: ...by nejspíše způsobila kolaps dopravy...

Zatimco tramvaje budou plynule levitovat nad rozebranymi mosty?

0/0
16.11.2011 11:02

Lokýt

Re: ...by nejspíše způsobila kolaps dopravy...

Rekonstrukce Svinovských mostů není součást přestavby dálnice.

0/0
16.11.2011 13:02

wr42

Re: ...by nejspíše způsobila kolaps dopravy...

To si delas srandu??? Na jare ma zacit rekonstrukce dvojmosti. To jako cekas, ze stihne Eurovia v prosinci, lednu a unoru prekopat? Miluju diskutery, kteri diskutuji o clanku, ktery evidentne necetli.

0/0
16.11.2011 18:38

Lokýt

Re: ...by nejspíše způsobila kolaps dopravy...

Ano, na jaře má začít přestavba dvojmostí. Dlouho plánovaná a nijak nesouvisející s reklamací dálnice.

Tramvajky přes rozkopané mosty jezdit nebudou, ale to bude způsobené přestavbou mostů, ne dálniční reklamací.

0/0
16.11.2011 22:23

Tenzulice

Nejlepší řešení

by bylo postavit vedle druhou dálnici. Samozřejmě také na odpadcích. A zatím co by se jedna dálnice opravovala, druhá by se používala. A pak by se opravovala ta druhá, zatím co by se používala ta první. A stále dokola. Samozřejmě na náklady státu.

0/0
15.11.2011 21:30

cettiacetti

Re: Nejlepší řešení

Vítězný projekt ;-D;-D;-D

0/0
15.11.2011 23:40

Černý lord

No ty chytrej,

ještě omlouvej, proč se ten šlendrián nemá opravit. Ano, ať ho neopraví - ale pak tu dálnici pěkně zacáluj ze svého. Darebáku!!!!!!!

Ptám se: "Kolik ti zaplatili, abys takhle blbě kvákal". Kdo chce na fotbal, tak si pár kilometrů pojede navíc, svět se nezboří. A kdo nechce cestovat, tak ať si zapne televizi nebo ať jde do sportbaru. Tam alespoň nedostanou po hubě od polských "fanoušků" (rowdies).

0/0
15.11.2011 19:08

Mitas24

Re: No ty chytrej,

Tady zase někdo nečetl pořádně nebo už mu to večer nemyslí. Jde o to, že nemůže probíhat souběžně oprava dálnice i rekonstrukce Svinovských mostů. Pokud situaci neznáš, tak o tom nemel. Nikde tam není zmínka, že by se dálnice opravovat neměla, ale NE PŘÍŠTÍ ROK, prostě doprava by to nezvládla a Svinovské mosty už jsou nasmlouvané a nafinancované.

0/0
15.11.2011 19:24

Černý lord

Re: No ty chytrej,

JJJJ, tůdle.

Firma co to tak hezky postavila se pěkně vytuneluje, majetek se převede do nové a zůstane prázdná obálka. A reklamace? Firma mající jen své jméno to asi těžko opraví. Suma sumárum vlk se nažere a koza zůstane celá. Jenže příští rok firma má zakázky a má z čeho platit reklamaci. A až jí dojdou kačky, máme majetek. No a co, tak to firmu položí. Taková nestojí za existenci. Zpackaná dálnice, spadlej most, a kdoví co ještě. Hlavně že hrabe pod sebe a kašle na kvalitu práce. Pokud by dělala pro soukromníky, dávno padla. Ale erár - to je jiné kafe. Z cizího krev neteče.

0/0
15.11.2011 21:56

flames828

Re: No ty chytrej,

No, ale dálnici stavěla Eurovia, jinými slovy Vinci, což je mamut, pro který jsou penize za tu dálnici relativní drobák.

0/0
16.11.2011 8:08

pakostič

Re: No ty chytrej,

Společnost EUROVIA CS, a. s., dříve Stavby silnic a železnic, a. s., patří k nejvýznamnějším stavebním firmám v České republice a je jedničkou v oblasti dopravního stavitelství. Stavíme na svých bohatých zkušenostech, špičkovém technologickém zázemí a výkonnosti regionálních závodů, dceřiných společností a jedné filiálce PPP. Skupina je organizována do šesti oblastí na území České a Slovenské republiky. (EUROVIA o sobě)

0/0
16.11.2011 10:50

ladas007

Bodejť by nevyužívaly R48

to byla vždy hlavní cesta do Polska. Bohužel dohady kolem obchvatu Frýdku-Místku nahrály těm, kterým vyhovovalo ostavit dálnici na Ostravu, která nikam dál nevede a teď se staví dálnice přes FM na Polsko. Kdo se podívá na mapu, tak mí vě dálnice vedle sebe je na naši republiku trochu přepych. Ale aspoň se po těchto zkušenostech postaví kvalitní dálnice tam, kde měla být.

0/0
15.11.2011 19:02

VIP.PIV

Re: Bodejť by nevyužívaly R48

To bude tím, že centrum MS kraje je Ostrava a ne Frýdek-Místek, jak některým nedošlo. Chyba byla R48 ne D47. To bylo už jen napravení blbého rozhodnutí z minulosti. Dovede si někdo představit, že by třeba místo do Prahy vedly všechny naše R a D třeba do Berouna?

0/0
15.11.2011 19:15

Jdeto

Re: Bodejť by nevyužívaly R48

A co tím básník chtěl říci? Víš kolik aut jezdí ve směru FM ? Docela si troufnu říci, že jich bude minimálně stejně jako po neslavné dálnici na Ostravu. Já si myslím, že dálnice se staví tam kde se potřebuje a ne tam kde je krajské město. Navíc na FM nevede dálnice, pokud ti to nedošlo.

0/0
15.11.2011 19:28

ladas007

Re: Bodejť by nevyužívaly R48

tady nejde o to, kde to vde, je o z historického hlediska a v Polsku to navazuje n cestu na Krakov. Vůbec tu nejd o FM, ale o to, jak se tady rozhoduje a staví někdy i nesmyslně. Že by řebíčkovna?

0/0
15.11.2011 19:35

dd25

Re: Bodejť by nevyužívaly R48

a Ostrava se napojuje na Katovice, co dalsiho tam mas?

0/0
16.11.2011 10:06

Petr Lístek

Re: Bodejť by nevyužívaly R48

Povíme si na začátku léta - v tu dobu by měla být dostavěna komplet D47 včetně polského navazujícícho úseku a to skrz celou Gliwicko-katowickou aglomeraci az po Pyrzowické letiště. V ten moment očekávám nárůst dopravy skokově v řádu desítek procent a stará semaforová "polská dálnice" přes Bielsko-Biala se může jít zahrabat.

0/0
15.11.2011 20:15

Výstřik do tmy VII.

No hlavne nehledejte duvody, proc to udelat polovicate!

I kdyby se melo z olomouce do polska jezdit pres nachod, tak prekopat z gruntu!

0/0
15.11.2011 17:45

bloud-velbloud

Re: No hlavne nehledejte duvody, proc to udelat polovicate!

R^

0/0
15.11.2011 18:58

Danny_Kay

Re: No hlavne nehledejte duvody, proc to udelat polovicate!

presne

0/0
15.11.2011 19:35





Najdete na iDNES.cz