Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smog v 80. letech vyhnal lidi do ulic, nejhorší prach se ani neměřil

Poslední týdny dusí Česko prach, před dvaceti lety to byl hlavně oxid siřičitý. Přesto je dnes znečištění mnohem nižší. Nebezpečné prachové částice menší než deset mikrometrů se navíc v 80. a 90. letech vůbec neměřily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Smradlavej čmoud z komína

to je panečku PROPAGANDIČKA

v TOMTO roce byly překročeny limity znečištění, ale iGOEBBELS musí dát do titulku 80. léta, aby se odpoutala pozornost od DNEŠNÍCH problémů

a jistě na tom (možná) nižším znečištění má podíl i to, že se ZLIKVIDOVALA většina našeho průmyslu

k VAŠEMU znečištění ještě musíte PŘIČÍST to, které vzniká dovozem a výrobou  vašich krámů např. v ČÍNĚ

0/0
17.12.2011 23:10

Menetekel

Takže přestat kouřit je vlastně blbost

R^

0/0
14.11.2011 20:43

Vhelsing3

Re: Takže přestat kouřit je vlastně blbost

;-D;-D;-DR^

0/0
14.11.2011 22:24

Smradlavej čmoud z komína

Re: Takže přestat kouřit je vlastně blbost

trestat vrahy je tedy taky blbost, když mnohem víc lidí zemře na něco jiného

0/0
17.12.2011 22:31

Jdeto

pro Nahlas se ti směju 2

Z hlediska rodinného rozpočtu je koupě auta investice a je jedno, jestli tomu chceš říkat spotřební zboží. Dle tebe se za něj asi takto neplatí? Pokud budu počítat náklady na 1 km cesty do práce a auto už mi několik let nesmyslně stojí v garáži a začnu ho na toto používat a při výpočtu mi vyjde, že náklady spojené s cestou do práce (započten servis, pohonné hmoty, pneumatiky) mne vyjde levněji, než když platím autobus, vlak, tak je to z hlediska mého rozpočtu úspora. Nebo mi chceš tvrdit, že když já projezdím do práce takto ročně cca 7 tisíc za sebe (jezdíme v 3 lidech), tak je to více, než 15400 Kč za autobus (cesta tam a zpět 45 km) pro jednoho? Auto už jsem zaplatil dávno a pokud mi bude stát v garáži, nic mi nepřináší.

0/0
14.11.2011 20:25

Menetekel

Re: pro Nahlas se ti směju 2

to přece víme všichni. Ale je tu jedna podmínka. Auťák musí mít levné ND i provozní náplně. Je sice vhodný pouze na kratší cesty (z důvodu nepohodlí) ale zato nejste závislí na časech odjezdu hromadné dopravy a ušetříte mnohdy i desítky minut cestování. osobně tedy nevidím důvod zbavovat se staršího a na údržbu nenákladného auta s nízkou spotřebou jen proto, že soused má novýho Forda. To si nechám ten svůj "vrak" raději předělat na plyn. Doba si žádá šetření, takže akce minulých let typu "jezdi ekologicky i když dráž" nejsou dnes zrovna in.

0/0
14.11.2011 20:34

Jdeto

Re: pro Nahlas se ti směju 2

Tohle auto mám cca 10 let, každý rok jezdím do servisu a stojí mě v průměru cca 3000 Kč. Neměl jsem nikdy žádnou závadu, mimo běžného opotřebení. Ten pro koho to bylo určeno to viděl jinak, ten se snažil vše přepočítávat i s cenou auta. Z jeho pohledu je levnější mít auto v garáži a jezdit hromadnou dopravou do práce.

0/0
14.11.2011 20:43

blebleson

Re: pro Nahlas se ti směju 2

Sorry, že se vám vkládám do diskuze. Ale kdy ono mě to tak nějak prostě nedá.. :-P

Autobus, vlak a další veřejné hromadné prostředky versus osobní auto, to je jennom otázkou životního stylu. Já, než se mě stal úraz, tak jsem své vlastní auto vůbec neměl, měl jsem přidělené služební, které jsem ale využíval minimálně, vlastně jsem to nepotřeboval. Jezdil jsem jen hromadnými prostředky a musím říct, že jsem se tím vůbec nijak necítil omezován. Jen bylo třeba tomu přuizpůsobil životní styl - vědět co kdy kam jezdí, chodit včas na nádraží apod. výhodou zase bylo, že jsem se ve vlaku či autobude mohl věnovat čemu jsem chtěl nebo potřeboval. Fakt, že jsem se nemusel věnovat řízení, jsem hodnotil velmi vysoko. V té době jsem nežil v ČR a měl  jsem vždy koupenou roční permanentku, která mě (až na pár vyjímek) umožňovala používat všechny vlaky, autobusy, tramvaje, lodě....po celý rok v celém státě. Mělo to něco do sebe, pak ale bohužel přišel úraz a auto začalo být mým partnerem z donucení. :-P

0/0
14.11.2011 20:39

Menetekel

Re: pro Nahlas se ti směju 2

párkrát musí být člověk v práci dýl a brzy ho to přejde, čekat na vymrzlým nádraží. Šetří se všude ;-)

0/0
14.11.2011 20:42

blebleson

Re: pro Nahlas se ti směju 2

Ano. To se mě taky občas stalo. To jsem pak řešil taxíkem. Bylo to tak zřídka, že to neznamenalo žádnou větší vinanční zátěž. Navíc bych to možná dokázal dostat zpět, kdybych to účetní předložil k proplacení - je ale fakt, že, jsem to nikdy nezkusil, takže to nevím jistě.

Párkrát jsem taky přespal v práci, protože jsem zjistil, že už to nemá cenu, jít domů, ale ani tohle se nestávalo tak často, aby ch to bral jako problém.:-P

0/0
14.11.2011 20:46

Jdeto

Re: pro Nahlas se ti směju 2

Člověče, no toto. Mého zaměstnavatele nezajímá jak se dostanu do práce ani z práce, občas se stává, že musím v práci zůstat nepředpokládaně déle a pokud nechci nějakou hodinu čekat na spoj, tak je lepší to auto.

0/0
14.11.2011 20:54

blebleson

Re: pro Nahlas se ti směju 2

1. Je to otázkou domluvy mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Možná, že jsem jen měl štěstí na uznalé zaměstnavatele. Tohle nedokážu posoudit. Na tolik se ve vztazích "zaměstnancec-zaměstnavatel" neorientuji.

2. Nežil jsem v Ćesku, ale na zaběhnutém západě, kde je, jak jsem si všimnul, přece jen vzájemná úcta mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem na o něco vyšší úrovni než je u nás v Ćesku. - Ale jak už jsem zmínil. Možná, že jsem jen vždy kápnul na uznalého zaměstnavatele. Je faktem, že můj zaměstnavatel s takovými věcmi zpravidla nedělal problémy. Na druhé straně já jsem se ale zase nesnažil ždímat každý drobas za každou cenu. Nezkoušel jsem, kde jsou hranice toho, co si můžu dovolit.:-P

0/0
14.11.2011 21:00

Jdeto

Re: pro Nahlas se ti směju 2

Ale úsměv na konci by byl lepší. Tady se přispívá u některých firem, ale jen na dopravu autobusy, které si firma "najala", jinak smůla.

0/0
14.11.2011 21:06

Smradlavej čmoud z komína

Re: pro Nahlas se ti směju 2

ale to víme všichni, že nemalá část zaměstnavatelů jsou bezohlední nenažranci

- hlavně otroci makejte a potom si klidně shnijte na ulici...

0/0
17.12.2011 22:37

Jdeto

Re: pro Nahlas se ti směju 2

Je tady ještě jeden aspekt, ráno spím o 45 minut déle, než když bych jel autobusem a z práce je to obdobné, tam ztrácím na příjezdu hodinu. Pohodlí je lepší v autě, v autobuse se i sem tam stojí.

0/0
14.11.2011 20:47

blebleson

Re: pro Nahlas se ti směju 2

No já nevím. Ono asi hodně záleží na tom kde konkrétně pracujete - odkud a kam jezdíte, protože ucpaná centra evropských historických měst, kdy se během dopravních špiček pomaličku plazíte od semaforu k semaforu a dýcháte smog, který je všude kolem vás z ostatních aut (filtr klimatizace ty nečistoty opravdu moc nevychytá).....to je dle mého skromného názoru zábava leda tak pro masochisty.:-P

0/0
14.11.2011 20:54

Jdeto

Re: pro Nahlas se ti směju 2

Velké města v cestě nejsou, nestojím na každém rohu na zastávce jako autobus a nezajíždím si jako autobus, abych byl maximálně vytížený.

0/0
14.11.2011 21:12

Teletabis

Na vině jsou solární články

Na jejich výrobu se potřebuje víc energie, než v budoucnu vyrobí. To samé úsporné žárovky, než co ušetří. A na jejich pozdější ekolikvidaci!!!!

0/0
14.11.2011 20:24

Menetekel

Re: Na vině jsou solární články

úsporná žárovka vytáhne peníze z kapsy hned, obyčejná až za dlouhou dobu;-)

0/0
14.11.2011 20:27

Teletabis

Re: Na vině jsou solární články

Jo, ale já tu mluvím o energetické náročnosti na její výrobu a likvidaci.

0/0
14.11.2011 20:30

Menetekel

Re: Na vině jsou solární články

nevím jak ty, ale já je hážu normálně do popelnice :-)

0/0
14.11.2011 20:36

Smradlavej čmoud z komína

Re: Na vině jsou solární články

nevim kam jste na ten NESMYSL o solárním článku přišel, to možná platilo před desítkami let, když se ještě moc nevyráběly, nebo ho někdo ZAPOMNĚL VYBALIT Z KRABICE když to měřil

0/0
17.12.2011 22:41

zizií

A vo tom to je....!!!

článek vám říká asi toto...aby jste se nepotenovali....držte ústa a krok....komoši byli horší...my jsme lidumilové....takmatejte a držte hu..

0/0
14.11.2011 20:23

blebleson

Mimochodem, mám diesel, který splňuje eko normu EURO3 nebo 4

prý to má být velmi ekologický motor.

Když ale prudce sešlápnu plyn, takže otáčky motoru vyletí (navíc protože to je automat, tak i převodovka podřadí), tak ve zpětném zrcátku vidím docela hustý a velký oblak černého dýmu, který vytvořím - tento efekt to dělá jen chviličku, ale když ho to udělá, tak to vážně stojí za to. Pokud plyn přidávám pomalu, s citem, tak to nedělá. Vždycky si říkám že mám pěknou plečku, když to takhle dokáže hulit.:-P

TUV testama to prochází vždy poctivě a s rezervou.

Netušíte čím to může být?

0/0
14.11.2011 20:21

sdsa

Re: Mimochodem, mám diesel, který splňuje eko normu EURO3 nebo 4

muselo by to byt EURO 5. pak by mel i filtr pevnych castic.

To je bohuzel normalni u dieselu, zeto kouri pri plne akcerelaci jak kamna, konecne test emisi se dela ve stabilnich otackach, kdy to kouri podstatne min.

Holt EU toto neresila.Vsa taky zelenou plaketu ziskate pouze s dieselem EURO 5.

Srovnatelne emise s dieselem euro5 ma jiz benzin euro2 :)

0/0
14.11.2011 21:03

Lvy

Re: Mimochodem, mám diesel, který splňuje eko normu EURO3 nebo 4

To je jednoduché, jednak to nemá filtr pevných částic a pak je taky problém mezi volantem a sedačkou (řidič) a taky problém mezi motorem a koly (automatická převodovka. Jinými slovy takhle se nejezdí a automat je prostě pořád neštěstí...

0/0
15.11.2011 17:27

RadinC4

myslím že velkou zásluhu na tomto stavu

mají i ekoteroristi, jim za to velkou měrou můžeme poděkovat ;-O;-O RvRv Sice mi tady krásně praskají krbový kamna ale na stropě mi vysí el, přímotopy které jsem už 3 roky nepustil Rv

0/0
14.11.2011 20:16

kunta_kinte - protistatni zivel

Ja bych smog

zakazal nebo zdanil. To vzdy pomuze.

0/0
14.11.2011 20:15

BMG

Re: Ja bych smog

Nechci být špatný prorok, ale mám pocit, že spotřební daň na uhlí je jen otázka času.:-P

0/0
14.11.2011 20:20

Menetekel

Když nad tím tak přemýšlím

je určitě lepší jezdit ekologickými prostředky jsko je vlak nebo tramvaj. A ten humus z tepelných elektráren ať si užijou v severních Čechách. Protože nadprodukci "ekologičtější" elektřiny z atomových elektráren je lepší za draho vyvážet do zahraničí aby zbylo na milionové platy a zhodnocení akcií pro manažery ČEZu a vládní úředníky[>-]R^

0/0
14.11.2011 20:12

BMG

Re: Když nad tím tak přemýšlím

13. důchod z divident ČEZu.;-D Myslím, že v této zemi nenajdete politika, který by dobrovolně snížil výnos akcií ČEZ. Alebo  jste pro další zvýšení DPH, třeba na 25%, aby se případný výpadek ČEZ vyrovnal?

0/0
14.11.2011 20:17

Menetekel

Re: Když nad tím tak přemýšlím

asi by si měli najít jiný "zdroj" který snáší zlatá vejce ;-)

0/0
14.11.2011 20:26

BMG

Re: Když nad tím tak přemýšlím

Vzhledem k energetické politice významných evropských zemí to spíš vypadá, že zlatá vajíčka budou kynout a chuť si hledat jinou slepičku slábnout.

0/0
14.11.2011 20:32

Menetekel

Re: Když nad tím tak přemýšlím

pak je zde ještě jedna možnost - opak evoluce :-)

0/0
14.11.2011 20:35

pražskej vidlák

V Brně je smog neviditelný!!!

Celý rok je vidět Slunce i Měsíc ... pokud je roztaženo.

0/0
14.11.2011 20:02

Huckelberry Švédd 6

Re: V Brně je smog neviditelný!!!

... no, pokud je roztaženo, Slunce ani Měsíc mě nezajímají ;-)

0/0
14.11.2011 20:04

Menetekel

Re: V Brně je smog neviditelný!!!

když ono roztaženo je jenom v noci. A to ještě někdy....:-)

0/0
14.11.2011 20:38

blebleson

Proč nenosíte plynové masky?

Vždyť kvalitních plynových masek je dnes tak velký výběr a mohou být vybaveny filtry proti všem možným chemickým látkám!

http://www.inzep.cz/ochrana-dychacich-cest/celooblicejove-masky/

R^:-)

0/0
14.11.2011 20:01

Jirka1938

V ceskem tisku

je to KYSLICNIK siricity. Autore, naucte se ceske chemicke nazvoslovi, jinak se profesor Votocek otoci v hrobu.

+1/0
14.11.2011 19:55

Dusan321

Re: V ceskem tisku

Tady nekdo zaspal poslednich tricet let vyvoje v chemickem nazvoslovi. ;-D

+3/0
14.11.2011 19:57

Huckelberry Švédd 6

Re: V ceskem tisku

myslím, že oxid je dostatečně srozumitelné české slovo, stejně jako třeba facebook nebo internet  ;-D

0/0
14.11.2011 20:00

Dusan321

Re: V ceskem tisku

Hlavne uz nejakych tricet let je jedine spravne.

0/0
14.11.2011 20:01

Vašek Koníček

Re: V ceskem tisku

jo, staré dobré časy na obecné škole, ale už jsme se posunuli krapet jinde. Jak píší kolegové, už před 30 lety nás učili oxid.

0/0
14.11.2011 20:05

Huckelberry Švédd 6

mno ... není to tak dávno, co tu spostu lidí kvičelo, že ...

tuším anglický dokument o tragickém ovzduší v Ostravě lže a že v Ostravě ( a okolí ) přece žádný smog NENÍ !!! :-/

0/0
14.11.2011 19:55

ocho

Re: mno ... není to tak dávno, co tu spostu lidí kvičelo, že ...

Tak to řečeno nebylo,že není.Tak zas nelži.!!

0/0
14.11.2011 20:05

Huckelberry Švédd 6

Re: mno ... není to tak dávno, co tu spostu lidí kvičelo, že ...

no dobře ... tak že trošku je, ale je to v pohodě ;-D

0/0
14.11.2011 20:12

blebleson

Smogové znečištění bylo jedním z důležitých impulsů,

které v roce 1989 přispěly k pádu socialismu u nás v Československu.

Pökud si vzpomínám správně, tak pan Havel v dobách sametové revoluce na veřejných shromážděních sliboval, že nová doba ssebou přinese čistý vzduch a zdravou přírodu.

+1/0
14.11.2011 19:51

Oerteplur

Re: Smogové znečištění bylo jedním z důležitých impulsů,

a odjel na operaci nádoru na plicích do RakousR^

0/0
14.11.2011 19:53

kajak v zakoně

Re: Smogové znečištění bylo jedním z důležitých impulsů,

ty bys s tim jel do rumunska...?8-o

0/0
14.11.2011 19:55

Menetekel

Re: Smogové znečištění bylo jedním z důležitých impulsů,

otázka je, z čeho bych to měl. Na následky hulení jsou lepší Rakušáci.

0/0
14.11.2011 20:39





Najdete na iDNES.cz