Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trest za vlakovou tragédii ve Studénce může padnout až za několik let

Rozsudek nad obžalovanými, kteří stojí před soudem kvůli zřícení mostu před rychlík ve Studénce v srpna 2008, zůstává v nedohlednu. Soudce se chystá další líčení odročit na březen. Někteří advokáti obžalovaných už nyní předvídají, že se jednání potáhne dokonce několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miroslav Zikmund

nehoda bez viníka

Dne 31.3.1988 došlo v železniční stanici Praha-Hostivař, resp. na trati mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice k nehodě > najetí osobního vlaku 9114 na konec nákladního vlaku, který zastavil na trati poté, co strojvedoucí tohoto vlaku zjistil, že jede na nesprávnou trať.

Při nehodě byli usmrceni dva cestující, 16 zraněno, strojvedoucí osobního vlaku i s pomocníkem strojvedoucího byli pouze zraněni.

Za viníka označila tehdejší Obvodní prokuratura pro Prahu 2 strojvedoucího nákladního vlaku a podala obžalobu pro trestný čin obecného ohrožení (porušení předpisů), ačkoli tento strojvedoucí měl v ruce pravomocný rozsudek okresního soudu v Ústí nad Orlicí, který v pracovně právním sporu konstatoval, že se porušení předpisů, za něž byl žalován v Praze, nedopustil. Po více než 4 letech od nehody byl v roce 1992 při opakovaném líčení u Městského soudu v Praze zproštěn obžaloby.

Z hlediska paní SPRAVEDLNOSTI neměla tato nehoda viníka ...

0/0
11.11.2011 10:00

František.Sokol

Spravedlnost po česku.

Soudit se to bude tak dlouho, až to kdosi z poškozených anebo pozůstalých, či rodinných příslušníků vystřílí, tak jako ten v Kunovicích a nebude koho soudit, potom se to uzavře a bude se o tom psát ještě týden na iDnesu.

+1/0
10.11.2011 18:30

nms

Klasika

Protáhneme soud do té doby než vyskáčou jiné aféry a média se nebudou případem tolik zabývat dáme do spisu několik protiřečících si posudků a ve finále odsoudíme strojvedoucího protože mohl zatáhnout za rychlobrzdu o vteřinu dřív a tím by možná zachránil 1 život .Proč by jsme soudili hlavní viníky kteří proto aby ušetřili či si ulehčili práci toto způsobili těm dáme maximálně jako firmě nějakou směšnou pokutu kterou stejně nezaplatíRv

+1/0
10.11.2011 16:57

Já, Claudius

Pořád vidím někde hlavního viníka

Kdo připustil, aby místem stavby jezdily vlaky plnou rychlostí?

0/0
10.11.2011 16:11

mamsrb

Zástupný problém.

Kdyby most nespadl nic by se nestalo. Zhotovitel měl možnost požádat ČD aby v době posunu zajistili úplnou výluku. Vše je odpovědnost zhotovitele.

0/0
10.11.2011 23:10

Achille Volfoni

Re: Zástupný problém.

nikdo na takové trati výluku nepovolí....Po té trati jezdí mezinárodní rychlíky.Nedovedu si představit,ten zmatek kdy by ve Studénce zastavil rychlík z Varšavy,davy lidí by se i se zavazadly přesunuly do přistavěných autobusů,které by vyrazily směr Suchdol nad Odrou....Za pár minut třeba Pendolino,opět dav lidí......+ další a další rychlíky v obou směrech.....Krok ke kolapsu v dopravě na Novojičínsku a neuvěřitelné náklady.

Měla tam být snížená rychlost na minimum.

0/0
11.11.2011 7:41

M.ZIKMUND

Re: Zástupný problém.

Ale povolí.

Hluboce se mýlíte. Na rakouské jednokolejné trati v úseku Landeck-Zams - Bludenz (Arlbergbahn) jezdí mezistátní vlaky Wien - Zürich. V případě nutných prací, které nelze dělat ve vlakových přestávkách nebo v noci  (volné "okno" asi tak na 3 hodiny) se v uvedeném úseku nahrazují i čtrnáctivozové soupravy RailJet AUTOBUSEM. Cestující si prostě vystoupí, přesunou se do autobusů, pak se zhruba hodinku svezou Arlberským tunelem  a pak si zase nastoupí do autobusu. Pouze čtyři noční vlaky kategorie EuroNight jezdí odklonem přes Mnichov - Lindau - Bregenz s jedno až dvouhodinovým zpožděním ...

Takže to jde. Jenže INVESTOR chtěl ušetřit, no tak zkrátka ušetřil.

O výluku se nežádají České dráhy a.s., ale provozovatel dráhy, státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC s.o.).

Podobně se ve Francii nahrazují mezistátní vlaky například na trase Lyon - Geneve.

0/0
11.11.2011 10:57

oob

Novináři

Tak panu Otipkovi po půl roce docvaklo, co bylo očividné již při prvním týdnu přelíčení. Gratuluji, je to pokrok od jeho minulých článků, ve kterých běžně citoval různá obvinění, která byla mnohdy ještě tentýž den obhajobou vyvrácena.

0/0
10.11.2011 15:59

proost

Průběh líčení

Takže jestli jsem to správně pochopil... Je třeba všechno důkladně natáhnout o několik let, potom advokáti prokážou, že některé výpovědi nejsou kvůli detailům úplně v pořádku, při nových výpovědích svědků prokážou, že už si na všechno přesně nepamatují a tudíž jejich výpovědi jsou nerelevantní a věc bude odložena, přičemž nikdo nebude potrestán. Jo snad ještě tak ten roboš, co tam brousil ty koleje - třeba udělal moc velké vibrace, nebo zajel bruskou bez povolení moc hluboko. Jinak to podle mně skončit nemůže. No a advokáti? Aby nespolupracovali - ti jsou vysmátí už teď - takovýhle kšeft se jim dlouho nenaskytne, takže čím déle, tím lépe... Všechno stejná pakáž jako politici.

0/0
10.11.2011 13:38

Vanguard

Re: Průběh líčení

Jakou bys měl představu o soudu ty? Stanné řízení, ukončit do tří dnů a popravit za svítání? Takové procesy se vlečou všude na světě, to není žádná česká specialita.

+1/0
10.11.2011 15:00

Mysel

Re: Průběh líčení

Viz treba katastrofa Concorde F-BTSC...

0/0
10.11.2011 18:04

ecchajim

Je jasné

že vinu je těžké prokázat, protože v podstatě vinna je především vyšší moc a ono to vlastně samo

0/0
10.11.2011 13:27

ulkik

Re: Je jasné

podle me to neni vyssi moc, ale vinna je rozkouskovana mezi spoustu lidi. A kdyby chybu udelal jen kazdy sam, tak se nic nestane.

0/0
10.11.2011 13:35

tor11

Re: Je jasné

takhle to ale vytsinou byva u vsech velkych havarii... ona je kazda stavba, ci zarizeni do urcite miry blbuvzdorne a jedna chyba ke kolapsu nevede a kontrolni mechanizmy ji povetsinou zaznamenaji. Pruser je kdyz se chyby sejdou na vice stupnich...   vyniky je potreba potrestat, ale je jasne, ze nejde rict tys to byl, ty za to muzes...

0/0
10.11.2011 13:40

blecha v psím kožichu

Kdy to bude promlčeno?

Aby se něco neuspěchalo 8-o

0/0
10.11.2011 13:23

Vanguard

Re: Kdy to bude promlčeno?

S promlčením nemá délka soudního řízení naprosto nic společného...nepiš nesmysly o věci, které vůbec nerozumíš.

+1/0
10.11.2011 15:02

ulkik

Re: Kdy to bude promlčeno?

tak nam prosim vysvetlete jak to tedy je. Jako laik jsem si take myslel, ze napr po 10 letech bude vse promlceno a pote uz nema cenu nekoho soudit. Stejne tak jako v pripadech (Pitr ?) se argumentovalo, ze se dany pripad tahne dlouho, a proto trest byl mirny.

0/0
10.11.2011 15:28

al.mucha

Tak oni to nedosoudí, protože mají malej obývák!!!

+1/0
10.11.2011 13:13





Najdete na iDNES.cz