Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobešův plán: když dítě na základce nesloží testy, může jen na učňák

Ministr školství Josef Dobeš plánuje, že o budoucnosti dítěte rozhodnou plošné testy v 5. a 9. třídách. Když školák projde, dostane šanci se přihlásit na obor s maturitou. Když ne, může jen na učební obor. S nápadem přišlo sdružení, za které vystupuje Václav Klaus junior.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Taroturos

Vyhodnocení

Nemělo by testování spíše sloužit k informaci o tom v jakém stavu  je naše školství? (Opravdu statisticky, ne jedna paní povídala.) Abychom měli nějaké vlastní údaje o tom jaké jsou posuny ve vzdělání, nebo propady. Nyní má údaje PISA  nebo Scio.

Testy jistě pomohou zmapovat stav našeho školství, ale aby se používaly na to kdo bude připuštěn na Sš. nebo jen na Ou. je celkem zvrhlé. Především proto že tím Ministerstvo řeší problém špatně navrženého financování škol a tedy toho že školy SS berou každého aby měly více peněz. Je to až nechutný pokus přesunou vlastní zodpovědnost za financování školství na samotné studenty.

 

Docela se také obávám že změny se dějí tak rychle, že se také tak rychle změní znova.

0/0
21.11.2011 18:20

heroforseason

testy sem, testy tam

Testovat, testovat, testovat a pak tvrdá ruka. Myslím že teď by mělo přijít testování českých ministerstev školství jestli dokážou vyhodnocovat a domýšlet do detailu důsledky svojí činnosti. Někdy bych se mimochodem rád podíval na to kdo tyhle všechny testy dělá a co to stojí. Skepticky čekám, že to pro někoho musí být strašný vývar, jinak by se ta Dobešova testovací mánia nemohla prosadit.

0/0
10.11.2011 12:27

Vapenka NT

Řešení situace v naší politice

Jednoduché: Vyhodit celou Prahu do luftu a do politiky dosadit rozumné lidy z moravy a slezka a né TY blbce z čech :D

0/0
10.11.2011 8:38

heroforseason

Re: Řešení situace v naší politice

Víš kolik je v pražské a české politice lidi původně z Moravy a Slezka? ;-)

0/0
10.11.2011 12:24

pavel1969

Co to bude stát a kdo bude testovat učitele,že umí učit?

Cenou se necháme překvapit, je to ptákovina. Ale co mě vadí je kvalita výuky na základních školách.

Synek psal srovnávací test s chemie v 1.ročníku střední školy, učitelka když to viděla co tam on i jeho spolužáci tvoří, tak do testu nechala dopsat jméno chemikáře a školu ze které přišel.

0/0
10.11.2011 6:59

Modrý a zelený blesk

Re: Co to bude stát a kdo bude testovat učitele,že umí učit?

Jo, to by bylo pěkný, kdybyste si moh učitele vybírat. Takhle jste kolikrát rád, že to někdo za ty prachy vůbec dělá.

0/0
10.11.2011 9:26

cenzore_zdar

Dobesi ty maly bobesi!

Pujdes z kola ven. Barta uz je vystipanej, ted se vari voda pro tebe...

0/0
10.11.2011 0:38

Černoušek Bubu

Šťastné děti, šťastní rodiče, šťastný prosperující stát.

Tolik malých géniů, tolik ještě nerozvinutých Einsteinů se nám tu batolí.To vše je však ohroženo. To vše jen jedním testem který prověřuje zda znalosti dosahují na dostatečnou. Jestli je žák alespoň čtyřkař. Jak není tak prr, žádná studia. Jen pro upřesnění . Dnešní klasifikace na školách ( včetně požadavků) je oproti dobám komunistického teroru na základkách (každý zná seriál My všichni školou povinní) v osmdesátých letech posunuta stoprocentně o dva stupně. Nahoru !. Dnešní čtyřky jsou tedy komunistické šestky. Ty za komunistů sice nebyly , byly za Protektorátu a kdo je tehdy dostal musel ze studia (z gymnázií ). No a vidíte, kdo dostane z testu šestku dnes ( dnešní čtyřku), tak může studovat do aleluja. Pouze ti malí ztrémovaní géniové, malí Einsteinové se sedmičkami to odskáčou..

0/0
9.11.2011 21:01

cenzore_zdar

Re: Šťastné děti, šťastní rodiče, šťastný prosperující stát.

Ale no tak, tady nekomu v mladi na skole ukrivdili :-D. Mame prijimacky, takze na co dalsi testy. PS: zkuste jit na prijimacky na matfyz. Staci rozdat zadani a pulka poslucharny odesla rovnou domu. Dobre udelane prijimacky procisti uchazece sami.

0/0
10.11.2011 0:36

Krak

Re: Šťastné děti, šťastní rodiče, šťastný prosperující stát.

Kde máte přijímačky?

0/0
10.11.2011 1:52

Černoušek Bubu

Re: Šťastné děti, šťastní rodiče, šťastný prosperující stát.

Matfyz - ha, ha, ha, ha. Není to náhodou ta vysoká škola, kde se kdysi učila a zkoušela MATEMATIKA ? Potom později osekaná na dnešní matematiku (menší velikost písma tu bohužel není) zkoušenou bůhví kým a bůhví kdy ? Jste si jistý , že všichni její posluchači umí dělit bez kalkulačky ?.

0/0
10.11.2011 6:30

Modrý a zelený blesk

Re: Šťastné děti, šťastní rodiče, šťastný prosperující stát.

Ne že bych matfyz považoval za nějakou líheň galaktických mozků, ale matematika nerovná se počty.

0/0
10.11.2011 9:39

Max Braun

I idiot

by se styděl navrhnout takový nesmysl. Jaká bude další motivace dětí, když budou mít od páté třídy, danou další budoucnost? Neměl jsi svůj den? Padej na učňák. Že se mladý člověk vyvíjí? Koho to zajímá, že??

0/0
9.11.2011 20:21

kremsa

Re: I idiot

Pane kolego, četl jste to vůbec? Při testu v 5.třídě se bude rozhodovat pouze o tom, zda se dítě může hlásit na osmileté gymnázium. Pokud při tom testu v 5.třídě neuspěje, pokračuje dále v 6.třídě základní školy tak jako drtivá většina ostatních a jeho "budoucnost" tím rozhodně není nijak "daná". Další test bude v 9.třídě, kde se teprve bude rozhodovat o tom, zda se může hlásit na střední školu s maturitou. A koneckonců i kdyby zde neuspěl, tak ani pak mu nejsou dveře ke studiu definitivně zavřeny - určitě bude možno si ten test zopakovat po prázdninách nebo po roce na učňáku nebo třeba po 20 letech práce, obdobně jako u maturity. Takže to jeho motivaci spíše posílí. Navíc ani nevíme, jak ty testy budou vlastně přísné, zda je splní 30% anebo třeba 90% dětí. A pokud Vás tak rozčilují ty navržené testy, proč Vás nerozčilují úplně stejně i přijímací zkoušky na gymnázia a střední školy, vždyť se odehrávají v témže věku dítěte a nastává u nich přesně totéž, co vytýkáte těm navrženým testům.

0/0
9.11.2011 21:05

Fremen1983

Re: I idiot

V tom případě mi uniká smysl dělat to samé 2x (jak test na základní, tak příjímací zkoušky na střední škole)? Ale o to tady ani nejde.  Jde o to, že pokud se dítě špatně vyspí nebo v tu dobu bude mít nějaké problémy (ať zdravotní nebo rodinné), tak mu to může zkazit  vývoj na několik let nebo hůře i na celý život. V současné době si podá přihlášku na více středních škol - pokud na jedné škole přijímací zkoušky neudělá, tak na druhé škole už ví, co od přijímaček může očekávat a dokáže se na ně lépe (hlavně psychicky) připravit. Ale takhle? Neudělá 1 test a šup na učiliště. A co se bude odehrávat v hlavě jinak skrytě nadaného dítěte? To raději ani nechci vědět, ale rozhodně to nebude nic, co by ho motivovalo k dalšímu studiu a rozvíjení se.

A věřte mi, že nějaké hloupé testy a známky na základní škole vůbec nic neříkají o tom, jak se dítě vyprofiluje v budoucnu. Osobně jsem se na střední i vysokou školu dostal až na odvolání. Dnes mám doktorát a práci, kterou mi skoro každý může závidět.

0/0
10.11.2011 7:59

kremsa

Re: I idiot

Díky za zajímavé připomínky. Smysl těch testů může být v tom, že některé soukromé střední školy mají u svých přijímacích zkoušek velmi nízké (případně vůbec žádné) vědomostní požadavky, ale o to vyšší finanční požadavky - když rodiče pořádně zaplatí, tak škola přijme i hloupého a líného spratka, jenž se tam bude čtyři roky flákat, terorizovat spolužáky i kantory, a pak ho za ty peníze nechají udělat i maturitu. A ministerstvo na tyto "rejžovací" střední školy nemá žádný špagát. - To další, co píšete, je závažné. Hodně by záleželo na přísnosti těch testů; pokud by byly nastaveny tak, že by je zvládlo 90% dětí, ani průměrný trojkař by se jich nemusel obávat. A mohly by mít dokonce opačný účinek, než se Vy obáváte: Pokud by u přijímací zkoušky na střední školu viděli, že žák sice je nervózní a blekotá, ale že závěrečnou zkoušku v 9.třídě zvládl výborně, mohli by být k němu shovívavější a dát mu třeba více času na uklidnění. A i takový žák by se u té přijímací zkoušky cítil lépe a jistěji.

0/0
10.11.2011 10:05

Charlie-2

Absurdistán

Nehodlám procházet všech x stránek příspěvků vás, kteří souhlasíte i nesouhlasíte, ale každopádně mi návrh začíná zavánět komunistickým diktátem, kdy o možnosti studia rozhodovala strana s velkým "S" a velmi vysokým egem. Stejně vysoké ego mají tvůrci tohoto návrhu, kteří de-facto zaškatulkují děti do několika kategorií. A pevně doufám, že nic z těchto paramyšlenek neprojde dálRv

+1/0
9.11.2011 19:00

moww

Kdyby blbost nadnášela aneb opětování sypání peněz agenturám

Viva la Amerika!

Dle amerického systému se budou naše děti od útlého věku učit, jak dobře uspět u testu a všechno podstatné se zmenší do úvahy - USPĚT. Skvělé, jedinečné! Jsem "ráda", že jednou budeme na takové úrovni , kde stačí lidem k vyjadřování slovní zásoba o počtu 1500 slov. Již státní maturita ukázala, že je propadák. Byla jsem první testovací "králík", který si zkoušel maturitu na nečisto. A upřímně? Napsat z voleje sloh z češtiny neumím - je to blbost - jsem zvědavá, kdo z našich politiků toto dokáže - bez chyb a škrtání. Vymyslet anglickou esej na přesný počet slov (tolerance deset písmen) je taktéž postavena na hlavu - trpí především kvalita textu.

Zřejmé je je jedno, Einsten byl v mládí pětkař a díky němu známe teorii relativity a to, že nejde o blaho dětí, ale kapes lobby agentur, snad dochází všem!

0/0
9.11.2011 18:18

kremsa

Re: Kdyby blbost nadnášela aneb opětování sypání peněz agenturám

Zajímavý příspěvek. Drtivá většina ostatních kritických příspěvků jsou slabomyslné bláboly, ten Váš je asi první, jenž uvádí racionální výhradu proti těm navrženým testům: Že totiž mohou způsobit, že se žáci budou připravovat nikoliv pro život nebo alespoň pro plánovanou vyšší školu, ale pouze k tomu, aby prošli těmi testy. Domnívám se však, že se mýlíte. Jsem přesvědčen, že ty testy budou natolik lehké, že i průměrný trojkař jimi bez potíží projde, a dobrý nebo dokonce výborný žák se na ně vůbec nebude muset zvlášť připravovat. Že jimi projde zhruba 90% žáků, tedy všichni kromě naprostých hlupáků a flákačů. Kdyby jimi totiž prošlo třeba jen 40% žáků, byly by kontraproduktivní, protože přece i trojkaři často jdou studovat a studují úspěšně. To už je daleko pravděpodobnější, že se žáci budou připravovat především na to, jak uspět u přijímacích zkoušek na gymnázia a jiné střední školy - tam je toto nebezpečí nesrovnatelně větší než u těch testů, protože u nich je ten výběr mnohem tvrdší.

0/0
9.11.2011 21:23

mmmm1

Fakt jsem dojat jak se zaměřují na maturanty

přitom tituli a vstup na VŠ je dneska celkem v pohodě stačí dát jen 25000 za semestr a jede se  úplně v pohodě jako komouši vyráběli maturanty soukr. VŠ vyrábějí Bc. kupodivu se do toho nikdo moc nemontuje..., že by to bylo tím, že hradní pánové nepůjdou proti sobě...

Kámoš zrovna jednu dostudoval a jde dál, když  mluví o přínosu jen řekne k ničemu, ale v práci budu povýšen...

0/0
9.11.2011 17:20

stan.

Odstřel

Takže na základě jednoho testu, který nemusí zrovna vyjít z mnoha důvodů (tréma, přehlédnutí atd) a hlavně stres, který tu určitě bude protože děti nejsou hloupé a budou vědět, že se jedná o hodně(o celou budoucnost)

Je to holý nesmysl třídit, rozdělovat děti jen na základě jednoho testu a určit od páté třídy co budou dělat, bohužel

ta doba už tady jednou byla máš trojky tak budeš zednik. Gratuluji panu Klausovi a Dobešovi za takto kvalitní návrhy. Jen doufám že podobná selekce se bude provádět i na post ministra a jeho poradců !!

+1/0
9.11.2011 15:36

kremsa

Re: Odstřel

Vaše kritika je zcela nepřiměřená, když nejsou zveřejněny podrobnosti návrhu: - Nepochybuji o tom, že to nebude "jeden test", nýbrž že bude možnost odvolání, zopakování testu u jiného učitele, po prázdninách, po roce nebo třeba po dvaceti letech stejně jako u maturity.

- V páté třídě se bude rozhodovat pouze o tom, kdo může jít na osmileté gymnázium. O tom, kdo může jít na střední školu s maturitou a posléze na vysokou školu, se bude rozhodovat až v deváté třídě.

- Nechápu, proč Vám tak strašně vadí tyto testy, a nikoliv též přijímací zkoušky na gymnázia a střední školy, které se přece provádějí v témže věku dítěte a jsou ještě více "jednorázové" a stresující.

- Vůbec zatím není zveřejněno, jak by asi ty testy měly být přísné. předpokládá se, že je zvládne třeba jen 30% dětí, anebo 90% dětí, tj. všichni kromě naprostých hlupáků a flákačů? Na tom hodně záleží a to zatím nevíme.

- Pokud to školáky donutí alespoň trochu více se učit a méně flákat, tak je to skvělá věc a díky za to.

0/0
9.11.2011 17:38

Dunja

Re: Odstřel

Tyto testy nejsou českým výmyslem např. v Sýrii, která má franc. model školství, se praktikují běžně.Učivo a testy (téměř ze všech předmětů) se rok od roku komplikují a jsou těžší, jen aby odrovnaly, co největší počet dětí, hlavně těch jejichž rodiče nemají vzdělání ani peníze, a minimalizovali uchazeče o maturitu či VŠ. Procenta nekompromisně určují, kam a na který obor dítě půjde. Vzhledem k tomu, že školy jsou přeplněné, učitelé se nesnaží, tak i chytré dítě potřebuje placené doučování, aby bylo skutečně připravené. Nakonce ale přijde dcerunka či synátor od těch nahoře, a anonymní test, který navíc kontrolují na opačném konci země se stává neanonymní a vypracovaný na 100% aniž by dotyčná/ý musel 2hod strávit v lavici jako ostatní.

Při zkouškách asistuje i policie, protože samozřejmě náročnost, stres i určitá nespravedlnost strhává spoustu studentů k podvodům.

Tento sytém úmyslně ničí nadané a talentované lidé, kteří by mohli začít myslet a stát se nepřáteli režimu, ale co u nás?

0/0
9.11.2011 20:00

kremsa

Re: Odstřel

Netroufl bych si usuzovat, že všechny ty neplechy, které se dle Vašeho popisu dějí v Sýrii, se budou dít i u nás. Možná se u nás budou dít nějaké úplně jiné neplechy.

0/0
9.11.2011 20:55

epl

Poslední odstavec

To nejpodstatnější je v posledním odstavci - dopkud bude míst na středních školách víc než dětí,  které vycházejí z deváté třídy, jsou podobné testy jen strašákem, ze kterého si nikdo nc nedělá...

0/0
9.11.2011 15:30

kremsa

Re: Poslední odstavec

Bude hodně záležet na tom, zda bude soukromá střední škola smět přijmout žáka, jenž ten test na konci 9.třídy neudělal. To zatím nevíme. Pokud ano, dle mého názoru to ten návrh značně znehodnotí. Pokud ne, tak to může omezit to, aby bohatí rodičové zaplatili pro svého hloupého a líného spratka tučné školné na soukromé střední škole, a on tam pak celé čtyři roky proflákal až k zakoupené maturitě. Počkejme si na podrobnosti.

0/0
9.11.2011 17:43

netrefilbranku

Kdyby byly přijímačky na ministerstvo,

tak by na MŠ Dobeš nemohl dělat ani vrátnýho

0/0
9.11.2011 15:09

hefaistosh

A nebylo

by lepší místo takových to zbytečných záplat,raději provést celou reformu školství?Zpřísnit podmínky a kvalitu vyůky na školách,změnit dotační politiku?Není lepší začít lidi vzdělávat než do budoucna vytvářet profese,které ubývají?Co budete poté dělat s těma nezaměstnanýma z důvodu nepotřeby,zatímco jiné obory by měly nedostatek zájemců o práci?Dle mého názoru je lépe si budoucí generace vychovávat podle pokud možno aktuální potřeby změn na trhu práce či technologických a sociálních změn.Jsme ve třetím tisíceletí a lidstvo by mělo začít přemýšlet trochu progresivně a ne zkostnatěle.

0/0
9.11.2011 14:58

kremsa

Re: A nebylo

To, co si Vy představujete, není v silách jednoho ministra ani jedné vlády. Ale to, co ministr Dobeš navrhuje, se přece s tou Vaší vizí nijak netluče, spíše je to (byť mírný a jednotlivý) krok v témže směru. Rozhodně jakékoliv testy navíc "zpřísňují podmínky" výuky na školách. Zvýšit kvalitu výuky na školách je běh na velmi dlouhou trať a není fér tímto ideálním požadavkem odstřelovat a znemožňovat jednotlivé menší kroky, byť si tak velké cíle nekladou. A ani si nejsem jist, zda je dnes hlavním problémem zvýšení kvality výuky na školách. Možná ještě větším problémem je neochota dnešních žáků učit se a podřizovat se požadavkům učitelů. Dle mého názoru, každý bič, jenž donutí žáky více se učit, je dobrý - a ten návrh jakýsi bič určitě představuje. Kdo šetří metlu, nenávidí syna svého.

0/0
9.11.2011 17:54

Lobo - obchodník s mozky

Jasná diskriminace

naší nedotknutelné menšiny:-P

0/0
9.11.2011 13:56

wwwand

Talentové školy by měly být mimo tento systém.

Zhruba 5 - 10% populace jsou výjmečně nadaní lidé. Tato výjmečnost bývá většinou vykoupena tím, že zatímco u v určité obalsti tito jedinci excelují, v ostatních dovednostech jsou v lepším případě průměrní, dost často i výrazně podprůměrní.

Bude tento "nápad" zahrnovat i znemožnění přijetí nadaného jedince, který je mimo své nadání jinak úplně "nepoužitelný". A netýká se to zas jen malého počtu žáků - jde o všechny umělecké směry, o sportovní talenty, jednostranné talenty z oblasti matematiky, fyziky atd. Ti všichni se často do "úřednických škatulek" prostě nevejdou.

Budeme po této reformě národem průměrných?

+4/0
9.11.2011 13:52

Jirka2

Re: Talentové školy by měly být mimo tento systém.

Zatím je to stále jen návrh. Je předčasné přemýšlet nad tím coby kdyby.

0/0
9.11.2011 14:05

Krak

Re: Talentové školy by měly být mimo tento systém.

Kdybys napsal 1 %, tak by se mi to zdálo hodně, ale možná bych se nad tím zamyslel... Excelující žáci jsou v ostatních předmětech nejhůře průměrní, ona ta "náročnost" základní školy silně poklesla, a navíc, pokud je někdo tak vynikající, se zpravidla účastní olympiád a soutěží a tací, co já vím, mají při přijetí na školy daného oboru přednost.

0/0
9.11.2011 15:05

Jirka2

Možná by pomohlo,

že by se na střední školu nikdo bez udělaných přijímaček nedostal.

0/0
9.11.2011 13:39

pavlik12

Re: Možná by pomohlo,

Přijímačky jsou jen nástroj jak z velkého množství zájemců vybrat menší část pro kterou je volná kapacita.

Když je kapacita 2x-3x větší než počet zájemců, tak nemají přijímačky v žádné podobě smysl.

0/0
9.11.2011 13:41

anžto

Re: Možná by pomohlo,

a když je nastavena laťka co se týče náročnosti výuky na škole, jak je možné, že všechny děti na té střední prospívají až do maturity?

0/0
9.11.2011 13:45

pavlik12

Re: Možná by pomohlo,

Zaměňujete příčinu a následek. Laťka je tam kde je, právě proto aby se na škole udrželo alespoň 26-27 studentů ve třídě. Při menším počtu nedostane školadost peněz.

0/0
9.11.2011 13:46

Jirka2

Re: Možná by pomohlo,

To je právě ten problém. Když jsem studoval v šedesátých letech na gymnaziu, tak nás v prvním ročníku začínalo 27, ale do druháku nás už šlo pouze 19.

0/0
9.11.2011 13:51

Jirka2

Re: Možná by pomohlo,

To vím také. Ale mělo by to podobný efekt jako ty testy. To znamená, že by mohli studovat pouze ti, kteří pro to skutečně mají předpoklady. A pokud stát vynakládá prostředky na vzdělání lidí, kteří pro to nemají předpoklady, je to plýtvání penězi, které by mohly být i ve školství využity efektivněji.

0/0
9.11.2011 13:48

anžto

Re: Možná by pomohlo,

o tom tady celou dobu mluvím, nebo se o to aspoň snažím:-)

0/0
9.11.2011 13:49

pavlik12

Re: Možná by pomohlo,

To by sice byl jeden efekt, druhá část efektu by ale byly prázdné střední školy.

A ekonomicky nejefektivnější by samozřejmě bylo zrušit veřejné školy a nechat rodiče ať dětem platí ty soukromé. To ale politicky neprojde.

0/0
9.11.2011 13:51

anžto

Re: Možná by pomohlo,

toto není dobré řešení - většina rodičů by si to nemohla dovolit. Jsem pro zrušení nadbytečných veřejných škol - pokud zejí prázdnotou nevidím důvod je držet.

0/0
9.11.2011 13:55

pavlik12

Re: Možná by pomohlo,

Budou krajské volby - kandidujte a dejte si tohle do volebního programu ... uvidíte výsledek.

0/0
9.11.2011 14:07

anžto

Re: Možná by pomohlo,

Proti tady tomu nemůže nikdo být - krom učitelů, školníka a jiných, kteří jsou na tom živi:-P

0/0
9.11.2011 14:13

Jirka2

Re: Možná by pomohlo,

Napsal bych to jinak. Zrušení škol, které nejsou schopny zajistit kvalitní výuku.

0/0
9.11.2011 14:15

Krak

Re: Možná by pomohlo,

A co školy, které jsou schopny zajistit kvalitní výuku, ale nemají žáky?

0/0
9.11.2011 14:47

Jirka2

Re: Možná by pomohlo,

Takových asi moc nebude. Mělo by být v zájmu rodičů, aby dali dítě do školy, ze které má šanci se dostat i dále. Pokud jim nejde pouze o to, aby dítě nějak prolezlo, "hlavně, že má maturitu". O zvýšení kvality by se měly rovněž postarat státní maturity.

0/0
9.11.2011 15:01

Krak

Re: Možná by pomohlo,

No taková je dnes většina průmyslovek... Když ony jsou takové "těžké"... :-)

0/0
9.11.2011 15:08

Jirka2

Re: Možná by pomohlo,

To bychom se dostali z deště pod okap. Příliš mnoho lidí si u nás stále myslí, že když si studium platí, tak si "kupuje" i  maturitu nebo titul.

0/0
9.11.2011 14:02

_martan

Re: Možná by pomohlo,

Tak když si na někoho zasedne učitel, nebo hoto na škole nebaví tam zakážeme jít na střední. Kde by mohl exelovat protože by tam měl jiné učitele kolektiv.

     To chceme všechny mít v průměru a napovolit nic. A na základě jednoho testu ovlivnit zbytek života. Místo toho aby střední školy byly přísnější a oni si vybíraly.

Tak raději spustě dětem zničíme život a zakážame jít na školu jen  proto abychom domutili zavřít střední školy. !!!!Skvělý napad jen co je pravda hurá kadrování. Co bde dál určování kdo na jakou škulu může. A kdo kde bude pracovat. ;-€

0/0
9.11.2011 13:54





Najdete na iDNES.cz